Tervehdys.
Mitä vaaditaan vm. 92 Ariston kilpiin saamiseen? Ilmeisesti päästötodistus ainakin VTT:ltä, mutta mitä muuta? Tarviiko tehdä mitään teknisiä muutoksia?
Osaako kukaan heittää myös minkäänlaista arviota paljonko tulisi veroja n. 150-200tkm ajetulle yksilölle? Tullin sivuilta löysin yhden veropäätöksen, jossa vm92 276tkm ajetulle oli tullut autoveroa "vain" noin 2500€.
Onko myös mahdollista tehdä niin, että ostaa auton tax freenä, pistää auton seisontaan ja maksaa autoveron vasta esim. muutaman kuukauden päästä?
joo verotusta ei tartte heti alottaa, vaikka 10 vuoden päästä jos haluaa ;)
Lainaus käyttäjältä: mkaa - 13 heinäkuu, 2007, 20:05:02Ilmeisesti päästötodistus ainakin VTT:ltä
Eikös Toyotalta saa päästöpaperit kaikkiin 2JZ-koneella oleviin härpättimiin?
Lainaus käyttäjältä: -tarzi- - 13 heinäkuu, 2007, 21:00:22
joo verotusta ei tartte heti alottaa, vaikka 10 vuoden päästä jos haluaa ;)
Saako autoon hommattua sitten ollenkaan siirtokilpiä, ellei maksa noita veroja heti? Vai onko näillä asioilla mitään tekemistä keskenään?
Siirtokilvet voi hommata koska vaan. Vaikka kahdeksi päiväksi "korjaamolle siirtoa" varten, tai sitten vaikka vuoden seisonnan jälkeen hakee 3kk ajoluvan ja aloittaa verotuksen.
Eli siirtokilvillä ja verotuksella ei yhteyttä (paitsi että verottamattomaan autoon kun ottaa siirtoluvan, tarvitaan lisäksi tullin lupa siirtoon).
Toyotalta ei saa mitään lappuja.
Mutta VTT:ltä päästöpaperin pitäisi irrota 200 euron hintaan (alv 0%)
Muusta en osaa sanoa mitään.
Jos kiinnostaa ihan aikuisen oikeesti niin multa saa yhteystiedot.
EDIT:
Ja lisätään sen verran että jokainen käykää lukemassa dnsf:n puolelta skylinen kilvityksestä. Ainakin 2 topikkia.
Samat jutut pätevät todella pitkälle.
Lainaus käyttäjältä: ^Juha^ - 16 heinäkuu, 2007, 19:00:34
Toyotalta ei saa mitään lappuja.
Mutta VTT:ltä päästöpaperin pitäisi irrota 200 euron hintaan (alv 0%)
Muusta en osaa sanoa mitään.
Jos kiinnostaa ihan aikuisen oikeesti niin multa saa yhteystiedot.
EDIT:
Ja lisätään sen verran että jokainen käykää lukemassa dnsf:n puolelta skylinen kilvityksestä. Ainakin 2 topikkia.
Samat jutut pätevät todella pitkälle.
Pistin yksityisviestiä tulemaan...
DNSF:n skyline ketjut on jo luettu. Haluaisin vielä tietää noista teknisistä muutoksista... Sen tiedän, että ajovalot pitää vaihtaa noihin E merkittyihin, mutta entä muuta? Olisi myös kiva tietää noista veroista, ja onko suomessa verotettu ja kilvissä vasta kuin tuo 1 Aristo?
Ajovalot:autoihin joihin ei vaadita korkeus säätöä,riittää Dot
Tällä hetkellä kilvissä on hyvin vähän Aristoja.
Oma menee kilpiin kun veropäätös tipahtaa luukusta.
-91:seen tarvitsin VTT-lapun, tai vastaavan todistuksen, maahantuojalta / edustajalta.
Vaaditut ulkoiset: Sivuvilkut, etu- ja takavalot E/dot.
Ostin Toyotalta GS300:sen valot, niitä on saatavana yksi ja kaksioisaisella umpiolla.
Otin jälkimmäisen, ei halvat (yht. <500e, nurkkavilkuilla), mutta on hyvät. Molemmat käy lähes suoraan paikalleen.
Takavalot peräkärry-style, orkkikset ovh n. 200e kpl. "GS300" keskilista 400e.
Oma meni läpi kun keskilistasta sammutti ajovalot, sivuille E/dot. Pakkivalona kävi orkkikset.
Konttorista riippuen, voi riittää pelkät vilkut ja etuvalot, ilman lippulappuja.
Loppu pikantti. ::) :P
Oma kampe on rekisteröity kolmelle, jäi 25kg:sta kiinni ettei saatu neljättä.
1680kg on nettopaino, bruttopaino otteessa oli 1955kg, tohon ei mahdu enempiä matkustajia.
GS300 nettopaino on sama, mutta bruttopaino 2140kg tms.
Euroopassa henkikö keskimäärin 75kg, Japanissa 55kg, siitä tää ero vissiin tulee.
Joku todistus pitäs saada tästäkin.
ps. Oma kampe on ei-vähäpäästöinen, tähän ei taida 92:set enää pystyä. (sori kettuilu.) ;D
angel eyes ??? :P
Kieltämättä melko mielenkiintoinen toteutus ;D Mitä inssi tuumasi tuosta virityksestä?
Joillakin jenkki lexus foorumeilla on muuten moni kiinnostunut vaihtamaan päittäin omat GS300 ajovalonsa ariston lamppuihin. Ovat tuon kirkkaan linssinsä vuoksi melko suosituja swappeja siellä päin.
jep , jenkkilän pojilta ei valojen puolia paljon katsella :D:D siellä JDM on laiffii :D
ohan noita hellan pyöreitä led valoja upotettu orkkis takavaloihin suht nätisti, valoja en pidä ongelmana vaan muita ns pykäliä
Joko Airistoille on tullut veropäätöksiä? Kiinnostas tietää :P
Lainaus käyttäjältä: Joikale - 05 elokuu, 2007, 11:10:37
Joko Airistoille on tullut veropäätöksiä? Kiinnostas tietää :P
Yksi löytyi:
3.0 ARISTO AUT OHJAUS OIKEALLA 4D bensa 199203 276 14.8 19 10014 8514.00 3012.25 200612 29.00
-Jore
Siis tulkitsinko oikein tuota taulukkoa, ja ei taida olla tullin sivuilta löytyvä?
Eli ajettu 276 tuhatta :o ja veroa yli 3t€????
Lainaus käyttäjältä: Joikale - 06 elokuu, 2007, 11:02:41
Siis tulkitsinko oikein tuota taulukkoa, ja ei taida olla tullin sivuilta löytyvä?
Eli ajettu 276 tuhatta :o ja veroa yli 3t€????
Ainakin verotettu 276tkm ajettuna ;) Eihän toi nyt ole veroina yhtään mitään! Tollaset verot niin saat Ariston suomilappuihin pitkälti alle 10te:lla. Ennemmin mä sillä ajelisin kuin vaikka punaisella S13 Nissanilla joista pyynnit pahimmillaan samaa luokkaa.
-Jore
Aivan... niitä S13:sia on suomi pullollaan, noita rasseja taas ei...
Mitenköhän veron määrälle mahtaa käydä jos ajokilometrit ilmoitetaan isoiksi mut kutsun käydessä niitä onkin vähemmän??
Ihan näin retorinen kysymys ::)
Ja millä sen perustelet että jos esim. Japaniassa ovat ruuvailleet kilometrejä vähemmäksi
Mut kiitti Jore vaivannäöstä!
Voi olla että tulee sanomista jos pitää käydä näyttämässä ja mittarissa onkin eri lukema kuin mitä ilmoitit. Eli ennemmin ilmotat mittarilukeman ja sit selittelet ettei pidä paikkaansa. Pariin japsituontiin olen saanut puhuttua ettei matala kilometrimäärä voi pitää paikkaansa ja tällöin verotettiin 18,5tkm vuosikeskimäärän vuoksi. Itse sanoisin että jos haluat säästää veroissa niin survo vaikka ruuvarilla eka numero pari yksikköä isommaksi ja ihmettelet sitten myöhemmin mitä mittarille teet.
-Jore
No se. Mut miten noissa Japanista tuoduissa lienee hyvin dokumentoitu, esim. huutokauppakirjassa tms. vastaavassa...
Perhana kun nuo verot tulee noihin autoihin ihan hatusta, tietty lienee -91, -92 aristoon 3 ja 6 tonnin välillä, et siihen jos varautuu...
Kannattaako täällä kuitenkaan huudella julkisesti ohjeita veropetokseen?
Lainaus käyttäjältä: ast - 07 elokuu, 2007, 00:22:26
Kannattaako täällä kuitenkaan huudella julkisesti ohjeita veropetokseen?
