MR2 Turbon ajettavuus

Aloittaja markoh, 13 marraskuu, 2006, 15:00:05

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tenox

Meinasinkin paikaltaan lähtemistä.

Mulla on tuo vaparivehjes, onkos siinä lukkoperä vakiona?

MR-2

Kyllä vapari 156 heppanen 3S-GE misterikin piirtää kahdella renkaalla suoraan paikaltaan lähtiessä, ilman lukkoakin, ainakin omani aikanaan. Vapareissa aika harvassa on lukot ollut, vissiin jopa Japanissakin. Et varsin hyvin sen saa sutimaan vaikka millä koneella, sitä pitää vaan rääkätä reipaammin kun etumoottorisia...

Et kyllä misterillä kumin saa sutimaan, mut paikallaan sitä on vaikee saada pysyy, eteenpäin menee väkistenkin. Talvella varsin kiva, kun sutii, mutta silti lähtee aika haipakkaan kaksivetoiseksi :)

ast

Lainaus käyttäjältä: Tenox - 31 heinäkuu, 2007, 14:03:09
Mulla on tuo vaparivehjes, onkos siinä lukkoperä vakiona?

Vapareissa ei ole tietääkseni koskaan ollut tehtaalta lähtöisin olevaa lukkoperää ellei sitten ihan viimeisissä vuosimalleissa. Turboissa se tuli lisävarusteeksi rev2 malleihin 12/91 alkaen turbon laatikon uudistuessa ja ilmeisesti joskus myöhemmin vakioksi.

Mace

Lainaus käyttäjältä: MR-2 - 31 heinäkuu, 2007, 10:38:17
[Kakkosella työntää vielä perää sivulle kuivalla asfaltilla pelkällä kaasulla vauhdista 245 paskakumeilla ja tehdaslukolla, mikään ei ole mahdotonta kun vähän potkii sitä konetta :)

No huh huh ja pelkällä kaasulla  ??? Tohdin epäillä väitettäsi.

Itsellä oli aikoinaan misterissä 235 kumit ja mallia halvimmat, koska menin tyhmänä renkaissa säästämään.

Juniorina rääkkäsin sitä -91, 156 heppasta MR2:sta ihan hulluna. Eikä koskaan suoralla, kuivalla asfaltilla perä lähtenyt mihinkään vaeltelemaan. Seuraavalla autolla, joka oli -99 200sx perä lähtikin kaasulla sivulle, siinä tosin olikin jo reilusti enemmän tehoa ja luonnollisesti kevyempi perä.


-95 LHD Eurospec, single Tbo, Pte6870, Re85, targa, 6-speed

ex-toys: -91 MR2 Gti, -99 200sx, -95 Supra JDM TT 6-speed

MR-2

Kuka sano että se on ihan vakio ja todellakin paskoilla renkailla lähtee ihan varmaan, ostakaa vaikka Teknigum tjsp renkaat, ei voi suositella edes kuminpolttorenkaiksi.

Ois varmaan pitänyt korostaa tuota sanaa paskakumeilla

Tenox

#65
Lainaus käyttäjältä: MR-2 - 31 heinäkuu, 2007, 14:29:01
Kyllä vapari 156 heppanen 3S-GE misterikin piirtää kahdella renkaalla suoraan paikaltaan lähtiessä, ilman lukkoakin...

Taitaa olla sitten taas tällainen EVO tilanne kyseessä. Oma ainakin loikkaa liikkeelle kuin rusakko, ilman ulvahdustakaan.  ;D ;D

Kytkin tossa on uudenkarhea, ettei pitäisi olla siitäkään kiinni. En silti ole koittanutkaan kuin ihan kokeeksi pari kertaa, kun ei ole tarkoitus alkaa moista toimintaa sen enempiä harrastamaan. Ei vanha mies edes kehtaisi.

MR-2

Kyllä pitäis ulvahtaa iloseen jos vetäset kierrokset vaikka 5-6 tonniin ja kytkin ylös, jos ei niin en tie onko kaikki kotona koneessa tai sit sulla on tosi pitävät kumit?


Mace

Myönnä pois vaan, että päästit vähän omaa legendaa: kakkosella kaasulla kuivalla asvaltilla perää sivuun.

Ei onnistu keskimoottorisella ja "vain" 156 hp:llä.


