Lunastamattomat lähetykset?

Aloittaja @ J A K K E @, 18 huhtikuu, 2006, 16:02:32

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

@ J A K K E @

Onko tullut vastaan kuinka useasti, itse oon yhtä kaveria: Nimeä ei julkaista (Porin suunnalta 04567130**)
Yrittänyt nyt 1kk saada hakemaan hänelle lähetetyn paketin postista, tietysti itse maksoin posti paketin ynnä kulut ja kaverin pitäisi vielä maksaa mulle se ennakko, mut eipä kuulu mitään laiton jus äsken vietiä ja viime viikolla soitin sille ja lupasi hakee paketin postista mut ei, ei taida olla rahaa vai mitä pojat.

Pitää alkaa pitää vissii Black listii huonoista asiakkaista???

ade83

jakke... vaikka kuinka vituttais ni ei ehkä kannata alkaa jakelee muitten ihmisten osoite tietoja / puh numeroita... siitä voi koitua harmia vielä... ::)

@ J A K K E @

Lainaus käyttäjältä: ade83 - 18 huhtikuu, 2006, 16:20:24
jakke... vaikka kuinka vituttais ni ei ehkä kannata alkaa jakelee muitten ihmisten osoite tietoja / puh numeroita... siitä voi koitua harmia vielä... ::)
Noh otetaan pois.....niin säilyy ilmapiiri.

Tem

Lainaus käyttäjältä: Jakke - 18 huhtikuu, 2006, 16:02:32Onko tullut vastaan kuinka useasti

Kerta riitti, enää ei tarvii lähetellä mitään ilman etukäteen maksua.
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1

@ J A K K E @

Lainaus käyttäjältä: Tem - 18 huhtikuu, 2006, 21:28:49
Lainaus käyttäjältä: Jakke - 18 huhtikuu, 2006, 16:02:32Onko tullut vastaan kuinka useasti

Niin ainahan se on parempi, mutta näin klubilaisten kesken sen voisi sopia linjaukseksi että maksu sit lähetys ja jos pakettia ei kuulu niin käydään porukalla kysymässä missä viipyy?

jarppa

Lainaus käyttäjältä: Jakke - 18 huhtikuu, 2006, 21:31:47
Lainaus käyttäjältä: Tem - 18 huhtikuu, 2006, 21:28:49

Niin ainahan se on parempi, mutta näin klubilaisten kesken sen voisi sopia linjaukseksi että maksu sit lähetys ja jos pakettia ei kuulu niin käydään porukalla kysymässä missä viipyy?

nii tää on aina hankala aihe..kun on se sit taas ostajalla sama jännitys että tuleeko se tavara minkä on jo maksanut.. ;) ::)
kun on niitä huijareita myös paljon jotka tekee tuota hommaa noinpäin.. ;) toivottavasti ei tässä seurassa.. :)
ei riemulla rajaa kun celica supralla ajaa! :)

@ J A K K E @

Ja toisaalta mikä siinä muodostuu ongelmaksi jos pistää mustan listan aluilleen? ???

Tem

Lainaus käyttäjältä: jarppa - 18 huhtikuu, 2006, 21:33:57kun on niitä huijareita myös paljon jotka tekee tuota hommaa noinpäin.. ;)

Helpompi vaan tehdä rikosilmotus tiliotteen/kuitin kera, että on maksettu, muttei tavaraa kuulu. Siitä ei taida saada ku lämmintä kättä, jos kaveri jättää postiennakon hakematta. :-\

Hati

Juuri tästä syystä itse en lähetä mitään ennen maksua jos joku ostaa ensimmäistä kertaa minulta jotain. Jakken kanssa on hyvä tehdä kauppaa, kaveri on sanansa mittainen.

JanneH

Lainaus käyttäjältä: Hati - 18 huhtikuu, 2006, 22:07:28
Jakken kanssa on hyvä tehdä kauppaa, kaveri on sanansa mittainen.

joo, jos on puoletkaan myynyt mitä on ollut ilmoituksia, niin on kyllä kaverilla kokemusta kaupankäynnistä..  ;D
..se parhaiten nauraa joka toiselle kuoppaa kaivaa..
           ..rahalla pääsee ja hevoselta saa..

