Vaihdoin tuossa Penarin Toyotaan ja samalla aloin katsella josko löytyisi harrastajalle foorumia. Aikaisemmin on jo tutuksi tulleet DNSF, OCF, Mersufoorumi ja BTCF, sekä Overdrive... Eli autoja on ollut jos jonkinlaista viime aikoina. Eka Tojo siis nyt kyseessä.
Auto on siis 1992 vuosimallia oleva MR2 2.0 GTi 16V Targa. Mittarissa n. 190tkm (veikkaisin, että ei pidä täysin paikkaansa). Oikeastaan joku voisi varmistaa, että jakohihnan vaihtovälihän on 120tkm? Eikö? Vanteen keskireiän koko kiinnostaisi kanssa, jakohan on 5x 114,3.
Kuvia: http://personal.inet.fi/viihde/ajpages/download.html
Autohistoria, jos jotakuta kiinnostaa:
1991-1994: Opel Ascona A (1.9S) vm. 1972
1994-1995: BMW 316 (1.6) vm. 1978
1995-1996: Mini 1000 (1.0) vm. 1978
1996-2000: Opel Kadett (1.2) vm. 1976
2000-2002: BMW 525E (2.7) vm. 1984
2002-2003: Honda Civic (1.3) lasiperä vm. 1985
2003-2004: Nissan 200SX (1.8t) vm. 1992
2004-2005: Opel Vectra B (1.8 ) CD vm. 1996
2005-2005: Plymouth Fury 4D Custom (6.7) vm. 1976
2005-2005: Chevrolet Sportside (5.7) vm. 1989
2005-2006: Mercedes-Benz 300CEa (3.0) 12V vm. 1989
2006-2007: BMW 540ia (4.0) vm. 1993
2007-2008: Toyota MR2 (2.0) GTi16V vm. 1992
2008-2xxx: Opel Omega B2 (2.5) V6 Elegance vm. 2000
MP:t
1990-1991: Yamaha DT125 vm. 1985
2002-2003: Yamaha FZS600 vm. 2001
2006-2006: Suzuki GSX-F750 vm. 1990
2006-20xx: Yamaha TRX850 vm. 1999 (Helmi, josta en ole luopumassa)
Kuvina: http://irc-galleria.net/archive.php?nick=Tenox&album_id=395838
Toyotan parhaat puolet löytyy alustasta mutkateitä silmälläpitäen. Ylipäänsä todella hauska auto!
EDIT: Tojota vaihtui 01.02.08 Omegaan autoliikkeessä. Erittäin hyvin hyvittivät 1992 mallisesta autosta. Yllätyin oikein.
Onnittelut, hauska peli.
Etu- ja takarenkaat näytttävät aika saman levyisiltä mikä ei ole optimiratkaisu, olisi parempi olla 20-30 mm leveyseroa. Jako on 5x114,3 ja soveltuva offset noin 32-42 riippuen vanteesta, renkaasta ja iskarien tyypistä. Keskireikää en muista, mutta voin mitata myöhemmin tänään.
Lainaus käyttäjältä: Tenox - 09 heinäkuu, 2007, 11:43:09
Oikeastaan joku voisi varmistaa, että jakohihnan vaihtovälihän on 120tkm? Eikö?
100tkm / 5 vuotta. Jos ei tietoa koska vaihdettu, niin kannattaa vaihtaa heti. Vaikka ei tossa vaurioita tule vaikka hihna katkeaa.
Lainaus käyttäjältä: ast - 09 heinäkuu, 2007, 12:11:35
Onnittelut, hauska peli.
Etu- ja takarenkaat näytttävät aika saman levyisiltä mikä ei ole optimiratkaisu, olisi parempi olla 20-30 mm leveyseroa. Jako on 5x114,3 ja soveltuva offset noin 32-42 riippuen vanteesta, renkaasta ja iskarien tyypistä. Keskireikää en muista, mutta voin mitata myöhemmin tänään.
Tuossa oli kun sen ostin takana 225/50/17 ja edessä 215/40/17. Nuo on ainoat rekisteriotteessa mainitut rengaskoot. (Siis ihan ainoat, edes normaalikokoja ei ole otteessa mikä on outoa.) No ne 225/50 gummit otti takana kaariin kiinni joka töyssyssä, joten vaihdoin ne heti samankokoisiin kuin edessä on. Toimii noin ihan OK, eikä tartte muutoskatsastella. Talvirenkaiksi mietin 15" kitkoja tai nastoja. Kumpaa suosittelisitte tähän autoon?
Lainaus käyttäjältä: Juipe - 09 heinäkuu, 2007, 13:35:31
Lainaus käyttäjältä: Tenox - 09 heinäkuu, 2007, 11:43:09
Oikeastaan joku voisi varmistaa, että jakohihnan vaihtovälihän on 120tkm? Eikö?
100tkm / 5 vuotta. Jos ei tietoa koska vaihdettu, niin kannattaa vaihtaa heti. Vaikka ei tossa vaurioita tule vaikka hihna katkeaa.
Vaihdettu 150tkm kohdalla, eli n. 40tkm sitten. Eli ei kiirettä, täytyy tarkistaa kauanko hihnan vaihdosta ajallisesti on.
eikö muka 3s-ge hajoa jos hihna katkeaa?? mites 7m, hajoaako vai ei?
ja ettei mene liian ot: nyt vaan tenox autojäsen hakemus meneen, tullee paljon lisää tietoa aiheesta kun foorumi "avautuu" ei tääl vieraspuolella oo mitään ;)
Pitää laittaa hakemus kotoa, kunhan sinne pääsen.
Itte kanssa mietin, että eikö muka 16V kone hajoa jos remmi katkeaa?
EDIT: Hakemus sisällä.
EDIT: Ja jäsenyys plakkarissa.
en tiiä näistä hieman korkeaviritteisimmeistä koneista, mutta 4a-f kone mikä on esim. carina 2 ei hajoa, ja konehan on 16v. jostain luin juttua että suprassa ei venat ota mäntiiin mutta ventiilit vois mennä sekasi keskenään ???
Ei nyt uusi Toyota kuski, eikä niin nuorikaan ;D . Mutta kirjauduimpa tännekin ja tuttuja niccejä Fintoysilta näkyy olevan reilusti.
Edit: Sama juttu: Hakemus sisällä.
Lainaus käyttäjältä: Tenox - 09 heinäkuu, 2007, 19:19:15
Pitää laittaa hakemus kotoa, kunhan sinne pääsen.
Itte kanssa mietin, että eikö muka 16V kone hajoa jos remmi katkeaa?
EDIT: Hakemus sisällä.
Ei hajoa, joskus fintoysin puolelta sitä kyselin..
Hyvä homma sitten jos ei hajota myllyä. Fiksua.
