Aristo 3.0 Twin Turbo

Aloittaja superpete, 11 syyskuu, 2007, 09:33:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

superpete

olisin kiinnostunut ostamaan käyttöautoks tollasen ariston tai lexusen gs 300.... niin kyselen vaan sitä
että saako lexusta turbo mallisena vai onko aina vapari... tai saako aristoa LHD mallisena vai onko aina RHD
tai saako yleensäkään tuon näköstä kampetta jossa on ratti niinku normi autossa ja 2jz-gte kone, automaatti saa olla

näyttäs olevan pirun edulisia nuo 2jz-gte koneiset japsituonnit, muttei kiinnosta ruveta postia jakamaan...
vai onnistuuko tuo ajaminen muka oikeasti hyvin vänkärin puolta,,, tai voiko siihen edes tottua... ::)

toisaalta vaparikin menis, kun käyttöautoks on tulossa mutta  jos turbo mallia kerta on saatavilla niin >:D
vai onko??
ja saako tollaseen 91-92 vm vapari lexuseen tehdä koneen vaihdon  aristosta... ???

mistä kannattais kysellä nuita?

niin ja onko muuten pätevä kampe?
MR2 aw11  harrastepeli.
+ pari muuta tojotaa..

superpete

ilmeisesti verot on olleet aristoihin luokkaa 2000-4000e jos oon oikein ymmärtänyt eli ihan kohtuu edullista vielä...
mutta lexuksen veroja kun katoin niin 8000e tarjos noin suunnilleen, miks kun sama auto kuitenkin vai vaikuttaako tuo ratin sijainti niin paljon...
vai johtuuko tuo siitä että gs300 pyyntihinnat on järestään yli 15000e    virosta sais sopivasti alle 4000e gs 300 lexusen ja värikin olis sopivan tumma, mutta ei tiä kehtaako ostaa jos veroja tulee 8000e kun saisin suomiauton suoraan kymppitonnilla...
MR2 aw11  harrastepeli.
+ pari muuta tojotaa..

Juipe

#2
Aristoa myyty vain japanissa ja ne on siis kaikki rhd vehkeitä. Lexuksissa ei ole turbokoneita ollut vaan 1UZ-FE kasikone. Tekniikanvaihdossa ei järkeä, savotta varmasti melkoinen ja nuo gs:t kun on vähäpäästöisiä niin tulee senkin kanssa todella kova ottelu.

Jos/kun rhd on automaatilla niin luulisi että tottuminen ei kauaa vie kun ei tarvitse vaihteita arpoa. Rekan ohittaminen taas voi olla mielenkiintoista tietyissä tilanteissa.

4000e lexus virossa kuulostaa yhtä hyvältä kuin kuitin kanssa oleva kultakello mustalaisella.
Juha M

Krister

Lainaus käyttäjältä: Juipe - 12 syyskuu, 2007, 11:01:40
Lexuksissa ei ole turbokoneita ollut vaan 1UZ-FE kasikone.

GS300 = 2JZ-GE

Lehtonen

Tietämättömyys tuo pelotetta RHD:iin.
Ei se oikeasti ole kummallista, tomaattina aivan sikana helpompaa vielä.

Hyvä autohan se on.
En lähtis Lexusta turbottamaan/vaihtamaan konetta. Suoraan Aristo vain.
Ainahan näissä jotain pientä on, kun vanhoja ovat.

Vaparina en miettis todellakaan, GS300 on laiska laite.
Toyota Aristo 2JZGTE -91 * MYYTY
Nissan 200SX SR20DET -91
Honda Accord Tourer at KA24 -04

superpete

on jonnin verran ajokokemusta  RHD manuaali wauxhall cavalierista, kun isällä joskus oli sellanen.... ja ihan hirveätä oli ajaminen ainakin tuolla.... muttta oli tosin manuaali...
jotenkin tuo aristo houkuttelis edullisen hankintahintansa ja halvemman verotuksen vuoksi  ja toki siksikin että olis turbo...
ainoa miinus on tuo RHD :ohnoes:

meinaatko tosiaan ettei tuo 300gs lexus menis käyttöautona  tehonsa puolesta ??? ei kai se nyt niin laiska voi olla
ja eikös koneenvaihto tarvittaessa vois onnistua helpostikkin jos vertailukohtana vois käyttää aristoa??

entäs ohjauksen vaihto??  jos toisen auton hommais kolaroituna jenkeistä...  tarviikohan tulipeltiä vaihtaa... ???
MR2 aw11  harrastepeli.
+ pari muuta tojotaa..

