..on ollu tässä jo pitemmän aikaa hankintalistalla ulkomailta.
Valmiiksi laiteltu tai vakio kärry, joko Japanin tuonnista tai sitten Ruotsista, Englannista ym.
Nyt haluaisin kuulla onko kukaan selvitellyt rev3 tai uudemman turbo mr2:n rekisteröintiä koskevia asioita ja mitä on saatu selville. En ole koskaan nähnyt tai kuullut, että näitä olisi suomen teillä. Rev3 vapareita ja rev2 turboja löytyy. Rev3 turboja ei edes koskaan ole käsittääkseni valmistettu vasemman puolen ohjauksella.
Mitenkä tyyppihyväsyntä käytännössä menee jos ko. mallia ei löydy suomen teiltä, mutta esim. Ruotsista löytyy. Pystyykö auton rekisteröimään ihan suoraan Ruotsin rekisteröinti papereilla?
Mitäs eroja eri vuosimallien välillä voi olla rekisteröinnissä? Voiko esim. olla, että vm. -97 jälkeen valmistettuja ei voi saada tierekisteriin?
Mk2 Mr2 turbot muuttuivat eniten 10/93 kun rev3 tuli markkinoille moottori, alusta, LSD ym. muutoksineen. Käytännössä katsoen uudemmat rev4 ja rev5 saivat vain kosmeettisia muutoksia.
Väärän kätisen auton rekisteröinnin ei kai pitäisi olla ongelma? Saako väärän kätisyydestä hinta-arviossa hintaa alaspäin?
Minkäslaiset säännökset koskee viritettyjen autojen rekisteröintiä?
Tiedän, että auton vero on 31% suomen vastaavan arvosta ja jos eu:n ulkopuolelta, joutuu maksamaan alv22%.
Muuten olen ulkona kuin lumiukko. Saa neuvoa!
Tässä esimerkkiinä pikkasen laitellumpi vaihtoehto:
http://www.blocket.se/vi/9815038.htm?ca=1_9_s
Vieläkös se GT-R on pystyssä? Nettisivut ollu ainakin kauan remontissa.
Tais Drift Stylekin lopettaa. Onko enää muita japanin tuontifirmoja kuin Japan motors jotka voisivat tuoda kärryn japanista?
Onkos Ruotsissa teitten suolaaminen yhtäkovassa huudossa kuin Suomessa?
Saako sieltä hommattua mitään vanhempaa autoa ruosteettomana?
Lainaus käyttäjältä: janiK - 19 marraskuu, 2006, 09:07:18
..on ollu tässä jo pitemmän aikaa hankintalistalla ulkomailta.
Valmiiksi laiteltu tai vakio kärry, joko Japanin tuonnista tai sitten Ruotsista, Englannista ym.
Nyt haluaisin kuulla onko kukaan selvitellyt rev3 tai uudemman turbo mr2:n rekisteröintiä koskevia asioita ja mitä on saatu selville. En ole koskaan nähnyt tai kuullut, että näitä olisi suomen teillä. Rev3 vapareita ja rev2 turboja löytyy. Rev3 turboja ei edes koskaan ole käsittääkseni valmistettu vasemman puolen ohjauksella.
Mitenkä tyyppihyväsyntä käytännössä menee jos ko. mallia ei löydy suomen teiltä, mutta esim. Ruotsista löytyy. Pystyykö auton rekisteröimään ihan suoraan Ruotsin tyyppihyväksynnällä?
Mitäs eroja eri vuosimallien välillä voi olla rekisteröinnissä? Voiko esim. olla, että vm. -97 jälkeen valmistettuja ei voi saada tierekisteriin?
Mk2 Mr2 turbot muuttuivat eniten 10/93 kun rev3 tuli markkinoille moottori, alusta, LSD ym. muutoksineen. Käytännössä katsoen uudemmat rev4 ja rev5 saivat vain kosmeettisia muutoksia.
Väärän kätisen auton rekisteröinnin ei kai pitäisi olla ongelma? Saako väärän kätisyydestä hinta-arviossa hintaa alaspäin?
Minkäslaiset säännökset koskee viritettyjen autojen rekisteröintiä?
Tiedän, että auton vero on 31% suomen vastaavan arvosta ja jos eu:n ulkopuolelta, joutuu maksamaan alv22%.
Muuten olen ulkona kuin lumiukko. Saa neuvoa!
Tässä esimerkkiinä pikkasen laitellumpi vaihtoehto:
http://www.blocket.se/vi/9815038.htm?ca=1_9_s
Vieläkös se GT-R on pystyssä? Nettisivut ollu ainakin kauan remontissa.
Tais Drift Stylekin lopettaa. Onko enää muita japanin tuontifirmoja kuin Japan motors jotka voisivat tuoda kärryn japanista?
Onkos Ruotsissa teitten suolaaminen yhtäkovassa huudossa kuin Suomessa?
Saako sieltä hommattua mitään vanhempaa autoa ruosteettomana?
Kyllä ruotsissakin suolataan..... mut mitä tukholmassa olen työn puolesta pyöriny niin harvemmin sielä suola auton näkee
kun esim. täällä helsingissä...