Tuulilasi tuohon pitäisi vaihdattaa vielä ja sitten ei muuta kuin raakaa ajoa. Pari kysymystä voisin heittää vielä autojäsenyyttä odotellessa tähän ketjuun. Ylläpito voinee ottaa kantaa jos kysyn väärässä paikassa tai turhia juttuja. Eli:
1.) Mitähän mahtaa tuulilasi kustantaa 2.) Targapalat ajattelin kalvottaa, varmaan pystyy tuonkokoiset itsekin väsäämään? 3.) Millainen bensankulutus on odotettavissa? Pääseekö rauhallinen kuski 70% matkaa 30% kaupunkia alle 8l / 100km keskikulutuksella? (vertailun vuoksi edellisellä autolla 8000km keskikulutus oli 11,1l / 100km ja autossa sentään oli 4.0 V8 - kertonee jotain ajotyylistäni normaalisti.)
tuuliasi on 200 molemmin puolin varmasti... kattopalaa voii yrtiittää kalvottaa, mut vaikee homma se on ei kannata uskoa paketin kylkeä missä sanotaan jotain 3 helppoo vaihetta tjtn... ;D
Tota en nyt ihan täysin ymmärrä tota targapalan kalvotusta? mikä tolla ideana?
Lainaus käyttäjältä: Getcool - 10 heinäkuu, 2007, 20:33:50
Tota en nyt ihan täysin ymmärrä tota targapalan kalvotusta? mikä tolla ideana?
Sama. Ja tuskin pääsee alle 8 litraan...
Lainaus käyttäjältä: Getcool - 10 heinäkuu, 2007, 20:33:50
Tota en nyt ihan täysin ymmärrä tota targapalan kalvotusta? mikä tolla ideana?
Voisin kuvitella kuvien perusteella ja kun sitä kalvottamassa ollaan, että se on lasia ja melko kirkasta semmoista. Elikä miksi nyt yleensä laseja kalvotetaan. Ulkonäkö, suoja auringolta ja ehkä tässä tapauksessa eniten näkösuojana linja-auto lastilliselta eläkeläisiä kun on valoissa herkkä hetki jonkun neitokaisen kanssa..
onko muka MR2:sessa targa lasia?
nii en itekkää tiijä mut sain kuvan tosta viestistä että on lasia >:D
Samoilla linjoilla minäkin, oletin vain ja voisi noista kuvistakin päätellä palojen olevan lasia. Olisko lisävaruste tai esim. juhlamalli?
Täytyy kyllä myöntää että jos tässä ollaan peltiä kalvottamassa niin en minäkää ymmärrä ;D
Lyhyt video missä näkyy palat --> ftp://ftp.mr2.com/pub/geoff/mr2/movies/mr2_ext.mov
Lainaus käyttäjältä: Getcool - 10 heinäkuu, 2007, 21:53:55
onko muka MR2:sessa targa lasia?
MR2:ssa ei ole oikeastaan targa-kattoa vaan "T-bar" katto josta irtoaa kaksi erillistä palaa. Nämä palat ovat ainakin läpinäkyviä, joskin valmiiksi tummennettuja. En tiedä ovatko ne lasia vai jotain muuta materiaalia koska itselläni on kovakattoinen malli.
Siis nuo targapalat tai mitkä sitten ovatkaan ovat ihan lasia ja jos ovat valmiiksi tummennetut, niin hyvin hennolla kädellä kyllä sitten. Eli aurinko paistaa sisään, häikäisee ja kuumottaa. Eikä noita aina viitsi käyttöautosta poiskaan ottaa. Sitten kun haluaa fiilistellä niin ottaa sitten pois ja ajaa vielä ikkunat auki, niin onhan se aika lähellä avoa. Noissa on kai orkkiksena jonkinlaiset verhot, mikä selittää sen, ettei tummennusta juurikaan ole. Yhtäkaikki tummennus olisi aika kiva, ulkonäön puolesta ihan menisi noinkin.
Vai ei mene alle 8l... No katotaan mihin menee, tankkasin täyteen just.
Mä olin vähä heikosti mukana, aattelin jotenki että puhutaan suprasta koko ajan. :D Ja tuo mun kommentti kulutukseen liittyen koski siis supraa... My bad :-X
Lainaus käyttäjältä: Tenox - 10 heinäkuu, 2007, 22:27:54Noissa on kai orkkiksena jonkinlaiset verhot, mikä selittää sen, ettei tummennusta juurikaan ole.
Jep, niitten alla on tosiaan "verhot". Voi pitää ummessa, tai avata jos haluaa valoa.
Lainaus käyttäjältä: Juipe - 09 heinäkuu, 2007, 13:35:31
Lainaus käyttäjältä: Tenox - 09 heinäkuu, 2007, 11:43:09
Oikeastaan joku voisi varmistaa, että jakohihnan vaihtovälihän on 120tkm? Eikö?
100tkm / 5 vuotta. Jos ei tietoa koska vaihdettu, niin kannattaa vaihtaa heti. Vaikka ei tossa vaurioita tule vaikka hihna katkeaa.
Hmm...riippuu mistä on lähtösin. saksasta tuoduissa kilometrit pitää hämmästyttävän hyvin paikkansa.
omasta -91 celicastani löysin jakohihnan kotelosta tarran jossa oli merkitty vaihtoajaksi -97 ja 87tkm. Nyt mittarissa 160t.
en olisi ikinä uskonut ostaessa mutta sitä mukaa kun on osia vaihdettu, kaikki on osottautunut alkuperäisiksi joten pakko se on vaan alkaa uskoa. pari tuttua autotoimittajaa (saksassa asuneita) sanoo ettei saksassa ajeta lähimainkaan samoja mittarilukuja kuin suomessa. tiedä hänestä mut oman kunto ja osat viittaa siihen että paikkansa pitää. etipä suomesta saman ikäinen samoilla lukemilla...
Pitää tutkia tuota verhoasiaa vielä, mutta minusta näyttää että omassa verhot on historiaa. Olisivat kyllä kalvoja fiksumpi ratkaisu.
Oman kilsoja epäilen lähinnä ratin, vaihdekepin ja käsijarrukahvan kuluneisuuden, polkimien vaihdetun pinnan ja puhki vasemmasta sivuttaistuesta olevan kuskinpenkin takia. Auto on muuten hämmästyttävän hyväkuntoinen ja ruosteeton kyllä. Kaikki myös toimii ja kajuutta on muuten erittäin siisti. Liekö sitten ollut saksanmaalla kuskina kultsormusgyntteri. ???
Kulutus kiinnostaisi yhä + tieto siitä, että saako MR2:een Suomen tai Englanninkielistä käyttöohjekirjaa jostain joko PDF muodossa tai sitten paperisena helposti / halvalla / ilmaiseksi?
