korisarjan asennus????

Aloittaja jarski, 21 joulukuu, 2006, 20:26:18

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jarski

Moroo; mikä meininki. Jep, taas kyselemäs. Aattelin että jos jos näin talavella olis aikaa laittaa celicaan korisarjaa, niin onko noi esim carzonen korisarjat ihan vaan heittää kiinni? kun oon lukenu ja kuullu että jotku korisarjat ei istu alkuunkaan ja ne on pitäny piliputa tuhannen päreeksi.. ja kun mun auto on musta niin riittääkähän pelkän korisarjan maalaus? tuleeko niinku nätti? Ei muuten, mutta komian tähäre. Mitä pitäis ottaa huomioon tämmöses projektis?..

joo kiitos tiedoista jo etukäteen.

Erci

Carzonen sarjat on kohtalaisen laadukkaat ja hyvin istuvat sekä yleensä niihin tulee kiinnikeet mukaan.
AutoR sarjoista ei minulla ainakaan ole huonoa sanottavaa. Heittämällä paikalleen mr2, 200 sx, 92 civic...
Extreme dimmensionit saa heti kättelyssä unohtaa jos ei halua painia ;)
Hinta kulkee käsi kädessä laadun kanssa, mutta ainahan poikkeuksia löytyy.
Toyota mr2 turbo
www.ftcclub.com

Jore

Lainaus käyttäjältä: Erci - 21 joulukuu, 2006, 23:08:20

Mä olen noita toimittanut varmaan satakunta sarjaa ja ei se ihan noin yksiselitteisesti mene.. Osa noista meni 100% bolt-on, eli kiinni ilman mitään muutoksia ja istuu nätisti. Osa taas on näitä surullisen huonoja mitä ilmeisesti sullekin tuli.

-Jore

zanardi

Carzonen sarjat on kohtalaisen laadukkaat ja hyvin istuvat sekä yleensä niihin tulee kiinnikeet mukaan.

carzonen satsi oli ainakin mun st182 celicaan ihan perseestä. helmat oli kierot ku mitkä ja takapuskuri piti katkasta ja jatkaa. ja samalla päistä lyhentää ja ohentaa reilusti.

extreme dimensionin helmat taas sopi mun 200sx s14a ihan hyvin pikku työllä mutta takapuskurin takapalojen kans oli ongelmia. vai eikös ne jore extreme dimensionit ollu ku en ookkaan ny varma... ? =)
ex toyotat...
celica st182
mkiv 5-speed vapari LHD
aristo jzs147 tt autom
lexus is200 6-speed
mkiv tt 6-speed
nyt:
2jz 5-speed 475kw...
gsxr-r 1000 k5 -06

Jore

Lainaus käyttäjältä: zanardi - 22 joulukuu, 2006, 06:56:08
extreme dimensionin helmat taas sopi mun 200sx s14a ihan hyvin pikku työllä mutta takapuskurin takapalojen kans oli ongelmia. vai eikös ne jore extreme dimensionit ollu ku en ookkaan ny varma... ? =)

Oli ne ED:t.

-Jore

Vesqu

<--
Tohon tui viime keväänä/kesänä laitettua Carzone korisarja ja maalattiin vaan puskurit/levikkeet(kylkilistasta alaspäin)
Niin tuli siitä ihan kohtuullisen näkönen et riippuu vähä minkä kuntonen on autos maalipinta,parashan tulis ku yli maalais koko auton ;)

Niin ja se sopivuus etulippa/takapuskuri meni melko helpolla kii,mut levikkeis oli vähä enempi töitä joskaan ei mitkään pahat.

Maalari noi mulle kiinnitti/maalas.

duke

Lainaus käyttäjältä: Jore - 22 joulukuu, 2006, 01:22:57

Mä olen noita toimittanut varmaan satakunta sarjaa ja ei se ihan noin yksiselitteisesti mene.. Osa noista meni 100% bolt-on, eli kiinni ilman mitään muutoksia ja istuu nätisti. Osa taas on näitä surullisen huonoja mitä ilmeisesti sullekin tuli.

-Jore
voin laittaa kuvia kun saan otettua mitä on Extreme dimmensionit!ainakaa helmoja ei saa ikinä autoon koska ne on liian lyhyet ja matalat sekä niin kierot jotta ne voi heittää roskiin suoraa..mielestä kusetusta koko Extreme dimmension korisarjat.