Lainaus käyttäjältä: janiK - 19 marraskuu, 2006, 09:07:18
..on ollu tässä jo pitemmän aikaa hankintalistalla ulkomailta.
Valmiiksi laiteltu tai vakio kärry, joko Japanin tuonnista tai sitten Ruotsista, Englannista ym.
Nyt haluaisin kuulla onko kukaan selvitellyt rev3 tai uudemman turbo mr2:n rekisteröintiä koskevia asioita ja mitä on saatu selville. En ole koskaan nähnyt tai kuullut, että näitä olisi suomen teillä. Rev3 vapareita ja rev2 turboja löytyy. Rev3 turboja ei edes koskaan ole käsittääkseni valmistettu vasemman puolen ohjauksella.
Mitenkä tyyppihyväsyntä käytännössä menee jos ko. mallia ei löydy suomen teiltä, mutta esim. Ruotsista löytyy. Pystyykö auton rekisteröimään ihan suoraan Ruotsin rekisteröinti papereilla?
Mitäs eroja eri vuosimallien välillä voi olla rekisteröinnissä? Voiko esim. olla, että vm. -97 jälkeen valmistettuja ei voi saada tierekisteriin?
Mk2 Mr2 turbot muuttuivat eniten 10/93 kun rev3 tuli markkinoille moottori, alusta, LSD ym. muutoksineen. Käytännössä katsoen uudemmat rev4 ja rev5 saivat vain kosmeettisia muutoksia.
Väärän kätisen auton rekisteröinnin ei kai pitäisi olla ongelma? Saako väärän kätisyydestä hinta-arviossa hintaa alaspäin?
Minkäslaiset säännökset koskee viritettyjen autojen rekisteröintiä?
Tiedän, että auton vero on 31% suomen vastaavan arvosta ja jos eu:n ulkopuolelta, joutuu maksamaan alv22%.
Muuten olen ulkona kuin lumiukko. Saa neuvoa!
Tässä esimerkkiinä pikkasen laitellumpi vaihtoehto:
http://www.blocket.se/vi/9815038.htm?ca=1_9_s
Vieläkös se GT-R on pystyssä? Nettisivut ollu ainakin kauan remontissa.
Tais Drift Stylekin lopettaa. Onko enää muita japanin tuontifirmoja kuin Japan motors jotka voisivat tuoda kärryn japanista?
Onkos Ruotsissa teitten suolaaminen yhtäkovassa huudossa kuin Suomessa?
Saako sieltä hommattua mitään vanhempaa autoa ruosteettomana?
kattoppas tullin sivuilta vertauksena jotakin MR2.sta on meinaan turboja tuotu suomeen.
http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishenkilot/02_Autoverotus/05_Taulukoita/index.jsp
Aaa. Taisin ilmaista asian hiukka sekavasti. Tarkoitin seuraavaa:
Haen MR2 MK2 rev3-rev5 (10/93-??/99) GTS/GT Turboja koskevaa informaatiota.
Kaikki Suomeen tuodut turbo MR2:t ovat löytämieni tietojen perusteella rev2 tai rev1.
Haluankin tietää jos jostain syystä rev3 ei saa suomessa tieliikenteeseen parannetun tekniikkansa vuoksi.
Esim. Muistelen kuulleeni tarua, että Honda S2000 jouduttiin kasvattamaan koneen kuutiotilavuutta 2000 => 2200 koska siinä oli liikaa tehoa kuutiotilavuuteen nähden eikä tämän vuoksi pystytty rekisteröimään kaikissa halutuissa maissa.
Toinen esimerkki EVO lanceri. Niissähän kai on, että vanhempaa kuin EVO VII ei saa suomessa liikenteeseen. Skylineissäkin tais olla, että vuoden -97 jälkeisiä ei saa suomen tieliikenteeseen.
(Rev=Revision)
Lainaus käyttäjältä: janiK - 20 marraskuu, 2006, 06:43:33
vanhempaa kuin EVO VII ei saa suomessa liikenteeseen. Skylineissäkin tais olla, että vuoden -97 jälkeisiä ei saa suomen tieliikenteeseen.
evo III on useita suomen kilvissä... ja kutonenki ainaki yks. ja ainaki yks viimesimpiä r33 gtr muistaakseni -98 sekin suomen kilvissä..
edit: toi kutonen on kilvissä ja toinen eli vitonen oli menossa kilpiin... http://www.finevo.fi/evot.jpg
Lainaus käyttäjältä: zanardi - 20 marraskuu, 2006, 07:27:58
evo III on useita suomen kilvissä... ja kutonenki ainaki yks. ja ainaki yks viimesimpiä r33 gtr muistaakseni -98 sekin suomen kilvissä..
Kolmoset on aika paljon vanhempia autoja ja toi kutonen on saksasta, eli Dekran papereilla ja erikoisluvalla meni kilpiin. Ja toi -98 GT-R on kilvitetty niin monen mutkan ja takaportin kautta että se ei oikeen malliksi sovi.
-Jore
Siis nää mun "Ei saa rekisteriin" - mallit on heitetty ihan muistelu pohjalta eivätkä ole faktoja. --Anteeksi kun heitin virheellistä tietoa.
