VAROKAA HUIJARIA!!!

Aloittaja kilikali, 04 syyskuu, 2013, 12:09:00

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Zoui

Lainaus käyttäjältä: Supra88 - 28 maaliskuu, 2014, 19:04:01
Kyllä mulla kaikki muut laput on mitä tulliin tarvi. Vastaavuustodistuskin on työn alla :)

Tulliin nyt riittää vaikka veisi koivuhalkoja missä on runkonumero, mut ei paljon lämmitä siinä vaiheessa kun katsastusmies ei anna peltikilpiä... vielä kun olet verot jo hakenut maksuun  :o

Nall3

Sit vielä kun oot maksanu verot ja leimalla ei saakkaan kilpiä niin otat tulliin yhteyttä ja peruutat verot niin silti joudut maksamaan olikohan 10% verojen peruutuksesta.
Omalla kohalla kun myin imppua mihin pistin tulliin verohakemuksen ja sieltä tuli sitten veroista melkonen lappu minkä ne oli arponu ja myin auton niin seuraava ostaja pyysi että peruisin veron ja tein sen ja hänen piti hoitaa se lasku mikä tullista tuli jonka maksoin peruutetuista veroista mutta eihän se koira niitä maksanu.... prkl roisto!
Ex: Aristo vm:91 Lunari
Ex: Caldina vm:98
Ex: Chaser JZX100
Ex: Granvia
Käyttis: Gt Legacy

Supra88

Siis eihän mulla ole muuta ongelmaa kuin se että saan sen alkuperäisen brittirekkarin jonka SJ toivonmukaan lähettää minulle ilman suurempia toimenpiteitä. Kyl tää tästä  :wave:

Nall3

Lainaus käyttäjältä: Supra88 - 28 maaliskuu, 2014, 21:21:22
Siis eihän mulla ole muuta ongelmaa kuin se että saan sen alkuperäisen brittirekkarin jonka SJ toivonmukaan lähettää minulle ilman suurempia toimenpiteitä. Kyl tää tästä  :wave:
Toi SJ osaa kieroilla noissa rekisteriotteissa melkosesti. Mulla löytyis muutamista keskusteluista nauhotetut puhelut sj rotan kanssa kun koitti kusettaa mua rekisteriotteen kanssa. Ekana piti tulla postissa ens viikolla ote. Eipä tullu ja epäili että posti lähettäny takasin hänelle. Sitten hän on lähettäny sen mulla mutta ei tullu. Sitten hän oli briteistä tulossa ja lähetti kuvan otteesta... ja sit tuli muutaman päivän päästä postissa. Ei voinu sanoa alkuun että hän käy kuukauden päästä briteissä ja tuo samalla otteen ja pistää sit postiin. Mut helpompaa asiakasta tollein kusettaa vissiinkin.
Ex: Aristo vm:91 Lunari
Ex: Caldina vm:98
Ex: Chaser JZX100
Ex: Granvia
Käyttis: Gt Legacy

Supra88

Joo oon kuullu vastaavaa ja esim huomasin kotona että siirtokilvet oli otettu ERI VALMISTUSNUMEROLLA! Okei siitä oonkin jo täällä maininnu. Toivotaan että minunkin ote saapuisi ennen konttorille menoa! Pitää kait ens viikolla alkaa kyselemään että ois kohta OIKEESTI TARVETTA SILLE!  :evil5: kuitenkin lappu on olemassa kun kopiotkin siitä sain.

Nall3

Toi kirjotti niitä siirtokilpi lappuja useemmalle päivälle siirtoajoon. Verottaja ja tulli vois tehä tonne semmosen täsmäiskun niin loppuis toi pelleily.
Ex: Aristo vm:91 Lunari
Ex: Caldina vm:98
Ex: Chaser JZX100
Ex: Granvia
Käyttis: Gt Legacy

Noc

#66
Lainaus käyttäjältä: Supra88 - 28 maaliskuu, 2014, 21:42:16
Joo oon kuullu vastaavaa ja esim huomasin kotona että siirtokilvet oli otettu ERI VALMISTUSNUMEROLLA! Okei siitä oonkin jo täällä maininnu. Toivotaan että minunkin ote saapuisi ennen konttorille menoa! Pitää kait ens viikolla alkaa kyselemään että ois kohta OIKEESTI TARVETTA SILLE!  :evil5: kuitenkin lappu on olemassa kun kopiotkin siitä sain.
Yksi kaveri ei koskaan saanut ostamaansa subaruun papereita tuolta ko. firmasta. Lupauksia lupausten perään ja muistaakseni kahdet väärän auton paperit tuli.
Sai onneksi pitkän, todella pitkän selvityksen jälkeen lopulta peruttua kaupat...

