Supra kuume iski ja ei näytä ohi menevän...

Aloittaja TrueMetal, 19 maaliskuu, 2011, 08:24:35

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tem

Lainaus käyttäjältä: -Kimble- - 20 maaliskuu, 2011, 17:49:43
Lainaus käyttäjältä: Tem - 20 maaliskuu, 2011, 12:48:29Mulla ollu kolme talvea Supra talviautona ja ihan sama vaikka se ois vapari. Onkohan tänä talvenakaan kertaakaan käyny ahdoilla.
Tuossa on jo kyllä oltava jotain isompaa vikaa autossa tai kaasujalassa..  ;D

No hittoako tollasta polkemaan, ei siinä kuitenkaan mitään tapahdu. Sama se on lipua muun liikenteen seassa rauhassa. ;D
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


Puman

Jos minulla olisi nyt 8000 euroa autoon sijoitettavaksi, hankkisin MKIV vaparisupran sijasta 1991-1993 Carlos Sainz- tai GT4 Celican. Pitävät arvonsa paljon paremmin ja ei tarvitse ojan puolelta ohjata. Myös MKIII turbosupraa saa ihan kivasti vasenrattisella ohjauksella.

Itse ostin äskettäin 1991 MR2:n käyttökiesiksi. Vain reilut 150 hummaa, mutta silti hemmetin mukava ajettava. Kaksipaikkainen, keskimoottori ja takaveto.

coren

#32
Lainaus käyttäjältä: jakk - 20 maaliskuu, 2011, 14:03:47
anna mennä vaan ja hae auto pois! tuskin kaduttaa jälkeenpäin.


sitten pikku piri OT:  ;D

Mikä maine? Skylinet on ihan normi autoja missä neliveto on ainoo teknisesti hieno poikkeus (GT-R). Muuten ihan yhtä ritsoja ku muutki "ritsat" :D

no mutta ei pitäis sanoa jossei tiedä? :D


ei oo skyline nimellä vaan stagea mutta GT-R tekniikkahan siinä on joten yhtä hyvin se vois olla Skyline Wagoni

ja sit vielä vuoren huipuilla


WTF?  :icon_rr:

Tämä olikin se pointti :D Tuo farmarikin oli tiedossa, mutta on tosiaan eri mallinimellä. Vähän kuin sanoisi ariston olevan supran sedan-malli.. Ei supralla sen kummempaa aiemmin hehkutettua mainetta ole kuitenkaan. Mutta meneppä dnsf foorumilta kyselemään niin voi olla toisinpäin ja GT-R on hyvinkin mahtava vehje :D Tällä foorumilla ymmärtää mitä malleja pitää hehkuttaa, mutta kyllä ainakin omasta mielestä ne "maineikkaat" autot menee tuonne tiettyihin fefe, lambo tms malleihin. ;)
Supra mkIII -0.0.87/92
BMW M5 -01
"Harmittaa vaan kun tein paljon turhaa työtä. Öljyn mittatikku pääsi irtoamaan ni tuli sit uudet mobilin öljyt tallin lattialle. Kasaus vaiheessa tökkäsin vahingossa moottorin päällä olleen olut tölkin nurin ja se tietenki kaatu avoinna olleesta öljyn täyttö korkista sisään koneeseen..." @BTCF :D

El_Paco

Mä en kyllä ymmärrä miks porukka vieroksuu tuota oikeen puolen ohjausta. Mun mielestä se luo just oikeeta tunnelmaa japanilaiseen urheiluautoon ;D Vasurit tietty arvon säilymisen kannalta parempia, mutta se onki oikeestaa ainoa oikee haitta tuosta oikeen puolen ohjauksesta. Ainaki täällä päi ku ei tarvii parkkihalleihi ajella, eikä mäkkärin drive in kuulu arkipäiväisenä osana elämään.

nr000001

Lainaus käyttäjältä: El_Paco - 20 maaliskuu, 2011, 21:03:42
Mä en kyllä ymmärrä miks porukka vieroksuu tuota oikeen puolen ohjausta.

Jos automallia on valmistettu paikalliseen liikenteeseen sopivana, ei mikään muu ole vaihtoehto. Aston Martinejakin saa aika sopivasti oikean puolen ohjauksella, mutta niitä on valmistettu paremmin paikalliseen liikenteeseen sopivana. En usko, että AM tuntuisi jotenkin enemmän brittiurheiluautolta oikean puolen ohjauksella.