Eiköhän täällä anneta päivittäin ohjeita lain rikkomiseen, jokainen tekee sitten minkä parhaaksi näkee. Itse olen aina merkannut papereihin mittarissa olevan lukeman ja ruksannut "todelliset kilometrit ei tiedossa". Tuo on vielä 100% totuus koska jos ostat käytetyn auton et voi tietää todellisia kilometreja, oli se auto sitten suomesta, saksasta, japanista tai vaikka perusta.
-Jore
Tulli sitten käyttää kuitenkin sitä lukemaa päätöksessä, vaikka ruksaakin että kilsat ei tiedossa. No supran sain 376tkm verotettua mutta mb meni suoraan mittarilukemalla. Ei noista alle tonnin veroista tietty jaksa paljoa valitella, odota 4 vuotta että saat kympin pari takaisin. Toisaalta jos mahdollisimman moni valittaa, se on askel kohti jotain.
Lainaus käyttäjältä: Juipe - 07 elokuu, 2007, 14:20:15
Tulli sitten käyttää kuitenkin sitä lukemaa päätöksessä, vaikka ruksaakin että kilsat ei tiedossa.
Itsellä ainakin mennyt pari niin että vaikka lapussa lukee mittarilukema niin veropäätöksessä lukee kilsat tuon 18,5tkm/v mukaan laskettuna.
-Jore
Lainaus käyttäjältä: Jore - 07 elokuu, 2007, 14:59:23
Itsellä ainakin mennyt pari niin että vaikka lapussa lukee mittarilukema niin veropäätöksessä lukee kilsat tuon 18,5tkm/v mukaan laskettuna.
Itsellä mittarilukeman mukaan vajaat 8 tkm/vuosi ja verotus mittarilukeman mukaan vaikka esitinkin toki ettei todelliset ajokilometrit ole tiedossa kuten eivät olekaan.
Tänään pitäis olla peltikilvet kiinni.
Kiitos VTT:lle virallisista lapuista.
Vielä isompi Kiitos Pparkolle hyvästä autosta ja Jorelle makeista vanteista.
ISOIN Kiitos ESV:lle jonka hinnoista Tulli laski verotusarvon. ;D
Onneksi tullissa osaavat laskea alennuksia. 8)
Lainaus käyttäjältä: Lehtonen - 16 elokuu, 2007, 14:08:24
ISOIN Kiitos ESV:lle jonka hinnoista Tulli laski verotusarvon. ;D
Kuin myös ;)
Lainaus käyttäjältä: Lehtonen - 16 elokuu, 2007, 14:08:24
Tänään pitäis olla peltikilvet kiinni.
Kiitos VTT:lle virallisista lapuista.
Vielä isompi Kiitos Pparkolle hyvästä autosta ja Jorelle makeista vanteista.
ISOIN Kiitos ESV:lle jonka hinnoista Tulli laski verotusarvon. ;D
Onneksi tullissa osaavat laskea alennuksia. 8)
Laitas kuvia tonne galleriaan et miltä se näyttää uusilla vanteilla :)
Lainaus käyttäjältä: Lehtonen - 16 elokuu, 2007, 14:08:24
Tänään pitäis olla peltikilvet kiinni.
Kiitos VTT:lle virallisista lapuista.
Vielä isompi Kiitos Pparkolle hyvästä autosta ja Jorelle makeista vanteista.
ISOIN Kiitos ESV:lle jonka hinnoista Tulli laski verotusarvon. ;D
Onneksi tullissa osaavat laskea alennuksia. 8)
Eli ilmeisesti ihan kohtuulliset verot? Verottivatko mittarin ajokilometrien vai tuon 18,5tkm vuodessa säännön mukaan?
Lainaus käyttäjältä: mkaa - 16 elokuu, 2007, 17:38:54
Lainaus käyttäjältä: Lehtonen - 16 elokuu, 2007, 14:08:24
Tänään pitäis olla peltikilvet kiinni.
Kiitos VTT:lle virallisista lapuista.
Vielä isompi Kiitos Pparkolle hyvästä autosta ja Jorelle makeista vanteista.
ISOIN Kiitos ESV:lle jonka hinnoista Tulli laski verotusarvon. ;D
Onneksi tullissa osaavat laskea alennuksia. 8)
Eli ilmeisesti ihan kohtuulliset verot? Verottivatko mittarin ajokilometrien vai tuon 18,5tkm vuodessa säännön mukaan?
Säännön mukaan tuli kivasti tauluun kilsoja.
Ja auton arvo lasketaan eri tavalla kuin ennen, takautuvasti (ulkomaiden hinnoista), jos ei ole tarpeeksi kohteita myynnissä. esim. nettiautossa.
Noniin... Aristo, paljoko tommoseen ne verot tulee, ilmeisesti se 3-6k? Ja sitte, mitenkä nois aristois on tilaa? Ku aattelin täs vähä jos päivittäs ton kiian tuonmoosee.. siit pitäs se 9k saada ku myy tai sinneppäin, niin sillä alkas jo saamaan kilpiin ariston :D
kaippa niissä tilaa on kun se on kuitenkin 5m pitkä auto ::)
jeps, livenä näkemättä ainaki kohtis isolta näyttäää...
Kuhan Lastenvaunut+mökkikamppeet peräluukkuun mahtus ja koira ja lapsi istuimineen taakse, niin riittäs periaattees.
Lainaus käyttäjältä: Zudex - 21 elokuu, 2007, 11:03:27
jeps, livenä näkemättä ainaki kohtis isolta näyttäää...
Kuhan Lastenvaunut+mökkikamppeet peräluukkuun mahtus ja koira ja lapsi istuimineen taakse, niin riittäs periaattees.
Kontti on aika pieni, mutta eiköhän sinne vaunut mahdu.
Lisäks tossa ei penkit kaadu, kun mm. bensatankki on siinä tiellä.
Ei aivan family-saloon, mutta performace saloon.. tai jotain sinnepäin. ;D
:D noh pitää kattoo saako tuota kiiaa kaupaks :) muija oli tosin ihmeissään ku kerroin "AI MITÄ MÄKI AJAISIN JOLLAIN TURPOLLA!!!"
3.0 ARISTO 4D 205kW bensa 199111 78 15.7 5 8200 6700.00 2370.46 200708 29.00
3.0 ARISTO TWIN TURBO AUT 4D 205kW bensa 199112 142 15.6 9 7400 5900.00 2087.42 200708 29.00
3.0 ARISTO TWIN TURBO AUT 4D 205kW bensa 199111 317 15.7 20 5500 4000.00 1415.20 200708 29.00
totas, ton mukaa veroja tullu 1415 - 2100€ aristoille, pitääkö toi muka paikkansa?
Lainaus käyttäjältä: Zudex - 23 marraskuu, 2007, 14:16:49
3.0 ARISTO 4D 205kW bensa 199111 78 15.7 5 8200 6700.00 2370.46 200708 29.00
3.0 ARISTO TWIN TURBO AUT 4D 205kW bensa 199112 142 15.6 9 7400 5900.00 2087.42 200708 29.00
3.0 ARISTO TWIN TURBO AUT 4D 205kW bensa 199111 317 15.7 20 5500 4000.00 1415.20 200708 29.00
totas, ton mukaa veroja tullu 1415 - 2100€ aristoille, pitääkö toi muka paikkansa?
Kyllähän tuo pitää, mutta saa nähdä miten jatkossa mikäli nettiautoon ilmestyy lisää näitä sikahintaisia aristoja tyyliin anttilan autotalo...
Lainaus käyttäjältä: mkaa - 23 marraskuu, 2007, 15:34:35saa nähdä miten jatkossa
Paljos tollasen kokonaispaino on?
Lainaus käyttäjältä: Tem - 23 marraskuu, 2007, 16:16:31
Lainaus käyttäjältä: mkaa - 23 marraskuu, 2007, 15:34:35saa nähdä miten jatkossa
Paljos tollasen kokonaispaino on?
Itselläni lukee japanin rekkarissa Weight: 1680kg ja G/Weight: 1955kg
Lainaus käyttäjältä: mkaa - 23 marraskuu, 2007, 16:33:25
Lainaus käyttäjältä: Tem - 23 marraskuu, 2007, 16:16:31
Lainaus käyttäjältä: mkaa - 23 marraskuu, 2007, 15:34:35saa nähdä miten jatkossa
Paljos tollasen kokonaispaino on?
Itselläni lukee japanin rekkarissa Weight: 1680kg ja G/Weight: 1955kg
1955kg -> veroprossa 25,2, pitäis siis jopa laskea aavistuksen.
(eli vertailuarvontahinta ratkasee jatkossakin)
Onnistuukos Aristoon valojen suuntauksen vaihto kotikonstein? Tai tarvike-projektoreilla?
Lainaus käyttäjältä: Bimer - 21 helmikuu, 2008, 22:01:42
Onnistuukos Aristoon valojen suuntauksen vaihto kotikonstein? Tai tarvike-projektoreilla?
Onnistuu molemmat.