Ensimmäisen viikon jälkeen tuntuu edelleen hämmästyttävän kivalta ja hauskalta autolta. Tosin 120km/h mittarinopeutta alkaa selkeästi koneen ääni kuulumaan kabiiniin ja helvetin uraherkkä tuo on tuolla rengastuksella. Muuten ei voi kuin kehua tähän asti. Penkki on hyvä, ajoasennon saa aika hyväksi, vaihteisto toimii napakasti joskin kytkin on vähän turhan pitkäliikkeinen (kuulemma juuri täyshuollettu). Alusta on uskomattoman hieno, joskin hiukan kova. Hiukan laiskaltahan tuo tuntuu, mutta kyllä sillä kerkeää. Tuntuu myös, että paras tehoalue olisi jossain 3-5000rpm, eikä kierrättäminen oikein ainakaan 1&2 vaihteella kannata vaikka punaraja on vasta 7000rpm. Millainen mahtaa olla teho / vääntökäyrä tuossa? Mielenkiintoinen laite kyllä. ;D
Lainaus käyttäjältä: Tenox - 11 heinäkuu, 2007, 08:48:35
Pitää tutkia tuota verhoasiaa vielä, mutta minusta näyttää että omassa verhot on historiaa. Olisivat kyllä kalvoja fiksumpi ratkaisu.
Oman kilsoja epäilen lähinnä ratin, vaihdekepin ja käsijarrukahvan kuluneisuuden, polkimien vaihdetun pinnan ja puhki vasemmasta sivuttaistuesta olevan kuskinpenkin takia. Auto on muuten hämmästyttävän hyväkuntoinen ja ruosteeton kyllä. Kaikki myös toimii ja kajuutta on muuten erittäin siisti. Liekö sitten ollut saksanmaalla kuskina kultsormusgyntteri. ???
mulla suprassa 190 thkm mittarissa, ratti täysin lopussa, penkki kohta puhki. saksalaiset ei oo viimesen päälle auton pitäjiä, siitä se vaan johtuu usko pois!!
saksalaiset on myös kovia ruuvaamaan mittaria... tai en tiedä mut harvoin mikään saksantuonti on yli 150 tkm ajettu vai onko ??? :P
mulla mittarissa yli 200 tkm ja penkit ym. vieläkin juhlakunnossa ;) tai ainakin ihan siistit...
kyllä ne siinä 100-150 thkm kieppeillä on. mulla on ainaki täysin ruosteeton yksolö, en sit tiiä kilsoista. alatukivarret un uusittu eteen hiljatttain, itse en niitä ole uusinut. etuiskarit on myös lopussa, joten ei tuo kilsamäääärä kovin kaukana oo O0
Lainaus käyttäjältä: Tenox - 11 heinäkuu, 2007, 16:35:20
Kulutus kiinnostaisi yhä
Matka ajossa pääsin 7litralla ja sekalaisessa pyöri siinä 8 litran paikkeilla. Toki sen enemmänkin sai viemään.
LainaaTuntuu myös, että paras tehoalue olisi jossain 3-5000rpm, eikä kierrättäminen oikein ainakaan 1&2 vaihteella kannata vaikka punaraja on vasta 7000rpm. Millainen mahtaa olla teho / vääntökäyrä tuossa?
5000rpm jälkeen tuo vasta alkaa vetämään eli kannattaa tarkastaa toimiiko ne läpät siinä imusarjassa.
Lainaus käyttäjältä: -tarzi- - 11 heinäkuu, 2007, 23:08:42
mulla suprassa 190 thkm mittarissa, ratti täysin lopussa, penkki kohta puhki. saksalaiset ei oo viimesen päälle auton pitäjiä, siitä se vaan johtuu usko pois!!
Edellisessä autossa sisusta oli kuin uudessa ja mittarissa 200tkm.
Lainaus käyttäjältä: Olli - 12 heinäkuu, 2007, 08:19:44
5000rpm jälkeen tuo vasta alkaa vetämään eli kannattaa tarkastaa toimiiko ne läpät siinä imusarjassa.
Mitenkäs niiden toimivuus todetaan?
Kokeilin tässä eilen vähän ja ei tuo missään nimessä tukehdu 5000rpm jälkeen, mutta tuntuu kuin äänet ja liikkuminen ei oikein kohtaisi. Ehkä olen tottunut vähän matalampivireiseen koneeseen. Kolmosella tuo ottaa kyllä sen reippaat 160km/h mittariin ja kierroksia siinä vaiheessa reipas 6500rpm. (Olisi mennyt enempikin, mutta säälitti.) Eli mitä mieltä, onko läpät reerassa?
Ja kiitos kulutusinfosta.
Itellä Celicassa ainoastaan pelkääjä ovipahvin "käsinoja" on kulahtanut/pehmentynyt ollu isokaveri istumassa. Muuten virheetön ja ajettu 230 000km Itävallantuonti. Ruoste vapaa myöskin.
Lainaus käyttäjältä: Tenox - 12 heinäkuu, 2007, 08:33:36
Mitenkäs niiden toimivuus todetaan?
Imusarjan lähettyvillä jossakin on alipainekello joka pitäisi liikkua 5000rpm paikkeilla.
edit: läppiä liikuttava kello löytyy kuvassa (http://personal.inet.fi/private/ylli/kuvat/acis.JPG) punaisella ympyröitynä
Lainaus käyttäjältä: Olli - 12 heinäkuu, 2007, 10:53:51Imusarjan lähettyvillä jossakin on alipainekello joka pitäisi liikkua 5000rpm paikkeilla.
edit: läppiä liikuttava kello löytyy kuvassa (http://personal.inet.fi/private/ylli/kuvat/acis.JPG) punaisella ympyröitynä
Pitää tutkia. Mikäs muuten on, kun mulla on erilaiset poikkituet (2kpl, kuvassa vain yksi). Eri "kehitysversio"?
EDIT: Oma auto on kanssa liki 100% ruosteeton pohjaa tutkin ja lisämassailin vähän, eikä tarvinnut ruostetta kraapia ensin. Hieno homma.
Lainaus käyttäjältä: Hyyti - 12 heinäkuu, 2007, 09:09:19
Itellä Celicassa ainoastaan pelkääjä ovipahvin "käsinoja" on kulahtanut/pehmentynyt ollu isokaveri istumassa. Muuten virheetön ja ajettu 230 000km Itävallantuonti. Ruoste vapaa myöskin.
Mulla taas on ns. "Suomiauto" ja katkoton huoltokirja, jonka mukaan autolla on nyt ajettu 180638 km ;D
Ainoa vika on kulunut kuskinpenkki, joka on kulumassa (rispaantunut hiukan vasta) persuksen alta puhki
Lainaus käyttäjältä: Tenox - 09 heinäkuu, 2007, 15:55:50
Lainaus käyttäjältä: ast - 09 heinäkuu, 2007, 12:11:35
Onnittelut, hauska peli.
