MKIV vapari supra/Celica st 205 käyttöautoksi?

Aloittaja Jukkka--, 17 maaliskuu, 2010, 23:49:48

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kaahari

#150
Lainaus käyttäjältä: supra MKIV - 02 huhtikuu, 2010, 12:08:42
vaikea jollain heti +400hp ylöspäin ajella mukavasti jos kyseessä manuaali ja heti vähän järeämpi kytkin.
Lainaus käyttäjältä: supra MKIV - 02 huhtikuu, 2010, 13:00:18
tarkoitin tuolla "vähän järeämpi" eli tyyliin joku stage 3 kytkin niin ei se kovin mukava ole käyttää jossain kaupungissa kun joutuu joka valoihin pysähtymään.

Eli siis sun pointti on, että vapari on hyvä käyttis, koska jos sulla olis twinturbo manuaali, olis sulla liian jäykkä kytkin (ja liikaa tehoa??) ÖÖ.. Ok...  :icon_scratch:

Ja kyllä niitä isoja tehoja kestäviä kytkimiäkin saa, joissa ei vielä poljinvoima kovin paljoa kasva. Ja mikä stage 3? Miltä valmistajalta? Tuli heti mieleen joku pleikan NFS underground jossa stage3 clutch on varmaan very rough ja hard to polkea, etkai vaa sieltä oo keksiny koko mkiv turbon jäykkä kytkin -juttua?  :P
Toyota Supra MKIV TT 6spd -93
FJ cruiser -07
LandCruiser J70 -91
Yamaha YZF-R1 -08

Ex muut "kivat" laitokset
350z 6spd  -04
Lancer Evolution 7 5spd RS2 FQ-300 -02
Mitsu GTO TT MR -94
Volvo S60R 6spd AWD -04
Celica St185 Sainz -92
Lexus Sc400 -92
Supra mkiv na auto -94
Honda CBR1100 XX -04
Yamaha R1 -04
Honda CBR RR 1000 -05

supra MKIV

Lainaus käyttäjältä: Miqqe - 02 huhtikuu, 2010, 13:28:37
eipä tuollainen 4-laipainen sintterikään nyt niin kovin kamala ajettava ole kun sillä vähän ajanu niin kyllä se luonnistuu kohtalaisen hyvin, ja itselläni on juuri 4-lapainen levy ja jäykimmästä päästä oleva asetelma ja ihan hyvin sillä menty tässä nyt  ;D



joo onhan se tottumus kysymys

supra MKIV

itsellä on stage 2 kytkinpaketti vaparissa kun vakio luisti vähän jo ostaessa niin otin sitten tuon.. tuota suositeltii, jos ei halunnut ajo mukavuuden kärsivän.

vase

Mitkä helvetin staget?

Niin ja suprasiathan ajaa dual/triple plate hiilarikytkimillä, jolloin voi nauttia helposta ajettavuudesta, hyvästä väännönkestosta ja korkeasta hinnasta.  :thumbsup:

Krister

Lainaus käyttäjältä: supra MKIV - 02 huhtikuu, 2010, 13:00:18
tarkoitin tuolla "vähän järeämpi" eli tyyliin joku stage 3 kytkin niin ei se kovin mukava ole käyttää jossain kaupungissa kun joutuu joka valoihin pysähtymään. vai onko täällä jollakin sellainen?


Kyllä vakio kytkinkin kestää suht hyvin tuollaisen vakio twinien 400hv/600Nm ja jos ei kestä niin saa RPS:ltä saa street kytkinpaketin joka on vain hitusen tiukemmalla asetelmalla kuin vakio sekä massalevyllä.