Ferda

Mulla on taittunut RHD:llä 20tkm, vaikkakin automaatti. Ja siihen tottuu todella nopeasti. En suosittele mitään ohjauksen vaihtoja, onhan RHD:ssä se oma viehätys! ;)

Lehtonen

Kyllähän käyttiksenä  menee vaikka litranen micra. Mutta eriasia kuinka kauan sitä jaksaa..
Kyllähän GS:lläkin ajelis ihan kivasti, mutta kun tietää mitä se kyyti vois olla.
Lähtisin ehkä johonkin toiseen autoon. Ei nuo painavat ja vajaatehoset sytytä.

Koneen vaihtohan vois käydä, ainoa että johtosarjassa voi olla tekemistä, vähintään pituudessa.
Tulipellistä ei tietoa, veikkaampa ettei oo ihan läpihuutojuttu. Mutta kokeilemallahan sitä selviää.
Eihän tommonen konevaihtokaan mahoton ole. Sopiva kilvissä oleva konevikanen GS, ja siihen täys Ariston tekniikka.
Jää vähän kalliimmaksi ku hyvä kilvitetty Aristo ja tietty työtunnit päälle.

Helpommin koneen vaihtaa, ku ohjauksen, kun tota ei välttämättä ole tehty LHD:ksi.
Toyota Aristo 2JZGTE -91 * MYYTY
Nissan 200SX SR20DET -91
Honda Accord Tourer at KA24 -04

Krister


superpete

kyllä polttelis ostaa tollanen aristo... :P      ainoa miinus mitä autosta keksin on se että on RHD
muutoin olis just passeli  ja mukava perheauto... onko tuommonen muuten hiljainen ja hyvä ajaa ???
onkos tuossa nyt sitten laatikkoa ja perää myöten vastaava tekniikka kuin  mk4 turbo autom. suprassa?
mites jarrut ??
täytynee vissiin käydä koittaan jossain jotain RHD autom. autoa niin saa vähän tuntumaa että voiko semmosella edes  kaupassa käydä..
MR2 aw11  harrastepeli.
+ pari muuta tojotaa..

nr000001

Lainaus käyttäjältä: superpete - 13 syyskuu, 2007, 23:22:53
onkos tuossa nyt sitten laatikkoa ja perää myöten vastaava tekniikka kuin  mk4 turbo autom. suprassa?
mites jarrut ??

Noissa ei taida olla vakiona lukkoperää. Alustan osista en tiedä, lienevät enemmänkin vastaavat kuin Lexuksissa.
1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R

janiK

#11
Ei rhd paha ole. Sama missä kohtaa autossa istuu niin kyllä se silti kaistalla on vielä pysyny, ei se ittessään ongelma ole.

On kuitenkin parit asiat joissa pikku eroja lhd:hen:
-Parkkihalliin pitää vain ajaa pakilla jos ei ole apukuskia  <= ei ole tarvinnut yrittää
-ohitus tilanteissa hieman hankalampaa nähdä rekan ohi <= voi korvata teholla
-näkyvyys huonompi olan yli esim. moottoritielle tultaessa <= ei vaikuta suorituskykyyn
-vaihteen vaihto vasemmalla <= vaatii pikkusen totuttelua jos on vasen-vammanen kuten itse olen

+radalla on rhd on parempi (kaarteita yleensä 360 astetta enemmän oikealle)
+tienvarsi parkkiin jättäessä pääsee poistumaan autosta pientareelle
+jos vaikka innostus joku päivä postin jako hommista ;D

En kyllä lähtis edes suunnittelemaan puolen vaihtoa.
Itselläni on Celica -91 ja MR2 -95. Mr on RHD ja celica LHD. Ainut mikä sotkee ajonautintoa on käännetyt vilkun ja pyyhkijän viikset.
Tämän kohdan olen ajatellut kääntää toisesta.
Has been Time Attack hero - Modified - SW20 Mr2
https://www.youtube.com/playlist?list=PLZ_JNUpZYtwjDKcDb-lDTOspaQH9YtY-7

superpete

kellään kokemusta ostaa auto täältä: http://www.japan-partner.com/Auto/4345/Toyota/ARISTO/car-for-sale.html
kaveri väitti että tuo kalliimpi hinta sisältää kontituksen ja kuljetuksen...
onko kellään mitään tarkempaa tietoa miten homma hoituu jos tuolta auton tilaa vai jääkö auto saamatta ja rahat lähtee...
halpaa ois muuten ja tuokin aristo kelpais vallan mainiosti...
MR2 aw11  harrastepeli.
+ pari muuta tojotaa..

