MKIV vapari supra/Celica st 205 käyttöautoksi?

Aloittaja Jukkka--, 17 maaliskuu, 2010, 23:49:48

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Joni P.

Lainaus käyttäjältä: Juzzo - 24 maaliskuu, 2010, 00:24:07
Jaa miten niin ;D
Osta Aristo, samat tehot ku MKIV:ssa, mutta mahtuu kyytiin 2 ruumista ja 7 elävää :icon_biggrin:

Melkeinpä itsekin budjetin olevan rajallinen, vaihtaisin paremmin siihen sopivaan autoon, kuten juurikin Soarer/Aristo.
Allekirjoittanut tosin valitsisi Soarerin ennemmin kuin manuaali TT Supran, mutta se on oma perversioni.

Tosin vielä lähivuosina meidän talouteen varmaan JZA80:kin tullee... Vaimon fantasia, johon en laita hanttiin.
www.nukka.fi
www.autoholisti.fi

Retjak

Lainaus käyttäjältä: Juzzo - 24 maaliskuu, 2010, 00:24:07
Jaa miten niin ;D
Osta Aristo, samat tehot ku MKIV:ssa, mutta mahtuu kyytiin 2 ruumista ja 7 elävää :icon_biggrin:

thats gangstaaaaah. Akaan ghetto irti taas.
Toyota Celica GT-four WRC ST205
ex Toyota Celica GT ST202

Strabe

Lainaus käyttäjältä: Joni P. - 24 maaliskuu, 2010, 00:31:38
Allekirjoittanut tosin valitsisi Soarerin ennemmin kuin manuaali TT Supran, mutta se on oma perversioni.

Aamen  8)
JZZ30 vm.91

Tn2k

#63
onhan toi vapari mkiv ihanteellinen käyttis jos perheeseen kuuluu 2 henkee ja et kuskaa , kuin 2 golfbägin verran tavaraa . takapenkille mahtuu lasten istuin sillee , että kuskilla on siedettävä ajoasento .

noilla tehoilla jotain kylärinkii voi vetää , m-bimmerin kyykyttäjäks tuosta ei kylläkään ole .
hauskahan tuo oli aluks , mutta ei jaksa kiinostaa pitkään

ps. soarerilla oli paljon hauskempaa ja matkustaja+tavaratila ovat paljon paremmat .
ta60 project : sr20det
jz80 kesä käyttis

Zoui

Lainaus käyttäjältä: Joni P. - 24 maaliskuu, 2010, 00:31:38
Tosin vielä lähivuosina meidän talouteen varmaan JZA80:kin tullee... Vaimon fantasia, johon en laita hanttiin.

Mullahan on tuo JZA80, niin mitäpäs jos tehdään vaihtarit?  ;)

Jukkka--

Lainaus käyttäjältä: Joni P. - 22 maaliskuu, 2010, 22:42:01
Tuo voi olla kohtuu kova urakka saada joku vaihtamaan vaikkapa ahdettua Supraa tai Celicaa vapaasti hengittävään etuvetoon. Melkein laittaisi loton vetämään samalla ja katsoa kumpi tärppää ennemmin ;)

Joo, mutta esim. autoliikkeethän vaihtelee nyt jotenkin. Kuitenkin yritän suoralla saada omaani ensin myytyä. Aristo/Soarer ei ole pois suljettuja vaihtoehtoja, mutta niihin täytyisi panostaa ulkokuoreen rahaa asenteella ennenkun näyttäisi omaan silmään fiksuilta. GT4/EVO kun ovat vakionakin jo varsin "race"-pelejä.

Tiloilla ei tosiaan ole hirmuisesti väliä, mutta kyllä suprankin takapenkeillä jotain tekee vrt jos niitä ei olisi ollenkaan kuten mr2. Väliaikaisesti joitain siellä kuitenkin pitäisi kuskata. Itse kuljettajana olen melko lyhyt (175cm) ja ajan siis melko edestä, että takapenkillä on edes mahdollisuus ihmisen olla. Muttamutta. Spekuloinnit ja arvailut sikseen. Kun oma menee myyntiin niin voisi ainakin SJ-importsilla yms käydä vähän koeajamassa autoja ja tutustua eri vaihtoehtoihin. :)
Toyota Celica GT4 st205 -94