Onkos kilvityksessä eroa 95 ja 91/92 aristolla? veroissahan ei pitäs hirveetä eroa olla, mutta onko muutostyöt paljon eriäviä?
95 tarvitsee todistuksen jarruista ja ohiajomelusta. 91 ja 92 eivät vielä tarvitse.
Lainaus käyttäjältä: ast - 05 maaliskuu, 2008, 09:53:29
95 tarvitsee todistuksen jarruista ja ohiajomelusta. 91 ja 92 eivät vielä tarvitse.
Tänks! :)
Tässä nettiä selaillessani huomasin että täälläkään ei oikeen uskottu Ariston myyntiin. Jos joku epäilee niin meille saa tulla katsomaan kauppasopimuksen, auto myytiin 21900e hintaan ja jo joulukuun lopussa.
Näyttääpä joku nytkin kauppaavan tyhmyyttään ihan ilman suomen kilpistä, tai sitten autoa ei edes myydä vaikka joku ostaisi. Yritetään vaan veroja alas.... Rikollista toimintaa?
Lainaus käyttäjältä: moskwits - 21 maaliskuu, 2008, 09:07:02
Näyttääpä joku nytkin kauppaavan tyhmyyttään ihan ilman suomen kilpistä, tai sitten autoa ei edes myydä vaikka joku ostaisi. Yritetään vaan veroja alas.... Rikollista toimintaa?
Taisi jäädä paljon asiaa kirjoittamatta. Muotoilisitko lauseen ymmärrettävään muotoon? Tällaisena näyttää suomi24.fi -tason avautumiselta.
Lainaus käyttäjältä: moskwits - 21 maaliskuu, 2008, 09:07:02
Näyttääpä joku nytkin kauppaavan tyhmyyttään ihan ilman suomen kilpistä, tai sitten autoa ei edes myydä vaikka joku ostaisi. Yritetään vaan veroja alas.... Rikollista toimintaa?
Lainaus käyttäjältä: nr000001 - 21 maaliskuu, 2008, 09:48:31
Taisi jäädä paljon asiaa kirjoittamatta. Muotoilisitko lauseen ymmärrettävään muotoon? Tällaisena näyttää suomi24.fi -tason avautumiselta.
Vähän siltä kuulosti ja mielestäni olemme jo toisaalla sopineet että kumpikin saa myydä omat romunsa rauhassa. Kyseinen auto, mikäli tuon suomi24 lauseen oikein tulkitsin, niin on tuossa firman pihalla ja sen saa sillä rahalla hakea pois.
Mitä topikkiin tulee, kilpiin tuollaisen alle -93 mallin saa ilman mitään temppuja muutamalla satasella... ja hieman uudemmat n.165eur paperilla.
Lainaus käyttäjältä: moskwits - 21 maaliskuu, 2008, 09:07:02
Jos joku epäilee niin meille saa tulla katsomaan kauppasopimuksen, auto myytiin 21900e hintaan ja jo joulukuun lopussa.
Todistaa taas sen että ei se ole tyhmä joka pyytää vaan tyhmä joka maksaa. Idiootteja näköjään vielä löytyy. Pitänee laittaa omat pelit 3 x normihinnasta myyntiin ja toivoa että joku samanlainen tahvo tulee rahat kädessä ostamaan.
Saisi laittaa tuolle anttilan poijalle ikuiset bannit kaikille suomen keskustelu palstoille jos vaan se olisi mahdollista.
Pakko oli nyt avautua tuota paskaa katsellessa.
Lainaus käyttäjältä: moskwits - 21 maaliskuu, 2008, 09:07:02
Näyttääpä joku nytkin kauppaavan tyhmyyttään ihan ilman suomen kilpistä, tai sitten autoa ei edes myydä vaikka joku ostaisi. Yritetään vaan veroja alas.... Rikollista toimintaa?
Näissäkin lukee
verovapaa ihan näin suomeks sanottuna. Alhainen moraali on se taasen sillä joka koittaa nostaa niitä veroja, jotta kynnys ostaa suoraan ulkomailta eikä liikkeestä nousisi. :pottytrain2:
Kirjoitin ainakin sormeni puhtaiksi.
Ilmoittaudun tuoreena Ariston omistajana :wave:
Nyt ois tarkoitus sit selvittää et mitä kaikkea pitää laittaa jotta saan peltikilvet... autohan on -93
Eli etuumpiot ainakin ja melkein siistein vaihtoehto on tilata gs300 umpiot(niitähän ei vissiin saa kuin 2 osaisina)
On nuo alkup. umpion lasit sen verran kellastuneet etten taida viitsiä projektorien vaihtoon alkaa ::)
Oottekos laittanu takasumu/rek. kilven valoa?
Lainaus käyttäjältä: Lehtonen - 16 heinäkuu, 2007, 20:37:19
Ostin Toyotalta GS300:sen valot, niitä on saatavana yksi ja kaksioisaisella umpiolla.
Otin jälkimmäisen, ei halvat (yht. <500e, nurkkavilkuilla), mutta on hyvät. Molemmat käy lähes suoraan paikalleen.
Takavalot peräkärry-style, orkkikset ovh n. 200e kpl. "GS300" keskilista 400e.
Oma meni läpi kun keskilistasta sammutti ajovalot, sivuille E/dot. Pakkivalona kävi orkkikset.
Konttorista riippuen, voi riittää pelkät vilkut ja etuvalot, ilman lippulappuja.
Siis saako nuo etuvalot jostain yhtenä osana? Lahdessa Vesijärven autosta ei ainakaan löytyny kun yhden mallin umpiota ja siinä on se vilkku erikseen... En tilannut vielä mitään.
Lainaus käyttäjältä: samsa - 20 heinäkuu, 2008, 15:14:18
Siis saako nuo etuvalot jostain yhtenä osana? Lahdessa Vesijärven autosta ei ainakaan löytyny kun yhden mallin umpiota ja siinä on se vilkku erikseen... En tilannut vielä mitään.
Jenkkimallin valot ovat 1-osaset.
(http://www.powerdose.fi/images/IMG_0263.jpg)
Lainaus käyttäjältä: samsa - 20 heinäkuu, 2008, 16:43:41
Mistäs oot hankkinut nuo?
Toyota varaosien jälleenmyyjältä. Kaikki jälleenmyyjät voivat tällaiset toimittaa.
Kävin näyttämässä aristoa konttorilla... 1kk tuli ajoaikaa. Korjattavaa...
-sivuvilkut
-takasumuvalo
-Eteen alapallonivelet (onko gs300 alapallot käypäset?)
-Etuvaloista pitäis olla joku prkleen todistus et on jenkkilään hyväksytyt :-\ Ei löytyny dot merkintää.
Lainaus käyttäjältä: samsa - 22 elokuu, 2008, 17:18:16
Kävin näyttämässä aristoa konttorilla... 1kk tuli ajoaikaa. Korjattavaa...
-Eteen alapallonivelet (onko gs300 alapallot käypäset?)
-Etuvaloista pitäis olla joku prkleen todistus et on jenkkilään hyväksytyt :-\ Ei löytyny dot merkintää.
GS300 alustaosat passaa.
Ostitko Toyotalta valot, mutta niissä ei ole dot:ia, eikä e:tä? Itsekin luulin että omissani ei ole, mutta se on melko huomaamattomasti siinä alareunassa. Inssikin sitä pitkään tutki että huomasi.
Lainaus käyttäjältä: Nickke - 25 elokuu, 2008, 00:22:09
GS300 alustaosat passaa.
Ostitko Toyotalta valot, mutta niissä ei ole dot:ia, eikä e:tä? Itsekin luulin että omissani ei ole, mutta se on melko huomaamattomasti siinä alareunassa. Inssikin sitä pitkään tutki että huomasi.
Valot on Riihimäen toyota huollosta hankittu.. ne on nuo jenkkimallin yksosaiset. Missäs kohtaa se dot- merkintä on, kun kaks inssiä mulkkas niitä taskulampun kanssa eikä löytäny?
Lainaus käyttäjältä: samsa - 25 elokuu, 2008, 17:52:46
Valot on Riihimäen toyota huollosta hankittu.. ne on nuo jenkkimallin yksosaiset. Missäs kohtaa se dot- merkintä on, kun kaks inssiä mulkkas niitä taskulampun kanssa eikä löytäny?
Siinä se on samassa rivissä kuin muukin teksti. Voi toki olla, että inssillä on a)ikänäkö tai sitten on vaan b)lukutaidoton tai sitten sulla on vaan niin huono tuuri, että tuo c) DOT merkintä puuttuu ja on näin ollen ns. tyhjä arpa.
Kannattanee kuitenkin vielä itse katsoa tuo umpio. Näitäkin taitaa olla kahta eri ikäistä, tietääkseni tuossa powerdosearistossa on uudemmat.