Lehtonen

Tilaa pois. Niinhän ne muutkin.  ;D
Jos o massia valita, niin ei huono vaihtoehto.
Toyota Aristo 2JZGTE -91 * MYYTY
Nissan 200SX SR20DET -91
Honda Accord Tourer at KA24 -04

ast

#14
FOB hinta sisältää hinnan Japanissa satamassa. Kuljetuksen Suomeen maksat itse, samoin satamakulut tässä päässä (noin 150 euroa jos tulee autolautalla, kontin kuluja en tiedä).

On tuo Japan-Partner ollut ainakin viime syksynä olemassa joten tuskin se mikään huijausfirma on. Toistaiseksi en ole kuullut että kenelläkään olisi yhdestäkään firmasta jäänyt auto tulematta mutta monet minä mukaanlukien ovat kyllä joutuneet odottamaan muutaman kuukauden autonsa pääsyä laivaan.

EDIT: oma autoni EI siis ole tuolta Japan-Partnerilta vaan ostettu toisen Japanilaisen firman kautta. Laivaan pääsyä sai odottaa noin 2 kk.

nr000001

Kyllä tuossa oma jumppansa on. Tiedän kokemuksesta. Eniten tuntuu olevan haasteita kuljetuspuolessa.
1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R

superpete

jeks ariston hankinta menee jäihin :'(
ja hommaan käyttöautoks 96 tai uudemman turbo diesel hiasen...
on tällähetkellä kuitenkin sopivampi laitos mulle...
MR2 aw11  harrastepeli.
+ pari muuta tojotaa..

Mace

No niin!! Nyt blompsahti Aristojenkin verot, kiitos Anttilan Autotalon  :-\ :

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1532712


-95 LHD Eurospec, single Tbo, Pte6870, Re85, targa, 6-speed

ex-toys: -91 MR2 Gti, -99 200sx, -95 Supra JDM TT 6-speed

nr000001

Lainaus käyttäjältä: Mace - 29 syyskuu, 2007, 13:01:24
No niin!! Nyt blompsahti Aristojenkin verot, kiitos Anttilan Autotalon  :-\ :

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1532712

Aika kova pyynti kolariautosta.
1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R

Jore

Lainaus käyttäjältä: nr000001 - 29 syyskuu, 2007, 13:33:54
Aika kova pyynti kolariautosta.

Niin, ilman kolarihistoriaa arvo (ja verot) tietysti enemmän.

-Jore

nr000001

1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R

mkaa

Lainaus käyttäjältä: Mace - 29 syyskuu, 2007, 13:01:24
No niin!! Nyt blompsahti Aristojenkin verot, kiitos Anttilan Autotalon  :-\ :

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1532712

Ei juma >:( pitihän se arvata... no toivottavasti käyttävät vielä takaisinlaskumallia, muuten jää meikäläisen aristo laittamatta kilpiin. Eikös niitä vertailukohteita pidä olla kumminkin useampi kuin 1?


Juipe

Onpa noita päätöksiä tehty yhdelläkin verrokilla, ainakin mp puolella.
Juha M

Lehtonen

#23
Mitäs jousia Riston omistajan on käyttäny Coil-overeissaan? Tai mitä laittaisitte tommoseen 1700kg autoon :)
10/14??

ps. Onhan tuolla onneksi noita tax-free autoja myynnissä. Osaavat ehkä käyttää tullissa järkeä? Tai sitten ei.  ;D
Vaikka onhan sitä Supriakin verotettu törkeesti, kilvellisiin.

Toisaalta Supran arvo on 2-4x Aristoon nähden tai vielä enemmän.
Auto TT JDM menee mun mielestä lähelle jos Aristossa on alusta ja virit kunnossa.
Mutta se onkin mun hlökohtanen toteemus, eikä tullin. :D 

No kesällähän se sitten näkee tuliko siitä hyvä.
Toyota Aristo 2JZGTE -91 * MYYTY
Nissan 200SX SR20DET -91
Honda Accord Tourer at KA24 -04

ast

#24
Aika hurjan kuuloiset nuo 10/14 kg jouset. En tosin tiedä millainen vipusuhde Ariston ripustuksissa on. Itselläni on 1300 kiloisessa MR2:ssa 3.2 kg/mm ja 5.3 kg/mm ja sekin on 40% vakiota enemmän. Tietysti kaikki riippuu siitä mitä hakee. Itse hain parannusta ajettavuuteen tinkimättä mukavuudesta liikaa.