Eikös kuitenkin ole niin, että jos ostan EU:sta rekistöröidyn GTS:n vm.94-99 jollaista ei suomesta löydy ja se on alkuperäistä hyväksyntäänsä vastaavassa kunnossa niin sen saa suomessakin rekisteriin?
Lainaus käyttäjältä: janiK - 20 marraskuu, 2006, 11:45:50
Eikös kuitenkin ole niin, että jos ostan EU:sta rekistöröidyn GTS:n vm.94-99 jollaista ei suomesta löydy ja se on katsastustaan vastaavassa kunnossa niin sen saa suomessakin rekisteriin?
EU herrojen päiväunissa joo, mutta suomessa ei. Saksankilvistä saa suomen rekisteriin koska sillon saa TUV/Dekra paperit, mutta esim briteistä tai ruotsista niin ei hyödytä mitään edellisen maan rekkari.
-Jore
Lainaus käyttäjältä: janiK - 20 marraskuu, 2006, 11:45:50Kiinnostaa vaan että voiko olla niin ettei esim.-94 MR2 GTS:ää saa rekisteriin ja keltäköhän tälläsia asioita vois varmaksi kysyä?
Varmasti saa, jos on rahamiehiä. Jos ei, niin kannattaa tosiaan selvitellä etukäteen.
Jenkkimallithan menee "tosta vaan", mutta siellä ei tainnu rev3:sta olla? Kaikki rekisteröidyt taitaa olla justiin jenkkimalleja, ei oo ainakaan vielä tullu vastaan japsimallia kilvissä..?
Japsimallit, kuten GTS, menee yhtä "helposti", kunhan saat jostain hommattua esim. todistukset päästöistä. Tossa listaa, mitä kaikkea pitää pystyä todistamaan tai toteamaan:
http://www.ake.fi/pdf/C154.pdf
Konttorit ja AKE kertovat lisää. 8)
Lainaus käyttäjältä: Tem - 20 marraskuu, 2006, 12:06:38
Jenkkimallithan menee "tosta vaan", mutta siellä ei tainnu rev3:sta olla? Kaikki rekisteröidyt taitaa olla justiin jenkkimalleja, ei oo ainakaan vielä tullu vastaan japsimallia kilvissä..?
"jenkki turboja" tietääkseni on olemassa vain rev1 ja rev2.
Suomessa tiellä on kyllä japsimallin mr2 turboja, mutta edelleenkin tietojeni mukaani ainoastaan rev1 ja rev2.
Olen nähnyt joskus TIL- racingin sivuilla kuvan jossa komeilee rev 3 ja Jani Wikholm. Tekstissä selitetään et se ois turbo ja Jani Wikholm ajaisi endurancea tallissa. Tämä rev3 tuskin vaan koskaan on rekisteröity tielle. en ainakaan ole löytänyt.
Lainaus käyttäjältä: janiK - 20 marraskuu, 2006, 14:35:08Suomessa tiellä on kyllä japsimallin mr2 turboja, mutta edelleenkin tietojeni mukaani ainoastaan rev1 ja rev2.
Onko sulla tarkempaa tietoa noista. Esim. rekkaria? Laita vaikka privalla, jos et viittii ääneen sanoa.
Lainaus käyttäjältä: Tem - 21 marraskuu, 2006, 07:55:45
Onko sulla tarkempaa tietoa noista. Esim. rekkaria? Laita vaikka privalla, jos et viittii ääneen sanoa.
Mitä helvettiä sillä rekkarilla tekee joka kerta kun jostain tällaisesta puhutaan? Täällä on eräs klubilainenkin jolla on JDM MR2tbo suomen kilvissä.. Itselle tulee ekana mieleen "ei niin kivat" asiat kun aletaan yksilöstä kyselemään liikoja ihan vaan "kiinnostuksen vuoksi".
-Jore
Lainaus käyttäjältä: Jore - 21 marraskuu, 2006, 09:07:21
Lainaus käyttäjältä: Tem - 21 marraskuu, 2006, 07:55:45
Onko sulla tarkempaa tietoa noista. Esim. rekkaria? Laita vaikka privalla, jos et viittii ääneen sanoa.
Mitä helvettiä sillä rekkarilla tekee joka kerta kun jostain tällaisesta puhutaan? Täällä on eräs klubilainenkin jolla on JDM MR2tbo suomen kilvissä.. Itselle tulee ekana mieleen "ei niin kivat" asiat kun aletaan yksilöstä kyselemään liikoja ihan vaan "kiinnostuksen vuoksi".
-Jore
Ihan vaan "kiinnostuksen vuoksi", ei käynyt mielessä "ei niin kivat" asiat. ;)
Lainaus käyttäjältä: Jore - 21 marraskuu, 2006, 09:07:21
Mitä helvettiä sillä rekkarilla tekee joka kerta kun jostain tällaisesta puhutaan?
-Jore
Varmaankin että kysyjä voi katsoa konttorilta tai muualta mitä dokumentteja on käytetty katsastuksessa tms..