Jusba

Lainaus käyttäjältä: Tem - 18 huhtikuu, 2006, 21:38:23
Lainaus käyttäjältä: jarppa - 18 huhtikuu, 2006, 21:33:57kun on niitä huijareita myös paljon jotka tekee tuota hommaa noinpäin.. ;)

Helpompi vaan tehdä rikosilmotus tiliotteen/kuitin kera, että on maksettu, muttei tavaraa kuulu. Siitä ei taida saada ku lämmintä kättä, jos kaveri jättää postiennakon hakematta. :-\
Ootko ikinä kokeillu mitä ne sanoo kun meet jonkun lapun kanssa missä näkyy et oot 50€ maksanu jollekin ja oot saanu paskaa tavaraa/et oo saanu mitään?
Itse oon joskus tilannu kaks bensapumppua, ja toinen oli ok, mutta toinen muistutti vääntynyttä räikkää ja tulppahylsyä :-\
Ainut positiivinen asia siinä oli et se pumppu ja räikkä pelas ;D
Niin ja kuluttaja mummo ei ollu hyvin kiinostunu asiasta kun niin pieniä summia kyseessä...
Club 200mph with 7M

JP

tapaaminen henkilökohtaisesti auttaa usein(vaikka matkojen päästä) ja voihan sinne kavereitakin mukaan ottaa ::) :P

Hati

Lainaus käyttäjältä: JanneH - 18 huhtikuu, 2006, 22:09:59

joo, jos on puoletkaan myynyt mitä on ollut ilmoituksia, niin on kyllä kaverilla kokemusta kaupankäynnistä..  ;D

Kuka sanos että mä olisin ollut ostava osapuoli.  8)

Tem

Lainaus käyttäjältä: Jusba - 18 huhtikuu, 2006, 22:16:13Ootko ikinä kokeillu mitä ne sanoo kun meet jonkun lapun kanssa missä näkyy et oot 50€ maksanu jollekin ja oot saanu paskaa tavaraa/et oo saanu mitään?

Kokemusta on vajaan 200mk:n kaupasta, mitä ei useista lupauksista huolimatta kuulunut kuukausiin, eikä rahaakaan voinut palauttaa. Rikosilmotus taisi pelästyttää kaveria sen vertaa, että rahat löytyi heti kun sedät olivat ottaneet yhteyksiä.

Nykyäänhän ton voi tehdä jo netissä, eli kynnys pitäis olla vieläkin pienempi:
http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/suomi/rikosilmlomake

J-M kujala

eräällä käyttämälläni  ulkomaisella autofoorumilla,  on ns hyvän kaupantekijän palaute listi.  ni sieltä on kiva katsoa . ja myäs itellä siel hyvää palautetta.  ni kansain väliset osakaupat sujuneet yksityisten välillä erittäin hyvin .  #toistaiseksi#

ja välillä tullut arp:n mittatilaus pulttia  nippu ja ne ei ollu halpoi ja yksityisen kautta , ja rahat eka ja sit tavara . ja täältähän o paha lähtee kräväämään mitään .  ::) . tai ainakaan en ite tiä kuinka edes . :P

Tem

Lainaus käyttäjältä: J-M kujala - 19 huhtikuu, 2006, 00:51:19ja täältähän o paha lähtee kräväämään mitään .  ::) . tai ainakaan en ite tiä kuinka edes . :P

Soitto Luottokuntaan riittää.. ;)

Jusba

Lainaus käyttäjältä: Tem - 18 huhtikuu, 2006, 23:26:40
Lainaus käyttäjältä: Jusba - 18 huhtikuu, 2006, 22:16:13Ootko ikinä kokeillu mitä ne sanoo kun meet jonkun lapun kanssa missä näkyy et oot 50€ maksanu jollekin ja oot saanu paskaa tavaraa/et oo saanu mitään?

Kokemusta on vajaan 200mk:n kaupasta, mitä ei useista lupauksista huolimatta kuulunut kuukausiin, eikä rahaakaan voinut palauttaa. Rikosilmotus taisi pelästyttää kaveria sen vertaa, että rahat löytyi heti kun sedät olivat ottaneet yhteyksiä.