Valinnan ymmärrän, jos ei autoa ei ole valmistettu LHDnä, kuten Skyline. GTRn kin saa jo LHDnä, mikä olisikin mainio ympärivuotiseen käyttöön. Harmi, ettei ole varaa hankkia vielä sellaista.
1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R

Holset

Lainaus käyttäjältä: El_Paco - 20 maaliskuu, 2011, 21:03:42
Mä en kyllä ymmärrä miks porukka vieroksuu tuota oikeen puolen ohjausta.

En mäkään


Mun mielestä se luo just oikeeta tunnelmaa japanilaiseen urheiluautoon ;D

En pitänyt edellistä  ee111 corollaa mitenkään urheilullisena vaikka ohjaus oli oikealla


Vasurit tietty arvon säilymisen kannalta parempia, mutta se onki oikeestaa ainoa oikee haitta tuosta oikeen puolen ohjauksesta.

Todellinen hyöty oikealta ohjattavassa autossa on se että sitä ei tarvii lainata kelle tahansa

Ainaki täällä päi ku ei tarvii parkkihalleihi ajella, eikä mäkkärin drive in kuulu arkipäiväisenä osana elämään.


On noihin ennenkin peruuteltu.. ;D
sponsored by:
www.hevosvoima.com
www.kbcgarage.com
www.kiinahdin.com
www.akaansilkkipaino.com
www.sideways.fi
Til-Racing

kaahari

Koska kysyjän budjetti on se 8000 ja hän haluaa ilmeisesti juuri JZA-80 korillisen... niin eiköhän se auto ole jokatapauksessa rhd jos toimivan pelin haluaa.

Ei tehdä tästä(kin) threadistä rhd-lhd vääntöä, pliiis...
Toyota Supra MKIV TT 6spd -93
FJ cruiser -07
LandCruiser J70 -91
Yamaha YZF-R1 -08

Ex muut "kivat" laitokset
350z 6spd  -04
Lancer Evolution 7 5spd RS2 FQ-300 -02
Mitsu GTO TT MR -94
Volvo S60R 6spd AWD -04
Celica St185 Sainz -92
Lexus Sc400 -92
Supra mkiv na auto -94
Honda CBR1100 XX -04
Yamaha R1 -04
Honda CBR RR 1000 -05

ooee

Lainaus käyttäjältä: kaahari - 20 maaliskuu, 2011, 21:52:52
Ei tehdä tästä(kin) threadistä rhd-lhd vääntöä, pliiis...

Joo ei niin, mutta ku ny meni jo näin hyvin OT :ks, nii pistetää oma lusikka soppaan kans.

JOS automallia minkä halusin/ostin olis saanu vasurina ja "järkevästi kalliimpana" olisin ilmanmuuta sellaisen hankkinut, on se kumminkin Suomeen parempi.

MUTTA ei toi oikeelta ajaminenkaa ny niin perseestä oo mitä monet huutaa isoon ääneen, kyllä siihen tottuu. (Kaikkeen tottuu paitti metriseen jääpuikkoon persees ku seki ehtii sulaa) (tai nalkuttavaan akkaan, sellaselle pitää antaa kenkää) :DD
- Kesälelu:           M-B w123Lang & e36 cabrio m-sport
- käyttöpeli:         M-B w210 cdi

Tem

Lainaus käyttäjältä: ooee - 20 maaliskuu, 2011, 21:57:04MUTTA ei toi oikeelta ajaminenkaa ny niin perseestä oo mitä monet huutaa isoon ääneen, kyllä siihen tottuu.

On se, ykkönen löi jo faktat pöytään. ;D

Kyllähän viiskymppiset postimummotkin niillä osaa ajaa ja jakeluajossa RHD onkin ihan kätevä. Normiajossa se vaan ei oo. ;D
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


nr000001

Lainaus käyttäjältä: Tem - 21 maaliskuu, 2011, 09:53:18
On se, ykkönen löi jo faktat pöytään. ;D

;D

Olen aina valmis keskustelemaan aiheen vierestä, kun joku nostaa tämän asian esille. Laitan myös lisää bensaa tuleen; katsokaapa vaikka muutamien suprasikojen autoja, joilla on osalla ajettu yli 300km/h ja osalla vähän alle. Huippunopeuksissakin LHD vaan on nopeampi Supran korimallista riippumatta.  ;D
1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R

Reuhka

No kerran ot niin jatkuu

Kai sitä useempi ajais LHD mutta ainakaan itselle ei sellasta tule korkean hinnan vuoksi, eikä varmaan muutenkaan. Ja kun ei oo ongelma tuo oikeelta ajaminen, eri asia tietenkin jos ei osaa tai halua  :) Ja kun haluaa olla erilainen. Vaikka Mkiv tapauksessa taitaa olla erilaisuutta ajaa väärältä puolelta (vasurilla)  ;D

nr000001

Lainaus käyttäjältä: Reuhka - 21 maaliskuu, 2011, 13:55:32
Ja kun haluaa olla erilainen.

