Olisi tuommoinen auto tulossa ja mietinnässä on nyt, että miten vaikea saada suomikilpiin, vai tehdäkö kuten jo alkuperäisessä suunnitelmassa olikin, eli laittaa tuo 1jz-gte tuonne ra60 coupen pellin alle.
Kukaan ei liene tuonut japanista tuommoista??
Minkä ikäinen peli on kyseessä?
Ei vielä iästä tietoa, mutta mitä noita on tehty -90-92??
Eiköhän se sitten mene päästödokumentilla ja umpioiden vaihdolla. Katsastusasemalta saat AKE:n kupongin, jossa on lista vaatimuksista. Saattaa olla AKE:n saitillakin, kannattaa etsiä.
Tässä se luettelo: http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/D2319E0E-E052-4FA7-945C-B93A15FA07A7/0/C154MuuM1N1.pdf
Jos saat jostain katsastuksessa kelpaavan päästödokumentin ja auto on ensirekisteröity 31.12.1992 tai aikaisemmin niin sitten tarvitaan vain perusmuutokset. Aina vähintään ajovalojen ja mahdollisesten joidenkin muiden valojen vaihto. Muitakin asioita voi tulla eteen autosta riippuen, mm. renkaiden puuttuva E- tai DOT-hyväksyntä.
VTT:ltä tilaat runkonumeron perusteella päästölausunnon nro VTT-M-05872-06 ja vaihdat etu-umpiot. Ei pitäisi muuta vaatia. Tuo dokumentti maksaa 255€ + alv. ja pitäisi toimia kaikkiin japanintuonteihin vm. -92 ja alle.
Lainaus käyttäjältä: Krister - 26 huhtikuu, 2007, 22:25:28
VTT:ltä tilaat runkonumeron perusteella päästölausunnon nro VTT-M-05872-06 ja vaihdat etu-umpiot. Ei pitäisi muuta vaatia. Tuo dokumentti maksaa 255€ + alv. ja pitäisi toimia kaikkiin japanintuonteihin vm. -92 ja alle.
Onko tietoa saako TÜV:ltä vastaavaa kuponkia?
Lainaus käyttäjältä: nr000001 - 26 huhtikuu, 2007, 22:29:33
Onko tietoa saako TÜV:ltä vastaavaa kuponkia?
Ei tietoa, tuskin saa. VTT on itse vertaillut silloisia Japanin päästönormeja Suomen vastaaviin. Dokumentti toimii vain v. -92 asti ja tekee autosta ei-vähäpäästöisen mikä on suuri plussa virittämistä ja jo valmiiksi viritettyjen autojen leimaamista ajatellen.
Eli ehkä kukaan ei tule koskaan näkemään ra60 coupea ma61 keulaisena 1jz-gte-llä, vaan vain yhden tavallisennäköisen 70:sen lisää liikenteessä suomikilpisenä.
No kuitenkin tuo haave on mulla ollu olemassa jo 8 vuotta odottamassa ja kokonainen auto on tulossa sitä varten ja ma61 hommattu keulan ja taka-akselin luovuttajaksi joten saattaa tuo 70:nen sittenkin päätyä osiksi koneen ja lootan oton jälkeen.
Ei nyt kuitenkaan viitsisi noita kahta coupea ja yhtä celicasupraa suohonkaan upottaa noin pitkän haaveilun jälkeen, mutta pelottaa vaan toimivana tulevan auton pilkkominen.
Lainaus käyttäjältä: Krister - 26 huhtikuu, 2007, 22:42:16
Lainaus käyttäjältä: nr000001 - 26 huhtikuu, 2007, 22:29:33
Onko tietoa saako TÜV:ltä vastaavaa kuponkia?
Ei tietoa, tuskin saa. VTT on itse vertaillut silloisia Japanin päästönormeja Suomen vastaaviin. Dokumentti toimii vain v. -92 asti ja tekee autosta ei-vähäpäästöisen mikä on suuri plussa virittämistä ja jo valmiiksi viritettyjen autojen leimaamista ajatellen.
Tarkotatko tuolla v.-92 asti 01.01.92 vai 31.12.92 ??? ???