Lainaus käyttäjältä: Krister - 21 marraskuu, 2006, 10:01:24
Varmaankin että kysyjä voi katsoa konttorilta tai muualta mitä dokumentteja on käytetty katsastuksessa tms..
Ja mitäs se kysyjälle kuuluu? Jos jännittää niin ostakoon suomikilpisen ja jos boltseja löytyy niin vittuakos täällä vinkuu?
-Jore
Lainaus käyttäjältä: Jore - 21 marraskuu, 2006, 10:54:21
Ja mitäs se kysyjälle kuuluu? Jos jännittää niin ostakoon suomikilpisen ja jos boltseja löytyy niin vittuakos täällä vinkuu?
-Jore
No saa kai sitä kysyä, turhaa siellä herneitä nenään vedät ja alat ärräpäitä latelemaan.
Lainaus käyttäjältä: Krister - 21 marraskuu, 2006, 10:55:30
No saa kai sitä kysyä, turhaa siellä herneitä nenään vedät ja alat ärräpäitä latelemaan.
Mitään herneitä vedä, mutta ihme peesaamismeininkiä. Aina pitäisi päästä valmiiseen pöytään, eli säästää tuomalla halvin mahdollinen laite ja sitten kysellään niiltä jotka hartiavoimin ovat tehneet töitä että nuo saa kilpiin. Vittuillaan vielä perään jos ei joku kädestä pitäen jaksa neuvoa että mitä pitää kohta kohdalta tehdä. Ja kun ainakin pari tarkistuspyyntöä on AKE:lle tehty JDM autojen rekisteröinnin suhteen niin se kertoo että kaikki nämä rekkarin kyselijät eivät ole ihan viattomin ajatuksin liikkeellä.
-Jore
Lainaus käyttäjältä: Jore - 21 marraskuu, 2006, 11:06:39
Mitään herneitä vedä, mutta ihme peesaamismeininkiä. Aina pitäisi päästä valmiiseen pöytään, eli säästää tuomalla halvin mahdollinen laite ja sitten kysellään niiltä jotka hartiavoimin ovat tehneet töitä että nuo saa kilpiin. Vittuillaan vielä perään jos ei joku kädestä pitäen jaksa neuvoa että mitä pitää kohta kohdalta tehdä. Ja kun ainakin pari tarkistuspyyntöä on AKE:lle tehty JDM autojen rekisteröinnin suhteen niin se kertoo että kaikki nämä rekkarin kyselijät eivät ole ihan viattomin ajatuksin liikkeellä.
-Jore
Kyllä tossa on jo mennyt lähes pussillinen jääherneitä. Ei kannata kommentoida tai osallistua keskusteluun, ellei halua keskustella tai vastata.
Kyseessä on kuitenkin keskustelufoorumi.
Lainaus käyttäjältä: nr000001 aka NumberOne - 21 marraskuu, 2006, 11:19:25
Kyllä tossa on jo mennyt lähes pussillinen jääherneitä.
Sähän sen tiedät.. Mutta kuten sanottu, noiden rekisterinumeroiden julkaiseminen voi johtaa "ei niin mielekkäisiin" kohtaamisiin virkavallan kanssa, siksi en sitä kenellekään suosittele. Oli kyse omasta tai jonkun muun autosta.
-Jore
Lainaus käyttäjältä: Jore - 21 marraskuu, 2006, 11:39:01
Sähän sen tiedät..
Viittasin tähän peesaamismeininkikommenttiisi, lainaan jatkossa tarkemmin. Moderoinnin tavoitteena on paitsi siivota roskaa, myös ohjata keskustelun sävyä, mikä on joskus haastavaa tällä foorumilla. Hyökkäävillä vastauksilla saa muut keskusteluun osallistuvat reagoimaan vastaavasti.
Lainaus käyttäjältä: Jore - 21 marraskuu, 2006, 11:39:01
Mutta kuten sanottu, noiden rekisterinumeroiden julkaiseminen voi johtaa "ei niin mielekkäisiin" kohtaamisiin virkavallan kanssa, siksi en sitä kenellekään suosittele. Oli kyse omasta tai jonkun muun autosta.
Näin vastaamalla keskustelu pysyy asiallisena, kun taas "...vittuakos täällä vinkuu?" -kommenteilla ei ole mitään arvoa.
Olipas herkkä aihe. :o
No ei minua olis kiinnostanu aiheuttaa kohtaamisia virkavallan kanssa, jos joku sitä epäili. ::)
Lainaus käyttäjältä: nr000001 aka NumberOne - 21 marraskuu, 2006, 11:58:10
Näin vastaamalla keskustelu pysyy asiallisena, kun taas "...vittuakos täällä vinkuu?" -kommenteilla ei ole mitään arvoa.
Point taken, toivottavasti myös toisinpäin vaikka ajo-ohjeet olivatkin vähän kärkevät.
-Jore
Olen tässä selvitellyt asioita ja näyttäs olevan, että pakokaasupäästöt ois suurin todisteltava asia. Siihenkin löytyi heppo apu VTT:ltä. Näyttäs siltä että rekisteröinti käy helposti.