Etu- ja takarenkaat näytttävät aika saman levyisiltä mikä ei ole optimiratkaisu, olisi parempi olla 20-30 mm leveyseroa. Jako on 5x114,3 ja soveltuva offset noin 32-42 riippuen vanteesta, renkaasta ja iskarien tyypistä. Keskireikää en muista, mutta voin mitata myöhemmin tänään.
Tuossa oli kun sen ostin takana 225/50/17 ja edessä 215/40/17. Nuo on ainoat rekisteriotteessa mainitut rengaskoot. (Siis ihan ainoat, edes normaalikokoja ei ole otteessa mikä on outoa.) No ne 225/50 gummit otti takana kaariin kiinni joka töyssyssä, joten vaihdoin ne heti samankokoisiin kuin edessä on. Toimii noin ihan OK, eikä tartte muutoskatsastella. Talvirenkaiksi mietin 15" kitkoja tai nastoja. Kumpaa suosittelisitte tähän autoon?
Jännä ettei 225 nakit sopinu pyörimään.
Takana käyttävät maailmalla 17" vanteilla yleisesti 245/40 renkaita(, edessä 215/40).
Ittelläni on 255/40 17 9" vanteilla ja 35 ofsetilla. Rengas ottaa hiukka kii kaareen, mutta on autoa laskettukin. Väittäsin ettei ottas mulla kii jos vaihtaa 245 nakit.
Lainaa
Lainaus käyttäjältä: Olli
Lainaus käyttäjältä: Tenox - Kello on 16:35, Heinäkuu 11, 2007
Kulutus kiinnostaisi yhä
Matka ajossa pääsin 7litralla ja sekalaisessa pyöri siinä 8 litran paikkeilla. Toki sen enemmänkin sai viemään.
Lainaus
Tuntuu myös, että paras tehoalue olisi jossain 3-5000rpm, eikä kierrättäminen oikein ainakaan 1&2 vaihteella kannata vaikka punaraja on vasta 7000rpm. Millainen mahtaa olla teho / vääntökäyrä tuossa?
5000rpm jälkeen tuo vasta alkaa vetämään eli kannattaa tarkastaa toimiiko ne läpät siinä imusarjassa.
Eikös ton 3s-ge gen2 koneen pitäs vetää melko tasasesti siitä 3000rpm => tappiin asti?
...niin mun celica tekee ja tuntuu ihan sen tehoiselta mitä luvataan, mutta voihan se olla et siinäkin on vikaa.
Onko heittää vaki koneen tehokäyrää.
gen 3 kone onkin sit eri asia ja se rupee potkii vasta ~5000.
Lainaus käyttäjältä: janiK - 13 heinäkuu, 2007, 09:07:53
Lainaus käyttäjältä: Tenox - 09 heinäkuu, 2007, 15:55:50No ne 225/50 gummit otti takana kaariin kiinni
Jännä ettei 225 nakit sopinu pyörimään.
Takana käyttävät maailmalla 17" vanteilla yleisesti 245/40 renkaita
225/50/17 on kolmisen senttiä korkeampi ku 245/40/17...ja ET:kin tietty vaikuttaa paljon.
Juu, ei se leveys vaan se korkeus veikkaan. Ellei olisi noita 17" vanteita valmiina niin itse laittaisin tuohon 16" vanteet ja renkaat ehkä 205/50/16 eteen ja 235/45/16 taakse tai tuohon tyyliin. Nyt saapi olla nuo kesän ja tosiaan talveksi täytyy löytää 15" nastat vielä.
Testasin tuota läppäasiaa ja kyllä se aukeaa. On varmaan vaan tunnepuolella tämä asia, kun ei ole tottunut tähän kierrättämiseen... :P Kyllä tuo siis kiertää ihan OK joskaan en kyllä henno yli 6500rpm päästää, mutta jotenkin tuntuu ettei yläpäässä tapahdu tarpeeksi. On varmaan vain tunne, selviäisi jos ajaisi toista samanlaista.
Lainaus käyttäjältä: Tenox - 13 heinäkuu, 2007, 20:47:52
Testasin tuota läppäasiaa ja kyllä se aukeaa. On varmaan vaan tunnepuolella tämä asia, kun ei ole tottunut tähän kierrättämiseen... :P
Ajossa läppien aukeamisen huomasi vain 1 ja 2-vaihteella ja täysin vakio koneella. Kun vaihdoin ilmanputsarin ja Supersprintin putkiston niin tuo ilmiö lieveni/katosi miltei kokonaan.
LainaaOnko heittää vaki koneen tehokäyrää.
Tässä (http://img100.imageshack.us/img100/4307/gen23sgestandard4oc.jpg) yksi vakio gen2 dynokäyrä. Tehtaan käyrää en tähän hätään löytänyt mutta eiköhän tuo aikalähellä sitä ole. Maksimi vääntöhän tulee tehtaan mukaan 4800rpm ja teho 6600prm
Lainaus käyttäjältä: Olli - 14 heinäkuu, 2007, 11:05:26
Ajossa läppien aukeamisen huomasi vain 1 ja 2-vaihteella ja täysin vakio koneella. Kun vaihdoin ilmanputsarin ja Supersprintin putkiston niin tuo ilmiö lieveni/katosi miltei kokonaan.
Itse en kyllä ajossa huomaa mitään läppien aukeamista. Kokeilin konehuoneessa kaasuvivustolla kierrättämällä ja kun tarpeeksi antoi hanaa niin kyllä läpät aukesivat. Kierroksista en tietty tiedä kun olin konehuoneen puolella.
LainaaTässä (http://img100.imageshack.us/img100/4307/gen23sgestandard4oc.jpg) yksi vakio gen2 dynokäyrä. Tehtaan käyrää en tähän hätään löytänyt mutta eiköhän tuo aikalähellä sitä ole. Maksimi vääntöhän tulee tehtaan mukaan 4800rpm ja teho 6600prm
Tuo käyrä näyttää aika lailla loogiselta autoni käytökseen nähden. Eli 6500rpm (noh 6600rpm) yli tuskin kannattaa millään vaihteella konetta rääkätä ja aika tasaisesti nousee tehokäyrä siihen asti. Tosin vääntöpuoli lähtee pieneen laskuun jo aiemmin. Ehkä tuo selittää sen hengettömyyden jota olen aistivinani yläpäässä? Toisaalta vääntö pompsahtaa 3000rpm paikkeilla ylöspäin ja minusta vetoakin alkaa siinä kohtaa tulemaan lisää selkeästi.