Pete

Lainaa
Aristo/Soarer ei ole pois suljettuja vaihtoehtoja, mutta niihin täytyisi panostaa ulkokuoreen rahaa asenteella ennenkun näyttäisi omaan silmään fiksuilta. GT4/EVO kun ovat vakionakin jo varsin "race"-pelejä.
kyllähän aristoon ja soareriin saa myös ison takasiiven. saat sen varmasti hyvään sopuhintaan joltain klubilaiselta. siitä miltä se näyttää, voi olla montaa mieltä.

mitä bensankulutukseen tulee, niin esim. 3.0l vapari supra syö melkeen sen saman mitä turbo 1jz tai 2jz, mutta tehoja ja vääntöä onki sitten suhteessa paljon enemmän. ja reserviä löytyy tulevaisuuden varalle.
celica ei oo varmaan sen erilaisempi kulutukseltaan. vähemmän painoa, vähemmän kulutusta. celicassa pienet tilat on huono puoli. evon ominaisuudet melko lailla samat, mutta isommat tilat.
autojen hinnat taas vaihtelee aika paljon. celica ja evo 3 tai 4 hinnat pyörii aika samoissa eli joku alta 10000€. sitten on aristo, soarer ja vapari supra samalla hehtaarilla. 5000-9000€ ja kalleimpana tt supra.
sitten pitäis vielä miettiä otatko manuaalin vai automaatin ???. automaatista manuaaliin voi kyllä jälkeenpäinki muuttaa kohtuu helposti, jos meinaat viritellä autoa paljonki, ettei autom. boxi enää kestä kasvaneita tehoja. käyttiksenä automaatti jees.
vetotapa: kesällä neliveto on tylsä, mutta talvella ehoton. mutta minusta makein on kuiten takapotku lukolla. takavedollaki pärjää, eihän nää mitään mettäautoja oo.

onhan se supra hieno ja saahan (pitäis) sillä tieten pillua, muttei vaparilla pitemmän päälle ajettaessa tunnu siellä kuskinpenkillä enää se loistokas ulkomuoto missään, jos ei auto kulje. näin se vaan on. on täälläkin se surullisen kuuluisa vaparin virittämis - topic kun vingutaan että bemmit menee molemmilta puolin ohi.
mutta paras kai se on omaa tunnetta kuunnella. ei näitä järkisyistä osteta. mutta kuiten aika tarkkaan miettisin auton valinnan. ei sitä kukaan muu voi sulle sanoa, että minkä auton ostat. muuttuvia tekijöitä on ihan liikaa.

lopuksi: jos vapari supran ostat, niin kato että siinä on vähintään lukkoperse  ;D

spl

Itse suosittasin kans käyttis sportiksi turbolla varustettua soareria ennemmin kuin vapari MKIV:ta. Perusteluna se, että sellanen olisi omasta mielestä paljon käytännöllisempi ja varmasti myös hauskempi (koska siinä olisi se kulkupuolikin kunnossa). Ulkonäkö ei ratkaise niin paljon -- ja omaan silmään tuo soarer on myös todella hyvän näköinen auto.

Tuo MKIV ja golfbägi juttu on itseä aina vähän ihmetyttänyt... olen tosin 175cm pitkänä keskimääräistä vähän lyhyempi. Autoon mahtuu helposti 2+2 tämän kokoista hemmoa ja siitä on ollut ihan oikeasti vaikka kuinka paljon hyötyä että MKIV on 2+2 eikä kaksipaikkainen. FinnMKV 2009 meitä oli kolme äijää liikenteessä samassa autossa eikä ollut mitään ongelmaa...

Itse en kaksipaikkaista autoa halunnut ja omaksi käyttis sportiksi tuli MKIV TT. Toimii siinä käytössä todella hyvin.

kaahari

Lainaus käyttäjältä: spl - 26 maaliskuu, 2010, 21:30:37
suosittasin kans käyttis sportiksi turbolla varustettua soareria ennemmin kuin vapari MKIV:ta

:thumbsup:

Soarer olis mullakin jos en Supraa omistais  :P
Toyota Supra MKIV TT 6spd -93
FJ cruiser -07
LandCruiser J70 -91
Yamaha YZF-R1 -08