Ilmottelen tänne kun saan jostakin haalittua kärryn ja rupean tosissaan tappelee sitä rekisteriin.
Heitelkää nyt vielä kommenttia jos jotakin tulee mieleen.
Mitenkä oli sen RHD auton hintaarvion kanssa autoverotuksessa?
Tietääkö joku lasketaanko hintaarvio RHD autossa myyntihintansa vai vastaavien LHD autojen myyntihinnan mukaan?
siis yleensähän RHD autoista ei saa myynnissä niin hyvin.
Lainaus käyttäjältä: janiK - 21 marraskuu, 2006, 14:24:42
Näyttäs siltä että rekisteröinti käy helposti.
Niin se useasti näyttää ;D
Lainaus käyttäjältä: janiK - 21 marraskuu, 2006, 14:24:42
Mitenkä oli sen RHD auton hintaarvion kanssa autoverotuksessa?
Tulli sanoo että harvinaisissa malleissa RHD ei alenna arvoa, ja jos Nissan 200SX S13 menee tohon harvinaisten mallien listaan niin..
-Jore
Lainaus käyttäjältä: janiK - 21 marraskuu, 2006, 14:24:42
Olen tässä selvitellyt asioita ja näyttäs olevan, että pakokaasupäästöt ois suurin todisteltava asia. Siihenkin löytyi heppo apu VTT:ltä. Näyttäs siltä että rekisteröinti käy helposti.
Kyl toi vtt päästömittaus on kallis,saman asian voi hoitaa paperilla,murto osa tosta hinnasta..
Lainaus käyttäjältä: @rttu - 21 marraskuu, 2006, 16:23:16
Lainaus käyttäjältä: janiK - 21 marraskuu, 2006, 14:24:42
Olen tässä selvitellyt asioita ja näyttäs olevan, että pakokaasupäästöt ois suurin todisteltava asia. Siihenkin löytyi heppo apu VTT:ltä. Näyttäs siltä että rekisteröinti käy helposti.
Kyl toi vtt päästömittaus on kallis,saman asian voi hoitaa paperilla,murto osa tosta hinnasta..
Joo siis se VTT homma selvis niin et ne saa sen pakokaasutestin tehtyä papereilla ja kustantaa 200+€. Ei kuullosta pahalle. Selvittelin asiaa Suomen TUV:ltakin. ilmottivat että voivat hommata saksan tyyppihyväksyntä paperitkin jos niitä on olemassa.
Elä Jore nyt viitti purnuttaa. Minkä takia kaikkien pitää tehdä samat virheet jos kerran joku on jo oppirahat maksanut.
Ei kai tälläsista foorumeista ja klubeista ole mitään hyötyä jos täällä vaan kyräillään ja naureskellaan toisten tappioille.
Lainaus käyttäjältä: @rttu - 21 marraskuu, 2006, 16:23:16
Lainaus käyttäjältä: janiK - 21 marraskuu, 2006, 14:24:42
Olen tässä selvitellyt asioita ja näyttäs olevan, että pakokaasupäästöt ois suurin todisteltava asia. Siihenkin löytyi heppo apu VTT:ltä. Näyttäs siltä että rekisteröinti käy helposti.
Kyl toi vtt päästömittaus on kallis,saman asian voi hoitaa paperilla,murto osa tosta hinnasta..
riippuu tietysti autosta jos saa vastaavustodistukset jne..kaikkia ei ole euroopan markkinoille tuotu ja näissä ainut oikea
tapa on vtt tai tct tämä on tietenkin kallista mutta tulee ainakin pysyvä leima otteeseen ;)
Helpoin tapa on tietty huntin seteli ja viskileka hanskalokeroon ja sit toivotaan ettei tule uusintakutsuja :police:
-Jore
Mutta eiköhän tätä keskustelua käydä juuri siksi että asiat selviäisivät?
Itse pidän harmina sitä että DS lopetti toimintansa, autontoimittajia japanista ei kuitenkaan liikaa ole.
Lainaus käyttäjältä: Krister - 21 marraskuu, 2006, 17:04:41
Lainaus käyttäjältä: janiK - 21 marraskuu, 2006, 16:34:52
Elä Jore nyt viitti purnuttaa. Minkä takia kaikkien pitää tehdä samat virheet jos kerran joku on jo oppirahat maksanut.
Ei kai tälläsista foorumeista ja klubeista ole mitään hyötyä jos täällä vaan kyräillään ja naureskellaan toisten tappioille.
Jorella on oma lehmä ojassa kun tuo itse autoja ja laittaa niitä kilpiin niin siksi ei kerro. Ihan ymmärrettävä politiikka sinänsä, mutta vaikuttaa vähän sellaiselta "minäpä tiedän jotain mitä te ette tiedä enkä kerro teille". :) Mutta kuten sanoin, sinänsä ymmärrettävää koska kaveri tekee bisnestä tuolla.
Lukemalla nettiforumeja ja kyselemällä AKE:lta ja katsastuskonttoreilta niin selvinnee kyllä nuo kilvittämiseen liittyvät asiat. Japanin tuonteja tulee kokoajan lisää joten kyllä noita ns. "salaisuuksia" alkaa tulla muidenkin tietoon pikkuhiljaa. Itsekin tunnen muutaman Japanin autoja pienestä korvauksesta katsastavan tyypin, laita vaikka privaa niin voin laittaa yhteistietoja niin ei tarvitse itse kitsastella noiden juttujen kanssa.