Lainaus käyttäjältä: samsa - 25 elokuu, 2008, 17:52:46
Valot on Riihimäen toyota huollosta hankittu.. ne on nuo jenkkimallin yksosaiset. Missäs kohtaa se dot- merkintä on, kun kaks inssiä mulkkas niitä taskulampun kanssa eikä löytäny?
Sen _pitäisi_ olla siinä lähivalon ja vilkun välillä, siinä missä _pitäisi_ olla parkkivalojen paikka, muttei kuitenkaan ole. Onkos sulla parkkipolttimolle paikka niissä?
Lainaus käyttäjältä: Nickke - 25 elokuu, 2008, 20:31:24
Sen _pitäisi_ olla siinä lähivalon ja vilkun välillä, siinä missä _pitäisi_ olla parkkivalojen paikka, muttei kuitenkaan ole. Onkos sulla parkkipolttimolle paikka niissä?
Kyllä noissa parkit on. Eikä noissa sitä dottia ole... pitkän tovin mulkoilin enkä löytänyt :-\
Mitähän vihtua mä noitten kans nyt teen.. suuntaukset on ok, mut se perkeleen merkintä uupuu...
Lainaus käyttäjältä: samsa - 25 elokuu, 2008, 21:06:37
Kyllä noissa parkit on. Eikä noissa sitä dottia ole... pitkän tovin mulkoilin enkä löytänyt :-\
Mitähän vihtua mä noitten kans nyt teen.. suuntaukset on ok, mut se perkeleen merkintä uupuu...
Sitten taitavat olla eri umpiot kuin vaikkapa mulla. Lukeeko niissä pelkkä Japan SAE-jotain vai mitä? Ota aikasi kuluksi vaikka kuva noista niin ihmetellään. Itse yrittäisin neuvotella vaihtoa, mutta kun ovat jo asennettu, niin hiljaista voi olla.
Kyllähän ny DOT pitäis löytyä..
Uudemmissa autoissa merkintä voi olla myös umpion rungossa ???
Eiköhän tuommoiset voi palauttaa,jolleivat täytä Suomen tieliikenteen vaatimuksia..
Lainaus käyttäjältä: nr000001 - 25 elokuu, 2008, 21:14:59
Sitten taitavat olla eri umpiot kuin vaikkapa mulla. Lukeeko niissä pelkkä Japan SAE-jotain vai mitä? Ota aikasi kuluksi vaikka kuva noista niin ihmetellään. Itse yrittäisin neuvotella vaihtoa, mutta kun ovat jo asennettu, niin hiljaista voi olla.
Koitan huomenna ehtiä kuvaamaan... Löytyykö sulta valojen kuittia enää? Siinä mul ainakin lukee tuotenumero..
Lainaus käyttäjältä: samsa - 25 elokuu, 2008, 21:37:42
Koitan huomenna ehtiä kuvaamaan... Löytyykö sulta valojen kuittia enää? Siinä mul ainakin lukee tuotenumero..
Ihme homma että ovat myyneet sellaset missä ei merkintöjä ole. Kato kun mulla ei ollukaan sitä parkkien paikkaa omissani. Japanin umpioissa kylläkin oli. kannattaa soitella liikkeeseen ja kysellä tota vaihton mahdollisuutta.
samsa, miten sä ostit ne valot? Suoraan osanumerolla, vai kyselitkö Aristoon valoja?
Lainaus käyttäjältä: Tem - 26 elokuu, 2008, 06:32:16
samsa, miten sä ostit ne valot? Suoraan osanumerolla, vai kyselitkö Aristoon valoja?
Riihimäen kolarikorjaamo sorsalta hankittu. Ei mulla mitään osanumeroita ollut, ihan gs300 jenkkimallin valoina ostin noi.
Tuolla kuvia valoista -> http://s272.photobucket.com/albums/jj169/samsa00/aristo/ (http://s272.photobucket.com/albums/jj169/samsa00/aristo/)
Lainaus käyttäjältä: samsa - 26 elokuu, 2008, 20:56:30
Riihimäen kolarikorjaamo sorsalta hankittu. Ei mulla mitään osanumeroita ollut, ihan gs300 jenkkimallin valoina ostin noi.
Tuolla kuvia valoista -> http://s272.photobucket.com/albums/jj169/samsa00/aristo/ (http://s272.photobucket.com/albums/jj169/samsa00/aristo/)
Näyttävät kyllä vahvasti JDM valoilta. Tunnistettavissa tuosta nurkassa olevasta "kyhmystä", jota ei USDM valoissa pitäisi olla.
Lainaus käyttäjältä: mkaa - 27 elokuu, 2008, 20:41:36
Näyttävät kyllä vahvasti JDM valoilta. Tunnistettavissa tuosta nurkassa olevasta "kyhmystä", jota ei USDM valoissa pitäisi olla.
No mitääs vihtua... ei kai noi JDM voi olla kun suuntaukset on ok :icon_scratch:
vihdoinki tilatut umpiot tuli, ja meinasin äkkii vaihtaa! mut pitääks koko prkl puskurikombinaatiohässäkkä irrottaa!??
tuli kaksosaset vaik yhtenäisii odotin :(
siis aristoon!
Lainaus käyttäjältä: keppana - 02 lokakuu, 2008, 16:30:53
vihdoinki tilatut umpiot tuli, ja meinasin äkkii vaihtaa! mut pitääks koko prkl puskurikombinaatiohässäkkä irrottaa!??
tuli kaksosaset vaik yhtenäisii odotin :(
siis aristoon!
Ei tarvii, ku sisälokarin listan pari etummaista ruuvia irti, ja taittaa varoen sitä muovia siitä, ni pystynee irroittelemaan. Irroittaessa tein silleen että ruuvasin auki ne puskurin keskellä olevat 3 ruuvia, ja painatin sitä eteenpäin, niin lähti kätevämmin irti se.
juurikin sillee lähti mukavasti!!
Lainaus käyttäjältä: nr000001 - 25 elokuu, 2008, 19:42:25
powerdosearistossa on uudemmat.
Mikä näiden osanumero on?
Lainaus käyttäjältä: mkaa - 27 elokuu, 2008, 20:41:36
Näyttävät kyllä vahvasti JDM valoilta. Tunnistettavissa tuosta nurkassa olevasta "kyhmystä", jota ei USDM valoissa pitäisi olla.
On myös USDM umpioissa se suuntavalon uloke.
ei menny mun USDM umpiot läpi, on kuulemma väärän värinen vilkku :-\ muuten meni kyl rekisteröinti ihan ok :)
muistitko vaihtaa oranssin polttimon sinne ;D
valkonenhan siellä oli :-\ mut inssi sano et ei se niinkään kelpaa, sit on parkki väärän värinen :(
Erillinen 5w lasikanta parkiks. näin mä itse tein raiskarin umpioon sopivan kokosen reijän sille
joo niin mä kans aattelin vetästä parkille siihe oman polttimon otan kannan vaikka vanhasta JDM umpiosta
Sivuvilkut, takasumari ja vastaavuustodistus jarruista ::)
Lainaus käyttäjältä: Jarski2 - 01 huhtikuu, 2009, 23:55:32
Sivuvilkut, takasumari ja vastaavuustodistus jarruista ::)
Pikkujuttuja... tuo vastaavuustodistus on vaan törkeen kallista paperia :whip2:
:o itseltäni ei vaadittu mitään lappuja
Juu lappu maksaa pakettiautopojilla 275e ja muualta ei taida saada. Mut ei se paha ku ei valoja tarvinnu vaihtaa.
Eihän nuihin vanhoihin alle 93 tarviikkaan mitään lappuja.
Itse olen tuossa hakemassa -98 Aristoa UK:sta. Pitää ensin tapella nämä paperiasiat kuntoon (vakuutus lähinnä). Käsittääkseni tämän kanssa päästään melko pitkälti etuvalot vaihtamalla myös kilpiin.
Onko mitään muuta mitä kannattaisi tässä vaiheessa huomioon, vielä ennen kuin kaupat on lyöty lukkoon ja raha vaihtanut taskua?
Itsellä kun tuo oma auto on odotellut että alkaisin jossain vaiheessa verottamaan, niiin....
Mikäs on tämän päivän tilanne noitten Aristo -92 etu valojen kanssa?
Meneekö jaappanin valot? Kun jotain sellaista huhua kuulin, että "pian nekin käy, ilman EU merkintää".
Ja onnistuyko suuntaaminen kuinka helposti?
Lainaus käyttäjältä: VilkkuS - 13 huhtikuu, 2009, 18:03:32
Itsellä kun tuo oma auto on odotellut että alkaisin jossain vaiheessa verottamaan, niiin....
Mikäs on tämän päivän tilanne noitten Aristo -92 etu valojen kanssa?
Meneekö jaappanin valot? Kun jotain sellaista huhua kuulin, että "pian nekin käy, ilman EU merkintää".
Ja onnistuyko suuntaaminen kuinka helposti?
