vapari supran piristäminen

Aloittaja supra MKIV, 03 maaliskuu, 2010, 21:52:30

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

vase

Eikö kannattais nyt nauttia siitä autosta ja vaihtaa sitten tykimpään versioon kun on aika? Varmasti kustannustehokkain, helpoin ja loppujen lopuksi nopein vaihtoehto toimia näin.

Toki jälkiahdettuna sen kummemmin leimamiehestä välittämättä tuostakin saa aika rajun laitteen.

coren

Lainaus käyttäjältä: vase - 06 maaliskuu, 2010, 19:44:34
Toki jälkiahdettuna sen kummemmin leimamiehestä välittämättä tuostakin saa aika rajun laitteen.

VTT testi on loppujen lopuksi aika edullinen :D 1-2k€ nykyään? Eihän tuo virittäessä ole isokaan summa, ja läpi menee luultavasti jos vaan on kunnolla tehty ja ajatuksella.
Supra mkIII -0.0.87/92
BMW M5 -01
"Harmittaa vaan kun tein paljon turhaa työtä. Öljyn mittatikku pääsi irtoamaan ni tuli sit uudet mobilin öljyt tallin lattialle. Kasaus vaiheessa tökkäsin vahingossa moottorin päällä olleen olut tölkin nurin ja se tietenki kaatu avoinna olleesta öljyn täyttö korkista sisään koneeseen..." @BTCF :D

vase

Lainaus käyttäjältä: coren - 06 maaliskuu, 2010, 21:19:33
VTT testi on loppujen lopuksi aika edullinen :D 1-2k€ nykyään? Eihän tuo virittäessä ole isokaan summa, ja läpi menee luultavasti jos vaan on kunnolla tehty ja ajatuksella.

Joo no eihän tuo ja sikäli se pitäis suorittaa myös näihin TT malleihin kun kaikki on single turboja kohta.  ;D Vaan säästö se on pienikin säästö. Kyllähän leimalle pitää aina pientä jumppaa olla.  :)

supra MKIV

joo kun tän auton ulkonäkö on jo alkanut ottaa muotojaan ja hiilikuitu peltiä tiedossa ja sivu ja takahelmaa että ulkonäkö projekti täs on pääosin nyt menossa.. sitten laskee kaikki ne kustannukset mitä tulee tuohon koneen vaihtoon niin tietää paremmin paljon sitä menee ja paljon taas sitten vaihossa pitäis antaa väliä TT supraan. kumminkin täytyy muistaa että vaikka kuinka komeaksi tuon teen niin en tuu siitä niin paljoa saamaan että saisin luukilta sitten läheskään yhtä hienon yksilön. sitten iskee ikävä : :toothy10:

Tem

Lainaus käyttäjältä: supra MKIV - 06 maaliskuu, 2010, 23:50:06hiilikuitu peltiä tiedossa ja sivu ja takahelmaa

No eikö noita tuuninkeja voi siirtää siihen ahdettuun, sitten ku vaihdat?
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


supra MKIV

ei ole ihan taida kaikki olla suoraan yhteen sopivia turbo ahdetun yksilön kanssa.. kokeilen tehdä asiat hitusen toisella tavalla kuin muut   :icon_salut:

Strabe

Lainaus käyttäjältä: supra MKIV - 07 maaliskuu, 2010, 10:24:15
ei ole ihan taida kaikki olla suoraan yhteen sopivia turbo ahdetun yksilön kanssa.. kokeilen tehdä asiat hitusen toisella tavalla kuin muut   :icon_salut:

Siis korinosatko ei ole yhteensopivia? ;D
Mitähän sää touhuut? ;D
JZZ30 vm.91

SEPI

 :toothy10: :toothy10: :toothy10:

Jokainen tyylillään. mutta jos turbo tekniikan välttämättä haluu. Niin eikä olis voinu ne hiilarit jättää kauppaan ja ostaa turbollisen.

Nyt miettisin ennen suurempia satsauksia, että mitä on tapahtumassa.

vase

Jos ei näillä neuvoilla osaa tehdä oikeaa ratkaisua niin ehkä turhaa enempää yrittää valistaa? Jotenkin tähän sopis taas se legendaarinen ANTAA OLLA!!!!