Veikkaan, että oma riisipussi on ihan OK säädöissä. ;D
Dodiiiin. 37,07 litraa meni ja 427km pääsin. Jos oikein lasken, niin tuosta tulee noin 8,7l / 100km. Ihan OK siihen nähden, että tuohon sisältyy muutamia pikku testejä ja kikkailuja ::) ja normaalia enemmän kaupunkiajoa. Veikkaan, että 0,5-1l / 100km laskee vielä kulutus, kun normiajoon pääsee kiinni. Olen tyytyväinen. Auto on kyllä ollut kiva hankinta.
Ajattelin kuningasideana laittaa tuohon imukuppiverhot targapaloihin. ;D Saa tarvittaessa pois, halvat eikä tartte tuhrata kalvojen kanssa. Huomiovaloja mietin kanssa, josko laittaisi. 90e on vaan aika suolainen hinta. Yhdet sopivan pienet - muistaakseni Hellan - valot löysin.
Ite ostin Motonetista Hellan huomiovalot, olikohan ne karvan vajaat 50e, vissiin 49e ja senttejä päälle.
Noista huomiovaloista maksoin 75€.
Saako nykyään Suomessa ajaa pelkillä huomiovaloilla ?? Eikös se yhteenväliin ollut kielletty.
Lainaus käyttäjältä: emk67 - 17 heinäkuu, 2007, 08:39:28
Saako nykyään Suomessa ajaa pelkillä huomiovaloilla ?? Eikös se yhteenväliin ollut kielletty.
oli ja mut asiallisella keskustelulla vältin sakot et poliisin mielestä ovat vissii vieläkin mutta lain mukaan päiväsaikaa selkeällä säällä riittää huomiovalot
Ei huomiovaloja missään välissä oo kielletty.
Keltaisia huomiovaloja ei saa käyttää 10/1994 jälkeen rekisteröidyissä autoissa. Oisko tullu joku sekaannus ton kanssa? Vanhemmissa niitä saa käyttää edelleen ja uudemmissa saa käyttää vain kirkkaita.
Tai sitten sen kanssa, että monen mielestä huomiovalo=sumuvalo ja jälkimmäisillä ei toki saa ajella hyvässä kelissä.
Tai jos oikeen nusastaan pilkkua, niin pelkillä huomiovaloilla ei saa ajaa. Takavalojenkin pitää palaa.
Lainaus käyttäjältä: Upi - 17 heinäkuu, 2007, 07:26:56
Noista huomiovaloista maksoin 75€.
Jep. Tuollaiset oli 90e täällä Porissa. Pitää tinkailla ja kattella muista liikkeistä. Ei oikein kehtaa vanha mies sumareillakaan ajella, eikä luukkuja viitsisi aina nostella. Imukuppiverhot voisi hakea samalla ja katsella vähän navigaattoreja. Onko porukalla niistä kokemuksia? Garmin Nuvi 200 on tällä hetkellä aika vahvoilla.
Onko muuten miten yleistä, että MR2:ssa on keltaiset sumuvalot? Mulla on, eikä kuulemma ainakaan viime katsastuksessa mitään sanottu. Edellinen omistaja sanoi, että hänen käsittääkseni orkkikset ovat. Itte en ole ennen kuullutkaan moisista.
Ainakin alkupään suprissa on keltaiset sumuvalot. Tai en ne polttimot siellä keltaiset ole, joku heijastinosa on kaiketi keltainen ja tämän johdosta ne näyttää keltaisilta.
Lainaus käyttäjältä: Tenox - 17 heinäkuu, 2007, 20:06:40Onko muuten miten yleistä, että MR2:ssa on keltaiset sumuvalot? Mulla on, eikä kuulemma ainakaan viime katsastuksessa mitään sanottu.
Saahan sumarit olla keltaiset, eli ei niistä katsastuksessa pitäisikään tulla sanomista.
Tuonne on koottu valaisinasiaa selkokielellä. Kannattaa ehkä useammankin lukasta toi läpi:
http://ffp-motorsport.com/tuning/laki/valot.php
mullapa on myös ajovalot kasari keltaset:D on kyl aika pornoa O0
Lainaus käyttäjältä: Tem - 17 heinäkuu, 2007, 21:32:04
Tuonne on koottu valaisinasiaa selkokielellä. Kannattaa ehkä useammankin lukasta toi läpi:
http://ffp-motorsport.com/tuning/laki/valot.php
Lukaisinpa tuolta noista huomiovaloista. Jos oikein lainmukaan nuo koittaisi MR2:een laittaa niin hankalaksi menee..
Enintään 40cm ulkoreunasta, huomiovalojen väli min. 60cm, korkeus maasta min. 25cm. Tuosta saa hyvän käsityksen MR2:n etupäästä. http://personal.inet.fi/viihde/ajpages/MR2_002.jpg Mietin huomiovaloja joko tuohon heti kilven alle sumareiden viereen tai sitten siihen alemmalle "hyllylle" edelleen sumareiden viereen.
Ongelmia:
- Ylemmässä hyllyssä on kuskinpuolella tuo hinaussilmukka.
- Alempaan hyllyyn sijoitettuna ei taida täyttyä ehto 25cm tai enemmän maasta.
- Kummassakaan ei ihan toteudu ehto 60cm toisistaan, eikä - riippuen mistä mitataan - ehkä tuo max 40cm reunasta.
- Mihinkään muualle noita ei taida järkevästi saada...
Ratkaisuna olisi paras jos löytäisi jostain pienet pyöreät huomiovalot. Ne saisi melko varmaan tuohon ylemmän hyllyn reunoihin lainmukaisesti...
LainaaOngelmia:
- Ylemmässä hyllyssä on kuskinpuolella tuo hinaussilmukka.
- Alempaan hyllyyn sijoitettuna ei taida täyttyä ehto 25cm tai enemmän maasta.
- Kummassakaan ei ihan toteudu ehto 60cm toisistaan, eikä - riippuen mistä mitataan - ehkä tuo max 40cm reunasta
Näissäkin tulkinta varaa hieman riippuen katsastuskonttorista..
valittivat että on 15 cm liian lähellä toisiaan ja kun kysyin että mihin herra haluaa ne sijoitettavaks niin
käski laittaa puskurin ala nurkkiin jolloin ne on n.15cm maasta ja n. 20cm reunasta.
Mä laittasin sumareiden tilalle, niitä kun tarvii sen 2 kertaa vuodessa ja sillonkin auttavat vaan sen 10-20 metriä..
Sumareiden tilalle olisi paikkana OK, mutta haluaisin pitää nekin. ::)
Lainaus käyttäjältä: Tenox - 17 heinäkuu, 2007, 23:11:31Ratkaisuna olisi paras jos löytäisi jostain pienet pyöreät huomiovalot.
Mulla on justiin nuo Hellan pyöreät huomiovalot.