-95 LHD Eurospec, single Tbo, Pte6870, Re85, targa, 6-speed

ex-toys: -91 MR2 Gti, -99 200sx, -95 Supra JDM TT 6-speed

MR-2

Eks topikkina ollutkin MR2 Turbon ajettavuus, okei mä myönnän, ei sudi vapari, muusta en voi puhuu...  :police:

Jore

Lainaus käyttäjältä: MR-2 - 31 heinäkuu, 2007, 15:18:12
Kyllä pitäis ulvahtaa iloseen jos vetäset kierrokset vaikka 5-6 tonniin ja kytkin ylös, jos ei niin en tie onko kaikki kotona koneessa tai sit sulla on tosi pitävät kumit?

Gen2 JDM jossa vakiona 245hp ja takana 225 leveät kitkat ei tolla "kierrokset tappiin ja kytkin ylös" sutassut kun kierroksen pari tyhjää ja sitten pitikin hakea jo kakkosta silmään. Sama oli 225hp Gen1 kanssa jollain kohtuu huonoilla kesäkumeilla. Kivaa oli kun kuivallakin 0-80kmh rykäsyissä yli 300hp 200SX jäi pari autonmittaa jälkeen (sitten piti nostaa ettei sx mene ohi) :D   Tylsää mutta nopeaa   :)

-Jore

MR-2

Lopetetaan tähän tämä keskustelu osaltani, ei sudi keskimoottorinen, edes turbo, perun puheeni. Itse asiassa ei mitään hajua koko jutusta, saati ajokokemusta...

Jore

Lainaus käyttäjältä: MR-2 - 31 heinäkuu, 2007, 17:00:15
Lopetetaan tähän tämä keskustelu osaltani, ei sudi keskimoottorinen, edes turbo, perun puheeni. Itse asiassa ei mitään hajua koko jutusta, saati ajokokemusta...

Ei pidä hermostua vaikka muilla onkin eri kokemuksia. Kuitenkin näitä vehkeitä on klubissa aika paljon joten varmasti on monilla kokemusta asiasta. Oma villein kokemus muuten MR:stä oli yksi +500hp laite 2.2 stroke kitillä ja aidolla TRD korisarjalla. Hyvällä alustalla toikaan ei hirveitä sutinut 245 takarenkailla, mutta meno oli hurjaa!

-Jore

MR-2

Ajettavuuteen ei tää juttu nyt enään liity, eikä hyödytä lukijoita. Tää juttu liittyy aika paljolti rengaskeskusteluihin, edelliset takarenkaat oli 225 Potenza S-03:set ja nää 245 Teknigumit on hieman eri sarjaa :)

ast

Alastaron kiihdytyssuoralla melko vakio turbo vingutti rengasta kymmenisen metriä lähdettäessä tyyliin: kierrokset 4500 rpm paikallaan, kaasu pohjaan/kytkin ylös. Siellä on tosin aika hyvä pito, mutta merkittävästi enempää ei tunnu sutivan kadullakaan. Luisto oli aika lievää eli auto lähti kohtuu hyvin paikaltaan mutta ääntä kuului, asvalttiin jäi vähän raitaa ja G-techin G-voimakäyrästä näkee kiihtyvyyden paranemisen luiston loputtua. Kakkoselle vaihdossa kuului enää pieni vinkaisu. G-Techin mukaan mukaan 400 metrin aika oli vähän alle 14 sekuntia. Takarenkaat ovat korealaiset 225 mm leveät.

Tarpeeksi tehoa niin varmasti sutii huonoilla renkailla :)

MR-2

#74
Alastaron radalla 3500 rpm kierroksia oli just 225 Potenzoilla sopiva parhaaseen lähtöön, vähän rouhas, kakkosella ja kolmosella inahti vielä kumi. Tavallisella asfaltilla Potenzoilla oli parempi pito selkeesti kuin Alastaron kumilla. Joskus tullut fintoysin puolella asiasta kommentoitua. 4000 rpm oli liikaa radalle, mut kadulla aika sopiva lähtörundi. Teknigumeilla en edes lähde radalle kokeilee, ellei sit halua vaan näyttävyyttä. Fintoys kerhon mittarilla tuli parhaaksi ajaksi Potenzoilla 13.54s ja 158km/h loppunopeus.

Huom tämä oli sitten kokemusta "lähes" vakio misteristä, jos rupee kikkailee turboversiossa ahdoilla niin hommaa muuttuu täysin.

Harmi että noita kumeja ei enään saa ja ne kuluu alle kesässä loppuun takapäässä jos vähäänkään polttaa kumia ylimääräistä. Edessä Potenzan RE050 205/50R16 kumit, ei läheskään samaa tasoa S-03 renkaille. Näitä S-03 voi sitten ainakin suositella misteriin, jos vaan löydätte jostain ulkomailta jotain kokoja, muuten on tyyttyminen RE050 renkaaseen :(

Teknigumin renkaita voin suositella muuten driftinkiin, halvahkot ja sutii vaikka 55 heppasella etuveto starletilla. Mut jo haluu kuolla misterin sisään, niin älkää ikinä ostako kaikista halvimpia kovapintaisia ja pehmeärunkosia 245/45R16 renkaita, tulee snap-oversteer aika tutuksi jo perhereisulla. Panostakaa takarenkaisiin, mut älkää unohtako sitä keulaakaan. Huonoilla renkailla pilaa ton auton ajoominaisuudet helposti...