Se tämän auton hankinnassa aikanaan oli idea. Kolmen tonnin ritsat vesittävät tätä ajatusta. Pitää löytää jotain muuta, johon on varaa. Vaikka DeTomaso Pantera.  ;D
1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R

Zoui

Lainaus käyttäjältä: nr000001 - 20 maaliskuu, 2011, 21:17:12GTRn kin saa jo LHDnä, mikä olisikin mainio ympärivuotiseen käyttöön. Harmi, ettei ole varaa hankkia vielä sellaista.

Se on köyhällä sellasta, sitten siirtyminen lama-ajan versioon, hankintaan RHD GTR  8)

nr000001

Lainaus käyttäjältä: Zoui - 21 maaliskuu, 2011, 14:04:45
Se on köyhällä sellasta, sitten siirtyminen lama-ajan versioon, hankintaan RHD GTR  8)

Vedetään ihan ooteeksi koko viestiketju sitten kerralla. Paljonko alkupään GTR japanin maasta laahattuna ja verotettuna (tulli + alv + autovero) mahtaisi kustantaa?
1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R

kaahari

#44
Jenin kurssi noussut nyt notkahduksen jälkeen taas, ainakin nyt "enitsellä" tasollaan  >:( >:(

Briteteistä joskus päissäni laskeskelin 8onkohan oikein?),

Prefacelift GTR, n. 46000e toimitettuna Suomeen (hinta ~alkaen)
Vero prosentti ~41% (co2 karvan verran auki 300 yksikköä)
hinta Suomessa 120000 (vastaava.. oli tuolloin nettiautossa esittelyauto)
Vero ~49000 - vähennykset, joitain tonttuja...

80000-100000e kilvissä.  Pitää siis odottaa ainakin vuoteen 2020 asti jolloin auto alkaa olla samanikäinen kuin nykyinen Supra jos hintakin olisi vähän laskenut  ::) ::) ::)
Toyota Supra MKIV TT 6spd -93
FJ cruiser -07
LandCruiser J70 -91
Yamaha YZF-R1 -08

Ex muut "kivat" laitokset
350z 6spd  -04
Lancer Evolution 7 5spd RS2 FQ-300 -02
Mitsu GTO TT MR -94
Volvo S60R 6spd AWD -04
Celica St185 Sainz -92
Lexus Sc400 -92
Supra mkiv na auto -94
Honda CBR1100 XX -04
Yamaha R1 -04
Honda CBR RR 1000 -05

TrueMetal

Lainaus käyttäjältä: nr000001 - 20 maaliskuu, 2011, 15:25:52
Ympärivuotiseksi leluksi paras mielestäni on neliveto. Jos nyt kuitenkin haluat A80 korimallin, niin hauskempi saattaisi olla 5-vaihteinen GE, kyllä silläkin on hauska ajaa vaikka radalla, toisin kuin automaatilla.

Pieni laina tuohon päälle toki laajentaa mahdollisuuksia.

Olen tuossa myös nelivetoja katsonut (esim. Subaru Impreza, Mitsubisi Lancer), mutta saa nähä meneekö seuraavaan kesään, jos supraa laittaa tai sitten pitäisi käydä pankissa neuvottelemassa. Kyllä 8000€ saisi ihan hyvin, mutta esim. 16000€ saisi tietenkin paljon paremman.

Tuomisto

Lainaus käyttäjältä: nr000001 - 21 maaliskuu, 2011, 14:01:23
Se tämän auton hankinnassa aikanaan oli idea. Kolmen tonnin ritsat vesittävät tätä ajatusta. Pitää löytää jotain muuta, johon on varaa. Vaikka DeTomaso Pantera.  ;D
Hienoa että joku toteaa tuon suoraan!  :)
Eipä nimittäin tarvitse kovin kummoinen tallipsykologi olla tajutakseen että tuohan se just pistää rhd-Supria väheksymään...

Lainaus käyttäjältä: nr000001 - 20 maaliskuu, 2011, 21:17:12
Jos automallia on valmistettu paikalliseen liikenteeseen sopivana, ei mikään muu ole vaihtoehto.

