MKiv öljypumpun irroitus??

Aloittaja mwrt13, 27 marraskuu, 2011, 19:09:23

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mwrt13

eli neuvoo tartteis irrotukseen,pumpun laippa irtoo vähän irti mut jumii johonkin,pitääkö purkaa esim.öljypohja vai käytänkö älyn sijasta isompaa työkalua...alkaa vituttaa ku ei lähe irti ja autolla pitäs päästä ajamaan...

Arben

Lainaus käyttäjältä: mwrt13 - 27 marraskuu, 2011, 19:09:23
eli neuvoo tartteis irrotukseen,pumpun laippa irtoo vähän irti mut jumii johonkin,pitääkö purkaa esim.öljypohja vai käytänkö älyn sijasta isompaa työkalua...alkaa vituttaa ku ei lähe irti ja autolla pitäs päästä ajamaan...

öljypohja pois,siinä onkin hiukan enemmän prokkista. :P

mwrt13

onko ainut vaihtoehto???nimittäin se pienempi pohja on  jo irti eikä lähde tulee pois vaikka konetta nostin,huomenna remontti jatkuu,miks se pitää öljypohja irti ottaa?

mwrt13

Voe pillu sentään!!no se pitää sit konetta nostaa ylemmäs et saan irti ne pohjat,mut tuo kyl näyttää huomattavasti väljemmältä mut eipä ole kyl kunnon nosturiakaan mihin laittaa tuo oma kattila,kyl se ajan kans irti perkeleen murheenkryyni lähtee irti,kiitoksia infosta...

mwrt13

mut tuossa kyseisessä projektissa on tuo alempi öljypohja edessä ja mulla on takana,onko sama silti et joutuu ottaa koko öljypohjan pois??

TmiJKaas

samanlailla se tarvii irroittaa takasumpullisessa ilmeisimmin. ja helpoin on varmaan tehdä niinkuin linkissäkin eli apurunko irti/alemmas.
Toyota Supra 3.0i turbo man. 1988 *R.I.P.*
Toyota Supra 3.0i turbo targa aut. 1991 *R.I.P.*
Toyota Supra mkIV - *myyty*
Toyota Carina II 1989 - *R.I.P.*
Toyota Soarer 2.5i tt man. 1993 - Kesä käyttis
Toyota Soarer - Projekti
Toyota Carina II 1992 - käyttis

mwrt13

pitänee irrottaa huomenna se apurunko pois edestä ja kattoo miten saa tilaa irrottaa pohjat pois,käydä samalla tilaa uudet osat,ensimmäistä kertaa puran kyseistä kampetta ja pieni sivu ääni mikä tulee moottorista on ilmeisesti nyt sit se öljypumppu mikä on rikki,en sit tiedä millaista ääntä se pitää jos on menossa rikki tai toimii riippuen kierroksista,mut ääni kuuluu jostain moottorista ja etsittävä on ennenku tapahtuu isompi vaurio.ilmeisesti ei ole monella ollut kyseistä ongelmaa,en ainakaan löytänyt juttua mistään,mut puretaan autoa niin kauan ku äänen aiheuttaja löytyy...(oliko virhe ostos liittyä jaapanin autoihin???)

TmiJKaas

Kannattanee laittaa autojäsen hakemus jollet ole jo pistänyt niin taitaa aueta enemmän osioita foorumista näkyviin.

Ohjeet:

http://www.supraclubfinland.com/forum/index.php/topic,2305.0.html
Toyota Supra 3.0i turbo man. 1988 *R.I.P.*
Toyota Supra 3.0i turbo targa aut. 1991 *R.I.P.*
Toyota Supra mkIV - *myyty*
Toyota Carina II 1989 - *R.I.P.*
Toyota Soarer 2.5i tt man. 1993 - Kesä käyttis
Toyota Soarer - Projekti
Toyota Carina II 1992 - käyttis

mwrt13

no onko sielläkään mitään asiaan liittyvää??ei kiinnosta maksaa jäsenyydestä mistä ei mitään hyvää tuu ikinä,mä olen oma jäsen omassa perheessä,pitäkää tunkkinne jos ei muuten neuvoa saa!vittu!!ikinä ole mihinkää jäseneksi ryhtynyt enkä sitä tule uuden auton myötä tekemään,mä selvitän itse ongelmat tuosta autosta,kiitos kuitenkin....ja näkemiin,meidän perhe ajelee tulevana kesänä tyytyväisenä supralla ja näyttää pitkää nenää kaikille katttttteeellisille!!