Lainaus käyttäjältä: rämeairo - 03 toukokuu, 2007, 17:45:16
Tarkotatko tuolla v.-92 asti 01.01.92 vai 31.12.92 ??? ???
31.12.92 saakka.
-Jore
Katsastettu tänään ok, vanhan liiton n-alkuiset kilvetkin sain
Tämä varmasti kuulostaa jankkaamiseltä, mutta ei vaan mene jakeluun mitenkään.
ois tuossa Helmikuussa(2) 1992 ensirekisteröity Jza70.
Mitä lappujan tarvitsen siihen ja mitä siitä mitataan?
Kelpaako ne VTT laput vielä tuohon?
Nykykäytännöllä et ilmeisesti tarvitse päästölappuja. Tämä on vielä hieman auki mutta dnsf:n ja tämän "celicagts84":n tapauksen perusteella ymmärsin näin. Rekisteröintikatsastuksessa suoritetaan normaali määräaikaiskatsastuksen päästömittaus joka on läpäistävä hyväksytysti. Lisäksi autossa on oltava katalysaattori koska ensirekisteröinti on 1992 ja autosta tulee vähäpäästöinen.
Ihan hyvä jos tuosta turhasta lapusta lopulta päästiin eroon. Itse jouduin vielä maksamaan siitä 305 euroa mutta jos se osaltaan vaikutti siihen että järki voitti eikä saman sisältöisiä lappuja tarvita enää joka yksilöstä niin meni hyvään tarkoitukseen.
Lainaus käyttäjältä: ast - 15 syyskuu, 2007, 14:38:46
Nykykäytännöllä et ilmeisesti tarvitse päästölappuja. Tämä on vielä hieman auki mutta dnsf:n ja tämän "celicagts84":n tapauksen perusteella ymmärsin näin. Rekisteröintikatsastuksessa suoritetaan normaali määräaikaiskatsastuksen päästömittaus joka on läpäistävä hyväksytysti. Lisäksi autossa on oltava katalysaattori koska ensirekisteröinti on 1992 ja autosta tulee vähäpäästöinen.
Ihan hyvä jos tuosta turhasta lapusta lopulta päästiin eroon. Itse jouduin vielä maksamaan siitä 305 euroa mutta jos se osaltaan vaikutti siihen että järki voitti eikä saman sisältöisiä lappuja tarvita enää joka yksilöstä niin meni hyvään tarkoitukseen.
Vai että vähäpäästöinen, oisko mitään vinkkejä millä saisi leimasta läpi kun on 1.1Bar ahtopaineilla 500Hv?
Pari kattia peräkkäin, ahdot matalalle ja seokset kuntoon?
Kuinkahan paljon ne katsovat, kun mulla on yksi iso singleahdin pellin alla?
Vähäpäästösessä saattavat katsoa sen verran, ettei tule leimaa ollenkaan, suosittelisin tekemään siitä -91 autosta.
Koska itellä ei siis otteessa mainintaa vähäpäästöisyydestä, katista tai mistään muustakaan ylimääräisestä.
Eli katit, hiilipurkit ym. romun voi heittää roskiin.
Todennäköisesti -92 autosta se katti ja päästöt on löydyttävä sitten ikuisesti leimalla.
Lainaus käyttäjältä: BlueBlooded - 15 syyskuu, 2007, 14:49:42
Vai että vähäpäästöinen, oisko mitään vinkkejä millä saisi leimasta läpi kun on 1.1Bar ahtopaineilla 500Hv?
Pari kattia peräkkäin, ahdot matalalle ja seokset kuntoon?
Kuinkahan paljon ne katsovat, kun mulla on yksi iso singleahdin pellin alla?
Tarvitset päästötodistuksen jonka saat kun käytät auton VTT:llä tai Test Center Tiililässä päästömittauksessa ja läpäiset ne hyväksytysti. Lisäksi tarvitset todistuksen tehoista jonka mukaan muutettu teho ei ylitä mallisarjan tehokkainta mallia yli 20%:lla. Näitä kirjoittavat useat tehonmittauksia tekevät yritykset.