MT

Tojotalla suomi kuljettaa!

Supra TT Euro-Spec 6spd

Jore

jarski

no niin kiitoksia tähän astisista, joo että se on vähä sattuuko tulemaan maanantai kappaleet ittelle, voi paska jos se homma on noin epä varmaa >:(, eikö ne s....na voi teherä heti sopivia palikoota, vai mikä siinä on...
ihmettelyä herättää...no jos laittaa tarpeeksi rahaa tiskiin niin varmasti joku ne laittais nätisti kiinnikin mulle, korjais tuhannen euron palat esti kokonaan ja leipois paikalleen, mutta ei sekään niin houkuttele.

perkeles.

Jore

Lainaus käyttäjältä: jarski - 27 joulukuu, 2006, 14:35:07
eikö ne s....na voi teherä heti sopivia palikoota, vai mikä siinä on...

Taaloja pöytään niin Japseista saa sarjan vaikka valmiiksi sun auton väriin maalattuna. Se on sitä todellista bolt-onia. Hinta on toki toinen, mutta kaikkea ei voi saada (joskin moni tuntuu niin ajattelevan).

-Jore

ade83

kyllähän kaikki saa sopimaan... se ei ole ongelma vaan kuinka paljon joutuu niiden eteen tekemään töitä...  se onkin toinen juttu.. esim oma korisarja ni etupuskuri oli vissii sillä selvä kuhan väsäs kiinikkeet ja tarkasti ettei ole ilmakuplia.. takapuskurin joutu rälläköimää yhest kohtaa halki ja väännättää oikeesee asentoo... mut helmat olikin sit ihan asia erikse... ne olivat kierot joka vitun ilman suuntaa ja liian pienet... + yms vikaa... joutu pilkkoo 7 osaa per helma  ja vääntää joka vitun ilmasuuntaa... mut kyl ne saa soviteltuu ;) ja ihan siistiks saa

duke

kaveri osti mazdaan korisarjan puolasta maksoi 350e rekka-autolla kotiin se kävi oikeesti bolt-on ei muuta kun maalia pintaan.ostin jorelta sarjan maksoin 1150e leikkasin helmat kolmeen osaan ja mietin mitenkähän tämän sais autoon istumaan!!!puskureita en etes uskalla vielä sovittaa ennen kun vitutus laskee..

Jore

Lainaus käyttäjältä: duke - 28 joulukuu, 2006, 16:30:04
ostin jorelta sarjan maksoin 1150e leikkasin helmat kolmeen osaan ja mietin mitenkähän tämän sais autoon istumaan!!!puskureita en etes uskalla vielä sovittaa ennen kun vitutus laskee..

Ihan mielenkiinnosta, lupasiko tää "jore" 100% istuvuutta?

-Jore

duke

Lainaus käyttäjältä: Jore - 28 joulukuu, 2006, 21:22:06
Lainaus käyttäjältä: duke - 28 joulukuu, 2006, 16:30:04
ostin jorelta sarjan maksoin 1150e leikkasin helmat kolmeen osaan ja mietin mitenkähän tämän sais autoon istumaan!!!puskureita en etes uskalla vielä sovittaa ennen kun vitutus laskee..

Ihan mielenkiinnosta, lupasiko tää "jore" 100% istuvuutta?

-Jore
joo tämä jore sano että en voi luvata ihan bolt onia et tämä sarja on parempaa tuotantoa kun vanhat,mitä ne vanhat on ollu jos nämä uudet on tälläisiä ???en pienestä sano yleensä,mutta jos olet joskus lasikuidulla jotain tehny niin tiedät miten vaikea on tuommosta helmaa tehä korkeammaks ja takaosa helmoista on 45astetta ulos päin nyt kun helma on täynnä muotoja se ei luonnollisesti väänny yhtään sisään päin..luulin et ostan helmat mutta noista ei oikeesti pysty tekemään mitään..ja varmasti uskot että vituttaa kahteen kertaan ostaa nyt helmat.

JP

siellä missä jore!siellä ongelmia! ::)

Jore

Lainaus käyttäjältä: duke - 28 joulukuu, 2006, 22:12:10
joo tämä jore sano että en voi luvata ihan bolt onia et tämä sarja on parempaa tuotantoa kun vanhat,mitä ne vanhat on ollu jos nämä uudet on tälläisiä

Eli toisin sanoen sä kuitenkin tiesit mitä olet ostamassa? Vai unohtuiko se jossain välissä? Kuten sanoin, osa on hyviä, osa huonoja ja osa siltä väliltä. Tämän olen sanonut kaikille tilaajille, myös sinulle.