Oikein mainiosti on oikean puolen ohjauksellakin sopinut tänne paikalliseen liikenteeseen! Ehkä se vain vaatii hieman ennakkoluulotonta ja sopeutuvaa asennetta.  ;)
Lhd ei ollut omalla kohdallani todellakaan vaihtoehto, mielestäni olisi ollut järjetöntä maksaa tuplahinta käytännössä samasta autosta!
Supra RZ-S 1996
Celica XT 1985
Celica ST 1972

Zoui

Lainaus käyttäjältä: kaahari - 21 maaliskuu, 2011, 17:50:36
Jenin kurssi noussut nyt notkahduksen jälkeen taas, ainakin nyt "enitsellä" tasollaan  >:( >:(

Briteteistä joskus päissäni laskeskelin 8onkohan oikein?),

Prefacelift GTR, n. 46000e toimitettuna Suomeen (hinta ~alkaen)
Vero prosentti ~41% (co2 karvan verran auki 300 yksikköä)
hinta Suomessa 120000 (vastaava.. oli tuolloin nettiautossa esittelyauto)
Vero ~49000 - vähennykset, joitain tonttuja...

80000-100000e kilvissä.  Pitää siis odottaa ainakin vuoteen 2020 asti jolloin auto alkaa olla samanikäinen kuin nykyinen Supra jos hintakin olisi vähän laskenut  ::) ::) ::)


Aika hyvin suuntaa antava laskelma, nuo nyt menee aina kalliimmassa autossa hiukan niin ja näin, kun heittoa tulee hetkessä puolen tusinen vapari iv:n verran. Mutta aika lähelle 50t eur/taxfree menee halvimmat nyt japanista huonolla kurssilla... menee helposti niin että on köyhänmiehen versio kätisyytensä takia, ei niinkään hintansa  ;D

nr000001

Lainaus käyttäjältä: Zoui - 21 maaliskuu, 2011, 21:08:41
Aika hyvin suuntaa antava laskelma, nuo nyt menee aina kalliimmassa autossa hiukan niin ja näin, kun heittoa tulee hetkessä puolen tusinen vapari iv:n verran. Mutta aika lähelle 50t eur/taxfree menee halvimmat nyt japanista huonolla kurssilla... menee helposti niin että on köyhänmiehen versio kätisyytensä takia, ei niinkään hintansa  ;D

Suhteellisen hyvin pitää hintansa. Euroopassa näissä on pyynnit alkaen 60k€. Suhteessa melko pieni ero, toki euroissa jo jonkin verran, varsinkin jos veroissa saa jakelumallista 20% alennusta euromalliin verrattuna.
1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R

nr000001

Lainaus käyttäjältä: Tuomisto - 21 maaliskuu, 2011, 19:47:57
Hienoa että joku toteaa tuon suoraan!  :)
Eipä nimittäin tarvitse kovin kummoinen tallipsykologi olla tajutakseen että tuohan se just pistää rhd-Supria väheksymään...

Yleistit nyt jonkin verran, tarkoitin näitä hinnat alkaen malleja, joita nettiautokin on pullollaan. Toki tilanne on nykyisin eri kuin vaikkapa 7 vuotta sitten, jolloin yksi vanhempi herrasmies, joka selvästi tiesi autoista jotain, tuli parkkiksella kiittelemään, että joku tuo euroopasta maahan muutakin kuin mersuja ja bemareita.   :)

Lainaus käyttäjältä: Tuomisto - 21 maaliskuu, 2011, 19:47:57
Oikein mainiosti on oikean puolen ohjauksellakin sopinut tänne paikalliseen liikenteeseen! Ehkä se vain vaatii hieman ennakkoluulotonta ja sopeutuvaa asennetta.  ;)
Lhd ei ollut omalla kohdallani todellakaan vaihtoehto, mielestäni olisi ollut järjetöntä maksaa tuplahinta käytännössä samasta autosta!

Omassa käytössäni ei vieläkään sovi paikalliseen liikenteeseen, kyse ei ole ennakkoluulosta, sillä 2008 kesällä käytössäni oli Aristo. En halunnut sopeutua siihen esimerkiksi peruuttelemalla parkkihalliin, se nyt vaan olisi tyhmää.

Aika sopivasti on välillä tarjolla LHD automaatteja, tosin niissä ikänä vuoksi alkaa olla jo aika paljon kilometrejä, mutta eipä nuo japanin vähän ajetutkaan aina ihan helmiä ole.
1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R

_Warman_

Lainaus käyttäjältä: nr000001 - 21 maaliskuu, 2011, 21:23:55

Aika sopivasti on välillä tarjolla LHD automaatteja, tosin niissä ikänä vuoksi alkaa olla jo aika paljon kilometrejä, mutta eipä nuo japanin vähän ajetutkaan aina ihan helmiä ole.