Luonnollisesti kaikki todistukset tai hyväksymiset joita saa autoa testaamatta koskevat vakiokuntoisia autoja sellaisena kuin ne ovat tehtaalta lähteneet. Suomen lainsäädännön mukaan tekniikkamuutokset voidaan tietyin ehdoin hyväksyä, joista esimerkki edellisessä kappaleessa.
Toinen vaihtoehto on tietysti palauttaa auto vakiokuntoon.
Lainaus käyttäjältä: ast - 15 syyskuu, 2007, 15:12:10
Lainaus käyttäjältä: BlueBlooded - 15 syyskuu, 2007, 14:49:42
Vai että vähäpäästöinen, oisko mitään vinkkejä millä saisi leimasta läpi kun on 1.1Bar ahtopaineilla 500Hv?
Pari kattia peräkkäin, ahdot matalalle ja seokset kuntoon?
Kuinkahan paljon ne katsovat, kun mulla on yksi iso singleahdin pellin alla?
Tarvitset päästötodistuksen jonka saat kun käytät auton VTT:llä tai Test Center Tiililässä päästömittauksessa ja läpäiset ne hyväksytysti. Lisäksi tarvitset todistuksen tehoista jonka mukaan muutettu teho ei ylitä mallisarjan tehokkainta mallia yli 20%:lla. Näitä kirjoittavat useat tehonmittauksia tekevät yritykset.
Luonnollisesti kaikki todistukset tai hyväksymiset joita saa autoa testaamatta koskevat vakiokuntoisia autoja sellaisena kuin ne ovat tehtaalta lähteneet. Suomen lainsäädännön mukaan tekniikkamuutokset voidaan tietyin ehdoin hyväksyä, joista esimerkki edellisessä kappaleessa.
Toinen vaihtoehto on tietysti palauttaa auto vakiokuntoon.
Mutta jos se auto olis ns. vakio, niin mitään mutinoita ei tulisi? Kai sen tuolla singlellä saa jotenkin niitten vähäpäästöisen arvojen sisään.
Kyse ei ole sitten mistään tyhjäkäyntimittauksesta, vaan tuollainen vaatii vähäpäästöisessä autossa myös ajonaikaisen mittauksen. Siinä syy miksi nuo testit maksaa niin helvetisti.
Tämä siis siinä tapauksessa että haluaa singlen oikein lakien ja asetusten mukaan katsastaa/muutoskatsastaa.
Riippuu niin paljon katsastusasemasta ja inssistä meneekö singlen kanssa läpi. Yleensä nuo jutut vaan ei näytä kovin tehdastekoisilta, jos koneen vieressä on ämpärin kokoinen hyrrä.
Ja ihan helposti et löydä suomesta tahoa, joka kirjoittaa lappuun leiman ja allekirjoituksen kanssa koneen alkuperäiset tehot, ja tähän ei tietääkseni mikään penkkilappu käy.
Mulla tuli otteeseen tehoihin A.
Lainaus käyttäjältä: celicagts84 - 15 syyskuu, 2007, 16:29:39
Ja ihan helposti et löydä suomesta tahoa, joka kirjoittaa lappuun leiman ja allekirjoituksen kanssa koneen alkuperäiset tehot, ja tähän ei tietääkseni mikään penkkilappu käy.
Mulla tuli otteeseen tehoihin A.
No millä helvetillä ne on noita 4koppasia isoilla singleillä kilvittänyt?
Joku kirjoitti, että VTT lappua ei tuohon mun peliin vielä tarvita.
Penkitystodistus, esim. vakio 280hv tehoilla.
Päästöt menee konttorilla arvojen sisään?
Jos ei muuten, niin sitten lainaan toisesta pelistä turbot tuohon omaan vehkeeseen katsastuksen ajaksi.
Katsastus aseman virhe,jos katsastavat viritetyn yksilön.Auton pitää olla teknisesti täysin orginaali komponentein tai vastaavustoditus ei päde.
Lainaus käyttäjältä: @rttu - 15 syyskuu, 2007, 17:37:33
Katsastus aseman virhe,jos katsastavat viritetyn yksilön.Auton pitää olla teknisesti täysin orginaali komponentein tai vastaavustoditus ei päde.
