Aristo 3.0 Twin Turbo

Aloittaja superpete, 11 syyskuu, 2007, 09:33:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ToniH

Jep niinkun krister sanoi menee aika inssi kohtaisesti mitä lappuja keksivät kysellä itse selvisin tüv todistuksella ja japanin rekkarella.
Akselimassat ottivat japanin rekkarista joten moikka takapenkeille.  :thumbsup:

Juzzo

Lainaus käyttäjältä: ToniH - 03 maaliskuu, 2010, 15:11:20
Jep niinkun krister sanoi menee aika inssi kohtaisesti mitä lappuja keksivät kysellä itse selvisin tüv todistuksella ja japanin rekkarella.
Akselimassat ottivat japanin rekkarista joten moikka takapenkeille.  :thumbsup:
'
Ja vyöt voi pölliä jostain vanhasta corollasta etc., ja mikäli paikoitus painoissa ongelmia ni autoa keveämmäksi ja uusinta punnitus  :thumbsup:
Got lip?

Lainaus käyttäjältä: Sound Performance;8655788Wrong,  Garrett created the sphere.... then God copied Garrett and made the Earth!

ToniH

joo mutta ei se sais olla tuurista kiinni pysyykö neljä paikkasena vai ei  ::) tosin suprassa ei takapenkeillä on yhtä paljon käyttöä ku toisella navalla keskellä otsaa.

Japso

Eli TÜV-todistusta tilaamaan. Kun tuo Suomen Toyota ei ole halukas antamaan lapukoita, niin minkälaisen todistuksen niistä massoista tarvitsee valmistajalta? Olis kontakti tiedossa Alankomaissa, joka saattaisi saada järjestettyä suoraan paikallisesta liikkeestä todistuksen, kunhan vaan osaisin kertoa minkä.
JZS147 6spd
www.500whp.net

ToniH

no ongelma mulla oli että japanin rekkarissa kantavuus oli n.200kg vähemmän kun taas tüv todistuksessa annetut euroopan arvot ja tuohan johtuu siitä että japanilaisten keskipainoksi joskun kehitetty 55kg ja eurooppalaisten läskien 75kg. Toivottavasti joku ketä oikeasti saanut kaikki penkit säilymään japanin tuonnissa voi valottaa sulle mitä lappuja tarviit voit myös kysyä Mamasanin Mikolta jos se osais neuvoa.

Arppe

Lainaus käyttäjältä: ToniH - 03 maaliskuu, 2010, 20:33:09
no ongelma mulla oli että japanin rekkarissa kantavuus oli n.200kg vähemmän kun taas tüv todistuksessa annetut euroopan arvot ja tuohan johtuu siitä että japanilaisten keskipainoksi joskun kehitetty 55kg ja eurooppalaisten läskien 75kg. Toivottavasti joku ketä oikeasti saanut kaikki penkit säilymään japanin tuonnissa voi valottaa sulle mitä lappuja tarviit voit myös kysyä Mamasanin Mikolta jos se osais neuvoa.

Nelipaikkanen on oma risto ja omamassaksi punnittiin 1650kg kun hiukan keventeli autoa ennen puntarille menoa ja kokonaismassa otettiin japanin lapun käännöksestä
Toyota Alphard MHN10 -02
Lexus GS JZS147 -93

Ex
Toyota Aristo JZS161 -00 LHD
Toyota Aristo JZS161 -97
Toyota Aristo JZS147 -93
Lexus GS300 JZS160 -98

Joni P.

Lainaus käyttäjältä: ToniH - 03 maaliskuu, 2010, 20:33:09
Toivottavasti joku ketä oikeasti saanut kaikki penkit säilymään japanin tuonnissa voi valottaa sulle mitä lappuja tarviit

Aiheeseen kun ei mitään lappuja ole saatavilla niin oikeasti sinä aikana kun asiaa murehtii ja märehtii eri forumeilla erilaisten optimistien kesken, realisti repii sinä aikana jo riittävästi painoa pois jotta auton saa konttorilla punnittua tarpeeksi kevyenä.
Siis ihan niin kuin sillä olisi merkitystä onko esim. Supra papereissa 2 vai 4 paikkainen, yhtäkään kertaa ei ole poliisi sakottanut jos kaikki matkustajat istuvat tehdaspenkeissä tehdasvöissä.
www.nukka.fi
www.autoholisti.fi