Ex muut "kivat" laitokset
350z 6spd  -04
Lancer Evolution 7 5spd RS2 FQ-300 -02
Mitsu GTO TT MR -94
Volvo S60R 6spd AWD -04
Celica St185 Sainz -92
Lexus Sc400 -92
Supra mkiv na auto -94
Honda CBR1100 XX -04
Yamaha R1 -04
Honda CBR RR 1000 -05

supra MKIV

supran ulkomuoto on niin mun mieleen että sitä en vaiha mihinkään.. vaikka saisikin tehokkaampaa pirssiä koska vaan niin mielummin odotan vaikka sen parivuotta. supra on komein auto päällä maan thats it!!

nr000001

Lainaus käyttäjältä: spl - 26 maaliskuu, 2010, 21:30:37
Tuo MKIV ja golfbägi juttu on itseä aina vähän ihmetyttänyt... olen tosin 175cm pitkänä keskimääräistä vähän lyhyempi. Autoon mahtuu helposti 2+2 tämän kokoista hemmoa ja siitä on ollut ihan oikeasti vaikka kuinka paljon hyötyä että MKIV on 2+2 eikä kaksipaikkainen. FinnMKV 2009 meitä oli kolme äijää liikenteessä samassa autossa eikä ollut mitään ongelmaa...

Koko jengi olikin kääpiöitä. :P Noh, leikki sikseen - itse olen kuljettanut kerran 3x kauniimman edustajia lyhyen alle 10km matkan ja kyllä tiivis tunnelma oli. Ja kerran viheltänyt Kaarinasta Hankoon kolme päällä, eikä takajakkaralla kuulemma ollut kivaa. Tosin kattokin oli kontissa ja takapenkille ilmavirta puhaltaa aika reippaasti.

spl:n tiimillä taisi olla sen verran ohenninta veressä, ettei pieni ahtaus haitannut.
1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R

jupsu

Hei, itsekin olen suunnitellut että vuoden päästä ostaisi supraa, niin tuli mieleen että kuinkahan paljon lisää hintaa tuo autoon tuo targa katto? entä vaikuttaako verotukseen, suunnitelmana olisi automaatti supra mk4 TT...

laamaporo

Lainaus käyttäjältä: jupsu - 29 maaliskuu, 2010, 21:57:01
Hei, itsekin olen suunnitellut että vuoden päästä ostaisi supraa, niin tuli mieleen että kuinkahan paljon lisää hintaa tuo autoon tuo targa katto? entä vaikuttaako verotukseen, suunnitelmana olisi automaatti supra mk4 TT...

Noh, sitten hakusessa on Eurospec Supra, niissä on kaikissa Targa. JDM:issä Targaa on tehty vain harvinaisempiin GZ-malleihin. Siitä sitten oman lompakon mukaan valitsemaan. Veikkaan kuitenkin, että Supraa hankkiessa kannattaa miettiä hieman muitakin aspekteja kuin, että katon saa kesällä +10C hallakelissä irti.

1994 Toyota Supra MKIV TT 6spd Eurospec 3.4L
1988 Toyota Supra Turbo MKIII 5spd Eurospec
2012 BMW M550d


Hencca

Lainaus käyttäjältä: kaahari - 26 maaliskuu, 2010, 21:40:08
:thumbsup:

Soarer olis mullakin jos en Supraa omistais  :P

onhan se fakta, vaikka itekki postimallin omistan niiin supran pitäs olla leftari ja targa, ja manuaali ja tt tai iiisolla solmulla.. mutta niitäkään ku ei saaa ku rahalla. mut jospa joskus. ite kyllä enemmän ariston kannalla ku sorsan. koska tilat ratkasis seuraavan auton kohdalla. mutta sorsat tuntuu olevan aika edukkaita ja verot tuskin päätä huimaa.. esim. http://www.nettiauto.com/toyota/soarer/3145061  ja kaahari tyyliin rakennettuna yllättävän pätevän näkönen laitos http://www.nettiauto.com/toyota/soarer/3143493
Supra 3.0 TT -93 TokyoStreetDrfitBatMobileTupperwareAinavaiheessaJneJne...
http://www.madmotors.co.uk/ Car Of The Month--> December `09
http://www.madmotors.co.uk/catalog/cotm-henri-kuntsi-matt-black-toyota-supra-p-25283.html

jupsu

Lainaus käyttäjältä: laamaporo - 29 maaliskuu, 2010, 22:03:02
Noh, sitten hakusessa on Eurospec Supra, niissä on kaikissa Targa. JDM:issä Targaa on tehty vain harvinaisempiin GZ-malleihin. Siitä sitten oman lompakon mukaan valitsemaan. Veikkaan kuitenkin, että Supraa hankkiessa kannattaa miettiä hieman muitakin aspekteja kuin, että katon saa kesällä +10C hallakelissä irti.

juu targa jää kyllä sitten ostamatta, lompakko ei anna niin paljoa periksi että voisi eurospeciä ostaa... jos japanista tilaa auton niin mitäkaikkea autoon pitää vaihtaa että suomessa voi ajaa? taakse jokin sumuvalo mutta pitääkö muutakin? ja kuinka paljon suurinpirtein nämä muutostyöt kustantavat?