Eli vakiotwinit konttorille kiinni..
Eli kuvitellaan, onko muita kohtia mitä pitäisi huomioda tuollaisen -92 kanssa?
Lainaus käyttäjältä: celicagts84 - 15 syyskuu, 2007, 16:29:39
Mulla tuli otteeseen tehoihin A.
Siis teho kilowatteina ja A, vai vain pelkkä A? Jos siinä on pelkkä A niin jatkon kannalta virittelyssä taivas rajana. Tosin noiden pelkkien A-lappujen tekeminen loppui jo 90-luvun alussa.
A tulee tehon perään kaikkiin autoihin missä on ahdin.
Pelkkä iso A ei mitään kilowatteina, mikään virallinen taho kun ei kirjoita suomessa em auton tehoja paperiin, niin että alla on leima ja allekirjoitus.
Lainaus käyttäjältä: BlueBlooded - 15 syyskuu, 2007, 14:49:42
Vai että vähäpäästöinen, oisko mitään vinkkejä millä saisi leimasta läpi kun on 1.1Bar ahtopaineilla 500Hv?
Pari kattia peräkkäin, ahdot matalalle ja seokset kuntoon?
Kuinkahan paljon ne katsovat, kun mulla on yksi iso singleahdin pellin alla?
Eikös alle 92 JDM autoista tule automaattisesti EI-vähäpäästöisiä joten ovat periaatteessa vapaita virittää kunhan ilmoitettu teho on alle 20%+vakio. Jos virität ei-vähäpäästöistä niin konttori vaatii katin putkeen. Eli katti putkeen ja penkität alle 20% + 280hv niin homma on selvä?
Lainaus käyttäjältä: Krister - 16 syyskuu, 2007, 02:52:06
Lainaus käyttäjältä: BlueBlooded - 15 syyskuu, 2007, 14:49:42
Vai että vähäpäästöinen, oisko mitään vinkkejä millä saisi leimasta läpi kun on 1.1Bar ahtopaineilla 500Hv?
Pari kattia peräkkäin, ahdot matalalle ja seokset kuntoon?
Kuinkahan paljon ne katsovat, kun mulla on yksi iso singleahdin pellin alla?
Eikös alle 92 JDM autoista tule automaattisesti EI-vähäpäästöisiä joten ovat periaatteessa vapaita virittää kunhan ilmoitettu teho on alle 20%+vakio. Jos virität ei-vähäpäästöistä niin konttori vaatii katin putkeen. Eli katti putkeen ja penkität alle 20% + 280hv niin homma on selvä?
Joo toivotaan, katsotaan nyt mitä käy..
Katsastettu, verotettu ja kilvissä jo.
Lainaus käyttäjältä: celicagts84 - 03 joulukuu, 2007, 17:03:07
Katsastettu, verotettu ja kilvissä jo.
Vaadittiinko mitään todistuksia ja tuliko autosta vähäpäästöinen vai ei?
Ei todistuksia, ei vähäpäästöinen, ei kattia otteessa ja tehot A.
Kuulostaa kyllä liian hyvältä ollakseen totta. Mutta kai se on uskottava. Miksi muuten saksan tuontia ei saa vähäpäästöiseksi. Vaikuttaako asiaan se että kun on samaa mallia mitä on joskus uutenakin tuotu suomeen, ja tuo japanin malli on eri versio ja siksi ei vertailukelpoinen euromallin kanssa.?
Tarkotit siis varmaan, ettei saa ei vähäpäästöiseksi, ja se johtuu siitä yksinkertaisesta syystä, että ne taisivat olla saksassa vähäpäästöisiä jo vuodesta 88->
Siinä meikäläisen vanhassa -86:ssa saksantuonnissa oli jälkiasennettu kattisarja.
Lainaus käyttäjältä: celicagts84 - 03 joulukuu, 2007, 19:28:29
Ei todistuksia, ei vähäpäästöinen, ei kattia otteessa ja tehot A.
Hyvät laput sait :D
Mulle tuli Supraan uus rekisteriote ku laitettiin seisontaan se ja tossa uudessa otteessa on tehojen kohdalta hävinny tuo A perästä, että nyt on pelkästään 175...
