MR2 Turbon ajettavuus

Aloittaja markoh, 13 marraskuu, 2006, 15:00:05

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jore

Lainaus käyttäjältä: nr000001 - 01 elokuu, 2007, 22:31:56
Ja aihealue on tuonti/verotus, joka ei ajettavuuteen liity mitenkään. ;) Hyvä huomio kuitenkin, yritetään pysyä aiheessa.

Jos nyt ihan tarkkoja ollaan niin aihealue on "Supraa, Celicaa tai MR2:sta ostamassa?". Toi tuonti/verotus on yksi alaspäin  ;)

-Jore

nr000001

Lainaus käyttäjältä: Jore - 02 elokuu, 2007, 00:58:08
Lainaus käyttäjältä: nr000001 - 01 elokuu, 2007, 22:31:56
Ja aihealue on tuonti/verotus, joka ei ajettavuuteen liity mitenkään. ;) Hyvä huomio kuitenkin, yritetään pysyä aiheessa.

Jos nyt ihan tarkkoja ollaan niin aihealue on "Supraa, Celicaa tai MR2:sta ostamassa?". Toi tuonti/verotus on yksi alaspäin  ;)

-Jore

Ja jos nyt ihan tarkkoja ollaan, niin kategoria on "Osto & myynti / Tuonti & verotus", jonka alla mainitsemasi aihealue "Supraa, Celicaa tai MR2:sta ostamassa?", josta voinee päätellä, että aiheen aloittajalla on ajettavuus vaikuttanut mahdollisen ostopäätöksen tekemiseen, minkä hän mainitseekin ensimmäisessä viestissään.  :) Vasta viestissä #76 menee pahasti OT:n puolelle ja itse syyllistyn tässä aiheen ohi kirjoittamiseen.

Ja aiheeseen: Itse olen ajanut jenkkiturbomörrillä joskus neljä vuotta sitten, mutta valitettavasti sadekeliä tai rataa ei kuulunut tähän lyhyeen aikaan lainkaan ja nyt ko. auto onkin jo poltettu. :-\

1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R

Tenox

Ekat liukkaat MK2 MR2:lla ja tuohan on hyvin etenevä ja looginen, rauhallisesti sladiin lähtevä ja kivasti siellä pidettävä. Ainakin pienissä nopeuksissa ja rauhallisella kädellä ajettuna. Kivvaa.  :angel:

Alla uudet Bridgestonen Noranza2 kitkanastat 185/60/15.

ast

Asvaltillakin voi pienessä kulmassa sladittaa pikkunopeuksissa hallitusti. Sitten kun nopeutta on lähemmäs puolitoistasataa alkaa käytös olemaan aika erilaista.

Tenox

Lainaus käyttäjältä: ast - 19 marraskuu, 2007, 09:11:40
Asvaltillakin voi pienessä kulmassa sladittaa pikkunopeuksissa hallitusti. Sitten kun nopeutta on lähemmäs puolitoistasataa alkaa käytös olemaan aika erilaista.

Uskon. En minä haluaisi kokea sladia MR2:lla 150km/h vauhdissa. Koskaan.

janiK

kyllä sitä sladittelu kannattaa koittaa moottoriradalla, kokemusta on likemmäs 200km/h vauhdilla. ;D
Ei se muuten eroa mutta kun vauhti on kovempi niin se lähtee helpommin lapasesta.
Yksi mikä auttas niin helvetisti nopeempi ohjaus jotta ois yhtähelppo kontrolloida kuin mikroautoa.
Has been Time Attack hero - Modified - SW20 Mr2
https://www.youtube.com/playlist?list=PLZ_JNUpZYtwjDKcDb-lDTOspaQH9YtY-7

ast

#96
Lainaus käyttäjältä: Tenox - 19 marraskuu, 2007, 13:43:09
Uskon. En minä haluaisi kokea sladia MR2:lla 150km/h vauhdissa. Koskaan.

Jos johtuu liiasta kaasun antamisesta niin sladi on todennököisesti hallittavissa, mutta jos johtuu kaasun keventämisestä tai muusta ajovirheestä alkaa peli olla menetetty ainakin minun kyvyilläni. Jälkimmäistä on tullut kokeiltua kerran enkä haluaisi toistaa vaikka vaurioilta vältyttiinkin. Tosin huomasin myöhemmin että etukallistuksenvakaajan kiinnike oli pyörähtänyt väärään asentoon D2 "laatu"-tolpassa mikä aiheutti puoltamista ja luultavasti vaikutti muutenkin ajettavuuteen.

janiK

#97
Lainaus käyttäjältä: ast - 19 marraskuu, 2007, 15:56:41
Lainaus käyttäjältä: Tenox - 19 marraskuu, 2007, 13:43:09
Uskon. En minä haluaisi kokea sladia MR2:lla 150km/h vauhdissa. Koskaan.