Japso

#37
Aristo käytetty konttorilla, teknisesti meni läpi heittämällä kun olin vaihtanut etukäteen DOT-merkityt yksiosaiset ajovalot jenkki GS300 Lexuksesta. Takavalot mallia UK-Spec GS300 joissa sumarikin valmiina. Sivuvilkut mallia Ebay missä E13 merkintä. Kuten jo oli tiedossakin, paikkaluku tulee muuttumaan jos ei saa valmistajan dokumenttia. Autosta oli otettu kaikki helposti irtoava pois lukuunottamatta soittimia, kun vietiin puntarille. 1700kg näytti ilman kuskia tankki liki tyhjänä 16" orkkisvanteilla ja kapeilla kitkarenkailla. Sanoi että tankin tulisi olla liki täynnä punnituksessa jos pykälien mukaan mennään. Itse en jaksa ruveta enempää keventelemään lisäpaikkojen toivossa, asia lähti etenemään toista kautta. Toyota-Europella työskentelevä tuttuni laittoi tänään asian eteenpäin esimiehellensä, joka kuulemma oli ottanut asian hoitaakseen mielellään, eli todistus massoista voisi olla mahdollista saada Suomen ulkopuolelta. Samassa yhteydessä on laitettu reklamaatiota Toyota-Finlandin haluttomuudesta myöntää todistuksia koskien JDM-autoja. Toyota-Finlandin asenne on ilmeisesti ihmetyttänyt aiemminkin Euroopan pääkonttorissa, toivottavasti tällä saadaan jotain muutosta aikaiseksi. Jos ei, niin on ainakin yritetty. Kirjoittelen tuloksista jos ja kun asia etenee.
JZS147 6spd
www.500whp.net

Juzzo

Aika reippaasti painoa  :o Itte sain tiputettua ~1600kg alle puolikkaalla tankilla... Mutta helvetin hienoa et oot saanu asian etenemään isommille pojille, jos tohon suhtautumiseen joskus joku muutos tulisi  :thumbsup:
Got lip?

Lainaus käyttäjältä: Sound Performance;8655788Wrong,  Garrett created the sphere.... then God copied Garrett and made the Earth!

Arppe

Toivottavasti oon väärässä mut mitä ite oon ollu japanin toyoon yhteydessä (sieltä ei saa muuta kun todella ystävällisen kieltävän vastauksen) ja kaverilta kuullu euroopan pään lapuista, et se on tyyliä sitä saa mitä tilaa eli saa laput missä on samat painot kun export certificatessa, hope not kuitenkaan
Toyota Alphard MHN10 -02
Lexus GS JZS147 -93

Ex
Toyota Aristo JZS161 -00 LHD
Toyota Aristo JZS161 -97
Toyota Aristo JZS147 -93
Lexus GS300 JZS160 -98

Japso

Lainaus käyttäjältä: Arppe - 12 maaliskuu, 2010, 20:14:54
Toivottavasti oon väärässä mut mitä ite oon ollu japanin toyoon yhteydessä (sieltä ei saa muuta kun todella ystävällisen kieltävän vastauksen) ja kaverilta kuullu euroopan pään lapuista, et se on tyyliä sitä saa mitä tilaa eli saa laput missä on samat painot kun export certificatessa, hope not kuitenkaan

No eiköhän se selviä tässä viikon sisällä. Jos ei rupee tapahtumaan Toyotan päässä mitään, niin vois nostaa kunnon äläkän asian tiimoilta. Luulis nyt asiakaspalvelun jotain merkitsevän tässä taloustilanteessa, ei tuollainen perseily ainakaan mainetta paranna.
JZS147 6spd
www.500whp.net

Zoui

Lainaus käyttäjältä: Japso - 12 maaliskuu, 2010, 21:22:23
No eiköhän se selviä tässä viikon sisällä. Jos ei rupee tapahtumaan Toyotan päässä mitään, niin vois nostaa kunnon äläkän asian tiimoilta. Luulis nyt asiakaspalvelun jotain merkitsevän tässä taloustilanteessa, ei tuollainen perseily ainakaan mainetta paranna.

Se vaan taitaa toyotalle olla ihan sama mitä näille 20 vuotta vanhoille, toiselle markkina-alueelle tarkoitetuille vehkeille tapahtuu suomessa...

Arppe

Lainaus käyttäjältä: Zoui - 12 maaliskuu, 2010, 21:55:06
Se vaan taitaa toyotalle olla ihan sama mitä näille 20 vuotta vanhoille, toiselle markkina-alueelle tarkoitetuille vehkeille tapahtuu suomessa...