Niin ketä kiinostaa... Entäs sellaiset kaverit jotka tilaa esim hobby hallista uuden telkkarin osarilla että saavat sen myydessään rahaa viinaan tms?
Niitä ei varmaankaan kiinosta soittaako poliisi sille ja sanoo et tulee kakkaa jos et anna rahoja takas :-\
Club 200mph with 7M

Tem

Lainaus käyttäjältä: Jusba - 19 huhtikuu, 2006, 07:49:35
Lainaus käyttäjältä: Tem - 18 huhtikuu, 2006, 23:26:40

Niin ketä kiinostaa... Entäs sellaiset kaverit jotka tilaa esim hobby hallista uuden telkkarin osarilla että saavat sen myydessään rahaa viinaan tms?
Niitä ei varmaankaan kiinosta soittaako poliisi sille ja sanoo et tulee kakkaa jos et anna rahoja takas :-\

Etkö sä kysynyt, että kiinnostaako poliisia? Siihen mä ainakin vastasin.

Aina ei voi voittaa. Kaupanteossa on aina olemassa se riski, että rahat häviää tai tavara ei olekaan mitä luvattiin. Niitä riskejä voi kuitenkin minimoida. Jos kuitenkin käy huonosti, niin vähintään se asia pitäisi siirtää poliisille, eikä jäädä itkemään, että rahat meni, eikä ketään kiinnosta noin pieni summa. Siihenhän monen huijarin jutut perustuu, ettei moni jaksa stressata pienistä summista, vaikka niistä sille yhdelle kaverille tuleekin yhteensä iso summa.

Kyllähän sitä moni uhoaa sitä sun tätä ja näissä hommissa voi mennä pitkäänkin, mutta jos toinen nyt yleensä meinaa joskus tehdä muutakin ku juoda tuulilasinpesunestettä sillan alla, niin kyllä ne rahat sieltä joskus tulee takasin. Mitä pienempi summa, niin sitä vähemmänhän se haittaa omaa elämää..?

@ J A K K E @

Lainaus käyttäjältä: JanneH - 18 huhtikuu, 2006, 22:09:59

Niin onhan touta tullut myytyä niille jotka tarvitsevat ja vielä ihan sopuhintaankin.

JP

mihin joutuisimme ilman TEMMIÄ jätkällä on vastaus joka asiaan :P-<: :P-<: :P-<:

jarppa

ei riemulla rajaa kun celica supralla ajaa! :)

Getcool

Lainaus käyttäjältä: JP - 19 huhtikuu, 2006, 13:10:13
mihin joutuisimme ilman TEMMIÄ jätkällä on vastaus joka asiaan :P-<: :P-<: :P-<:

Jep Tem keksii aina vastauksen :D :D  :P-<: Siis onko näitä noutamattomia paketteja ollu klubilaisille lähetettäessä?
Mikäpä olisi parempi tapa kuluttaa kaikki rahansa kuin Supra?

nr000001

Mielestäni tällaisen asian käsittely julkisella foorumilla tulisi olla yksi viimeisistä (lue: kaikki keinot käytetetty ja harmittaa satojen eurojen tappio) keinoista. Ei se raha takaisin tule tänne kirjoittelemalla.
1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R

Getcool

Lainaus käyttäjältä: nr000001 aka NumberOne - 19 huhtikuu, 2006, 13:23:31
Mielestäni tällaisen asian käsittely julkisella foorumilla tulisi olla yksi viimeisistä (lue: kaikki keinot käytetetty ja harmittaa satojen eurojen tappio) keinoista. Ei se raha takaisin tule tänne kirjoittelemalla.

Totta

Tem

Lainaus käyttäjältä: Getcool - 19 huhtikuu, 2006, 13:14:58Siis onko näitä noutamattomia paketteja ollu klubilaisille lähetettäessä?

Ei siis mulla ainakaan. Hyvin on toiminut ne kaikki 2 kauppaa kerholaisten kesken. :D

Lainaus käyttäjältä: nr000001 aka NumberOne - 19 huhtikuu, 2006, 13:23:31

Eipä tuota voi enää paremmin sanoa. 8)