Näkyypi tuossa avatarissa sumarien paikoilla. Ite en noista sumareista niin välitä, kun niitä tarvii kesälelussa todella harvoin, eikä valoja täynnä oleva keulakaan enää näytä nätiltä... 8)
LainaaImukuppiverhot voisi hakea samalla ja katsella vähän navigaattoreja. Onko porukalla niistä kokemuksia? Garmin Nuvi 200 on tällä hetkellä aika vahvoilla.
Tuli pähkäiltyä ittekin joskus kahden välillä. TomTom one Second edition / Garmin nuvi 200. Pitkällisen pähkäilyn jälkeen päädyin TomTomiin. Hinnathan noissa menee aikalailla samoihin. Kaveri osti juuri tuon nuvi200:sen ja ainakin lyhyen testailun jälkeen en katunu TomTomin ostoa. Erot jotka nyt nopeasti tulee mieleen. TomTom: hyvä käyttöliittymä, Herkempi vastaanotin(toimii sisätiloissakin), Yleisvaikutelma hyvä. Garmin: Akun kesto parempi kuin TomTomissa,Nopeampi prosessori(laskee hiukan nopeammin reitit),Garminiin saa merikartat. Molemmat hyviä laitteita.
Lainaus käyttäjältä: Tem - 18 heinäkuu, 2007, 01:12:38
Lainaus käyttäjältä: Tenox - 17 heinäkuu, 2007, 23:11:31Ratkaisuna olisi paras jos löytäisi jostain pienet pyöreät huomiovalot.
Mulla on justiin nuo Hellan pyöreät huomiovalot.
Näkyypi tuossa avatarissa sumarien paikoilla. Ite en noista sumareista niin välitä, kun niitä tarvii kesälelussa todella harvoin, eikä valoja täynnä oleva keulakaan enää näytä nätiltä... 8
Mistäs löysit ja mitä makso noi pyäreet lamput?
Lainaus käyttäjältä: Tem - 17 heinäkuu, 2007, 00:39:03
Ite ostin Motonetista Hellan huomiovalot, olikohan ne karvan vajaat 50e, vissiin 49e ja senttejä päälle.
Lainaus käyttäjältä: Tem - 18 heinäkuu, 2007, 01:12:38
Mulla on justiin nuo Hellan pyöreät huomiovalot.
Mistäköhän ihmeestä noita saisi? Koska ostit? Ootko varma hinnasta, kun tällaisen löysin: http://www.orum.fi/files/Hella_LED-huomiovalot_0207.pdf mutta ainakin tiedotteen mukaan hintaa on noin 250e! :o
Paikallisessa Motonetissä oli vain Talmun huomiovaloja, kahta eri väriä ja muualta Porista löysin tasan yhdet Hellan pienet (ja silti liian isot...) neliskanttiset huomiovalot. Talmut 21,90e Hellat 78,00e... En ostanut mitään, kun mallailin noita liikkeiden pihoissa, eikä nuo kyllä sopineet mitenkään nätisti tuon MR2:n keulille. Ajan sitten toistaiseksi reilusti luukut auki vaan.
Positiivistakin kerrottavaa on! Eli targapalojen verhot löysin ja asensin. Kustannus:
1,90e ;D Lisäksi bongasin talvivanteet (Mim) rengasliikkeestä käytettyinä ja sain kesähintaan (MIINUS 55%!) uuden sarjan kitkanastarenkaita siihen. Eli Bridgestonen Noranza2 185/60/R15 setti + em. vanteet + tasapainotus ja muut rengastyöt, sekä soviterenkaat yhteensä 450,00e. Laitan kuvaa vielä tänään. EDIT: Kas tässä: http://personal.inet.fi/viihde/ajpages/MR2_008.jpg
Huomenna olisi tarkoitus ostaa se navi vielä, mutta pitäisi päättää Tom Tomin One, Garmin Nuvi 200 ja Mio 220 mallien väliltä. Mio:ssa tulisi mukaan euroopan kartat ja 1gb SD muistikortti, Garmin vaikuttaa aavistuksen kätevämmältä ja Tom Tomia en ole kokeillut.
Tällaiset siis: http://www.gigantti.fi/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-gigantti-Site/fi_FI/-/EUR/El_ViewProductCompare-Add;pgid=D6ez6oZKCVlSR0EjF5FBwx1q0000BsKAOjkz
Sen jälkeen alkaa käyttistojota olemaan käyttökunnossa ja valmiina talveakin varten jo.
Lainaus käyttäjältä: Tenox - 18 heinäkuu, 2007, 19:58:42Ajan sitten toistaiseksi reilusti luukut auki vaan.
Luukuthan on hienot! :P-<:
LainaaLisäksi bongasin talvivanteet (Mim) rengasliikkeestä käytettyinä ja sain kesähintaan (+55%!) uuden sarjan kitkanastarenkaita siihen. Eli Bridgestonen Noranza2 185/60/R15 setti + em. vanteet + tasapainotus ja muut rengastyöt, sekä soviterenkaat yhteensä 450,00e. Laitan kuvaa vielä tänään.
heh +55% :D kiva kesähinta ku lisätään yli puolet hintaan :o :o
Lainaus käyttäjältä: Zudex - 18 heinäkuu, 2007, 20:46:58
heh +55% :D kiva kesähinta ku lisätään yli puolet hintaan :o :o
We have this thing called "Reilu meininki!" O0
EDIT: Mites muuten meinaatte. Noi Mim vanteet on 7x15 ja ET 35, renkaat siis 185/60. Eikö noiden pitäisi mennä tuohon ongelmitta. Keskireikien soviterenkaat on muistaakseni 54,1mm katsoivat jostain kirjasta moiseksi.
Lainaus käyttäjältä: Tenox - 18 heinäkuu, 2007, 19:58:42Mistäköhän ihmeestä noita saisi? Koska ostit? Ootko varma hinnasta, kun tällaisen löysin: http://www.orum.fi/files/Hella_LED-huomiovalot_0207.pdf mutta ainakin tiedotteen mukaan hintaa on noin 250e! :o
Eiköhän niitä saa jokasesta Hellaa myyvästä paikasta, jossei ole hyllyssä, niin tilaamalla.
Tarkistin hinnan, 249mk, eli siitä voi päätellä ostoaikaakin hieman. ;D
Äkkiä katottuna noita saa Saksasta ~50e:lla. Kannattanee ostaa suoraan sieltä, jos tosiaan ovat Suomessa 250e. Heitä vaikka ebay.de hakuun "tagfahrlicht".
Lainaus käyttäjältä: Tem - 18 heinäkuu, 2007, 21:52:56Tarkistin hinnan, 249mk, eli siitä voi päätellä ostoaikaakin hieman. ;D
Äkkiä katottuna noita saa Saksasta ~50e:lla. Kannattanee ostaa suoraan sieltä, jos tosiaan ovat Suomessa 250e. Heitä vaikka ebay.de hakuun "tagfahrlicht".