Jore

Lainaus käyttäjältä: MR-2 - 31 heinäkuu, 2007, 17:38:08
Teknigumin renkaita voin suositella muuten driftinkiin, halvahkot ja sutii vaikka 55 heppasella etuveto starletilla.

WRONG!  >:(   Ei todellakaan tee driftingissä mitään huonoilla kumeilla. Itse olen tähän asti pärjännyt pinnatuilla, mutta vika alastaron reissu kun sain ahdot vihdoin sinne missä ne kuuluu olla alkoi olla jo ongelmia pidon kanssa. Pitkä 4-5 mutkan yhdistelmä niin vikoissa mutkissa kumit alkoivat olla jo niin yli-kuumat että pito oli aivan naurettavan huono. Alastaron pääsuoralle tuleva pitkän lenkin neulansilmä tuli kolmosella kaasu pohjassa ja vauhtia varmaan 60-70kmh (renkaat pyörii tossa kohtaa 140-150kmh). Eli driftingissä tarvitaan myös pitoa jos halutaan saada vauhtia (lue näyttävyyttä) suoritukseen.

-Jore

Jusba

Lainaus käyttäjältä: Jore - 31 heinäkuu, 2007, 17:04:27
Lainaus käyttäjältä: MR-2 - 31 heinäkuu, 2007, 17:00:15
Lopetetaan tähän tämä keskustelu osaltani, ei sudi keskimoottorinen, edes turbo, perun puheeni. Itse asiassa ei mitään hajua koko jutusta, saati ajokokemusta...

Ei pidä hermostua vaikka muilla onkin eri kokemuksia. Kuitenkin näitä vehkeitä on klubissa aika paljon joten varmasti on monilla kokemusta asiasta. Oma villein kokemus muuten MR:stä oli yksi +500hp laite 2.2 stroke kitillä ja aidolla TRD korisarjalla. Hyvällä alustalla toikaan ei hirveitä sutinut 245 takarenkailla, mutta meno oli hurjaa!

-Jore
Voin vain kuvitella, itsekin olen pistänyt merkille et korisarja vaikuttaa menoon...
Club 200mph with 7M

Jore

#77
Lainaus käyttäjältä: Jusba - 01 elokuu, 2007, 09:49:48
Voin vain kuvitella, itsekin olen pistänyt merkille et korisarja vaikuttaa menoon...

Check - kirjoittaminen sulta siis jo onnistuu.

Vielä kun opit lukemaan niin sustahan saattaa tulla ihan keskiverto foorumihuutelija    :P-<:

-Jore

EDIT: Oman kokemuksen mukaan leveät renkaat ja ~100mm leveämpi raideväli vaikuttaa menoon. Se voi tietysti noissa panssarivaunusuprissa olla erijuttu, varsinkin jos ajo-ominaisuudet ja kuskin taidot riittää siihen suoraan ajamiseen..

Jusba

Lainaus käyttäjältä: Jore - 01 elokuu, 2007, 10:16:29
Lainaus käyttäjältä: Jusba - 01 elokuu, 2007, 09:49:48
Voin vain kuvitella, itsekin olen pistänyt merkille et korisarja vaikuttaa menoon...

Check - kirjoittaminen sulta siis jo onnistuu.

Vielä kun opit lukemaan niin sustahan saattaa tulla ihan keskiverto foorumihuutelija    :P-<:

-Jormuli

Tietääkseni  lukutaidossani ei ole mitään vikaa... On muuten aika hurjia kokemuksia sulla, ja vielä aidolla korisarjalla...
Club 200mph with 7M

Jore

Lainaus käyttäjältä: Jusba - 01 elokuu, 2007, 10:25:08
Tietääkseni  lukutaidossani ei ole mitään vikaa...