Tähän voisin itse todeta, että jos MKIV:n joskus haalin pihaan, automaatti ja vapari on ehdoton nounou  :nono: Jos tyrkyllä olisi RHD manuaali TT ,niin 100 kertaa mieluummin sellaista kattelisin pihalla kuin LHD TT automaattia. Automaatti vie mun mielestä ajamisesta kaiken riemun. Ja on tullut myös huomattua että sanonta "koyhällä ei ole varaa halpaan" pitää kutinsa. Eli kannattaa jättää ne "hinnat alkaen" mallit kyllä suosiolla kauppaan.
MR2 GT-S -92

vase

Osta skyline gtst, se on parempi. Niitä ei ees saa lhd malleina eli on tosi jdm ja muuta mahtavaa.

Mikään ei ole niin kamalaa kuin hinnat alkaen mkiv, oli sitten lhd tai rhd. Japanista tulee kyllä hyviä kun kasvattaa budjettia ja vaihtaa kaikki osat - jenkeistä saa täydellisiä valmiina. Suomesta saanee sitten ihan hyviä rhd spekkejäkin kun niihin on jo tarvittavat 15ke minimum perusmodaukset tehty.  :)

jakk

Lainaus käyttäjältä: vase - 22 maaliskuu, 2011, 01:10:16
Mikään ei ole niin kamalaa kuin hinnat alkaen mkiv ---- rhd.

kuulostaa hyvältä, tohon vielä fullmodit includ. lhd mod... peltiä voi aina vaihtaa jos vähänki on innostusta, mutta nyt ku oli puhe tosta R35:sesta ni alko kuulostaan vaihtoehdolta, zunamin uhreja näyttäis olevan tyrkyllä jo vajaaseen 20ke... ->

kaahari

Lainaus käyttäjältä: jakk - 22 maaliskuu, 2011, 09:42:58
mutta nyt ku oli puhe tosta R35:sesta ni alko kuulostaan vaihtoehdolta, zunamin uhreja näyttäis olevan tyrkyllä jo vajaaseen 20ke... ->


Tulvanuhrina ollut R35 johon 2jz swap  ;) :yum: :yum:
Toyota Supra MKIV TT 6spd -93
FJ cruiser -07
LandCruiser J70 -91
Yamaha YZF-R1 -08

Ex muut "kivat" laitokset
350z 6spd  -04
Lancer Evolution 7 5spd RS2 FQ-300 -02
Mitsu GTO TT MR -94
Volvo S60R 6spd AWD -04
Celica St185 Sainz -92
Lexus Sc400 -92
Supra mkiv na auto -94
Honda CBR1100 XX -04
Yamaha R1 -04
Honda CBR RR 1000 -05

Tem

Lainaus käyttäjältä: jakk - 22 maaliskuu, 2011, 09:42:58mutta nyt ku oli puhe tosta R35:sesta ni alko kuulostaan vaihtoehdolta, zunamin uhreja näyttäis olevan tyrkyllä jo vajaaseen 20ke... ->

Se ois varmaan sitten Suomessa 30ke:lla ja 50ke verot? Kai 80ke:lla nyt jotain järkevämpääkin vois ostaa? ;D
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


jakk

Lainaus käyttäjältä: Tem - 22 maaliskuu, 2011, 10:09:29
Se ois varmaan sitten Suomessa 30ke:lla ja 50ke verot? Kai 80ke:lla nyt jotain järkevämpääkin vois ostaa? ;D

kai tolla 50kympillä jo muutamat siirtokilvet sais...  ;)

Tem

Lainaus käyttäjältä: jakk - 22 maaliskuu, 2011, 10:26:34kai tolla 50kympillä jo muutamat siirtokilvet sais...  ;)

Toisessa aiheessa oli just juttua, ettei niitä enää sais montaa kertaa samaan autoon. :-\
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


jakk

Lainaus käyttäjältä: Tem - 22 maaliskuu, 2011, 10:28:42
Toisessa aiheessa oli just juttua, ettei niitä enää sais montaa kertaa samaan autoon. :-\

itse olen hakenut erääseen autoon ~10 kertaa kesän aikana... ja toihan melkei riittääki koko kesän ajoihin... en sit tiä miten muut on saanu, joskus täti sano ettei saa ku 7 päivää max ajaksi, mutta näytti saavan vielä sittenkin...

Holset

Kyllä niitä saa peräkkäinkin monta haettua kun vaan on selitykset kohdallaan, eri asia sitten on että onko verotetusta vai verottamattomasta autosta kyse..
sponsored by:
www.hevosvoima.com
www.kbcgarage.com
www.kiinahdin.com
www.akaansilkkipaino.com
www.sideways.fi
Til-Racing

vase

Verotettuun autoon voi laittaa vaikka sunnyn kilvet tms. Sanktiot niin pienet.  :D