Strabe

Lainaus käyttäjältä: vase - 07 maaliskuu, 2010, 13:50:21
Jos ei näillä neuvoilla osaa tehdä oikeaa ratkaisua niin ehkä turhaa enempää yrittää valistaa? Jotenkin tähän sopis taas se legendaarinen ANTAA OLLA!!!!

Siis näinhän tässä yksilössä käy, että koriin voi muutoksia tulla, mutta tekniikkaan ei..   ::)
JZZ30 vm.91

Tem

Lainaus käyttäjältä: vase - 07 maaliskuu, 2010, 13:50:21Jos ei näillä neuvoilla osaa tehdä oikeaa ratkaisua niin ehkä turhaa enempää yrittää valistaa? Jotenkin tähän sopis taas se legendaarinen ANTAA OLLA!!!!

Tais olla taas niitä aiheita, missä päätös oli jo tehty ennen aihetta. ;D
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


Puman

#41
Lainaus käyttäjältä: Tem - 04 maaliskuu, 2010, 22:54:57
Vaparin viritys on yhtä noloa ku etuvedolla driftaus.

Itse veekasimiehenä olen eri mieltä. Ihan perus bolt-on peltisarja+vaparisuodatin swäpillä saa pikkulohkoon sen + 40-50 hummaa takapyörille. Eli mitä enemmän koneessa kuutiotuumia, sitä enemmän perusputkistovirit antaa tehoa. Eli jossain Supran kolmelitraisessa kutosessa putkisto- ja hengitysvirien lisätehot jäävät vaatimattomiksi.

Suurempiin tehoihin pitää vapariin sitten vaihtaa portatut kannet, nokka-akseli, venttiilit nostajineen ja jousineen, virtaavampi imusarja ja suurempi läppärunko. Mutta, että nuo jutut toimii, pitää vaihtaa myös putkisto ja ilmanputsarit. Eli kalliiksi tulee ja varsinkin, jos pitää teettää jossain.  

Mutta jos vaparisuprasi on vasemmalta ohjattava eikä postiauto, niin minä investoisin ehdottomasti turbotettuun vaihtokoneeseen enkä TT japsimalliin. Käsittääkseni nelossuprassa vasemmalla puolella oleva ratti nostaa hintaa aika paljon. Ja etenkin TT koneella, vaikkakin se on jälkiasennettu.

peLoGo

Lainaus käyttäjältä: Puman - 10 maaliskuu, 2010, 12:31:39
Itse veekasimiehenä olen eri mieltä. Ihan perus bolt-on peltisarja+vaparisuodatin swäpillä saa pikkulohkoon sen + 40-50 hummaa takapyörille. Eli mitä enemmän koneessa kuutiotuumia, sitä enemmän perusputkistovirit antaa tehoa. Eli jossain Supran kolmelitraisessa kutosessa putkisto- ja hengitysvirien lisätehot jäävät vaatimattomiksi.

Suurempiin tehoihin pitää vapariin sitten vaihtaa portatut kannet, nokka-akseli, venttiilit nostajineen ja jousineen, virtaavampi imusarja ja suurempi läppärunko. Mutta, että nuo jutut toimii, pitää vaihtaa myös putkisto ja ilmanputsarit. Eli kalliiksi tulee ja varsinkin, jos pitää teettää jossain. 

Tem varmaan lähinnä haki tässä vapari Supran viritystä, toki wanhat jenkki V8:t on ihan eri kategoriassa :)
BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15 | Honda CBR 1100 XX Super Blackbird -07
Ex: Toyota Supra MA70 Turbo Targa manual -90/91 | Ex: Toyota Celica T18 GSI -91 | Ex: Toyota Celica T23 -05

Puman

Lainaus käyttäjältä: peLoGo - 10 maaliskuu, 2010, 12:36:27
Tem varmaan lähinnä haki tässä vapari Supran viritystä, toki wanhat jenkki V8:t on ihan eri kategoriassa :)

Miksei uudetkin veekasit? Neloskorista Supraa itsekin hetken aikoinani harkitsin, mutta vasemmalta ohjattavien eurotuplaturpojen hinnat olivat lähes samassa, kuin 2000-mallin Corvetten, johon sitten päädyin. Koriltaan ihan yhtä hienoja molemmat. Olen omistanut Carlos Sainz Celican ja T-Sport Celican. Jälkimmäisen vaihdoin viimeksimainittuun, mitä kadun vielä tänäkin päivänä, vaikka T-Sport noin 200 heppoineen ihan pirteä olikin,mutta se etuveto. Sen takia MKIV Supra olisi ollut luonnollinen jatke.