Arben

jäsennyys ei maksa mitään,  :thumbsup:

itse tuohon vikaan/hommaan ei taida olla mitään juttua,itse ottanut ton öljypohjan pois konepaikalla apurunkoa als tiputtamalla. siihen ei oikein mitään hyviä vinkkejä ole antaa. uuden öljypumpun jos pistät muista kaataa se täyeen öljyä.

itse jz moottori on parhaista mitä olen tavannut.  ääni ei tule jakopäästä?itse en usko että pumpusta tulee ääntä. apurunkoa ei tartte ottaa kokonaan pois,riittää että tiputat sitä noin 10cm.

äänistä en tiedä millainen sulla on mutta veikkauksia:
-jakopää
-kk-laakerit
-kaksoimassavauhtipyörä

mwrt13

no jos kiertokangen laakerit pitäs meteliä niin tuskin sillä olis ajettu kovin pitkään?kuitenki yli200km menty äänen kans,ja kyseessä on automaatti laatikko,en sit tiedä vaikuttaako asiaan mitenkään...mut muuten auto toimii niinku pitääkin 16 vuotiaaksi ;)en yhtään häpeile ensimmäistä toyotaa..ei muista aina kaikkea mainita autosta ku rupeaa päätään aukoo

Arben

miten ääni ilmenee?kierroksilla?

mwrt13

2000-3000 kierrosten välillä on sellainen naputus/kalkutus.tyhjä käynnillä käy kuin unelma ja yli 3000 menee kierrokset niin häviää ääni,kukaan osaa sanoa missä vika,enkä viitsi turhaan hajottaa ajamalla hyvää konetta siihen asti et se tosiaan rikkoo jotain muutakin siinä mennessään...

Arben

Lainaus käyttäjältä: mwrt13 - 27 marraskuu, 2011, 22:51:50
2000-3000 kierrosten välillä on sellainen naputus/kalkutus.tyhjä käynnillä käy kuin unelma ja yli 3000 menee kierrokset niin häviää ääni,kukaan osaa sanoa missä vika,enkä viitsi turhaan hajottaa ajamalla hyvää konetta siihen asti et se tosiaan rikkoo jotain muutakin siinä mennessään...

tuo kuulostaa kk-laakerivialta,ei se välttämättä 200km viellä pahene.

noh huomenna otat öljypohjat pois niin eiköhän vika selvinne.  :) onko euro vai jdm supe?

Tem

Lainaus käyttäjältä: mwrt13 - 27 marraskuu, 2011, 22:14:25no onko sielläkään mitään asiaan liittyvää??ei kiinnosta maksaa jäsenyydestä mistä ei mitään hyvää tuu ikinä,mä olen oma jäsen omassa perheessä,pitäkää tunkkinne jos ei muuten neuvoa saa!vittu!!ikinä ole mihinkää jäseneksi ryhtynyt enkä sitä tule uuden auton myötä tekemään,mä selvitän itse ongelmat tuosta autosta,kiitos kuitenkin....ja näkemiin,meidän perhe ajelee tulevana kesänä tyytyväisenä supralla ja näyttää pitkää nenää kaikille katttttteeellisille!!

Ihana teiniangsti <3

Toivottavasti et pety, kun kaikki ei ookaan kateellisia 1900-luvun riisistä. ;D
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1

El_Paco

Täältä myös ääni kk-laakereille. Korjaa ensi tilassa, niin selviät vielä pelkällä laakereiden vaihdolla

mwrt13

jdm supra,joo ikuinen teinihän täällä on =) jos ne laakerit on nyt sit paskana niin mitä suosittelette tilalle?tilata joutuu joka tapauksessa ja huonoja en tuu laittaa.

Aake

oem laakerit, nuohan on helppo tarkistaa onko laakereissa väljää, ottaa tulpat pois ja pyörittää kampura päästä moottoria ja valolla kattoo ku mäntä lähtee alas päi nii stop siihe ja jollai rauta tangolla painaa mukii alaspäi, jos klonksahtaa ni se oli sit siinä. Toivottavast ei liia sekava teksti.
-ku stefa laittaa nii se o jämpti!
-single 1jz

mwrt13

joo selvän sai =) kiitoksia vinkistä,pitää tänään tarkistaa tuokin,mut toivottavasti ei ole pieksänyt sit sitä laakeri pesää niin väljäksi et pitää kampura irti ottaa vai onko tuossa mallissa miten herkkä menee se?