Juurikin näin, japanistakin vaan sanottiin että osta uusi tojo suomesta  :toothy10:
Toyota Alphard MHN10 -02
Lexus GS JZS147 -93

Ex
Toyota Aristo JZS161 -00 LHD
Toyota Aristo JZS161 -97
Toyota Aristo JZS147 -93
Lexus GS300 JZS160 -98

Japso

Lainaus käyttäjältä: Zoui - 12 maaliskuu, 2010, 21:55:06
Se vaan taitaa toyotalle olla ihan sama mitä näille 20 vuotta vanhoille, toiselle markkina-alueelle tarkoitetuille vehkeille tapahtuu suomessa...

Ei se taida olla Euroopan osastolle ihan sama, jos tuo tuttavan pomon kommenttiin on uskomista. Jos ne sais potkittua järkeä Toyota-Finlandin väkeen. Ei kait tässä mitään menetettävääkään ole.
JZS147 6spd
www.500whp.net

Japso

Joo en jaksanut ootella vastauksia Tojolta, laihdutuskuuri auttoi ja konttorilla puntarin lukemat pysähtyi 1600kg kohdille, eli viisipaikkainen tuli :icon_biggrin:
JZS147 6spd
www.500whp.net

Aristo81

No niin,itsellä on 5 paikkainen aristo jolle ei ole tehty uudelleen punnitusta!
Omamassa 1680 ja kokonaismassa 2055 eli onko inssi vaan jättänyt välittämättä vai meniskö noilla tiedoilla muutenkin 5 paikkaseksi,häh!?

LiquidStone

Lainaus käyttäjältä: Aristo81 - 29 maaliskuu, 2010, 20:41:19
No niin,itsellä on 5 paikkainen aristo jolle ei ole tehty uudelleen punnitusta!
Omamassa 1680 ja kokonaismassa 2055 eli onko inssi vaan jättänyt välittämättä vai meniskö noilla tiedoilla muutenkin 5 paikkaseksi,häh!?
Sorsan kohdalla inssi ei ainakaan merkannut punnittua painoa otteeseen, vaan kaivoi jostain netistä tiedot ja lykkäsi ne otteeseen. Ei ehkä se oikea toimintatapa, mutta miten vain

Arppe

Lainaus käyttäjältä: Aristo81 - 29 maaliskuu, 2010, 20:41:19
No niin,itsellä on 5 paikkainen aristo jolle ei ole tehty uudelleen punnitusta!
Omamassa 1680 ja kokonaismassa 2055 eli onko inssi vaan jättänyt välittämättä vai meniskö noilla tiedoilla muutenkin 5 paikkaseksi,häh!?

Sulla varmaan tuvi lapusta otettu kokonaismassa kun export cerficatessa riston kokonaismassa on 1955kg
Toyota Alphard MHN10 -02
Lexus GS JZS147 -93

Ex
Toyota Aristo JZS161 -00 LHD
Toyota Aristo JZS161 -97
Toyota Aristo JZS147 -93
Lexus GS300 JZS160 -98

gEmaLi

Lainaus käyttäjältä: Krister - 03 maaliskuu, 2010, 15:02:59

DNSF:ltä lukeneena jotkut inssit ovat vaatineet jopa osan takapenkin poistamista jos autosta tullut 3-paikkainen, mutta laissahan ei ole määritelty penkin maksimileveyttä, joten vöiden poisto pitäisi riittää. Leiman jälkeen vyöt sitten takaisin.

Itselle sanottiin skylinen kanssa että vyö pitää ottaa pois(2007) ja supran(2009) kanssa sanottiin että vyöt saa pitää vaikka tulikin 3 paikkainen  ::) ota siitä sitten selvää..

Japso

Omassa oli japsiotteessa omamassa 1700kg, kokonaismassa 1975kg. Tüv-lapukassa omamassa 1700kg ja kokonaismassa 2055kg, eli senkin mukaan olisi tullut neljäpaikkainen. Nyt siis tuli otteeseen se 1600kg omamassa ja 1975kg kokonaismassa.
JZS147 6spd
www.500whp.net

Japso

Veropäätös kolahti luukusta, 1197€.
JZS147 6spd
www.500whp.net

Arppe

Lainaus käyttäjältä: Japso - 07 toukokuu, 2010, 20:45:24
Veropäätös kolahti luukusta, 1197€.

verotkin tippunu vuodessa 1k€  ;D
Toyota Alphard MHN10 -02
Lexus GS JZS147 -93

Ex
Toyota Aristo JZS161 -00 LHD
Toyota Aristo JZS161 -97
Toyota Aristo JZS147 -93
Lexus GS300 JZS160 -98

nr000001

Alkavat olla verotettuina ja leimattuna kohta neljän tonnin pelejä.
1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R

samsa

Lainaus käyttäjältä: nr000001 - 07 toukokuu, 2010, 21:33:50
Alkavat olla verotettuina ja leimattuna kohta neljän tonnin pelejä.