Kyllä se taitaa niin mennä että ne ketkä tyytyvät vapariin a) ei ole ajaneet twinturbolla ja eivät tiedä mistä jäävät paitsi b) ei ole varaa TT malliin. Kummassakaan ei sinänsä ole vikaa, mutta menee jo hieman naurettavaksi tuo vaparin puolustelu henkeen ja vereen.

sttuning

#155
Jos rehellisiä ollaan niin hyvää käyttöautoa suprasta ei saa sitten millään niin kauan kun siellä potkii 3.0 tai 2.5l moottori edessä. Ainakin jos itse tarveis ajaa työmatka ajoa yli 30km suuntaansa päivässä niin en varmasti liikkuisi supralla, sen verta paljon kakkua nuo syövät vaikka kuinka rauhallisesti ajaa. Onneksi ei ole työmatkaa laisinkaan vaan kämppä duunin vieressä niin voi vetää kesät talvet suprilla! ;D

p.s eikä stroke sarjat ainakaan varmasti polttoaine taloutta paranna ja 2.0 supria ei taida suomessa kilvissä olla?
Dieseli pellin alle jostain uudehkosta avensiksesta... ei ikinä!
Toyota Supra mk3 -92 2jz-gte
Toyota Granvia widebody -95 3.0Td
www.teamevo-r.com

nr000001

Lainaus käyttäjältä: kaahari - 02 huhtikuu, 2010, 13:43:06
Ja mikä stage 3? Miltä valmistajalta? Tuli heti mieleen joku pleikan NFS underground jossa stage3 clutch on varmaan very rough ja hard to polkea, etkai vaa sieltä oo keksiny koko mkiv turbon jäykkä kytkin -juttua?  :P

Lollotus maximus! Jännityksellä myös odotan lisätietoa tuosta vaikeasti ajettavasta stage 3 -kytkimestä.  :laughing4:
1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R

supra MKIV

kannattaa lukea aikaisempia keskusteluja.. en puolusta vaparia mitenkään.. aihe täällä koskee vain käyttisautona vaparia jota keskustelun aloittanut kysyi.. hyvä käyttis on mutta kyllä itse mieluummin TT supran ottanut jos olisi ollut mahdollista. kyllähän sitä sellaisella tulee vielä ajamaan mutta nautiskellaan nyt edes tästä :P

nr000001

1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R

Hencca

Lainaus käyttäjältä: supra MKIV - 02 huhtikuu, 2010, 13:00:18
tarkoitin tuolla "vähän järeämpi" eli tyyliin joku stage 3 kytkin niin ei se kovin mukava ole käyttää jossain kaupungissa kun joutuu joka valoihin pysähtymään. vai onko täällä jollakin sellainen?

meitsil on vissii joku satanana stage yber 100. mr vapari, saat joskus jossain suljetulla parkkiksella kokeilla miten auto lähtee liikenteeseen, tosin eka ite näytän. saat banaanin jos pääset paril eka yrittämällä mihinkää suuntaan.
Supra 3.0 TT -93 TokyoStreetDrfitBatMobileTupperwareAinavaiheessaJneJne...
http://www.madmotors.co.uk/ Car Of The Month--> December `09
http://www.madmotors.co.uk/catalog/cotm-henri-kuntsi-matt-black-toyota-supra-p-25283.html

Andréy

#160
No nyt löyty pojille vähän Stage palikkaa supraan!

Spec Stage 3+ Clutch Kit 1993-1998 Toyota Supra Non-Turbo
http://www.suprastore.com/spst3clkit192.html

Boost Logic Stage 2 Non-Turbo to Turbo Conversion Kit
http://www.suprastore.com/bolost2notot.html

Boost Logic Stage 3 Turbo Kit T71 GTQ
http://www.suprastore.com/bolost3tukit.html

2JZGTE Cylinder Head Stage 4 by Titan
http://www.suprastore.com/2jcyhest4byt.html

:icon_rr:

Tää kitti on pakko hommata jokaiseen vapariin  ;D

Stage 2 - Non-Turbo Supra Power Up Kit
http://www.suprastore.com/60hpnabpukit.html
60hpnabpukit lolz  ;D


http://andrey.kuvat.fi/kuvat/

Supra MKIV TT 6 Speed J-Spec -94
Supra MKIV Na auto J-Spec -95 ex

supra MKIV

Lainaus käyttäjältä: Hencca - 05 huhtikuu, 2010, 12:19:51
meitsil on vissii joku satanana stage yber 100. mr vapari, saat joskus jossain suljetulla parkkiksella kokeilla miten auto lähtee liikenteeseen, tosin eka ite näytän. saat banaanin jos pääset paril eka yrittämällä mihinkää suuntaan.