Niin kattelinkin tosta joren mailiosotteesta että on alan ammattilaisia. Ymmärrän myös että haluaa pitää ammatti salaisuuksia. Jännä vaan ettei kaveri ole kuitenkaan innostunut ammatistaan niin paljoa että viitsisi vastata lähettämiini kyselyihin myytävästä autostaan tai auton tuonnista.
Kiitti vaan tarjouksesta, mutta taidan kuitekkin itsekkin saada autoni läpi rekisteröintikatsastuksesta. Mun mielestä aika outoo toi, että jos kysyn AKElta ja VTT rekisteröintiin liittyviä kysymyksiä niin mikä tarve niillä olisi valehdella. AKE sano että VTT:n on mahdollista tehdä papereissa todennukset ainaskin pakokaasutestiin ja VTT:n asiantuntija sanoi tekevänsä minulle paperit japanin tyyppihyväksyntä papereista.
Ei tossa nyt pitäs olla epäselvää.
Lainaus käyttäjältä: Krister - 21 marraskuu, 2006, 17:04:41
Lainaus käyttäjältä: janiK - 21 marraskuu, 2006, 16:34:52
Elä Jore nyt viitti purnuttaa. Minkä takia kaikkien pitää tehdä samat virheet jos kerran joku on jo oppirahat maksanut.
Ei kai tälläsista foorumeista ja klubeista ole mitään hyötyä jos täällä vaan kyräillään ja naureskellaan toisten tappioille.
Jorella on oma lehmä ojassa kun tuo itse autoja ja laittaa niitä kilpiin niin siksi ei kerro. Ihan ymmärrettävä politiikka sinänsä, mutta vaikuttaa vähän sellaiselta "minäpä tiedän jotain mitä te ette tiedä enkä kerro teille". :) Mutta kuten sanoin, sinänsä ymmärrettävää koska kaveri tekee bisnestä tuolla.
Joren asenne olisi ymmärrettävä jos joku olisi kysynyt JORElta Joren liikesalaisuuksia, mutta Jorelta ei alunperin kysytty mitään..
Yhtäkkiä vaan tulee "jos mun hiekkalinna sortuu, rikon muidenki lasten linnat lähistön hiekkalaatikoista" tasosta kommenttia ::)
Lainaus käyttäjältä: janiK - 21 marraskuu, 2006, 17:26:28
Niin kattelinkin tosta joren mailiosotteesta että on alan ammattilaisia. Ymmärrän myös että haluaa pitää ammatti salaisuuksia. Jännä vaan ettei kaveri ole kuitenkaan innostunut ammatistaan niin paljoa että viitsisi vastata lähettämiini kyselyihin myytävästä autostaan tai auton tuonnista.
Kuten sanoin, aktiivinen toiminta on jo loppunut. Olen kuitenkin vastannut viestiisi tämän foorumin kautta pikaviestillä. Kerro toki jos ei ole tullut perille..
Lainaus käyttäjältä: janiK - 21 marraskuu, 2006, 17:26:28
Ei tossa nyt pitäisi olla epäselvää.
Noi konditionaalit tulee oikeasti kalliiksi. Itse ymmärsin että eräs henkilö yritti juuri tuolla samalla kaavalla VTT:n kirjoittamilla papereilla ja tie nousi lopulta pystyyn, eli ei onnistunut.
-Jore
Lainaus käyttäjältä: peLoGo - 21 marraskuu, 2006, 17:45:14
Joren asenne olisi ymmärrettävä jos joku olisi kysynyt JORElta Joren liikesalaisuuksia, mutta Jorelta ei alunperin kysytty mitään..
Yhtäkkiä vaan tulee "jos mun hiekkalinna sortuu, rikon muidenki lasten linnat lähistön hiekkalaatikoista" tasosta kommenttia ::)
Uskot tai et niin mä koitan vaan oikeasti tuoda sen realismin mukaan tähän keskusteluun. Olen itse päätynyt ajan mittaan niin moneen tiiliseinään mikä on tullut AKE:n, VTT:n, tullin tai jonkun muun instanssin "pitäisi" lausunnoista vastaan. Olen myös saanut useampia puheluita autoista jotka on jostain itse tuotu tai ostettu jonkun tietämättömämmän suomeen tuomina joita ei vain ole ollut mahdollista kilvittää suomeen rehellisin keinoin. Vaikka nyt vituttaa mun kommentit niin usko pois, se "mitä mä sanoin" vituttaisi vielä enemmän.
Ja nyt vielä kerran rautalangasta, hommaa auto sellaiselta toimittajalta joka hankkii sinulle autoon vaatimuksenmukaisuustodistuksen, tai vaihtoehtoisesti varmista että joku kirjoittaa sinulle sellaisen juuri ja nimenomaan siihen SINUN TUOMAAN yksilöösi.