-Jore

Jore

Lainaus käyttäjältä: JP - 28 joulukuu, 2006, 22:16:09
siellä missä jore!siellä ongelmia! ::)

Kerro toki jos jokin painaa mieltä. Se helpottaa aina kun vähän avautuu.. Ja nythän helpottaa kun kenenkään ei ole enään pakko ostaa minulta kun yrityskin jo lopettanut aktiivisen toimintansa.

-Jore

Krister

Joren ja muiden lasikuituosien myyjien puolustukseksi pitää sanoa että jos myy moneen eri autoon sarjoja niin istuvuus voi vaihdella sarjoittain. Jos yhden auton sarja on bolt-on niin se ei välttämättä tarkoita että toiseen autoon valmistajan sarja sopii yhtä hyvin. Myyjän on todella hankala ennen ensimmäisen sarjan myyntiä tietää mikä on todellinen istuvuus.

Myöskin jos sarja on tilattu jostakin merten takaa niin varmasti todella hankala ottaa huonosti istuvaa sarjaa takaisin ja tietäen istuvuuden niin tuskin sitä kehtaa myydä kenellekään eteenpäin paitsi suurella alennuksella.

Jore

Lainaus käyttäjältä: Krister - 28 joulukuu, 2006, 22:20:24
Joren ja muiden lasikuituosien myyjien puolustukseksi pitää sanoa että jos myy moneen eri autoon sarjoja niin istuvuus voi vaihdella sarjoittain. Jos yhden auton sarja on bolt-on niin se ei välttämättä tarkoita että toiseen autoon valmistajan sarja sopii yhtä hyvin. Myyjän on todella hankala ennen ensimmäisen sarjan myyntiä tietää mikä on todellinen istuvuus.

Ja lisäksi kun nämä jenkkiläiset "valmistajatkin" ostavat sieltä mistä halvimmalla saa (taiwan/meksiko) niin myös samojen sarjojen kanssa laatu heittää, välillä tulee hyvää ja välillä taas jotain muuta. Kuten sanoin, ajan myötä laatu parani huomattavasti mutta heittojakin löytyi. Jos ne olisi ollut 100% bolt-on ja olisin tiennyt sen etukäteen niin olisin varmasti laittanut 500e lisää katetta  :)

Mutta kuten todettu, ei ole enään minun murheeni.

-Jore

duke

just tuon asenteen takia driftstyle varmasti lopetti toimintansa.

Jore

Lainaus käyttäjältä: duke - 28 joulukuu, 2006, 22:25:02
just tuon asenteen takia driftstyle varmasti lopetti toimintansa.

Ei lopettanut. Drift Style lopetti sen takia että markkinoita riittävään kasvuun pitkällä (5-10 vuotta) aikavälillä ei ollut näkyvissä ja lisäksi yrityksen omistaja (siis minä) sai sen verran hyvän tarjouksen palkkatyöstä että päätti lopettaa toiminnan. Suuri syy lopettamiseen oli myös japsi-markkinoiden todella heikko tilanne. HKS ja Cusco ovat tällä hetkellä ainoat japsi-valmistajat joiden toiminnassa ei vielä ole ongelmia markkinoiden kapenemisen johdosta. Isot merkit kuten A'pexi, Veilside, Blitz, Trust jne ovat jo enemmän tai vähemmän ongelmissa.

Asiasta kertonee jotain se että toukokuun Japanin reissullani yhdeksän ison tehtaan joukosta neljä sanoivat suoraan että 5 vuoden päästä Japanilainen viritysosateollisuus on loppu. Tuon varaan vähän vaikea rakentaa mitään isompaa jolla olisi tarkoitus itse elää ja tulevaisuudessa elättää myös muita työntekijöitä.