Mutta takaisin topiciin. Ainoa asia,mikä saisi minut ostamaan vapari MKIV:n, olisi vasemmanpuoleinen ohjaus. Kumpi on arvokkaampi? Vasenrattinen vapari MKIV vai tuplaturboinen Japsi MKIV? Turbomoottorin vaihto vaparisupraan on kait halvempi ja helpommin toteutettavissa oleva projekti kuin RHD:n oikeapuoleisen ohjauksen siirto vasemmalle puolelle. Eikös joku täällä sellaistakin ole yrittänyt?

vase

Joo noi LSx koneet voi kyllä jättää tässä keskustelussa ihan omaan arvoonsa sillä litratilavuutta niissä on ihan eri tavalla kuin tojotassa ja siten myös tehonlisäykset eri luokkaa. Luukkulamppuisen veten ritariässämäisestä luukista voi toki sitten olla montaa mieltä supraan verratessa, mutta kukin tyylillään. Ei ne rumia ole nekään. Ja ikävä kyllä ahtaminen on myös niissä se järkevin vaihtoehto ja siksi monet tuntuu siihen suuntaan kääntyvän. Katsastusteknisesti toki hankalaa. Olemme kuitenkin empiirisesti todennut, että mustien suprien vauhdissa pysymiseen vaaditaan jälkiahtamista jopa silloin kun kyseessä on isojen poikien 7L malli.

Tem

Niin, neloskoppasesta vaparisuprasta tässä aiheessa kait oli kyse? ;D

Vaparin virityskin voi olla vaihtoehto, jos ei tehtaan pojat oo haluttua koria koskaan ahtanu. Jos vaikka sitä 2000 Vetteä sais tehdasahdettuna parin tonnin lisähintaan, ni kyllähän siinäkin vaparin osto ja virittely olis tehoja kaipaavalle iso virhe.


Lainaus käyttäjältä: Puman - 10 maaliskuu, 2010, 13:55:53Turbomoottorin vaihto vaparisupraan on kait halvempi ja helpommin toteutettavissa oleva projekti kuin RHD:n oikeapuoleisen ohjauksen siirto vasemmalle puolelle.

Ei se vähäpäästösen tekniikanvaihtokaan aina niin helppoa oo.. :-\
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


Mace

Lainaus käyttäjältä: Puman - 10 maaliskuu, 2010, 13:55:53
Turbomoottorin vaihto vaparisupraan on kait halvempi ja helpommin toteutettavissa oleva projekti kuin RHD:n oikeapuoleisen ohjauksen siirto vasemmalle puolelle.

Niin, no. TT ja vaparin erot ei taida jäädä pelkästään siihen koneeseen.

Mene ja vaihda vaihdelaatikko, perä, jarrut jne...


-95 LHD Eurospec, single Tbo, Pte6870, Re85, targa, 6-speed

ex-toys: -91 MR2 Gti, -99 200sx, -95 Supra JDM TT 6-speed

supra MKIV

no kyllähän toi vaparin perän kuulemma pitäis kestää aika isoillekkin tehoille mut joo kalleimmasta päästä ainakin heti ecu + laatikko vaihtoon. jarruista vaihtoon nyt ei varmaan menis muutako noi satulat.. koko setti mittaristo tietysti maksaa myös aika hyvin :D

Hencca

Lainaus käyttäjältä: supra MKIV - 10 maaliskuu, 2010, 22:29:31
no kyllähän toi vaparin perän kuulemma pitäis kestää aika isoillekkin tehoille mut joo kalleimmasta päästä ainakin heti ecu + laatikko vaihtoon. jarruista vaihtoon nyt ei varmaan menis muutako noi satulat.. koko setti mittaristo tietysti maksaa myös aika hyvin :D

parempi varmaa ettei kommentoi enempää. jostainhan se on alotettava, kyl itekki junnuna tuli laitettua kaikki massit 87 is sierraan.
Supra 3.0 TT -93 TokyoStreetDrfitBatMobileTupperwareAinavaiheessaJneJne...
http://www.madmotors.co.uk/ Car Of The Month--> December `09
http://www.madmotors.co.uk/catalog/cotm-henri-kuntsi-matt-black-toyota-supra-p-25283.html


mazzem

Ei helevetti. Äkkiä vois kuvitella, että tulee olemaan honda miesten suosima. Mutta kyllähän tolla vapari supen saa kulkeen ja ne alaväännöt tolla  :P-<:
Jo vaan sano rengit päissään, eikä ne paljo muuta sanonukkaan.