onhan se hyvä huudella kun tietää et on tehokkaampi peli alla.. etsi joku kokoises pentu

Retjak

Lainaus käyttäjältä: supra MKIV - 05 huhtikuu, 2010, 14:56:44


onhan se hyvä huudella kun tietää et on tehokkaampi peli alla.. etsi joku kokoises pentu

gawd, I lold. Hard. :icon_biggrin:
Toyota Celica GT-four WRC ST205
ex Toyota Celica GT ST202

supra MKIV

#163
Lainaus käyttäjältä: Andréy - 05 huhtikuu, 2010, 12:49:20
No nyt löyty pojille vähän Stage palikkaa supraan!

Spec Stage 3+ Clutch Kit 1993-1998 Toyota Supra Non-Turbo
http://www.suprastore.com/spst3clkit192.html

Boost Logic Stage 2 Non-Turbo to Turbo Conversion Kit
http://www.suprastore.com/bolost2notot.html

Boost Logic Stage 3 Turbo Kit T71 GTQ
http://www.suprastore.com/bolost3tukit.html

2JZGTE Cylinder Head Stage 4 by Titan
http://www.suprastore.com/2jcyhest4byt.html

:icon_rr:

Tää kitti on pakko hommata jokaiseen vapariin  ;D

Stage 2 - Non-Turbo Supra Power Up Kit
http://www.suprastore.com/60hpnabpukit.html
60hpnabpukit lolz  ;D



yli 5000 dollaria?? ei nyt ihan tuollainen ollut.. täältä tilasin kimppatilauksena ulkomailta jonkun supra jäsenen kanssa jonka nimeä en nyt muista. ovelle asti alle 300 euroa niin hyvähän tuohon oli lähteä.. kumminkin parempi kuin vakio.


supra MKIV

#164
Lainaus käyttäjältä: kaahari - 02 huhtikuu, 2010, 13:43:06Ja kyllä niitä isoja tehoja kestäviä kytkimiäkin saa, joissa ei vielä poljinvoima kovin paljoa kasva. Ja mikä stage 3? Miltä valmistajalta? Tuli heti mieleen joku pleikan NFS underground jossa stage3 clutch on varmaan very rough ja hard to polkea, etkai vaa sieltä oo keksiny koko mkiv turbon jäykkä kytkin -juttua?  :P

staget tulee ulkomailta kun ja jos tilaat kytkinpakettia ulkomailta. suomesta mitään järkeä maksaa hulluja summia jostain kytkinpaketista.. vapariinkin tais olla 600-700 euron tienoilla supran oma kytkinsetti. puolet halvemmalla kaksin parempaa ulkomailta.

Edit: Korjattu lainaus. ~Baz~

Gitz

Lainaus käyttäjältä: supra MKIV - 05 huhtikuu, 2010, 15:20:33
Ja kyllä niitä isoja tehoja kestäviä kytkimiäkin saa, joissa ei vielä poljinvoima kovin paljoa kasva. Ja mikä stage 3? Miltä valmistajalta? Tuli heti mieleen joku pleikan NFS underground jossa stage3 clutch on varmaan very rough ja hard to polkea, etkai vaa sieltä oo keksiny koko mkiv turbon jäykkä kytkin -juttua?  :P



staget tulee ulkomailta kun ja jos tilaat kytkinpakettia ulkomailta. suomesta mitään järkeä maksaa hulluja summia jostain kytkinpaketista.. vapariinkin tais olla 600-700 euron tienoilla supran oma kytkinsetti. puolet halvemmalla kaksin parempaa ulkomailta.

Ootko lukenut ollenkaan noita kysymyksiä sulle???
Toi pelkkä stage 2 ei kerro yhtään mitään.
Vähän sama ku sanoisin, et mull on autossa iso turbo.