Eikös tuossa ole se idea että:
-Valokuvion suunta pitää olla käännetty "meidän puolelle" oli merkinnät mitä tahansa
-E / Dot kelpaa
Käy siis jenkkivalot (dot) tai sit esim. euromallin lexusvalot (vaikka sunströmiltä / vast) (tai sitten diy peltiläpykät ;) )
edit: se olikin aristo, peltiläpyköistä ei sitten enempää.... varmaan mahdollista tehdä joku viritys aristoonkin?
Ariston haku lähestyy. Vapun jälkeen yksi MkII pitäisi olla tallaamassa Helsingin asfalttia siirtoajonsa ajan.
Vakuutukset meni suoraan IF:n kautta, reitit alkaa olla selvillä ja muutenkin kaikki on setvitty. Enää haku ja tulli.
Veroja odotettavissa n. 5000€, rippuu miten paljon auton kunnosta + kilsoista saa alennusta. Vaihdettavaa on etuvalojen umpiot ja pesurit pitää lisätä. Ilmoittelen tänne miten käy jos jotakuta kiinnostaa.
Ei mun ainakaan tarvinnu laittaaa lampunpesureita Lexukseen GS 300 -98 ameriikasta.
Lainaus käyttäjältä: multsi - 17 huhtikuu, 2009, 19:26:15
Ei mun ainakaan tarvinnu laittaaa lampunpesureita Lexukseen GS 300 -98 ameriikasta.
Tuon tiedon sain henkilöltä joka tälläisen oli suomeen katsastanut. Syy oli se ettei Xenoneita saa olla ilman pesureita ilmeisesti.
Xenonit melkein tonnin kappale kun kyselin toyotalta niin otin tavalliset valot jotka makso "vain" 180 euroo kappale korkeudensäätömoottorin kanssa. Jenkkivalot olis muuten kelvannu mutta puuttu toi korkeudensäätömoottori ja niitä ei saanu erikseen.
Yksi tuleva vm.98 jdm ariston omistaja ilmottautuu ;)..eli mitenköhän se nyt on kun oon kuullut että jdm versiossa olisi korkeudensäätö jo valmiina?? mutta itse taas epäilen sitä kyllä vahvasti.
Olikos multsi toi korkeudensäädön johdot paha homma vetää/kytkeä??
Lainaus käyttäjältä: MM - 19 huhtikuu, 2009, 20:01:15
Yksi tuleva vm.98 jdm ariston omistaja ilmottautuu ;)..eli mitenköhän se nyt on kun oon kuullut että jdm versiossa olisi korkeudensäätö jo valmiina?? mutta itse taas epäilen sitä kyllä vahvasti.
Olikos multsi toi korkeudensäädön johdot paha homma vetää/kytkeä??
No jopas, niitähän nyt tuodaan oikealta ja vasemmanlta (:
Käsittääkseni homma menee niin että Xenoneissa on vakiona jo korkeuden säätö.
Lainaus käyttäjältä: reaper - 19 huhtikuu, 2009, 21:09:41
No jopas, niitähän nyt tuodaan oikealta ja vasemmanlta (:
Käsittääkseni homma menee niin että Xenoneissa on vakiona jo korkeuden säätö.
Joo kyllä sitä on jo melko pitkään tullut himoittua mutta nyt päätin että pistetään tuleen vihdoin ja viimein :),eli helmiäis valkonen aristo sieltä saapuu varmaan kesäkuun alkupuolella.
No tossa mikä mulle tulee on jo xenonit kyllä että kai sen sit näkee vasta kun se on saapunut tänne.
Pitäisi olla automaattinen korkeudensäätö vakiona. Ainakin omassani oli. Koitan muistaa huomenna laittaa osanumerot vasemman kätisille xenon umpioille tänne. Olivat noin 250€ kipale Toyotalta.
Eli tarvitsee ainoastaan itse umpiot. Polttimoiden kannat, ballastit, johtosarjat yms. käy vanhoista. Muut valot ainakin itsellä kelpasi sellaisenaan asemalla.
Koitin puljata vanhoista muokkaamallla, mutta ei lyö omasta mielestäni leiville.
EDIT: Reaperin kanssa ilmeisesti tästä jo mailailtiinkin aiemmin. Jos en sekoita henkilöä johonkin toiseen.
Lexuksesta puuttu ainakin toi korkeudensäädön johtosarja. Köyhdyin pari sataa kun tekivät sen paikallisella toyotan korjaamolla. Muut valot meni läpi täälläkin, sivuvilkut piti lisätä ja takasumarin sain noista takaluukunvaloista kierrättäen ne katkaisijan kautta.
JZS161 JDM:ssä on sivuvilkut ja jopa takasumari vakiona. Ja xenonien kanssa siis alustaan kytketty automaattinen ajovalojen korkeudensäätö. Siis ainakin omassa oli. Ei välttämättä voi esim. joka vuosimalliin yleistää. Omani oli -98. Ja tosiaan jos joutuu kokonaisen xenon ajovalon ostamaan on se tuon 1000€ Pelkkä umpio noin 250€
Lainaus käyttäjältä: s0jranta - 20 huhtikuu, 2009, 20:32:03
Pitäisi olla automaattinen korkeudensäätö vakiona. Ainakin omassani oli. Koitan muistaa huomenna laittaa osanumerot vasemman kätisille xenon umpioille tänne. Olivat noin 250€ kipale Toyotalta.
Eli tarvitsee ainoastaan itse umpiot. Polttimoiden kannat, ballastit, johtosarjat yms. käy vanhoista. Muut valot ainakin itsellä kelpasi sellaisenaan asemalla.
Koitin puljata vanhoista muokkaamallla, mutta ei lyö omasta mielestäni leiville.
EDIT: Reaperin kanssa ilmeisesti tästä jo mailailtiinkin aiemmin. Jos en sekoita henkilöä johonkin toiseen.
Et sekoita et (: Ollaan kokoonnuttu kaikki nätisti samaan paikkaan. Mitenhän käy mun ledi-takavalojen kanssa, tuli vaan mieleen...
EDIT: Kun oli puhetta siitä että näitä alkaa valua suomeen, kaverini kertoi nähteensä pari Turun seudulla (Naantalissa kai)... Kohta nämä on yleisiä kuin Corollat ;p
Nyt on Aristo tuotu. Verot sit ku jaksaa joskus kaukana tulevaisuudes, mut oli se hauska työntää vajaat 3tkm Euroopan halki tänne :)
Lainaus käyttäjältä: reaper - 04 toukokuu, 2009, 13:22:42
Nyt on Aristo tuotu. Verot sit ku jaksaa joskus kaukana tulevaisuudes, mut oli se hauska työntää vajaat 3tkm Euroopan halki tänne :)
mitäs tuskaa siinä oli.. mukavahan tuollasella on matkaa taittaa... :yum:
Lainaus käyttäjältä: reaper - 04 toukokuu, 2009, 13:22:42
Nyt on Aristo tuotu. Verot sit ku jaksaa joskus kaukana tulevaisuudes, mut oli se hauska työntää vajaat 3tkm Euroopan halki tänne :)
Varmasti oli mukava ajella :).Pistähän kuvaa johonkin siitä sun autosta ;)!
Lainaus käyttäjältä: reaper - 04 toukokuu, 2009, 13:22:42
Nyt on Aristo tuotu. Verot sit ku jaksaa joskus kaukana tulevaisuudes, mut oli se hauska työntää vajaat 3tkm Euroopan halki tänne :)
Jollen oo ihan väärässä ni eks se ollu tää kyseinen yksilö http://clubaristo.net/forums/showthread.php?t=19245
Toi on kyl priima yksilö :P-<:, toisin prkl ittekin briteistä Ariston jollei semmoista jo löytyis (stn ku myy niitä halvalla) :thumbsup:
Lainaus käyttäjältä: Juzzo - 07 toukokuu, 2009, 18:51:39
Jollen oo ihan väärässä ni eks se ollu tää kyseinen yksilö http://clubaristo.net/forums/showthread.php?t=19245
Toi on kyl priima yksilö :P-<:, toisin prkl ittekin briteistä Ariston jollei semmoista jo löytyis (stn ku myy niitä halvalla) :thumbsup:
Kyse on juuri tuosta yksilöstä, oli omastakin mielestäni loisto löytö. Niille joille linkki ei toimi suoraan (käsittääkseni vaatii rekisteröitymisen), tässä on erääntynyt eBay-ilmoitus: http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=220371496199 (http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=220371496199)
Laitan kuvia jossain välissä kunhan ehdin pesemään sen, meinaa piru noi keskieuroopan ötökät tarttua tiukkaan.
Ajattelin ilmoitella edistymistä, ihan vaikka piruillakseni.