Jos johtuu liiasta kaasun antamisesta niin sladi on todennököisesti hallittavissa, mutta jos johtuu kaasun keventämisestä tai muusta ajovirheestä alkaa peli olla menetetty ainakin minun kyvyilläni. Jälkimmäistä on tullut kokeiltua kerran enkä haluaisi toistaa vaikka vaurioilta vältyttiinkin. Tosin huomasin myöhemmin että etukallistuksenvakaajan kiinnike oli pyörähtänyt väärään asentoon D2 "laatu"-tolpassa mikä aiheutti puoltamista ja luultavasti vaikutti muutenkin ajettavuuteen.
harvemmassa mörrykykässä kyl loppuu "liian kaasun antaminen" jo palon ennen kuin 150km/h kun voimaa ei ole tarpeeksi.
eiköhän toi 150km/h++ ole enemmän aina noita jälkimmäisiä ajovirheitä.

-täysillä tai ei mitään
Has been Time Attack hero - Modified - SW20 Mr2
https://www.youtube.com/playlist?list=PLZ_JNUpZYtwjDKcDb-lDTOspaQH9YtY-7

vipu83

#98
-Kyllä mörrillä voi sladitella ihan mukavasti mutta kyl se aika vaikeaa on kun vertaa vaik 400heppaiseen supraan tai datsuniin jota voi ajaa yhel kädel ja juoda kahvia samalla ...ja tosiaan voimaa tarvii...ja kun ei oikein kunnollista lukkoakaan ole...tosin ei kyl tarvi mikään 100% ollakkaan kun tuota painoa on sen verran ettei ihan helposti yhtä pyörää sudi...jos jossain on hauska ajaa niin soralla :D aivan upea ajaa...vetopitoa on vitusti vaikka sutiikin samalla...soralla voi kyl oikeasti ajaa yli 150kmh sladissa ja jaksaa sutiakin kevyesti.. tosin äkkinäisiä liikkeitä ei kannata harjoittaa..
aika hauskaa sinänsä että yli 400hveellä ei jaksa sutia kuival assul liikkeeltä lähdös kun 1 ja 2:sel tosin vauhtikin kiihtyy aika äkkiä ja rajoitin on samontein pelis...kolmosel mul luisti jo kytkin sopivasti et sai pitoa hyvin...tuskin ois kyl sutinut ees vaik oiskin pitänyt.. saas nähdä miten vaihteistot kestää kesällä kun saa kunnon kytkimen ja lisää voimaa... kun niitä on ennenkin jo hajonnut...  mut ei mörri kyl mikään luisuttelu auto ole... savua tulee kyl ihan vitusti kun painoa on...

ast

Lainaus käyttäjältä: janiK - 21 marraskuu, 2007, 03:20:46
harvemmassa mörrykykässä kyl loppuu "liian kaasun antaminen" jo palon ennen kuin 150km/h kun voimaa ei ole tarpeeksi.
eiköhän toi 150km/h++ ole enemmän aina noita jälkimmäisiä ajovirheitä.

Niinpä mutta omasta lähtee liialla kaasunkäytöllä perä irti nopeissa mutkissa joka kerta. Sitähän tässä on ihmetelty mistä se johtuu kun liiasta tehosta ei ainakaan... :(

janiK

Lainaus käyttäjältä: ast - 21 marraskuu, 2007, 19:51:58
Lainaus käyttäjältä: janiK - 21 marraskuu, 2007, 03:20:46
harvemmassa mörrykykässä kyl loppuu "liian kaasun antaminen" jo palon ennen kuin 150km/h kun voimaa ei ole tarpeeksi.
eiköhän toi 150km/h++ ole enemmän aina noita jälkimmäisiä ajovirheitä.

Niinpä mutta omasta lähtee liialla kaasunkäytöllä perä irti nopeissa mutkissa joka kerta. Sitähän tässä on ihmetelty mistä se johtuu kun liiasta tehosta ei ainakaan... :(
Eiköhän se sullakin tule korjautumaan kun laitat sinne kunnon renkaat alle niin kun suunnittelit.
Has been Time Attack hero - Modified - SW20 Mr2
https://www.youtube.com/playlist?list=PLZ_JNUpZYtwjDKcDb-lDTOspaQH9YtY-7