Kannattaa varautua henkisesti jo tohon ja muihin ongelmiin kun SJ:stä on kyse, mutta toivotaan nyt että poikkeus vahvistaa säännön ja sulle löytyis paperit jostain! 8)
MKIV turbo V160

Supra88

Jep poliisit tai kaupan purku tai jotain muuta mukavaa. Toivotaan että rekkari ilmestyisi!  :ohnoes:

The Base

Eetu Björklund (bjorklundeetu@gmail.com) nimellä kirjoitteleva kaveri tarjosi minulle osaa supraan (osto-osiossa on mulla ilmoitus).

Sovin kaupoista sähköpostissa mutta kun tarjouduin hakemaan osaa häneltä Rovaniemeltä ja kysyin hänen yhteistietoja, niin sen jälkeen ei kuulu enää mitään.

Toimintatapa samanmoinen siis kuin tällä huijari Sinisalolla, liekkö sama kaveri ?

Varokaa tämmösiä, elkääkä maksako etukäteen mitään, posti ja matkahuolto myös riski.

*MK3 Turbo Targa Manuaali*

vaparihenkka

Lainaus käyttäjältä: The Base - 18 marraskuu, 2014, 10:35:51
Eetu Björklund (bjorklundeetu@gmail.com) nimellä kirjoitteleva kaveri tarjosi minulle osaa supraan (osto-osiossa on mulla ilmoitus).

Sovin kaupoista sähköpostissa mutta kun tarjouduin hakemaan osaa häneltä Rovaniemeltä ja kysyin hänen yhteistietoja, niin sen jälkeen ei kuulu enää mitään.

Maksoitko siis jotain sille?
ex Supra MKIV 2JZGTE Single -93
ex Supra MKIV 2JZGE Targa -95
ex Celica GT st202 -96
ex Mitsubishi Carisma -00

The Base

En maksanu.

Hälytyskellot soi kun oli niin tökeröä kirjoittelua ilman nimeä jne.

Kun tosiaan ei yhteistietojakaan antanut niin päättelin että 99,9% oli koijjari.
*MK3 Turbo Targa Manuaali*

vaparihenkka

Lainaus käyttäjältä: The Base - 18 marraskuu, 2014, 11:11:40
En maksanu.

Hälytyskellot soi kun oli niin tökeröä kirjoittelua ilman nimeä jne.

Kun tosiaan ei yhteistietojakaan antanut niin päättelin että 99,9% oli koijjari.

Voikohan nyt ihan tuosta noin vain leimata huijariks jos ei oo kerta rahojakaan menny :icon_scratch:
ex Supra MKIV 2JZGTE Single -93
ex Supra MKIV 2JZGE Targa -95
ex Celica GT st202 -96
ex Mitsubishi Carisma -00

The Base

Annoin lopussa kaverille mahdollisuuden oikaista asian, eli kyselin onko hänellä kyseistä osaa ollenkaan vai oliko kysymyksessä huijausyritys ?


Ei ole vastannut mitään. Eli pidän huijjausyrityksenä niin kauan kun kaveri oikaisee asian ja toimittaa yhteystietonsa.


Ja kuten totesin olen 99,9% varma että hän yritti huijata.


Näille huijauksille ja huijausyrityksille tuntuu olevan monesti tavanomaista mm. (Ei anneta yhteystietoja, s-posti kirjoittelua vaan, s-posteissa ei mm. tervehditä eikä tosiaan edes omaa etunimeä laiteta allekirjoitukseksi, puhelinnumerosta puhumattakaan).