KAIKKI muut keinot ovat enemmän tai vähemmän mahdottomia ja maksaa lopulta paljon. Oikoteitä ei vain ole.
-Jore
Kiitoksia otan varoitukset huomioon. Olikos tämä vaatimustenmukaisuustodistus tämä: http://www.ake.fi/pdf/C154.pdf
Vai oliko toi vain joku lisäselvityslappu.
Lainaus käyttäjältä: janiK - 21 marraskuu, 2006, 18:57:39
Kiitoksia otan varoitukset huomioon. Olikos tämä vaatimustenmukaisuustodistus tämä: http://www.ake.fi/pdf/C154.pdf
Vai oliko toi vain joku lisäselvityslappu.
Vaatimuksenmukaisuustodistus on autovalmistajan, valtuutetun jälleenmyyjän tai kolmannen osapuolen asiantuntijan kirjoittama todistus missä taataan että auto täyttää nuo vaatimukset mitkä tossa lapussa luetellaan. Ja toi "kolmannen osapuolen asiantuntijan" on siitä hassu kohta että kukaan ei osaa sanoa että mikä tallainen instanssi kelpaisi, mikään tähän mennessä testattu ei kelpaa..
-Jore
voin kokemuksesta sanoa alkää ostako jdm autoa jos ei ole kaikki aken vaatimat selvitykset mukana autokaupassa!no päästö mittaus=en ole kuullut vielä yhdestäkään autosta joka olisi mennyt ekalla läpi..hintaa tulee jos esim kolmesti mittaa vtt:llä.kannattaa laskea paljon tulee oikeesti maksamaan joku viistoistavuotta vanha auto jolla on ajettu puolimiljoonaa :o nettiautosta kun vilkaisee noita skylinea kertoo mielestä juuri tästä asiasta miten hankalaa on tässä maassa kilpiensaanti..
Hiuka oteetä mut ihan mielenkiinnosta, kysyn ku en ole perehtynyt noihin Mörreihin nii tarkkaa, ni
mitäs eroa noilla uudemmilla on vanhempaa.. Tietenki jotai päivitystä mut mitä??
Muutoksia joo. kone puoli päivittyy 3S-GTE gen2 => gen3 kaikkine herkkuineen(Sanovat puolta kalliimmaksi/potentiaalisemmaksi tekniikaksi), LSD tulee lisänä, alusta päivittyy ja sit jotain pienempiä juttuja esim. takavalot vaihtuu.
Tästä voit löytää ainakin jotain: http://www.mr2turbo.info/diff.html
Haluaisitkos Jore vielä kertoa voiko tollasta CoC:tä eli sitä vaatimuksenmukaisuustodistusta kysellä jostakin hyvin tuloksin esimerkiksi suoraan valmistajalta eli TOYOTA Japanilta. Kai sellaisen nyt jostain saa jos se kerran on oltava eikä autoa saa rekisteröityä ilman sitä.
Lainaus käyttäjältä: janiK - 22 marraskuu, 2006, 18:45:23
Haluaisitkos Jore vielä kertoa voiko tollasta CoC:tä eli sitä vaatimuksenmukaisuustodistusta kysellä jostakin hyvin tuloksin esimerkiksi suoraan valmistajalta eli TOYOTA Japanilta. Kai sellaisen nyt jostain saa jos se kerran on oltava eikä autoa saa rekisteröityä ilman sitä.
Toyota Japan ei sellaista kirjoita eikä myöskään Suomen Toyota. Ruotsin maahantuoja kirjoitti noita yhdessä vaiheessa, mutta nykytilanteesta ei tietoa.
-Jore
joskus kysyin toyotalta jouko lakaselta päästötodistusta vastaus oli että kun kyse on eu:n ulkopuolisesta autosta hän ei pysty auttamaan mutta muutaman puhelun jälkeen lakanen suostui ja sanoi kysely japaniin voidaan laittaa mutta epäili että he eivät vastaa sieltä ikinä,niinkun eivät vastanneet..siellä on kuulema arkistoitu kaikki paperit ja sitä paperi määrää voi vain kuvitella paljon sitä on!
Hei duke
Mitenkä sulla on edistynyt mr2:si katsastus hommelit. saitko järkeä siihen tarra hommaan?
Minkäs näkönen lappu se toyotan vaatimuksenmukaisuustodistus on?
mitä siinä sanotaan ja mitä siitä pitää ilmetä?
oisko jollain pistää oikein skannattua kuvaa tai kaavakepohjaa tänne näytille?
Lainaus käyttäjältä: janiK - 23 marraskuu, 2006, 21:53:45
Minkäs näkönen lappu se toyotan vaatimuksenmukaisuustodistus on?
mitä siinä sanotaan ja mitä siitä pitää ilmetä?
oisko jollain pistää oikein skannattua kuvaa tai kaavakepohjaa tänne näytille?
Tollasta kaavakepohjaa ei ole olemassa ja syy miksi maahantuojat eivät tuota toimita taitaa olla juuri se että kukaan siellä ei tiedä mitä lapussa pitäisi lukea.