Lainaus käyttäjältä: celicagts84 - 04 joulukuu, 2007, 16:39:37
Tarkotit siis varmaan, ettei saa ei vähäpäästöiseksi, ja se johtuu siitä yksinkertaisesta syystä, että ne taisivat olla saksassa vähäpäästöisiä jo vuodesta 88->
Siinä meikäläisen vanhassa -86:ssa saksantuonnissa oli jälkiasennettu kattisarja.
mun 89 supra tuotiin saksasta vuosi takaperin ja saatin pelattua niin että on EI vähäpäästöinen ja ILMAN kattia :bootyshak
Jatketaas tänne kun en uutta aihetta tämän takia viitsi aloittaa..
Eli muutamien kanssa oonkin jo privalla yrittänyt selvittää että miten saa jza70 4-paikkaiseksi rekisteröityä?
Onko kellään jza70:n tuv todistusta tms. jossa kokonaismassa olis 1830 kiloa tai suurempi?
Sinäänsä kävi hyvä tuuri että konttori ei viilaa pilkkua, vaan sanoivat että käy todistus mistä vaan autosta kunhan runkonumero alkaa jza70-..
Toinen vaihtoehto olisi keventäminen, tarviis n.25-30 kiloa saada pudotettua että massojen erotus olisi riittävä.
Mitäs suosittelette tekemään?
Lainaus käyttäjältä: Venom - 04 toukokuu, 2009, 21:09:17
Toinen vaihtoehto olisi keventäminen, tarviis n.25-30 kiloa saada pudotettua että massojen erotus olisi riittävä.
Mitäs suosittelette tekemään?
tuohan käy kätevästi... pikkuakku, peltivanteet, vararengas pois, tankki ihan tyhjäks, soittopelit pois hattuhyllylle pelkkä kangas, peräluukusta suojamuovit pois yms yms.. siinähän niitä jo kiljoja
Lainaus käyttäjältä: zanardi - 05 toukokuu, 2009, 12:04:26
tuohan käy kätevästi... pikkuakku, peltivanteet, vararengas pois, tankki ihan tyhjäks, soittopelit pois hattuhyllylle pelkkä kangas, peräluukusta suojamuovit pois yms yms.. siinähän niitä jo kiljoja
Sitte vielä puskureitten sisältä ne metallipalkit niin tippuu jo melkeen alipainoseks :)
Eli ilmeisesti keventämällä saa helpoiten ton homman hoidettua..
Pitääpä tässä joku päivä alkaa purkamaan ja punnitsemaan osia ;D
Lainaus käyttäjältä: Jonsku - 05 toukokuu, 2009, 16:50:56
Sitte vielä puskureitten sisältä ne metallipalkit niin tippuu jo melkeen alipainoseks :)
mitäs muuten noi palkit painaa? itellä ne on vielä kiinni supras. vois vaikka viikon loppuna irrotella ne poies jos niistä nyt jokunen kymmenen kiloo lähtee...
Lainaus käyttäjältä: Venom - 05 toukokuu, 2009, 17:29:02
Eli ilmeisesti keventämällä saa helpoiten ton homman hoidettua..
Pitääpä tässä joku päivä alkaa purkamaan ja punnitsemaan osia ;D
onko targa? mitäs jos ottaa targa palan poies punnituksen ajaks,?
Lainaus käyttäjältä: Supra turbo - 05 toukokuu, 2009, 17:46:02
onko targa? mitäs jos ottaa targa palan poies punnituksen ajaks,?
Liekkö yhtään JZA70 mallia targana.. ? ja peräkontin kannessahan on se paino.
Ei oo minun tietääkseni tehty targana ollenkaan, muutenhan toi ois ollut helppo paikka keventää.. ;D
Lainaus käyttäjältä: Peeku - 05 toukokuu, 2009, 18:08:18
ja peräkontin kannessahan on se paino.
Täh? missä siellä? kävin äsken ihmettelemässä mutta ei osunut silmään..
Edittiä: niin siis targapalan paino..?