Ja tosiaan, jos kieltäytyy siitä että ostaja hakisi tavaran. Eikös se olisi myyjän kannalta aina hyvä juttu= Ei tarte paketoida, ei kuletella postiin, ei sopia maksusta ja samalla ostaja näkee mitä ostaa, ei siis tulisi sitä että tavara  tai tavaran kunto piti olla jotain muuta mistä oli puhe.
*MK3 Turbo Targa Manuaali*

Tem

Lainaus käyttäjältä: The Base - 18 marraskuu, 2014, 13:05:29Ja tosiaan, jos kieltäytyy siitä että ostaja hakisi tavaran. Eikös se olisi myyjän kannalta aina hyvä juttu= Ei tarte paketoida, ei kuletella postiin, ei sopia maksusta ja samalla ostaja näkee mitä ostaa, ei siis tulisi sitä että tavara  tai tavaran kunto piti olla jotain muuta mistä oli puhe.

Ei se aina oo myyjän kannalta hyvä juttu, riippuu ihan roippeesta ja siitä ostajastakin. Jotkut ostajat kun on monta kertaa tulossa noin joskus illasta ja lopulta ehkä jonain päivänä, tai viikonloppuna, jos nyt sattuvat muistamaan. Kohtuupersiistä sitten päivystellä tollasen takia useita tunteja eri päivinä kotona, jos ois muutakin tekemistä. Minusta ei oo vaivan arvosta, jos ei postikulut ala olla useita kymppejä.

Ja sitten ku sanot itelle parhaiten sopivan noutoajan, ni vedetään herneet, että ei tommoseen aikaan pysty tulemaan. ;D


...ottamatta kantaa tähän tapaukseen... :)
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


The Base

#74
Sama kaveri ("Björklund Eetu") oli Saab-foorumillakin tarjonnu osia.

Ei ollu onnistunu kaupan teko. Yhteystietoja ei ollu antanu jne. eli sama virsi.

Onnex oli ostaja lukenu tämän varotuksen.

Luulen että joku menee kuitenkin halpaan ja tulee vielä huijatuksi, jos ei oo jo tullu, tämän "Eetun" toimesta.
*MK3 Turbo Targa Manuaali*

Ethan_Hunt(toyotafreak)

Ilmeisesti tuo sama " eetu" on touhunnu monella sivustolla, saas nähdä että milloin toi mies erehtyy huijaamaan vääriä ihmisiä
KE25 2 projektia
MA70 käyttöauto

Mahdottomia tehtäviä ei ole on vain pidempi toimitusaika

The Base

Niin, eihän se oo muusta kiinni kun että henkilöllisyys selviää.


Googlekaan ei välttämättä pienillä perusteilla anna s-postikäyttäjätietoja.
*MK3 Turbo Targa Manuaali*


anttj

En tiedä henkilön Nimimerkkiä, mutta Harri Mäenpää nimellä esiintyvä huijari. Ostin häneltä tiistaina bemarin Iskarit ja jouset. Kovassa kiireessä ja tarpeessa en liiemmin jaksanut paneutua asiaan vaikka yksi kaksi asiaa hieman epäilyttikin. Puhelimessa sovittiin maksu lähtevän samana päivänä, koska hän lupautui lähettämään tavarat heti. Maksu lähti, tavarat jäi ja puhelimesta ei kiinni kirveelläkään. Maanantaina oli numero estetty.


Puhelinnumero josta hän otti yhteyttä 04496196574  Ja tilinumero fi83 3939 0037 6292 01

Laitan vielä tilinumeron toiseen kertaan putkeen jos joku sattuisi googlella paremmin löytämään. FI8339390037629201

Asiasta tein tietenkin rikosilmoituksen, mutta en ole vielä saanut varmuutta onko asiasta useampiakin ilmoituksia ja onko nimi ja tilinumero saman henkilön.
Anybody can do my job, but nobody can be me.

snow90

Puhuit nimimerkistä, meinaatko että vois olla supraclubilaisia? Aika perseestä jos ei vois kanssaharrastajiinkaan luottaa. Jakoon vaan kunnolla sosiaaliseen mediaan.
- Toyota MR2 SW20 '92
- Mazda RX7 FD3S '93
- Cadillac CTS '03
- Cadillac CTS '08
         Entiset:
- Biltema Motor Works E39 523 '97

anttj

En jaksanu kirjotella uudestaan viestiä vaa copypastesin sen vaan. Btcfltä löytyi kaveri(yllatuus?) En viitsi someen laittaa ennenku tulee vastausta poliisilta kaverin mahd. oikeasta henkilöllisyydestä. :D tiedä vielä mihin soppaan sitä itse joutuu kun väärää tietoa alkaa levittelee naamakirjassa :D
Anybody can do my job, but nobody can be me.