Ja sekin on melko paljon lähes 20v vanhasta sedanista  ;D
Toyota IlmAristo -93

koNi84

kaikki tuo halvan tehohirmun toivos näit pelei... sit iskee todellisuus, ko pitää jokapäivä käydä tankkaamas...  ;)

Arppe

Lainaus käyttäjältä: koNi84 - 08 toukokuu, 2010, 06:28:15
kaikki tuo halvan tehohirmun toivos näit pelei... sit iskee todellisuus, ko pitää jokapäivä käydä tankkaamas...  ;)

Kyl jos näitä alkaa näkymään samanlailla kun skyllejä niin lähtee kyllä auto vaihtoon  :icon_biggrin:
Toyota Alphard MHN10 -02
Lexus GS JZS147 -93

Ex
Toyota Aristo JZS161 -00 LHD
Toyota Aristo JZS161 -97
Toyota Aristo JZS147 -93
Lexus GS300 JZS160 -98

Coutsi

Lainaus käyttäjältä: Arppe - 08 toukokuu, 2010, 06:49:14
Kyl jos näitä alkaa näkymään samanlailla kun skyllejä niin lähtee kyllä auto vaihtoon  :icon_biggrin:

Ainakin Tampereen suunnalla tuntuu MKIV Supria olevan pilvin pimein, nettiautostakin vilkaistuna niitä on myynnissä aikalailla. Yllättävää ettei Aristoja ole juuri koskaan 10 enempää myynnissä yhtäaikaa, ja nekin lähinnä samoja autoja jotka vaihtavat usein omistajaa. Hinnaltaan Aristo on kuitenkin vapari MKIV tasolla, ilmeisesti se vaparimoottori ei niin huonoasia ole jos Supran vain saa :)
Aristo JZS147 6spd TT @ 1127rwhp

Ace

Täällä myös 1680, 1950 ja 4 paikkaa.
Nissan 200sx s13 -90
ex: Toyota Aristo Twinturbo -92
http://www.minunauto.com/auto/23671

reaper

#58
Perskutarallaa, kateeks käy reilut tonnin verot  >:D

Oma Mk2 kun kävi puntarissa ni taisi näyttää 1800kg, et keventämistä ois ollu.. 3-paikkasta tarjos aluks. TÜV massat ei tosiaan käy (paitsi tietyissä konttoreissa, esim. mulla oli vaan britti-ote jossa ei ollu massoja).

Toyota Finland käskee painuu kiven taa jos niiltä kysyy ja apuahan ei saa Toyotalta muutenkaan. Menin sen reitin UK -> BE -> JP -> BE -> FAIL. Tämä meni niin että kysyin UK:sta ja ne ohjas uudelleen Belgiaan, eli Euroopan päämajaan. Sieltä ystävällinen täti lupas laittaa asian vireille ja pian napsahti mailiini kuva jossa oli massat. Japanin massat toki, koska ei autovalmistajan työntekijäkään voi vain päättää mitä massoja lappuihin laitetaan. Lisäksi massat oli piirretty lapulle, skannattu ja lähetetty mulle liitetiedostona, joten oisivat konttorilla nauraneet mut suohon jos oisin niillä lähteny.

Ois se japsiotteen massa ollu sinänsä kivempi et ois vähä pienemmät verot tullu, mut ei tätä autoa omisteta siks että halvalla pääsis 'kele.

Niin ja unohtui: kyl ainakin Mk2 sai lukkoperällä vakiona. En usko että kovinkaan kysytty lisävaruste alunperin.
Ei rahaa, ei aikaa eikä taitoa. Onneks on tuuria.

Pduk

Lainaus käyttäjältä: reaper - 17 kesäkuu, 2010, 11:45:16
Oma Mk2 kun kävi puntarissa ni taisi näyttää 1800kg, et keventämistä ois ollu.. 3-paikkasta tarjos aluks.

Itsellä lukee rekisteriotteessa omamassa 1860kg. kok. massa 2230kg. Mutta 5-paikkainen on! HEH HEH! 8)
Toyota Aristo V300 Vertex Edition -98
Columbus SLX LP Luciano Paletti Maantiepyörä (Campagnolo C-record spec)
Joël Charrier ratafiksi
BMW E81 118d M-sport, Shadowline -08