Lainaus käyttäjältä: Peeku - 05 toukokuu, 2009, 18:08:18
Liekkö yhtään JZA70 mallia targana.. ?
Ainoa JZA70 mitä ei saanut targana oli TT-R
Lainaus käyttäjältä: Uldiz - 05 toukokuu, 2009, 19:44:26
Ainoa JZA70 mitä ei saanut targana oli TT-R
Elikkäs juurikin toi malli mikä mullakin on.. Eikö kellään oikeasti ole tuv todistusta painoista?
Kelpais vaikka suomalaisen rekisteriotteen kopiokin missä ois sopivat painot..
Lainaus käyttäjältä: Venom - 05 toukokuu, 2009, 18:42:01
Ei oo minun tietääkseni tehty targana ollenkaan, muutenhan toi ois ollut helppo paikka keventää.. ;D
Täh? missä siellä? kävin äsken ihmettelemässä mutta ei osunut silmään..
Edittiä: niin siis targapalan paino..?
Siinä spoilerin alla on, kontin puolelta ne muovit pois niin sieltä se möhkäle paljastuu..
Mullahan oli se ongelmakin omassa, ettei ollu kuin mahavyöt, ja lainasin silloin toisesta omastani 3-pisteen vyöt uusintaleimalle.
Autoa ei tosiaan punnittu tms, vaan siitä tuli 4-paikkainen noilla omilla papereillaan.
Tuv lappua tuskin kukaan järjestää, koska auto on vain japanin omille markkinoille tarkoitettu.
Multakin yrittivät saada lappua konetehoista, mutta eihän näistä semmoisia tarvi toimittaa ainoa oli se päästölappu.
Ja nyt sitten leimalla muutan viime viikolla vaikka auto vähäpäästöinen niin katin oltava ja löydyttävä, niinpä tein itelleni tosta ylimääräisestä 3" putkesta keskipönttö pois ja katti siihen taka-akselin eteen.
Kun tuli jo viime kesänä downpipe muokattua kovaksi entisen katin takalaipalle asti.
No tuo asennus kelpasi, ja päästöjen tosiaan ei tarvi täyttyä, mutta katti tosiaan oli aikanaan rek.kats.ehtona ja lukee siellä piilossa jossakin, koska otteessa ei mainintaa siitä.
Täytyy vaan kairata se vielä tyhjäksi kunhan ehtii...
Lainaus käyttäjältä: celicagts84 - 05 toukokuu, 2009, 22:58:19
Tuv lappua tuskin kukaan järjestää, koska auto on vain japanin omille markkinoille tarkoitettu.
Kyllähän noita nykyään saa helpostikin mutta AKE:n ohjeistuksen mukaan painoja Tüv lapusta ei saa käyttää joten ei auta tässä ongelmassa. Käytännössä Tüv lapun tarvitsee vain jos auto on ensirekisteröity 1.1.1993 jälkeen eli JZA70:n tapauksessa ei ole yleensä tarvetta.
Tüv lappuja toimittaa www.pakettiautopojat.fi ja nykyään myös esim K1 katsastuasemat.
Lainaus käyttäjältä: Peeku - 05 toukokuu, 2009, 22:57:07
Siinä spoilerin alla on, kontin puolelta ne muovit pois niin sieltä se möhkäle paljastuu..
Eipä siellä mitään löytynyt.. ???
Näköjään pitää tyytyä siihen kolmeen paikkaan, alkaa keinot olla lopussa.
Tuv lappukaan ei kelpaa kun kyselin tänään konttorilta, voishan sen ehkä saada muutoskatsastamalla toisella konttorilla johon tuv lappu kelpaa.
No mulla ainakin kelpas tuv/vastaavuustodistus.
Lainaus käyttäjältä: Venom - 06 toukokuu, 2009, 21:32:31
Eipä siellä mitään löytynyt.. ???
Näköjään pitää tyytyä siihen kolmeen paikkaan, alkaa keinot olla lopussa.
Tuv lappukaan ei kelpaa kun kyselin tänään konttorilta, voishan sen ehkä saada muutoskatsastamalla toisella konttorilla johon tuv lappu kelpaa.