Katsastus käytetty, ainoat huomautukset on se ettei TÜV:n lapuissa ollut kokonaispaino kelpaa (pitää kysyy Toyotalta iteltään...) ja että toisessa takaumpiossa ei ole mitään hyväksyntämerkkejä (vaikka se selvästi on parillinen toisen kanssa, jossa ne merkinnät on). Toivotaan et tojota antaa massan joka on yli 2100kg, muuten pitäs alkaa hakkaamaan penkkejä ja se nyt vaan ei käy.
Ylihuomenna ois tarkotus mennä tullin sedälle/tädille näyttää ja antaa massa- sekä mittarilukematiedot.
Lievä offtopic, tässä kun näitä valojuttuja on puitu.
Miten hemmetissä mk1 ristoon vaihdetaan kilvenvalojen polttimot? Klipsut umpioissa kyllä on, mutta mihinkään päin ne kotelot eivät liiku, kun jokin tarraa vastaan puskurin sisältä. Samaten pelkkä lasi ei tunnu liikkuvan mihinkään. Pitääkö nuo vaihtaa sisäkautta purkaen takaluukun verhoilun?
Lainaus käyttäjältä: Taski - 23 kesäkuu, 2009, 22:30:13
Lievä offtopic, tässä kun näitä valojuttuja on puitu.
Miten hemmetissä mk1 ristoon vaihdetaan kilvenvalojen polttimot? Klipsut umpioissa kyllä on, mutta mihinkään päin ne kotelot eivät liiku, kun jokin tarraa vastaan puskurin sisältä. Samaten pelkkä lasi ei tunnu liikkuvan mihinkään. Pitääkö nuo vaihtaa sisäkautta purkaen takaluukun verhoilun?
Muistaakseni löytyy myös.. kysymyksiä aristosta tjsp. topic johon tälläiset kysymykset sopii ;)
Kyl ne ulkokautta ulos tuli.. en vaan nyt muista kuinka :icon_scratch:
Tarina jatkuu, älkää kysykö miksi.
Soittelin AKE:lle ja saan sieltä pian tiedon käykö Lexuksen massat. Henkilö jonka kanssa juttelin asiasta oli sitä mieltä että pitäisi periaatteessa käydä. Katsotaan miten köyhän käy.
Siis mitä vittua, aristo punnittiin ja omamassa on 1600kg, kokonaismassa 1955kg, 4*75kg=300kg. 1600+300=1900kg, jää vielä 55kg muulle rojulle. Ja silti siitä ollaan tekemässä 3 paikkasta!? :icon_scratch: Tai sit mulla on huono matikkapää...
Lainaus käyttäjältä: kaahari - 13 huhtikuu, 2009, 18:12:37
-E / Dot kelpaa
Dotti ei kelpaa sellaisenaan, parkki pitää olla erikseen. Prkl
Lexuksen paperit ei käyny, mut kävin katsastaa toisaalla ja TÜV lappu kelpas. Nyt kisataan vuosimallista (setä sano 1999, mie sanon 1997 ja auto on 1998), mut se on sekundamurhe se, mul on laput sentää. 5-paikkanen ;D
Aristo punnittiin mullaki ja paino oli 1800kg, eli ei ihan 1600kg. Papereissaki lukee 1680kg oman mallin kohdalla, mulla on painavammat vanteet, renkaat, tankissa vähä bensaa ja painavampi putkisto yms.
Omassa vuosimalliksi koetan japanin paperien perusteella 1997, joten sit käy DOT. 1998 ja eteenpäin vain E-hyväksyntä kelpaa, ihan niin kuin Ari sanoitki.
Lainaus käyttäjältä: reaper - 09 heinäkuu, 2009, 15:24:03
Lexuksen paperit ei käyny, mut kävin katsastaa toisaalla ja TÜV lappu kelpas. Nyt kisataan vuosimallista (setä sano 1999, mie sanon 1997 ja auto on 1998), mut se on sekundamurhe se, mul on laput sentää. 5-paikkanen ;D
Aristo punnittiin mullaki ja paino oli 1800kg, eli ei ihan 1600kg. Papereissaki lukee 1680kg oman mallin kohdalla, mulla on painavammat vanteet, renkaat, tankissa vähä bensaa ja painavampi putkisto yms.
Omassa vuosimalliksi koetan japanin paperien perusteella 1997, joten sit käy DOT. 1998 ja eteenpäin vain E-hyväksyntä kelpaa, ihan niin kuin Ari sanoitki.
No niin voin kertoa oman rekisteröinti kokemukseni tältä päivältä mk2 ariston kanssa :),eli mistä alottaisinkaan :D..no auto oli muuten ihan ok kunnossa mutta seuraavien asioiden takia tuli hylsy:
1.ajovalot näyttää liian alas (no noi saa säädettyä)
2.takavalot menee kokonaisuudessan vaihtoon koska auto on 98 joten se ihana E täytyy löytyä sieltä jokaisesta takavalosta :P
3.takasumari puuttuu kokonaan tai sitten yksinkertaisesti joko minä ja se inssi ollaan kummatkin niin käsiä että ei sitä löydetty :D.Auto on kuitenkin vertex joten tuossa se sumari pitäisi olla ???
Eli siinä puutteet minkä takia tuli hylsy,noh noi nyt ei ole mitään vakavia vikoja,toki rahaa noihin takavaloihin vähän taas menee.En tiedä että onko noi mun isommat takavalot joskus vaihdettu koska niistä ei löytynyt mitään hyväksyntiä,ei edes DOT tai SAE ???.luukussa olevissa pienemmissä valoissa on kyllä noi merkinnät mutta nekin täytyy vaihtaa E hyväksyttyihin.
Eli sellasta :).no inssi oli kyllä asiallinen kaikinpuolin eikä mitään kettuilua kuulunut tai turhan päiväsiä juttuja joten siitä iso plussa :icon_salut:.Painoa se katteli papareista mutta ehdotti ihan itse että laitetaanpa puntarille ja katotaan mitä sieltä tulee ja tulihan sieltä se 1800kg kanssa ja auto on siis 5 paikkanen josta olen tyytyväinen :).
no nyt metsästään takavaloja missä E hyväksyntä,kaveri toyotalla töissä joten eiköhän sieltä ihan orkkikset täydy tilata.
Mutta kertokaas nyt vertex toverit että missä se takasumarin kytkin oikein teillä sijaitsee :D???oonko vaan tosiaan niin käsi että en löytänyt/tajunnut missä se on,koska muuten mulla ei sitä ole tuossa.
Ei ole vertexiä mutta eiköhän se siinä valo viiksessä pitäs olla tai siinä sivupeilien säädön vieressä, siellä mulla ainakin on joku pistoke tyhjänä ja peräkontista löyty toinen kun koukkua asentelin. Multa se puuttuu joten kytkin peräkontin valot normi katkaisijan taakse niin se kelpas.
Ja mun takavalot meni läpi, etuvalot piti uusia.
Ok.Eli siis tää on nyt vähän vielä auki mulle että niiden pienten valojen mitkä on kontissa ei siis normaalisti pitäisi palaa??koska mulla palaa kummatkin kun kytken valot päälle,ei mitenkään normaalia kirkkaampana,mutta mietin juuri että eikö niistä toinen juurikin pitäisi olla ns. takasumari :icon_scratch:.Mulla ei ole mitään muuta kytkintä sumareille kuin viiksessä oleva ja sekin sytyttää etusumarit vaan.
nooh,kai se täytyy joku lamppu sinne viritellä sitten :P.odottelen tässä muutenkin vastausta että mitähän ne lexuksen hyväksytyt valot mahtaa nyt sit kustantaa :ohnoes:
Lainaus käyttäjältä: MM - 25 heinäkuu, 2009, 16:28:36
Ok.Eli siis tää on nyt vähän vielä auki mulle että niiden pienten valojen mitkä on kontissa ei siis normaalisti pitäisi palaa??koska mulla palaa kummatkin kun kytken valot päälle,ei mitenkään normaalia kirkkaampana,mutta mietin juuri että eikö niistä toinen juurikin pitäisi olla ns. takasumari :icon_scratch:.Mulla ei ole mitään muuta kytkintä sumareille kuin viiksessä oleva ja sekin sytyttää etusumarit vaan.
nooh,kai se täytyy joku lamppu sinne viritellä sitten :P.odottelen tässä muutenkin vastausta että mitähän ne lexuksen hyväksytyt valot mahtaa nyt sit kustantaa :ohnoes:
Tuolla brittien Aristo foorumil on tosta kanssa höpisty -> http://clubaristo.net/forums/showthread.php?t=17375&highlight=foglight
Tänään vaihtu 3 paikkaisuus 4 paikkaisuudeksi :) ja ei ees tarvinnu maksaa operaatiosta mitään ;D
Lainaus käyttäjältä: Arppe - 13 elokuu, 2009, 18:54:57
Tänään vaihtu 3 paikkaisuus 4 paikkaisuudeksi :) ja ei ees tarvinnu maksaa operaatiosta mitään ;D
:icon_scratch:????????? :thumbsup: Meekkö likasiin yksityiskohtiin?