Ei kannata vetää noita pakasteherneitä heti nenään vaan antaa tietoa mitä pyydetään jos se on itsellänsä tiedossa.
"Question is, When you turn on your car, does it return the favor?"

sttuning

Lainaus käyttäjältä: supra MKIV - 05 huhtikuu, 2010, 15:20:33
Ja kyllä niitä isoja tehoja kestäviä kytkimiäkin saa, joissa ei vielä poljinvoima kovin paljoa kasva. Ja mikä stage 3? Miltä valmistajalta? Tuli heti mieleen joku pleikan NFS underground jossa stage3 clutch on varmaan very rough ja hard to polkea, etkai vaa sieltä oo keksiny koko mkiv turbon jäykkä kytkin -juttua?  :P



staget tulee ulkomailta kun ja jos tilaat kytkinpakettia ulkomailta. suomesta mitään järkeä maksaa hulluja summia jostain kytkinpaketista.. vapariinkin tais olla 600-700 euron tienoilla supran oma kytkinsetti. puolet halvemmalla kaksin parempaa ulkomailta.

Sorry mut ei halvalla hyvää saa. väitän että uus alkuperäinen kytkin on parempi kuin sun stage 2 vakioautoon tai vaikka hiukan piristettyyn. ne stage 2 on yleensä tarvike kytkimiä mihin on vedetty hieno maali päälle. sit kun ajat jonkun aikaa tai kerran vedät radalla kunnolla ni jo täristää paineasetelma tai lentää levystä rynnäkköjouset kytkinkopan pohjalle.
Toyota Supra mk3 -92 2jz-gte
Toyota Granvia widebody -95 3.0Td
www.teamevo-r.com

vase

supra MKIV jäädyttää forumia aika pahasti.  :icon_biggrin:

OspreY

Ja Topicciin liittyen niin 2 sivua asiaa ja loput on jotain perkeleen kytkin ongelmia mitä tulee kun vaparin vääntö pääsee valloilleen............................................................... :sign5:

Tuollahan on jo tuo EI OIKEETA ELÄMÄÄ topic. Paskan jauhannat sinne..


Toyota Supra 3.0i  turbo targa man. vm.-91
----------------------------------------------------------------------------------
Toyota MarkII tourerV 1,5jz-Gte vm.93 TurboTaxi projekti
-----------------------------------------------------------------------
Soarer Gz20 -86 jeizii manuel.

supra MKIV

Lainaus käyttäjältä: sttuning - 05 huhtikuu, 2010, 15:35:42
Sorry mut ei halvalla hyvää saa. väitän että uus alkuperäinen kytkin on parempi kuin sun stage 2 vakioautoon tai vaikka hiukan piristettyyn. ne stage 2 on yleensä tarvike kytkimiä mihin on vedetty hieno maali päälle. sit kun ajat jonkun aikaa tai kerran vedät radalla kunnolla ni jo täristää paineasetelma tai lentää levystä rynnäkköjouset kytkinkopan pohjalle.


ei tuo stage 2 kevlari kytkinlevyllä luvata kuin hitusen väännönkestoa enempi kuin normaalilla mutta pitäis olla 2-3 kertaa pitkä ikäisempi.

samsa

Toyota IlmAristo -93

OspreY



Toyota Supra 3.0i  turbo targa man. vm.-91
----------------------------------------------------------------------------------
Toyota MarkII tourerV 1,5jz-Gte vm.93 TurboTaxi projekti
-----------------------------------------------------------------------
Soarer Gz20 -86 jeizii manuel.

Hencca

tähän vois olla hyvä lopettaa tää aihe. eli eka kysymyksen laittaneelle on tullu jo varmaa selväks, että mkiv vapari tomaatti esim. on paras auto käyttö autoki ja hyvä vaihtoehto tt:lle, siihen stage palikkaa ja kaikkea muuta kivaa, niin pysyy liikenteen mukana jouhevasti. kyytiin mahtuu golf tarvikkeet ja kolme kissaa, ite päätettävissä onko ne sit alle 160cm tai nelijalkasia, tt ei missään nimessä kannata ostaa, koska väännöt vaparissa on eri kartallakin ku tt:ssä. ja muutenkin kaikkihan tunnistaa sut persaukiseks jos sulla on tt, ja sekin vielä se vitun postimalli auto. eli ei muuta ku vaparia alle ja baanalle, kyl siitä joku kostuu ku sellasel kurvailee. ainakin bensan myyjä jos ei muut.
Supra 3.0 TT -93 TokyoStreetDrfitBatMobileTupperwareAinavaiheessaJneJne...
http://www.madmotors.co.uk/ Car Of The Month--> December `09
http://www.madmotors.co.uk/catalog/cotm-henri-kuntsi-matt-black-toyota-supra-p-25283.html

Krister

Lainaus käyttäjältä: Hencca - 05 huhtikuu, 2010, 20:01:30
tähän vois olla hyvä lopettaa tää aihe.