Hencca

Lainaus käyttäjältä: jupsu - 29 maaliskuu, 2010, 22:34:09
juu targa jää kyllä sitten ostamatta, lompakko ei anna niin paljoa periksi että voisi eurospeciä ostaa... jos japanista tilaa auton niin mitäkaikkea autoon pitää vaihtaa että suomessa voi ajaa? taakse jokin sumuvalo mutta pitääkö muutakin? ja kuinka paljon suurinpirtein nämä muutostyöt kustantavat?

jos jaksaa ja viittii vaan selata topickeja, ni vastaukset löytyy yllättävän helposti. sumaria, vastaavuustodistusta, massojen todistelua, eurooppaan sopivaa lyhtyä keulaan. Yks sika iso turbo. siitä se homma lähtee. mutta ens töikseen suosittelen haku toimintoa, ja foorumin selailua.
Supra 3.0 TT -93 TokyoStreetDrfitBatMobileTupperwareAinavaiheessaJneJne...
http://www.madmotors.co.uk/ Car Of The Month--> December `09
http://www.madmotors.co.uk/catalog/cotm-henri-kuntsi-matt-black-toyota-supra-p-25283.html

gEmaLi

Lainaus käyttäjältä: jupsu - 29 maaliskuu, 2010, 22:34:09
juu targa jää kyllä sitten ostamatta, lompakko ei anna niin paljoa periksi että voisi eurospeciä ostaa... jos japanista tilaa auton niin mitäkaikkea autoon pitää vaihtaa että suomessa voi ajaa? taakse jokin sumuvalo mutta pitääkö muutakin? ja kuinka paljon suurinpirtein nämä muutostyöt kustantavat?

Mul o japsi targa ja TT.. esv ainakin tän kotteron o tuonut, kai ne sieltä toisenkin saa tuotua :)

itellä ainakin oli muissa valoissa E leima, paitsi etuvaloissa.. taitaa olla jotain 500e luokkaa molemmat, viisaammat korjatkoon.. ja sumu valo tietysti.. vastaavustodistus tarvitaan. Noilla pääsee jo pitkälle.. olettaen että auto on vakio, eikä joudu kuulereita/ahtimia vaihtamaan..  noi jdm targa tt tomaatit taitaa olla siel 10000e molemmin puolil taxfreenä..sit vaikka karkeesti 1500e katastuksen + verot.. tollai ku varaa rahaa, niin luulis riittävän.. eihän tuo katastus jumppa noin paljoa tule maksamaan, mutta hyvä varautua vähän yli kaikessa :)

laamaporo

#77
Lainaus käyttäjältä: gEmaLi - 29 maaliskuu, 2010, 22:41:22
Mul o japsi targa ja TT.. esv ainakin tän kotteron o tuonut, kai ne sieltä toisenkin saa tuotua :)

itellä ainakin oli muissa valoissa E leima, paitsi etuvaloissa.. taitaa olla jotain 500e luokkaa molemmat, viisaammat korjatkoon.. ja sumu valo tietysti.. vastaavustodistus tarvitaan. Noilla pääsee jo pitkälle.. olettaen että auto on vakio, eikä joudu kuulereita/ahtimia vaihtamaan..  noi jdm targa tt tomaatit taitaa olla siel 10000e molemmin puolil taxfreenä..sit vaikka karkeesti 1500e katastuksen + verot.. tollai ku varaa rahaa, niin luulis riittävän.. eihän tuo katastus jumppa noin paljoa tule maksamaan, mutta hyvä varautua vähän yli kaikessa :)

Tääkös se sun peli oli?

http://esv.fi/index.php?info=open&id=587

GZ:hän tuo. Ainakin myytyjen pelien mukaan ESV on noita malleja tuonut Suomeen tasan 2, että ei niitä vissiin joka päivä vastaan tule, ainakaan edukkaita.