No kyllähän tojosta aina saa painoo pois... konepellistä ja loksunkaarista vaan muotit ja kuidusta uudet ja kevyet :icon_rr:
Lainaus käyttäjältä: Venom - 06 toukokuu, 2009, 21:32:31
Eipä siellä mitään löytynyt.. ???
Näköjään pitää tyytyä siihen kolmeen paikkaan, alkaa keinot olla lopussa.
Tuv lappukaan ei kelpaa kun kyselin tänään konttorilta, voishan sen ehkä saada muutoskatsastamalla toisella konttorilla johon tuv lappu kelpaa.
siis tarkotat että kuski +2 vai kuski +3? ittellä ainaki on jza70 ja se on kuski +3 eihän siellä ole takana vöitäkään ku kahelle...
Lainaus käyttäjältä: Ero - 07 toukokuu, 2009, 18:53:47
siis tarkotat että kuski +2 vai kuski +3? ittellä ainaki on jza70 ja se on kuski +3 eihän siellä ole takana vöitäkään ku kahelle...
Takana on rullavyöt kahdelle + lanne vyö yhdelle. Rekkasin suosiolla kaksi paikkaiseksi, kuka siellä takapenkillä mahtuu/ suostuu olemaan ???
Lainaus käyttäjältä: Uldiz - 07 toukokuu, 2009, 20:03:46
Takana on rullavyöt kahdelle + lanne vyö yhdelle. Rekkasin suosiolla kaksi paikkaiseksi, kuka siellä takapenkillä mahtuu/ suostuu olemaan ???
ei oo lanne vyötä ainakaa mun autossa mutta vaikuttaako se että onko recaron sisuta tai sit toi ihan perus? siis toi recaron sisusta on silti vakio...
Lainaus käyttäjältä: Ero - 07 toukokuu, 2009, 20:10:05
ei oo lanne vyötä ainakaa mun autossa mutta vaikuttaako se että onko recaron sisuta tai sit toi ihan perus? siis toi recaron sisusta on silti vakio...
kaikissa TT-R:ssä on vakiona recaron sisusta.. kurkkaa sinne takapenkin alle josko se lanne vyö löytyisi..
Kyllä siellä takana on kolmelle vyöt, tai siis ainakin mulla on.
Ero: Niin siis tarkoitin että mulle tulee näköjään paikkoja kuski + 2 matkustajaa.
Jyväskylässä autonsa kilvittäviä suosittelen välttämään Arelan K1 asemaa. Vain yksi herra suorittaa ensirekisteröintikatsastuksia ja ei
antanut millään tapaa hyvää kuvaa itsestään. Herra halusi välttämättä mm. puolittaa recaron takapenkin, kun 3 paikkaiseksi meni auto.
"istuinten lukumäärä takana ei vastaa rekisteriotteeseen merkittyä paikkalukua". Aika järjetön sääntö siinä mielessä, että voihan
pakettiauton tavaratilaan tunkea porukkaa, vaikka yhtään istuinta ei olisikaan. Sakothan siitä saa, mutta kuljettaja loppupelissä on
vastuussa siitä montako ihmistä on kyydissä.
Lainaus käyttäjältä: MikkoM - 16 syyskuu, 2009, 12:47:16
Herra halusi välttämättä mm. puolittaa recaron takapenkin, kun 3 paikkaiseksi meni auto.
Eikö tollasessa A70-korissa 2 paikkaakin jo riitä? Saahan tuosta 3-paikkasen ottamalla rek. katsastukseen apparin penkin pois.
Kyllä tuo 2 paikkaa riittää. Ei siellä takana kukaan istu. Tuossa oli vaan ovelasti mainittu tuo, että istuinten lukumäärä takana
ei vastaa rekisteriotteen paikkalukua.
Mielenkiintoisesti vaan miten käytäntö muuttuu eri konttoreissa. Rx7 meni 2 paikkaiseksi, eikä katsuri vaatinut mitään muutoksia taakse,
tai turvavöiden poistamista.
Mutta ei tästä aiheesta enempää :) kuitenkin kaikille tuttu ja käsitelty jo satoja kertoja :)