Pitänee kysyä Motormarketista saako noita tilaamalla ja mitä kustantaa. Ei ole nuo 250e ledihuomiovalot, koska tuo tiedote on 2007 helmikuulta ja kyse uudesta tuotteesta. Eli eri huomiovalot. Harmi kyllä en ole koskaan nähnyt tuollaisia missään myynnissä.
Lainaus käyttäjältä: Tenox - 18 heinäkuu, 2007, 23:18:08sumarit
Huomiovaloista tässä kai oli puhe? :o
Oisko ne ollu tollaset?
http://cgi.ebay.de/HELLA-LED-Tagfahrleuchten-Universal-Tagfahrlicht-rund_W0QQitemZ160137645340QQihZ006QQcategoryZ65242QQrdZ1QQcmdZViewItem
Noi mun on nämä:
http://cgi.ebay.de/Hella-Tagfahrlicht-Set-universal-Mercedes-BWM-Audi_W0QQitemZ260024901794QQihZ016QQcategoryZ33710QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem
Lainaus käyttäjältä: Tem - 18 heinäkuu, 2007, 23:27:37
Lainaus käyttäjältä: Tenox - 18 heinäkuu, 2007, 23:18:08sumarit
Huomiovaloista tässä kai oli puhe? :o
Juu huomiovaloista, lipsahti.. Onko noi sun valot tosiaan 9,3cm leveät ja 8cm korkeat, siis hiukan soikeat? Jos ovat niin ovat nuokin liian isot. Sellaisen kuvan tuolta linkeistäsi löysin. (kokonaiskorkeus 8,9cm ja syvyys 6,0cm.)
http://www.tagfahrlicht.de/EN/index.html
Tuolta löytyi osanumero. Pitänee huomenna käydä kysymässä saatavuutta ja varmistaa tuo koko jostain.
Vauhdin Maailman kestotestiautossa oli aikanaan keltaiset Talmut sumuvalojen paikalla eivätkä ne ihan hirveältä näyttäneet. Valkoiset ovat kai saman kokoisia kuin keltaisetkin.
Lainaus käyttäjältä: Tenox - 19 heinäkuu, 2007, 01:39:04Onko noi sun valot tosiaan 9,3cm leveät ja 8cm korkeat, siis hiukan soikeat? Jos ovat niin ovat nuokin liian isot. Sellaisen kuvan tuolta linkeistäsi löysin. (kokonaiskorkeus 8,9cm ja syvyys 6,0cm.)
Tota luokkaa joo ja aavistuksen soikeat.
Lainaus käyttäjältä: ast - 19 heinäkuu, 2007, 02:35:02Vauhdin Maailman kestotestiautossa oli aikanaan keltaiset Talmut sumuvalojen paikalla eivätkä ne ihan hirveältä näyttäneet. Valkoiset ovat kai saman kokoisia kuin keltaisetkin.
Juu, ihan samaa muottia ovat kumpikin.
Lainaus käyttäjältä: Tem - 18 heinäkuu, 2007, 23:27:37
Huomiovaloista tässä kai oli puhe? :o
Oikeastaan uuden tojokuskin esittäytymisestä. ;)
Lainaus käyttäjältä: ast - 19 heinäkuu, 2007, 02:35:02
Vauhdin Maailman kestotestiautossa oli aikanaan keltaiset Talmut sumuvalojen paikalla eivätkä ne ihan hirveältä näyttäneet. Valkoiset ovat kai saman kokoisia kuin keltaisetkin.
Juu, siihenhän nuo sopisivat hienosti, mutten halua sumareista luopua. Taidan luopua lisävalaistuksen hankkimisesta sen sijaan.
Jep, esittelyn sijaan ketjuun on kertynyt paljon muutakin asiaa. Ylläpito voi tietty hellävaroen vihjaista, että pitääkö otsikkoa muuttaa ja siirtää ketjua eri alueelle jos katsovat parhaaksi. ::)
Ostinpa tuon Mio C220 navin torstaina. Noh, tänään on tarkoitus kiikuttaa se takaisin Giganttiin. :-\ Laite itsessään on OK, mutta siitä puuttuu osa valikoista, eli se on käytännössä nyt toiminnoiltaan mallia C210 vastaava ja sitä malliahan saa Gigantista 149,00e hintaan. Jos kyse on viallisesta yksilöstä niin otan toisen samanmoisen tilalle, jos koskee koko mallisarjaa niin palautan laitteen.
Tarkemmin ongelmasta: Laitteesta puuttuu kokonaan valikosta kohta LISÄASETUKSET. Ilman noita ei saa käyttöön monia uusia ominaisuuksia, eikä myöskään pääse säätämään monia tärkeitä kohtia. Outo vika. Siinä missä pitäisi olla ohjekirjan mukaan lisäasetusikoni on minulla vain näyttö ikoni.. Se taas on C210 mallissa tuossa kohtaa. Tuo ei voi olla C210 vahingossa myytynä, koska se on fyysisesti aivan erinäköinen.
Jos jollakulla on C220 niin voisi tietty katsoa löytääkö koneestaan lisäasetukset valikkoa.
EDIT: Miolta tuli nyt n. 1kk myöhässä sp vastaus kysymykseeni asiasta. Vastaus on, että noita ohjekirjan toimintoja ei yksinkertaisesti löydy laitteesta. Älytöntä... Navi on toistaiseksi ostamatta.
Ettei olisi jossain simple moodissa? Tomtomissa on ainakin tuollainen ja se piilottaa tärkeitäkin toimintoja.
Lainaus käyttäjältä: ast - 21 heinäkuu, 2007, 11:36:12
Ettei olisi jossain simple moodissa? Tomtomissa on ainakin tuollainen ja se piilottaa tärkeitäkin toimintoja.
Pitänee tarkistaa, mielestäni ohjekirjassa ei kyllä ole mainintaa mistään eri moodeista. Käyn joka tapauksessa Gigantissa tuon kanssa tänään.
EDIT: Sama vika esittely C220 mallissa. Eli palautin laitteen ja selvittävät maanantaina mistä on kyse. Viallinen erä?
EDIT2: Ilmeisesti tuota Hellan soikeaa huomiovaloa ei enää saa. Ainakaan Hellan osanumerolla ei paikallisesta Hellaa myyvästä varaosapuljusta saanut tilattua.
Lisäilin tuohon autohistoriaan linkin kuvasarjaan kaikista omistamistani kulkuneuvoista.
Onko foorumilla satakuntalaisia, joilla olisi heittää vinkkejä hyvää työtä tekevistä tuulilasinvaihtofirmoista tällä seudulla?