-Jore
Lainaus käyttäjältä: janiK - 23 marraskuu, 2006, 21:26:06
Hei duke
Mitenkä sulla on edistynyt mr2:si katsastus hommelit. saitko järkeä siihen tarra hommaan?
ei siitä tullu mitään kun tarrasta ei saa selvää kun se on kulunut ...tct:llä kävin kaiken taistelun jälkeen ja auto on nyt kilvissä :)
Lainaus käyttäjältä: duke - 25 marraskuu, 2006, 09:07:23
Lainaus käyttäjältä: janiK - 23 marraskuu, 2006, 21:26:06
Hei duke
Mitenkä sulla on edistynyt mr2:si katsastus hommelit. saitko järkeä siihen tarra hommaan?
ei siitä tullu mitään kun tarrasta ei saa selvää kun se on kulunut ...tct:llä kävin kaiken taistelun jälkeen ja auto on nyt kilvissä :)
Paljonko maksoi tuo testi ja menikö heittämällä läpi vai oliko siinä rajoilla?
Tietääkö kukaan (Jore?) että onko eroa esim vm. 90 R-32 Skylinen ja 93:n MKIV:n päästönormeissa / arvoissa?
Lainaus käyttäjältä: Krister - 25 marraskuu, 2006, 09:54:56Tietääkö kukaan (Jore?) että onko eroa esim vm. 90 R-32 Skylinen ja 93:n MKIV:n päästönormeissa / arvoissa?
Noitten euro-normien voimaantulojen aikatauluista
arvaisin, että on:
http://www.dieselnet.com/standards/eu/ld.html
Lainaus käyttäjältä: duke - 25 marraskuu, 2006, 09:07:23
Lainaus käyttäjältä: janiK - 23 marraskuu, 2006, 21:26:06
Hei duke
Mitenkä sulla on edistynyt mr2:si katsastus hommelit. saitko järkeä siihen tarra hommaan?
ei siitä tullu mitään kun tarrasta ei saa selvää kun se on kulunut ...tct:llä kävin kaiken taistelun jälkeen ja auto on nyt kilvissä :)
Hieno homma et sait sen kuitenkin rekisteriin. oliko tct:n palvelut millasta hintatasoa?
TjaniK
tct oli noin 1500e+polttoaineet ja auton kuljetukset,kaksiviikkoa aikaisemmin pitää varata aika sinne.
JIIIIIHAAAAA
Tää jannu ottaa loopuviikon vapaata ja lähtee hakee rev3:sen.
duke, koska kävit mittauttamassa TCT:llä?
Kun TCT ei käsittääkseni tee enää hyväksyttäviä päästömittauksia. :-\
http://ec.europa.eu/enterprise/automotive/pagesbackground/technical_services.htm
VTT kyllä tekee, eli ei siinä sinänsä mitään ongelmaa ole. Hintaluokka kannattanee kysyä etukäteen.
...tai toki kannattaa pirauttaa TCT:lle/AKE:llekin ja kysyä käykö heitin paprut vielä...
Lainaus käyttäjältä: Tem - 28 marraskuu, 2006, 13:07:50
duke, koska kävit mittauttamassa TCT:llä?
Kun TCT ei käsittääkseni tee enää hyväksyttäviä päästömittauksia. :-\
http://ec.europa.eu/enterprise/automotive/pagesbackground/technical_services.htm
VTT kyllä tekee, eli ei siinä sinänsä mitään ongelmaa ole. Hintaluokka kannattanee kysyä etukäteen.
...tai toki kannattaa pirauttaa TCT:lle/AKE:llekin ja kysyä käykö heitin paprut vielä...
kuule kävin viime talvena ja käsittääkseni tekevät vieläkin testejä
Lainaus käyttäjältä: janiK - 28 marraskuu, 2006, 12:46:23
JIIIIIHAAAAA
Tää jannu ottaa loopuviikon vapaata ja lähtee hakee rev3:sen.
Kerrohan sitten kuinka reissusi meni ja miten rekisteröinnit yms onnistui.. :)
Ostin sitten sen auton luulajasta.
MR2 GT-S REV3 11/1995
Puolessa matkassa tuli huolia yhden vesiputken irrottua. Taisi kansi vääntyä kun en tajunnu veden puutetta ennen kuin moottorin vikavalo syttyi.
Nyt auto hinattu loput 400km korjauspajalle ja huomenna olis tarkoitus kattoa mitä kivaa sille keksitään.
Paska flaksi siinä milessä että kone ollut viimeksi auki 3000km aiemmin ja melkein kaikki sisäkalut jo vaihdettu.
Auto on ideana saada tielle vasta keväällä.
Rekistöröinnit ym helmikuun puolenvälin jälkeen kun on tässä työreissua välillä.
Pistelen tossa joskus myöhemmin infoa autogalleriaan. Tähän kärryyn on laiteltu aikasta paljon osia.
Hieno :P-<:
Hieno auto :)
Tuliko moottoriremppaa..?
Sen verran threadin päivitystä, että mites auton kilvitys onnistui?
Pasi
Joo kyl se kone otti melkosen pahasti itteensä.
Nyt auto kuitenkin jo melkein kasassa ja katsastus, vero ym. touhut alkaa kuukauden kuluttua.