No ainahan sitä oppii jotain uutta. Mäkin vielä odottelen sitä elämäni aloittavaa +300kmh!!!! kokemusta supran!!! kyydissä   :ohnoes:

-Jore

Jusba

Lainaus käyttäjältä: Jore - 01 elokuu, 2007, 10:34:16
Mäkin vielä odottelen sitä elämäni aloittavaa +300kmh!!!! kokemusta supran!!! kyydissä   :ohnoes:

-Jore
Eikös tollasia autoja ala olla jo melkein joka kylässä :)
Club 200mph with 7M

Petri Kinnunen

Lainaus käyttäjältä: Jore - 01 elokuu, 2007, 10:16:29


Se voi tietysti noissa panssarivaunusuprissa olla erijuttu,

Tyst ny.  ;D

peLoGo

Lainaus käyttäjältä: Jore - 01 elokuu, 2007, 10:34:16
Lainaus käyttäjältä: Jusba - 01 elokuu, 2007, 10:25:08
Tietääkseni  lukutaidossani ei ole mitään vikaa...

No ainahan sitä oppii jotain uutta. Mäkin vielä odottelen sitä elämäni aloittavaa +300kmh!!!! kokemusta supran!!! kyydissä   :ohnoes:

-Jore

Toinen hieno juttu olis kun sais joskus pillua vai ;)
BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15 | Honda CBR 1100 XX Super Blackbird -07
Ex: Toyota Supra MA70 Turbo Targa manual -90/91 | Ex: Toyota Celica T18 GSI -91 | Ex: Toyota Celica T23 -05

Jore

Lainaus käyttäjältä: peLoGo - 01 elokuu, 2007, 11:42:15
Toinen hieno juttu olis kun sais joskus pillua vai ;)

Nojoo, ois toki. Mutta mä ajattelin että jos pidetään haaveet edes jotenkuten realistisina niin jaksaa paremmin ponnistella niiden saavuttamiseksi.

-Jore

peLoGo

Lainaus käyttäjältä: Jore - 01 elokuu, 2007, 14:57:07
Lainaus käyttäjältä: peLoGo - 01 elokuu, 2007, 11:42:15
Toinen hieno juttu olis kun sais joskus pillua vai ;)

Nojoo, ois toki. Mutta mä ajattelin että jos pidetään haaveet edes jotenkuten realistisina niin jaksaa paremmin ponnistella niiden saavuttamiseksi.

-Jore

Niinhän se on, eikä tule niitä pettymyksiä :angel:
BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15 | Honda CBR 1100 XX Super Blackbird -07
Ex: Toyota Supra MA70 Turbo Targa manual -90/91 | Ex: Toyota Celica T18 GSI -91 | Ex: Toyota Celica T23 -05

rämeairo

#85
Lainaus käyttäjältä: Jore - 01 elokuu, 2007, 14:57:07
Lainaus käyttäjältä: peLoGo - 01 elokuu, 2007, 11:42:15
Toinen hieno juttu olis kun sais joskus pillua vai ;)

Nojoo, ois toki. Mutta mä ajattelin että jos pidetään haaveet edes jotenkuten realistisina niin jaksaa paremmin ponnistella niiden saavuttamiseksi.

-Jore

Pillu Alcatrazis 120euroa, +300km/h kulkeva supra hiukan liikaa. Itse tyydyn pilluun tällä kertaa

Ja otsikko oli MR2 turbon ajettavuus. Ei supraan liity kai mitenkään.

Ja asiasta sen verran että puslat kun vaihtaa tuoreisiin niin menee vakionakin paremmin kuin moni muu. :police:
Liiallisesta väännöstä pääsee eroon isommalla turbolla

Powered by Holset

nr000001

Lainaus käyttäjältä: rämeairo - 01 elokuu, 2007, 19:24:09
Ja otsikko oli MR2 turbon ajettavuus. Ei supraan liity kai mitenkään.

Ja aihealue on tuonti/verotus, joka ei ajettavuuteen liity mitenkään. ;) Hyvä huomio kuitenkin, yritetään pysyä aiheessa.
1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R

-tarzi-

1:Seltä hvä huomio... voiskohan nää jotenkin siirtää mr2 puolelle?
Audi 100 2.5 TDi -92

EX:Toyota Camry -94 3.0 V6 Automaatti. Herkut löytyy.

EX: Toyota Supra Turbo Targa Automaatti -89 Dark Blue
Lievästi viritetty...

nr000001

Lainaus käyttäjältä: -tarzi- - 01 elokuu, 2007, 22:34:55
1:Seltä hvä huomio... voiskohan nää jotenkin siirtää mr2 puolelle?

Voi, muttei kannata, sillä aiheen aloittaja ei enää aihetta näkisi.
1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R

-tarzi-

selvä homma, pitää vain yrittää eläää tämän kanssa :-\
Audi 100 2.5 TDi -92

EX:Toyota Camry -94 3.0 V6 Automaatti. Herkut löytyy.

EX: Toyota Supra Turbo Targa Automaatti -89 Dark Blue
Lievästi viritetty...