1994 Toyota Supra MKIV TT 6spd Eurospec 3.4L
1988 Toyota Supra Turbo MKIII 5spd Eurospec
2012 BMW M550d


nr000001

Lainaus käyttäjältä: laamaporo - 29 maaliskuu, 2010, 22:03:02
Veikkaan kuitenkin, että Supraa hankkiessa kannattaa miettiä hieman muitakin aspekteja kuin, että katon saa kesällä +10C hallakelissä irti.

Suomen kesässä on paaaaljon mainioita yli +20-25 asteisia kesäpäiviä, jolloin mikään ei ole parempaa autoillessa kuin säilöä katto konttiin tai heilauttaa rätti niskan taakse. Muita aspekteja ei ole, eikä kompromisseja kannata tehdä.  ;D
1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R

Tem

Katon poistoa ei oikein osaa kaivata ennen ku siihen tottuu. 8)
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


laamaporo

#80
Lainaus käyttäjältä: nr000001 - 29 maaliskuu, 2010, 23:34:32
Suomen kesässä on paaaaljon mainioita yli +20-25 asteisia kesäpäiviä, jolloin mikään ei ole parempaa autoillessa kuin säilöä katto konttiin tai heilauttaa rätti niskan taakse. Muita aspekteja ei ole, eikä kompromisseja kannata tehdä.  ;D

Puolet noista +20 asteisista päivistä tulee kuitenkin vettä  ;) toki jos Kekkosen kalju kestää venäläistä vesipisarakidutusta niin rättiä voi pitää olalla myös silloin. Itse en muista montaakaan kesää, jolloin olisi ollut tuo mainitsemasi -25 astetta, mutta ehkä sekin hetki vielä koittaa kun tarpeeksi vanhaksi elää.  

Toki jos Targa-mallia on tarjolla niin onhan se varteenotettava vaihtoehto kesäpeliksi, kannattaa muistaa myös, että Targa-mallin massa on otteessa muistaakseni 60kg raskaampi. Tai miksei tekisi Suomen ensimmäistä Targa-swappia, Vase sponssaa Targa-palan, laikka laulamaan vaan  :icon_biggrin:

1994 Toyota Supra MKIV TT 6spd Eurospec 3.4L
1988 Toyota Supra Turbo MKIII 5spd Eurospec
2012 BMW M550d


gEmaLi

Lainaus käyttäjältä: laamaporo - 29 maaliskuu, 2010, 23:32:58
Tääkös se sun peli oli?

http://esv.fi/index.php?info=open&id=587

GZ:hän tuo. Ainakin myytyjen pelien mukaan ESV on noita malleja tuonut Suomeen tasan 2, että ei niitä vissiin joka päivä vastaan tule, ainakaan edukkaita.

juu tuohan se on.. mutta kyllä ne varmaan jostain kaivettua saa, jos pyytää(jos nyt ei ole kauhea kiiru, että ehtii löytämään)

Red_Devil

Jos mennään takaisin kysymyksen juurille. Ei tarvitse aina olla automaattisesti vajokki tai persaukinen, jos haluaa vapari Supran?
Ja jos haluaa nimenomaan Supran, niin miksi sotkea merkin muita malleja mukaan?
Supra vaparina on varmasti edukkaampi ostaa ja ylläpitää kuin tt. Supra on puhtaasti kahdelle aikuiselle tarkoitettu, ja vaparina alavääntö (puristus suhde) hieman parempi kuin tt:ssä joten ihanteellinen automaatilla. Mutta manuaalina "urheilullisempi".

Itselläni on moottoripyärät ja mönkijät sitä varten, jos halutaan mennä nopeaa 0-100 tai vaarallisia tilanteita  :-*

Hencca

Lainaus käyttäjältä: gEmaLi - 29 maaliskuu, 2010, 23:52:19
juu tuohan se on.. mutta kyllä ne varmaan jostain kaivettua saa, jos pyytää(jos nyt ei ole kauhea kiiru, että ehtii löytämään)

hyvännäköset vanteet, ku kyllästyt niihin, ni poista edukkaasti.. ja targahan on aina muutenki hieno. ja jooo, tolihan vapari supranki voi ostaa jos haluaa ja varmasti mukavampi ajella ku prelude tai vaikka se korolla.. mut nälkä kasvaa syödessä. ja kaikkeen tottuu, paitsi jääpuikkoon perseessä.
Supra 3.0 TT -93 TokyoStreetDrfitBatMobileTupperwareAinavaiheessaJneJne...
http://www.madmotors.co.uk/ Car Of The Month--> December `09
http://www.madmotors.co.uk/catalog/cotm-henri-kuntsi-matt-black-toyota-supra-p-25283.html