Lainaus käyttäjältä: Arppe - 13 elokuu, 2009, 18:54:57
Tänään vaihtu 3 paikkaisuus 4 paikkaisuudeksi :) ja ei ees tarvinnu maksaa operaatiosta mitään ;D
Kelle annoit jotain..............????????????? Muuten mahdottomuus suomessa!! :evil5:
Lainaus käyttäjältä: Juzzo - 14 elokuu, 2009, 01:36:36
:icon_scratch:????????? :thumbsup: Meekkö likasiin yksityiskohtiin?
Jätetään yksityiskohdat kertomatta, menee muuten liian likaseksi ;D ;D
Lainaus käyttäjältä: Aristo81 - 14 elokuu, 2009, 11:57:48
Kelle annoit jotain..............????????????? Muuten mahdottomuus suomessa!! :evil5:
Välillä sentään tässäkin valtiossa jokin asia toimii niinkuin sen pitäisi, harvemmin kyllä :toothy10:
Tuota, valottaisikohan joku miksi ylipäätään porukka haluaa noita autojaan 4 paikkaisiksi? Itseäni tuo 3-paikkaisuus ei ole lainkaan haitannut, sillä neljää saa tietääkseni tilapäisesti kuljettaa, ja viidettä tuonne takapenkille ei kuitenkaan fiksusti mahdu. Vai olenko täysin väärässä tuossa lainsäädäntöön liittyvässä asiassa?
Nykyään ei saa edes tilapäisesti kuljettaa rekisteri otteen ylittävää henkilö määrää... Itelläkin toi 5 paikkaseks saaminen oli enemmänkin oman mielenrauhan takia. Yks asia mistä ei tarvitse enempää murehtia :angel:
...ja se wanhan lain mukainenkin ylitys oli 30%, eikä 3-paikkaisesta tule sillä kaavalla vielä kuin 0.9 henkilöä. ;)
Wanha laki:
"Autossa saa olla kuljettajan lisäksi enintään rekisteriin merkityn henkilöluvun mukainen määrä matkustajia. Henkilöautossa (M1-luokka) ja linjaliikenteeseen käytettävässä linja-autossa (M2- ja M3 luokka) saa kuitenkin rekisteriin merkityn matkustajamäärän kuljettaja mukaan lukien tilapäisesti ylittää 30 prosentilla."
Nykyään:
"Autossa saa kuljettajan lisäksi olla enintään rekisteriin merkityn istuma- ja seisomapaikkaluvun mukainen määrä matkustajia. Kuljettajan ja matkustajien tulee käyttää istuma- tai seisomapaikkoja, jotka täyttävät niitä koskevat vaatimukset."
Tuossa tarkemmin ko. muutoksesta päivämäärineen:
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1992/19921257#a20.4.2006-289
Lainaus käyttäjältä: Tem - 15 syyskuu, 2009, 00:24:21
...ja se wanhan lain mukainenkin ylitys oli 30%, eikä 3-paikkaisesta tule sillä kaavalla vielä kuin 0.9 henkilöä. ;)
Wanha laki:
"Autossa saa olla kuljettajan lisäksi enintään rekisteriin merkityn henkilöluvun mukainen määrä matkustajia. Henkilöautossa (M1-luokka) ja linjaliikenteeseen käytettävässä linja-autossa (M2- ja M3 luokka) saa kuitenkin rekisteriin merkityn matkustajamäärän kuljettaja mukaan lukien tilapäisesti ylittää 30 prosentilla."
Nykyään:
"Autossa saa kuljettajan lisäksi olla enintään rekisteriin merkityn istuma- ja seisomapaikkaluvun mukainen määrä matkustajia. Kuljettajan ja matkustajien tulee käyttää istuma- tai seisomapaikkoja, jotka täyttävät niitä koskevat vaatimukset."
Tuossa tarkemmin ko. muutoksesta päivämäärineen:
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1992/19921257#a20.4.2006-289
Juurikin tämän takia sen kävin muuttamassa 4 paikkaiseksi, kuintenkin 4 tuolla autossa vähän väliä on niin ei viitti ajaa sakon riski persuksissa ;D
Aika rumaa, no täytyypi luottaa siihen että poliisisedällä on maalaisjärki kourassa, jos nyt tajuaa ruveta noita paikkalukuja katselemaan. Tosin melko harvoin itselläni ketään takana kyydissä edes on.
Tänään piti käydä Aristoa katsastamassa Kokemäellä, mutta katsastusmies ei millään suostunut katsastamaan autoa, koska se oli tuotu Japanista ja häneltä olisi mennyt siihen kuulemma ainakin 6 tuntia. Käski vain mennä jollekkin muulle konttorille. Hiukan kummastuttaa tuollainen käytös. Kuinkas muiden katsastuksiin on suhtauduttu ja kuinka kauan siinä ensikatsastuksessa on kulunut?
Lainaus käyttäjältä: Jesseh - 29 syyskuu, 2009, 21:13:16
Tänään piti käydä Aristoa katsastamassa Kokemäellä, mutta katsastusmies ei millään suostunut katsastamaan autoa, koska se oli tuotu Japanista ja häneltä olisi mennyt siihen kuulemma ainakin 6 tuntia. Käski vain mennä jollekkin muulle konttorille. Hiukan kummastuttaa tuollainen käytös. Kuinkas muiden katsastuksiin on suhtauduttu ja kuinka kauan siinä ensikatsastuksessa on kulunut?
vittu mitä paskaa, oisit pyöräyttäny sitä katsastusmiestä. eihän nyt vittu mitenkää päin mee 6h normaalissa auton katsastamisessa. ja oisit käskeny sen inssin saunan taakse. :)
Lainaus käyttäjältä: Jesseh - 29 syyskuu, 2009, 21:13:16
Tänään piti käydä Aristoa katsastamassa Kokemäellä, mutta katsastusmies ei millään suostunut katsastamaan autoa, koska se oli tuotu Japanista ja häneltä olisi mennyt siihen kuulemma ainakin 6 tuntia. Käski vain mennä jollekkin muulle konttorille. Hiukan kummastuttaa tuollainen käytös. Kuinkas muiden katsastuksiin on suhtauduttu ja kuinka kauan siinä ensikatsastuksessa on kulunut?
Aika pöyristyttävää, varsinkin kun Kokemäen ja Euran konttoreiden päällikkö on sama.
Ja päällikkö itse usein tekee rekisteröintejä ainakin Eurassa ja ei niihin nyt sentään mene kuin se 1-1,5h aina.
Vastaavia tapauksia on kyllä kuulunut Vaasasta ja Porista päin ja hinnaksikin ovat ilmoittaneet alkaen 500eur, perusteena niin mahdottomat paperityöt ja aikaa menee sen min. 6h. Varmaan meneekin jos ei osaa hommiaan.
Lainaus käyttäjältä: Jesseh - 29 syyskuu, 2009, 21:13:16
Tänään piti käydä Aristoa katsastamassa Kokemäellä, mutta katsastusmies ei millään suostunut katsastamaan autoa, koska se oli tuotu Japanista ja häneltä olisi mennyt siihen kuulemma ainakin 6 tuntia. Käski vain mennä jollekkin muulle konttorille. Hiukan kummastuttaa tuollainen käytös. Kuinkas muiden katsastuksiin on suhtauduttu ja kuinka kauan siinä ensikatsastuksessa on kulunut?
Joo kuulostaa kyllä kummalliselta, ei mulla tuossa ensi rekisteröinnissä menny ku vajaa 1,5h paperihommat mukaan lukien... jotkut ei vaan nähtävästi osaa tai riitä kiinnostusta :nono:
Inssi sanoi, että auton tarkistuksessa ei mene kauaa, mutta paperihommissa kuulemma olisi mennyt monta tuntia.
Täytyy ajella Euraan katsastamaan, niin kuin Joni jo autoa ostaessani suositteli.
Lainaus käyttäjältä: Jesseh - 30 syyskuu, 2009, 07:41:11
Inssi sanoi, että auton tarkistuksessa ei mene kauaa, mutta paperihommissa kuulemma olisi mennyt monta tuntia.
Täytyy ajella Euraan katsastamaan, niin kuin Joni jo autoa ostaessani suositteli.
Toimii kokemäellä aivan normaalisti käsittääkseni, eli soittamalla ensin varaa ajan "japanintuonnin ensirekisteröintiin" ja sitten menee paikalle kun aika on. Tarkastus kestää tunnin puolitoista ja aika usein kyselevät, tarviiko paperit heti vai haetko vaikka seuraavana päivänä... ei kait niillä paperiasioilla kuitenkaan ikinä niin päivän päälle ole, kun ei vaikuta auton käyttöön tai verotukseen millään tavalla.
Tuohon paikkojen määrään liittyen vielä sen verran että itselle katsastusmies ilmoitti (kun alko laskea että 3-paikkanen tulis) että penkit pitää fyysisesti poistaa, eli autossa saa olla vain kolme penkkiä. Sitäpaitsi Aristohan on perheauto, pitää ny viis mahtua!