Ei helvetissä, loistoviihdettä.   :D

Tem

Lainaus käyttäjältä: supra MKIV - 02 huhtikuu, 2010, 12:08:42vaikea jollain heti +400 ylöspäin ajella mukavasti jos kyseessä manuaali ja heti vähän järeämpi kytkin.

Mites...otatko sä aina paikaltaan lähdöt kiekat ja ahdot tapissa, vai miksi toi teho on niin ratkasevaa? ;D
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


vase

Lainaus käyttäjältä: Tem - 06 huhtikuu, 2010, 12:48:57
Mites...otatko sä aina paikaltaan lähdöt kiekat ja ahdot tapissa, vai miksi toi teho on niin ratkasevaa? ;D

Siis tottakai pitää ottaa aina joku stage2 launchi.

SEPI

#176
mä otin stage2 kalja tuopin, vittu et nousi päähän.
Kestää varmaan joku 100 kusellä käyntiä ennen, ku hellittää.
Vakioita pitää olla 12 ja siitäkin ote lipsuu, jos käy kusella välissä  :thumbsup:

Mun mielestä toi vapari on ihan hyvä käyttöauto :icon_salut:


peLoGo

Lainaus käyttäjältä: vase - 05 huhtikuu, 2010, 15:49:38
supra MKIV jäädyttää forumia aika pahasti.  :icon_biggrin:

Kyllä, mutta muista vase että kaikki motoristit on kusipäitä (joten oletettavasti myös tyhmiä)
Eli ehkä me A-kortin omistajat vain emme ymmärrä stage 2 kytkimen hienoutta.
BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15 | Honda CBR 1100 XX Super Blackbird -07
Ex: Toyota Supra MA70 Turbo Targa manual -90/91 | Ex: Toyota Celica T18 GSI -91 | Ex: Toyota Celica T23 -05

Jukkka--

Noniin, elikkästä!

Oon varannu Suomesta mustan GT4 st205:sen ens viikonlopulle, jolloin sitä on tarkoitus mennä katsomaan/ajamaan/hakemaan! Auto saadaan liikkeessä autonosturille jos on tarvetta. Mitä paikkoja kannattaisi tutkia, mitä ovat st205:sen tyyppivikoja yms?

Mistä olette hommanneet vastaavaisuus-todistuksia yms? Kuinka kilvitys menee, haen auton ja käyn sillä arkipäivänä lähimmässä tulissa. Veropäätöstä odotellessa käyn rekisteröimäs auton euro-valoilla ja sumarilla ja vastaavaisuustodistuksen kanssa, vai??

Kävin viime vklp ajamassa yhtä toista GT4:sta, mikä oli hieman kärsineen oloinen. Perä paukahti kun veto lakkasi ja dumppi päästi ahtoja jostain välistä koko ajan pois. Toivotaan että tämä olisi parempi yksilö ja päästäisiin kauppoihin.  :yum:

Mitä kannattaisi katsoa paikan päällä erityisesti? Tottakai nyt kaikki paikat käydään läpi ja jos jotain ilmenee, yritetään se saada firman korjattavaksi.

Kaikki info kilvittämisestä, celicoista ja muutenkin aiheeseen LIITTYVÄSTÄ on tervetullutta!  :)

Kiitos!
Toyota Celica GT4 st205 -94

kaahari

Toyota Supra MKIV TT 6spd -93
FJ cruiser -07
LandCruiser J70 -91
Yamaha YZF-R1 -08

Ex muut "kivat" laitokset
350z 6spd  -04
Lancer Evolution 7 5spd RS2 FQ-300 -02
Mitsu GTO TT MR -94
Volvo S60R 6spd AWD -04
Celica St185 Sainz -92
Lexus Sc400 -92
Supra mkiv na auto -94
Honda CBR1100 XX -04
Yamaha R1 -04
Honda CBR RR 1000 -05