Jusba

En tarkoittanu et kiinostaako poliisia. Vaan sitä et on olemassa niitä runkkareita jotka oikein hankkivat just tolla tavalla tavaraa ja myyvät niitä sit puoleen hintaan eteenpäin ja jättää osarit luonnollisesti maksamatta, sitähän pystyy tekemään niin kauan kunnes nimi menee...
Mitä se vitun poliisi siinä meinaa välissä?
Minun auto yritettiin pölliä vuonna -99, silloin olin menossa autolle niin kaksi jätkää istui jo autossa, otettiin jätkät kiinni ja soitettiin poliisit.noin puol vuotta ja käräjät, seurauksena käräjäoikeuden tuomio, korvaus (olikohan 600mk lukoista) itse pitää periä korvaus summa niiltä kuopion runkkareilta. tai siirtää ulosottoon ja maksaa itse ulosottokulut siihen saakka että he maksavat sen summan+ulosottokulut, elleivät he maksa niin itse maksan ulosottokuluja niin pitkään että he maksavat...
En laittanut ulosottoon koska sain selvitettyä et heillä on yhteensä satoja tuhansia markkoja ulosotossa kaikista autovarkauksista.
Kaverit oli kuitenkin tullut ilosaarirockiin silloin viikkoa aikaisemmin ja tottakai varastetulla autolla, ja jääneet kiinni.
Kysyn vaan et olisitko itse laittanu sen 600 mk ulosottoon?
Club 200mph with 7M

Getcool

Lainaus käyttäjältä: Jusba - 19 huhtikuu, 2006, 15:06:42
En tarkoittanu et kiinostaako poliisia. Vaan sitä et on olemassa niitä runkkareita jotka oikein hankkivat just tolla tavalla tavaraa ja myyvät niitä sit puoleen hintaan eteenpäin ja jättää osarit luonnollisesti maksamatta, sitähän pystyy tekemään niin kauan kunnes nimi menee...
Mitä se vitun poliisi siinä meinaa välissä?
Minun auto yritettiin pölliä vuonna -99, silloin olin menossa autolle niin kaksi jätkää istui jo autossa, otettiin jätkät kiinni ja soitettiin poliisit.noin puol vuotta ja käräjät, seurauksena käräjäoikeuden tuomio, korvaus (olikohan 600mk lukoista) itse pitää periä korvaus summa niiltä kuopion runkkareilta. tai siirtää ulosottoon ja maksaa itse ulosottokulut siihen saakka että he maksavat sen summan+ulosottokulut, elleivät he maksa niin itse maksan ulosottokuluja niin pitkään että he maksavat...
En laittanut ulosottoon koska sain selvitettyä et heillä on yhteensä satoja tuhansia markkoja ulosotossa kaikista autovarkauksista.
Kaverit oli kuitenkin tullut ilosaarirockiin silloin viikkoa aikaisemmin ja tottakai varastetulla autolla, ja jääneet kiinni.
Kysyn vaan et olisitko itse laittanu sen 600 mk ulosottoon?

Ois jääny laittamatta.

Tem

Lainaus käyttäjältä: Jusba - 19 huhtikuu, 2006, 15:06:42Kysyn vaan et olisitko itse laittanu sen 600 mk ulosottoon?

Kyllä. Ei se nyt niin mahdottomia maksa pahimmassakaan tapauksessa.

http://www.oikeus.fi/4312.htm
"Jos velkaa ei saada perityksi velalliselta velallisen varattomuuden tai muun esteen vuoksi tai hakijan peruutettua hakemuksensa, hakijalta peritään ulosottoasian palautuksen yhteydessä käsittelymaksu. Maksun suuruus tavallisessa ulosotossa on 6,80 euroa asialta ja suppeassa ulosotossa 3,40 euroa asialta."

Jusba

Lainaus käyttäjältä: Tem - 19 huhtikuu, 2006, 20:39:29
Lainaus käyttäjältä: Jusba - 19 huhtikuu, 2006, 15:06:42Kysyn vaan et olisitko itse laittanu sen 600 mk ulosottoon?

Kyllä. Ei se nyt niin mahdottomia maksa pahimmassakaan tapauksessa.

http://www.oikeus.fi/4312.htm
"Jos velkaa ei saada perityksi velalliselta velallisen varattomuuden tai muun esteen vuoksi tai hakijan peruutettua hakemuksensa, hakijalta peritään ulosottoasian palautuksen yhteydessä käsittelymaksu. Maksun suuruus tavallisessa ulosotossa on 6,80 euroa asialta ja suppeassa ulosotossa 3,40 euroa asialta."
Luehan ne kaikki muutkin maksut ja laske ne yhteen. noihan on pelkkiä käsittelymaksuja.
Todennäköisesti maksaisit vieläkin niitä maksuja.
Club 200mph with 7M

Tem

Lainaus käyttäjältä: Jusba - 19 huhtikuu, 2006, 22:12:15Luehan ne kaikki muutkin maksut ja laske ne yhteen. noihan on pelkkiä käsittelymaksuja.

Mitä muita maksuja sun mielestä tulee, jos kaveri ei maksa mitään?