Jore

Cusco näyttäisi laittavan Aristoon 16k / 10k jouset vakiona. Uskoisin näiden(kin) olevan melko optimaaliset katupainotteiseen autoon jolla random radallasudittelua.

-Jore

Peeku

Lainaus käyttäjältä: Jore - 02 lokakuu, 2007, 00:23:03
Cusco näyttäisi laittavan Aristoon 16k / 10k jouset vakiona. Uskoisin näiden(kin) olevan melko optimaaliset katupainotteiseen autoon jolla random radallasudittelua.

-Jore

Mitenhän mk3 suprassa tommoset 16/10 jouset toimii?
- 6gen '94 1.8 gsi celica super tuuning 310tkm
- ex: pari mk3 supea

"vaikka nyt meneekin huonosti, tulevaisuudessa menee vielä huonommin."

nakki86

millai porukal o käyny aristojen kanssa onko ollu ongelmii saar kilpie väliin..?onko tos supra tekniikas jota yleisii vikoi mitä kannattas kattoo ko autoo menee ostaan pitäs viikoloppun men tollast 98vm aristoo kattomaan ja jos hyvältä näyttää niin ostamaan...itel ei o mitää hajuu kauheesti tost supra tekniikasta...millai lasien kans joutuuko niitä vaihtaan tai jotain muuta..?

Japso

Ois -94 Riston kilvitys käsillä ja mitä nyt eri konttoreilta olen kysellyt vaadittavia dokumentteja, niin järjestään on tullut vastaukseksi että tuo auto tänne, aloitetaan katsastus ja katsotaan sitten mitä tarvitaan ::). Sitten jos ja kun ei mene kumminkaan läpi, on kuukausi aikaa ettiä ja tilailla lappuja. Olen jo tehnyt tarvittavat valomuutokset. Eli mitä itse olen käsittänyt, niin dokumentit tuon ikäisestä tarvittaisiin meluista ja jarruista. Päästöjen osaltahan Japanin rekisteriote pitäisi riittää -96 loppuun asti. Paikkalukukikkailun välttämiseksi olisi joku todistus paikallaan akselimassoista, mistä saa? Toyota ei anna mitään todistuksia. Alkaa olemaan pönttö jo ihan sekaisin, mitkä laput ne sitten pitää hommata, että ei pomppaa konttorilla...riittääkö pelkkä Tüv, vai tarvitseeko lisäksi vastaavuus- tai vaatimustenmukaisuustodistusta? Ilmeisesti turvaremeleissäkin pitää olla jotkin merkinnät, mahtaako nuo oman kikottimen laput riittää? Kuva: http://img97.imageshack.us/img97/1544/03032010337.jpg

Kiitoksia sille, joka jaksaa vastailla.
JZS147 6spd
www.500whp.net

Krister

#29
Lainaus käyttäjältä: Japso - 03 maaliskuu, 2010, 14:47:26
riittääkö pelkkä Tüv, vai tarvitseeko lisäksi vastaavuus- tai vaatimustenmukaisuustodistusta? Ilmeisesti turvaremeleissäkin pitää olla jotkin merkinnät, mahtaako nuo oman kikottimen laput riittää? Kuva: http://img97.imageshack.us/img97/1544/03032010337.jpg

Pakettiautopoikien TÜV-lappu on vaatimustenmukaisuustodistus. Se todistaa melut ja jarrut mitä tuon ikäiseen vaaditaan. AKE ei taida hyväksyä Tüv-lapun painoja joten vajaapaikkainen taitaa väkisin tulla. Jos on käyttöohjekirja tai muu "virallinen" valmistajan dokumentti missä lukee akselimassat niin ne kelpuutetaan jolloin voi saada 5-paikkaisen. Suomen Toyotahan ei mitään lappuja tunnetusti kirjoittele. Jos ei mene vyöt noin läpi niin hae romikselta joistain vöistä E-laput ja ompele kiinni. Noikin on niin konttori- ja inssikohtaisia, ei voi tietää etukäteen tuleeko mulkku inssi vai ei.

DNSF:ltä lukeneena jotkut inssit ovat vaatineet jopa osan takapenkin poistamista jos autosta tullut 3-paikkainen, mutta laissahan ei ole määritelty penkin maksimileveyttä, joten vöiden poisto pitäisi riittää. Leiman jälkeen vyöt sitten takaisin.