-Jore

Ferda

Lainaus käyttäjältä: Jore - 28 joulukuu, 2006, 22:23:14
Lainaus käyttäjältä: Krister - 28 joulukuu, 2006, 22:20:24

Ja lisäksi kun nämä jenkkiläiset "valmistajatkin" ostavat sieltä mistä halvimmalla saa (taiwan/meksiko) niin myös samojen sarjojen kanssa laatu heittää, välillä tulee hyvää ja välillä taas jotain muuta. Kuten sanoin, ajan myötä laatu parani huomattavasti mutta heittojakin löytyi. Jos ne olisi ollut 100% bolt-on ja olisin tiennyt sen etukäteen niin olisin varmasti laittanut 500e lisää katetta  :)

Mutta kuten todettu, ei ole enään minun murheeni.

-Jore

Mielestäni replica kiteistä ei saisi edes paljoakaan vaatia, ainakin nuo ED:n näyttäsi olevan kaikki replicoja? Korjaa jos olen väärässä.

Jore

Lainaus käyttäjältä: Ferda - 29 joulukuu, 2006, 00:13:50
Mielestäni replica kiteistä ei saisi edes paljoakaan vaatia, ainakin nuo ED:n näyttäsi olevan kaikki replicoja? Korjaa jos olen väärässä.

Replicoita kaikki lukuunottamatta muutamaa "own design" sarjaa jotka sitten jonkun sarjavalmistajan omaa tai "omaa" mallistoa. Mutta sama se on kaikilla näillä jenkkitoimittajilla, samoista paikoista ne korisarjat tulee ja ne paikat eivät ole tosiaankaan jenkkien sisäpuolella.

Siis säälihän toi oikeasti on että se on tollasta, mutta paria itä-euroopan toimittajaa ja yhtä taiwanin toimittajaa kokeilleena voin todeta että parasta laatua noi oli mitä mä tohon rahaan löysin. Merkkisarjat on toki merkkisarjoja mutta niitä ei about kukaan suomalainen ole valmis ostamaan.

-Jore

nr000001

Lainaus käyttäjältä: Jore - 29 joulukuu, 2006, 00:21:03
Merkkisarjat on toki merkkisarjoja mutta niitä ei about kukaan suomalainen ole valmis ostamaan.

Tämä on kyllä totta.
1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R

ast

Eiköhän noihinkin päde kuluttajansuojalain 12§

gentti

mitäs mielipiteitä veilsiden korisarjoista?

Jore

Lainaus käyttäjältä: gentti - 29 joulukuu, 2006, 02:37:53
mitäs mielipiteitä veilsiden korisarjoista?

Hyviä ja istuvia, mutta erittäin vaikeita saada. Mulla on (oli) tehdassopimus ja viimeinen sarja on tilattu elo-syyskuussa ja viimeinen ilmoitus on että helmikuun lopulla olisi valmis. Lisäksi Veilside on niin suurissa rahavaikeuksissa että harva suostuu enään heidän kanssa kauppaa tekemään kun on riski että rahat jää sisään. Todella sääli ottaen huomioon yrityksen hienon historian. Itse tapasin Yokomaku-sanin (Mr Veilside) toukokuussa ja täytyy sanoa että siinä oli todella sydämellinen kaveri jolle tämä markkina on todellakin rakasta harrastusta enemmän kuin rahan tekoa.

-Jore

duke

eli olis varmaan pitäny 5000e laittaa rahaa jospa ne osat sitten istus :)ei monella alalla onnistus jos toimis niin kun suurin osa suomen tuning-liikkeistä tai onnistus mutta nälkäkuolema tulisi,puhelimiin tai s-postiin ei vastata,luvataan ummet ja lammet,mutta mitään ei saada aikaan.voin vain kuvitella mitenkähän kävis jos laittasin asiakkaalle esim:lämminvesivaraajan joka ei lämmitä vettä sanosin vaan sorry kun tämä tuli rapakontakaa enkä voi ottaa sitä takasi ja tietysti etumaksulla jotta varmasti ei rahoja saa takasi ikinä ;D pitää vain toivoa jatkaville korisarjan myyjille onnea että ei joskus satu oikeasti hankala asiakas ja tulee kotiovelle tuomaan korisarjaa.

Jore

Lainaus käyttäjältä: duke - 29 joulukuu, 2006, 19:12:18
pitää vain toivoa jatkaville korisarjan myyjille onnea että ei joskus satu oikeasti hankala asiakas ja tulee kotiovelle tuomaan korisarjaa.

Jep.. "Sain mitä tilasin, nyt sä saat turpiin"   Onnea valitsemallasi tiellä..

-Jore