No nyt Ariston katsastus onnistui Kokemäellä pienen selvittelyn ja muutaman puhelun jälkeen. Itse "päällikkö" tuli Eurasta katsastamaan. Sain juuri ja juuri nelipaikkaiseksikin, kun hiukan pudotti painoa. Mutta alapallonivelet olivat väljät, sivuvilkut puuttuivat ja varoituskolmio puuttui. Mistäs olette alapalloja noihin ostanu ja minkä hintaisia ovat olleet? sopivat vissiin GS300:sta saako muualta kuin Toyotalta?
Lainaus käyttäjältä: Jesseh - 05 lokakuu, 2009, 20:40:28
No nyt Ariston katsastus onnistui Kokemäellä pienen selvittelyn ja muutaman puhelun jälkeen. Itse "päällikkö" tuli Eurasta katsastamaan. Sain juuri ja juuri nelipaikkaiseksikin, kun hiukan pudotti painoa. Mutta alapallonivelet olivat väljät, sivuvilkut puuttuivat ja varoituskolmio puuttui. Mistäs olette alapalloja noihin ostanu ja minkä hintaisia ovat olleet? sopivat vissiin GS300:sta saako muualta kuin Toyotalta?
gs300 ja aristo samat alapallot. Ite ostin vuosi sitten toyotalta Riihimäeltä 91€/kpl
mites olisi seuraavaksi yläpallot? ;D itse molemmat puolet vaihtaneena ovh karvan yli 400e/kpl :icon_salut: :icon_salut:
Ei millään pahalla mut ite vaihoin kuun vaihteessa molemmat yläpallot 120€ yht. a'la Blue Print :toothy10:
Aristo JZS-147 -92 umpioita hankkimassa:
Minkäs hintaisia / mallisia noitaAristoon sopivia GS300 etu-umpioita oikeen on?
Toyota Kaivokselassa ei osannut kaveri oikeen varmuudella sanoa, mikä lamppu/umpio sinne menis.
Minkä vuosimallin GS300 lamput tuohon Aristoon käy?
(Mitä eroja Jenkki - Euro malleissa ?)
Lainaus käyttäjältä: VilkkuS - 01 kesäkuu, 2010, 16:46:18
Aristo JZS-147 -92 umpioita hankkimassa:
Minkäs hintaisia / mallisia noitaAristoon sopivia GS300 etu-umpioita oikeen on?
Toyota Kaivokselassa ei osannut kaveri oikeen varmuudella sanoa, mikä lamppu/umpio sinne menis.
Minkä vuosimallin GS300 lamput tuohon Aristoon käy?
(Mitä eroja Jenkki - Euro malleissa ?)
Ite tilasin jenkeistä GS300 valot eteen, tais olla kuluineen 250€ (postarit, alvi ja tulli). DOT-merkintä löytyi ja kelpasi konttorilla, parkkivalot joutui ranettamaan umpioihin lisäksi. Kaikki JZS147 GS300 valot käy heittämällä.
Lainaus käyttäjältä: VilkkuS - 01 kesäkuu, 2010, 16:46:18
Aristo JZS-147 -92 umpioita hankkimassa:
Minkäs hintaisia / mallisia noitaAristoon sopivia GS300 etu-umpioita oikeen on?
Toyota Kaivokselassa ei osannut kaveri oikeen varmuudella sanoa, mikä lamppu/umpio sinne menis.
Minkä vuosimallin GS300 lamput tuohon Aristoon käy?
(Mitä eroja Jenkki - Euro malleissa ?)
Kahta eri mallia taitaa olla. Euromallit ovat 2-osaisia eli vilkku ja ajovaloumpio erikseen. Jenkkimalli on yksi kokonainen umpio, jossa vilkku ja sivuvalo ovat samassa. Jenkkimalli vaatii modaamista, jos haluaa 100% leimakelpoisen, mutta on paremman näköinen IMO. Hinnat vaihtelevat hankintapaikasta riippuen, mutta pari uusia umpiota saattaa maksaa Suomesta ostettuna n. 600 eur.
Niin tai jos haluat halvalla tehdä, niin valot irti, uuniin, "lasit" irti, valokuvion kääntö ja kaivertajalla DOT merkintä "lasin" sisäpuolelle... samalla voi kiillottaa umpion kirkkaaksi = hinta 20-40€.
Mutta tämähän on laitonta ja sellaista ei saa tehdä :icon_biggrin:
Lainaus käyttäjältä: Juzzo - 02 kesäkuu, 2010, 03:14:13
Niin tai jos haluat halvalla tehdä, niin valot irti, uuniin, "lasit" irti, valokuvion kääntö ja kaivertajalla DOT merkintä "lasin" sisäpuolelle... samalla voi kiillottaa umpion kirkkaaksi = hinta 20-40€.
Mutta tämähän on laitonta ja sellaista ei saa tehdä :icon_biggrin:
Tätähän en tietenkään edes harkitse,
mutta harmittelisin ja miettisin kovasti mistä tuollaisen kaivertajan löytäisi?....siis jos olisin joku toinen ( outlaw henkilö.) Hyi hyi.. :angel:
Lainaus käyttäjältä: VilkkuS - 02 kesäkuu, 2010, 12:40:40
Tätähän en tietenkään edes harkitse,
mutta harmittelisin ja miettisin kovasti mistä tuollaisen kaivertajan löytäisi?....siis jos olisin joku toinen ( outlaw henkilö.) Hyi hyi.. :angel:
Yksi kaveri joka meni noin tekeen löysi kaivertajan Eniron yritys haulla, toimiala kaiverrus tjm... noi pikku yritykset ei mitään kysele :icon_biggrin:
-----
E: Ja tosiaankin käsin kaiverrettu, laaseri vehkeeseen kun ei mahtunu toi kupu. Tyypit mitkä tekee plakaatti/koru ym. kaiverruksia haltsaa noi.
Lainaus käyttäjältä: nr000001 - 01 kesäkuu, 2010, 17:49:59
Jenkkimalli vaatii modaamista
Mulla riitti inssille et vaihto vilkun/parkin polttimon kirkkaaksi. Umpion mukana tulee keltanen valmiiksi kiinni.
Lainaus käyttäjältä: Ari - 02 kesäkuu, 2010, 12:59:27
Mulla riitti inssille et vaihto vilkun/parkin polttimon kirkkaaksi. Umpion mukana tulee keltanen valmiiksi kiinni.
Kyl mä jouduin modaamaan, parkki ei saa olla oranssi ja vilkku taas ei saa olla keltainen
kysy lehtonen tota päästötodistusta pakettiautopojilta, ite sain sellasen sieltä samaan hintaan kuin vaatimuksenmukaisuustodistuksen... ja kaikki kelpas katsastukseen nyt...
Noniin joskohan sitä tänä vuonna nyt laittais tuon oman Ariston kilpiin. Mikäs on tämän hetken rumba tuolle kilvittämiselle?
Se vaatimuksienmukaisuus todistus jostain? ja muuten verolaput menemään jne. DOT etu-lamput sain ebaystä halvalla ja takalampuissa olikin jo DOT merkintä. (Kyseessä siis 92vm yksilö )
Mitkäs katsastus paikat olisi hyviä tähän jaappanin tuonnin rekisteröintiin, siis pääkaupunki seudulla?
Siis jotka osaavat hommaan, eivätkä ala hulluna päätä raapimaan? (missä olette käyttäneet?)
En tiedä miten paikkaluku tätänykyään menee, mutta varmistaisin kaiken varalta että auto painaa sen 1600kg maksimissaan vaa'alla, niin saat 5-paikkaisen ongelmitta :).
Välijäähy ois vaihdettava orkkikseen....joten semmosen joutuis ny vishiin hankkimaan katsastusta varten. huhuu, onko kellään?
Nelipaikkaseksi meni meikäläisen oma, se sinänsä riittää minulle.
Puslia menee myös vaihtoon, vaikka yriten ne kyllä tarkasti läpi katella.
Edestä: alapallonivelet(vas ja oik) + vas yläpallonivel
Takaa: yläpallonivelet (vas ja oik)
huoh...
Airpack valo ei palanu kun virratlaittaa päälle, mut taitaa olla sulake ongelma
(muistaakseni kumminkin on aiemmin palanut)
Etusumarit otettava vaihdettava.....jaappanin valot. (eli otan pois)
Joten vähän nihkeesti meni....... :'(
Jonilta ostettu -93 "Veilside Aristo" rekisteröintikatsastettu tänään, tietenkin viisi paikkaiseksi ;)
Etuvalot- ja kulmavilkut vaihdettu Mondeon settiin ja sivuvilkut valittiin 206 Pugista. Oik. etu ylätukivarsi uusittu ja tyhjän katin tilalle laitettu vastaava tarvike.