Red_Devil

Lainaus käyttäjältä: Hencca - 30 maaliskuu, 2010, 00:03:41
hyvännäköset vanteet, ku kyllästyt niihin, ni poista edukkaasti.. ja targahan on aina muutenki hieno. ja jooo, tolihan vapari supranki voi ostaa jos haluaa ja varmasti mukavampi ajella ku prelude tai vaikka se korolla.. mut nälkä kasvaa syödessä. ja kaikkeen tottuu, paitsi jääpuikkoon perseessä.
Ollenkaan niin helvetin hyvin paremmin tuo tt supra ei lähde vapariin verrattuna että itse laittaisin veroineen 4 t€ lisää, koska sillä saa jo paljon muuta kivaa. (esim. Yamaha 660 R Raptorin) mutta näitä asioitahan jokaisen on punnittava päissään. Ja, jos osaa räplätä niin tekniikan vaihtaa alle 2€ tt:hen(jos ei laske itselle palkkaa). Toki RHD autoon en niin paljon satsaisi ikinä.

Joni P.

Lainaus käyttäjältä: Red_Devil - 30 maaliskuu, 2010, 00:17:51
Ollenkaan niin helvetin hyvin paremmin tuo tt supra ei lähde vapariin verrattuna että itse laittaisin veroineen 4 t€ lisää, koska sillä saa jo paljon muuta kivaa.

Karu totuus vain on että verot ovat olleet jo jonkin aikaa samaa luokkaa vapareissa ja ahdetuissa.
Siksipä vaparin mielekkyys onkin jo lähes huvennut hiekkaan. Ainoa etu enää Tax free hankintahinta joka 2-4t € ahdettua edullisempi.
www.nukka.fi
www.autoholisti.fi

Red_Devil

Lainaus käyttäjältä: Joni P. - 30 maaliskuu, 2010, 00:22:55
vaparin mielekkyys onkin jo lähes huvennut hiekkaan.
Mielekkyys ? Jos haluaa nimenomaan vaparin. Ja sen sattu saamaan vielä edukkaammin.

gEmaLi

Lainaus käyttäjältä: Hencca - 30 maaliskuu, 2010, 00:03:41
hyvännäköset vanteet, ku kyllästyt niihin, ni poista edukkaasti.. ja targahan on aina muutenki hieno. ja jooo, tolihan vapari supranki voi ostaa jos haluaa ja varmasti mukavampi ajella ku prelude tai vaikka se korolla.. mut nälkä kasvaa syödessä. ja kaikkeen tottuu, paitsi jääpuikkoon perseessä.

itse en noista vanteista tykkää.. Ostaisin uudet jos olis varaa, joten noihin tarvii tyytyä..

gEmaLi

Lainaus käyttäjältä: Red_Devil - 30 maaliskuu, 2010, 00:26:49
Mielekkyys ? Jos haluaa nimenomaan vaparin. Ja sen sattu saamaan vielä edukkaammin.

kuka haluaa mielummin vaparin? Taidat ilmeisesti olla ainoa..

Mace

Lainaus käyttäjältä: Red_Devil - 29 maaliskuu, 2010, 23:54:19
Supra on puhtaasti kahdelle aikuiselle tarkoitettu, ja vaparina alavääntö (puristus suhde) hieman parempi kuin tt:ssä joten ihanteellinen automaatilla. Mutta manuaalina "urheilullisempi".

Puristussuhde on vaparissa korkeampi, mutta se ei takaa, että vaparissa olisi alavääntöä enemmän.
Nopean googletuksen mukaan vaparissa vääntöä 4800rpm 280Nm.
JDM TT:ssä maksimiväännöksi on ilmoitettu 410 Nm. Turbot ahtaavat sekventiaalisesti, jolloin sitä vääntöä on reilusti jo alakieroksilla.

BPU Supran alaväännöistä sen verran, että allekirjoittaneen auton dynopapereiden mukaan 1500rpm 300Nm, 2800rpm ja + 400Nm.


-95 LHD Eurospec, single Tbo, Pte6870, Re85, targa, 6-speed

ex-toys: -91 MR2 Gti, -99 200sx, -95 Supra JDM TT 6-speed