Coutsi

Samat oli oireet itellä ja tuli ajeltua vielä 1000km ennen kuin purin koneen, 3 kangen laakerit oli menneet huonoon kuntoon, mutta mitään suurta klappia niissä ei silti ollut ts. mäntää painamalla ei päässyt tuntemaan sitä.
Aristo JZS147 6spd TT @ 1127rwhp

Arben

jos nyt näin on että ne lakrut on sököt niin..ja oli vika missävain niin tutkia mistä vika aiheutui/johtui.harvemmin näistä on laakereita mennyt,tai yleensäkkään mitään  8)

-uudet oem laakerit
-uusi oem öljypumppu
-uudet jakopäänhilut. oem tai aftermarket osaa.(olisi jouten hks hihna :thumbsup:)
-uudet tiivisteet tarvittaviin paikkoihin

jos autoa tarkoitus kauemmin pitää niin samaan vaivaan vaihtaisin venavarren kumitkin.ehkäpä muutkin tiivisteet(öljyjalka,nokkien/kampuran stefat yms)ei aiheuta isoja lisäkustannuksia..

oliko kone kuinka karstainen?

mwrt13

joo uudet osat on tarkoituskin vaihtaa jakopäähän ja se öljypumppu menee uusiksi ja se sihti sinne pohjaan.tarkoitus on sitä autoa pitää pitempään niin sama sit vaihtaa kaikkee nyt ku on kerta osat irti,nyt vain siitä ahdistaa ettei saanut eilen tarpeeks nostettua sitä konetta et saa sen ensimmäisen pohjan irti mut pitänee käyttää se apurunko irti ja kokeille uudelleen,olisin kyl kiinnostunut ostaa sen hihnan...

Coutsi

Pelkän etukelkan irroittaneena ja toisella kertaa samalla koneen tiputtaneena voin suositella jälkimmäistä, koska ajallisesti ei vaadi juurikaan enempää paukkuja. Tämän jälkeen konetta onkin jo huomattavasti mukavampi telineessä purkaa. Tietenkin jos nostolaitteistoja tähän hommaan ei ole niin moottori pitää onkia yläkautta.
Aristo JZS147 6spd TT @ 1127rwhp

mwrt13

joo stefat menee kans uusiksi mitä tässä remontissa sit pystyy helposti vaihtamaan,etupään stefa oli ainakin vähän  vuotanut,ei hirmu karstanen ollut,ainakin mun mielestä normaali,oliko joku ajatus siitä?

mwrt13

nostolaitteita ei ole sit minkaanlaisia et se vaikeuttaa vähän tuota remonttia,et pitää vain yrittää tehdä tuo vaikeimman kautta =)

mwrt13

joo palkit on sit kaikki irrotettu etupäästä ja toista kertaa en tosiaan sitä tee =) kiertokangen laakeri oli ainakin 6 pytystä mennyt,miten lienee teillä muilla onko pitänyt kampuraa käyttää koneistuksessa?itse meinasin vain katsoa onko miten mennyt se kaula huonoks ja jos ei ole mennyt niin laitan uudet kiertokangen laakerit kaikkiin ja laitan koneen kasaan,katotaan miten pitkään ajellaan,sit jos ei remontti ole onnistunut otan koko koneen ulos ja sisuskalut uusiksi...

moppitukka

mittaa ainaki kiertokagen pää että ei ole reikä soikiaksi venyny kun on välystä ollu
ei se mitään huohota

mwrt13

joo pitää muistaa mitata,vittu mikä homma mut toivottavasti ei ole sit hajottanut mitään muuta tuo vika...pääsis tälle talvelle viel ajelee,takaveto parasta talvella..

Osmo

Lainaus käyttäjältä: mwrt13 - 02 joulukuu, 2011, 20:39:20
pääsis tälle talvelle viel ajelee,takaveto parasta talvella..

tai sitte nostat vaan koneen suoraan pois ja pistät talven aikana sellaset kilkkeet sisälle että menee kesällä yhtä liukkaasti kun talvellakin :toothy9:
MKIV tt 6spd jdm