Toyota Soarer JZZ30 -92
Opel Omega B1 caravan -94
VW Transporter 2.4d -94

Pete

Lainaus käyttäjältä: mazzem - 27 huhtikuu, 2010, 18:04:55
Ei helevetti. Äkkiä vois kuvitella, että tulee olemaan honda miesten suosima. Mutta kyllähän tolla vapari supen saa kulkeen ja ne alaväännöt tolla  :P-<:

http://www.youtube.com/watch?v=eSOSJ68xOBA
eikä siinä vielä kaikki. tuolla saa vielä viheltämäänki sen vapari supran. paras kohta 1min 45s kohilla  ;)

jav81

Lainaus käyttäjältä: Pete - 27 huhtikuu, 2010, 18:15:31

http://www.youtube.com/watch?v=eSOSJ68xOBA
eikä siinä vielä kaikki. tuolla saa vielä viheltämäänki sen vapari supran. paras kohta 1min 45s kohilla  ;)

rata alusta suprassa :ohnoes:

TumppU

Hoho! Jo on taas topicci. Itse olen sitä mieltä, että jos oot kerran sitä turbotekniikkaa tohon tulevaisuudessa laittamassa, niin säästä suosiolla kaikki rahat siihen. Sä et tohon vapariin pikku virityksillä niin paljon saa tehonlisäystä, että se tuntuis edes persdynossa.  :toothy10:
Lexus GS300 (2JZ-GE)
Supra JZA70 (1JZ-GTE)

Holset

#54
Lainaus käyttäjältä: TumppU - 28 huhtikuu, 2010, 11:26:24
Sä et tohon vapariin pikku virityksillä niin paljon saa tehonlisäystä, että se tuntuis edes persdynossa.  :toothy10:

EPIC FAIL.

Ilokaasu nopeasti, helposti ja kyllä tuntuu..

116kw 206Nm kaasuilla 222kw 459Nm
sponsored by:
www.hevosvoima.com
www.kbcgarage.com
www.kiinahdin.com
www.akaansilkkipaino.com
www.sideways.fi
Til-Racing

jav81

#55
Lainaus käyttäjältä: Holset - 28 huhtikuu, 2010, 13:57:41
EPIC FAIL.

Ilokaasu nopeasti, helposti ja kyllä tuntuu..

116kw 206Nm kaasuilla 222kw 459Nm

gas master :thumbsup:

TumppU

Lainaus käyttäjältä: Holset - 28 huhtikuu, 2010, 13:57:41
EPIC FAIL.

Ilokaasu nopeasti, helposti ja kyllä tuntuu..

106kw 206Nm kaasuilla 222kw 459Nm

No onks tää sit halpa konsti. Senhän piti olla halpa ja helppo..  ::)
Lexus GS300 (2JZ-GE)
Supra JZA70 (1JZ-GTE)

gEmaLi

Lainaus käyttäjältä: TumppU - 28 huhtikuu, 2010, 17:07:10
No onks tää sit halpa konsti. Senhän piti olla halpa ja helppo..  ::)

Nii ja tiestysti kestää, jos kuskil o vähänkään bensaa suonissa.. ettei joka ilta tarvii olla täyttämäs :D

Holset

Lainaus käyttäjältä: TumppU - 28 huhtikuu, 2010, 17:07:10
No onks tää sit halpa konsti. Senhän piti olla halpa ja helppo..  ::)

Setti maksaa 650€

Täyttö n100€

Helppoo on, halpa määräytyy tehon nälän suhteen.. itelle kesäksi tulossa 175hp suutinsarja..
sponsored by:
www.hevosvoima.com
www.kbcgarage.com
www.kiinahdin.com
www.akaansilkkipaino.com
www.sideways.fi
Til-Racing

TumppU

Niin no, vähän veikkaan, että ton hintasta settiä tässä ei varmaan olla hakemassa?   ::)
Lexus GS300 (2JZ-GE)
Supra JZA70 (1JZ-GTE)