Tuulilasin vaihto tilattu, hinta suolainen 280e. No pakko se on vaihtaa kun ei meinaa ilta-auringossa läpi nähdä. Öljyä tuo vessa näyttää syövän n. 1l / 4000km. Sitä kanssa mietin josko nuo kesävanteet talven aikana maalaisi grafiitinharmaiksi. Mielipiteitä? Ensimmäiset 2500km mennyt ongelmitta, joskin edelleen tuo tuntuu laiskalta yläpäässä.
mulla on ollu vastaava MR2 nyt kuukauden, ja tykänny olen myös kovasti. tehoista sen verran, että 5000rpm jälkeen vasta pitäis alkaa tapahtua(sen mitä nyt tollanen vapari..)...ainakin mulla. Mulla oli vielä tallella siellä selkänojan takana sellaset "kovat" verhot t-paloille.. sellasta verhoilumateriaalia jäykistettynä.. ei kovin kauniit, eli suosittelen sitä tummennusta ennemminkin.
Kulutus on ihan kohtuullinen 8 pintaan ihan sekaajossa välillä poljettunakin..
Jos kuitenki haluat ne orggis "verhot" hommata niin mää voisin harkitta luopumista..
Lainaus käyttäjältä: ManuR2 - 25 elokuu, 2007, 22:57:19
Tehoista sen verran, että 5000rpm jälkeen vasta pitäis alkaa tapahtua(sen mitä nyt tollanen vapari..)...ainakin mulla.
Kuulemma. Mä en kyllä huomaa mitään "tapahtumaa" Parhaiten tuntuisi menevän siinä 3-5000rpm. Ei kylläkään haittaa minua, kun käyttikseksi ostin ja vinkuttaa saa sitten MP:n kanssa. Kiertää kyllä ihan OK sinne yli 7000rpm.
LainaaMulla oli vielä tallella siellä selkänojan takana sellaset "kovat" verhot t-paloille.. sellasta verhoilumateriaalia jäykistettynä.. ei kovin kauniit, eli suosittelen sitä tummennusta ennemminkin.
Mulla siis nyt Motonetin verhot 1,90e / 2kpl. Hiukan paksummat saisi olla. Pitää tarkistaa nuo selkänojat itseltäkin varmuuden vuoksi. En oo nimittäin edes katsonut sinne. Tummennuksen jätän tekemättä, kun veikkaan että talvella nuo on ihan kivat lisävalontuojat.
LainaaKulutus on ihan kohtuullinen 8 pintaan ihan sekaajossa välillä poljettunakin..
Mulla menee seka-ajossa 8-9l tällä hetkellä. Ihan OK.
LainaaJos kuitenki haluat ne orggis "verhot" hommata niin mää voisin harkitta luopumista..
Jos ei moisia iteltä löydy, niin mää voisin harkita ostamista. ;)
Noista 17" vanteista ottaisin mielelläni eron, mutta vasta talvirengaskauden alun jälkeen. Jos saan sopivan hinnan noista. 16" ja vähän korkeampi profiili, sekä leveysero etusten ja takasien välillä kiehtoisi. Nyt siis 215/40/17 joka nurkassa. Esim. 205/50/16 + 225/45/16 voisi olla parempi.
Lainaus käyttäjältä: Tem - 19 heinäkuu, 2007, 08:03:39
Lainaus käyttäjältä: ast - 19 heinäkuu, 2007, 02:35:02Vauhdin Maailman kestotestiautossa oli aikanaan keltaiset Talmut sumuvalojen paikalla eivätkä ne ihan hirveältä näyttäneet. Valkoiset ovat kai saman kokoisia kuin keltaisetkin.
Juu, ihan samaa muottia ovat kumpikin.
Sellainen lisäinfo, että Talmuja on kahta eri kokoa, kumpaakin saa valkoisena tai keltaisena. Tai ainakin sai. Ne mitä nyt on myynnissä on selkeästi isompia klohmoja, kuin ne vanhat Talmut. Sellaiset vanhemmat Talmut kun jostain löytäisi vielä.
Lainaus käyttäjältä: Tenox - 26 elokuu, 2007, 05:15:23
Lainaus käyttäjältä: Tem - 19 heinäkuu, 2007, 08:03:39
Lainaus käyttäjältä: ast - 19 heinäkuu, 2007, 02:35:02Vauhdin Maailman kestotestiautossa oli aikanaan keltaiset Talmut sumuvalojen paikalla eivätkä ne ihan hirveältä näyttäneet. Valkoiset ovat kai saman kokoisia kuin keltaisetkin.
Juu, ihan samaa muottia ovat kumpikin.
Sellainen lisäinfo, että Talmuja on kahta eri kokoa, kumpaakin saa valkoisena tai keltaisena. Tai ainakin sai. Ne mitä nyt on myynnissä on selkeästi isompia klohmoja, kuin ne vanhat Talmut. Sellaiset vanhemmat Talmut kun jostain löytäisi vielä.
Mulla on kyllä setti wanhoja Talmuja, mutta ainakin äkkiä katottuna noi uudet on ihan saman kokosia. Paljonko eroa niissä sitten pitäis olla? Pitänee mittailla joskus kun saa aikaseksi..
Lainaa
Jos ei moisia iteltä löydy, niin mää voisin harkita ostamista. ;)
mulla ihme kyllä ne on tallella, en ole kellään muulla niitä nähnyt. Niissä on oikeen kiinnikkeet suoraan niihin lasipaloihin..
Lainaus käyttäjältä: Tem - 26 elokuu, 2007, 09:28:40
Mulla on kyllä setti wanhoja Talmuja, mutta ainakin äkkiä katottuna noi uudet on ihan saman kokosia. Paljonko eroa niissä sitten pitäis olla? Pitänee mittailla joskus kun saa aikaseksi..
Uudet on mielestäni ihan silmällä havaittavasti isompia kokonaisuudessaan.
Wanha: http://matako.fi/catalog/popup_image.php?pID=195&osCsid=817c4fcc644c862d6290be4322aa8273 (Tuon mukaan noita saisi vielä)
Isompien mitat: Talmu, kokoa 85x165 eli ne isommat. (Netistä myynti-ilmosta otettu tieto) Isommat on kantikkaammat ja mielestäni ainakin selvästi leveämmät. Pienempien mittoja en löytänyt googlaamalla.
EDIT: Nyt on lasi vaihdettu (280e) ja taas näkee uloskin! Onhan tuohon kohta toimintatonni uponnut, mutta mitään sellaista ei ole hajonnut tai tarvinnut ostaa mikä ei olisi autoa ostaessa ollut tiedossa. n. 2kk ja yli 3000km takana. Toistaiseksi olen Mörköön tyytyväinen!
Sellaista kysyisin, että millaisia rengaspaineita suosittelette MR2:een?
Rengastus 1: 215/40/17 (2,7 kaikkiin?)
Rengastus 2: 185/60/15 (2,2 kaikkiin?)
Kuulostaako oikeilta, vai onko Mörkössä parempi pitää edessä isompia tai pienempiä paineita kuin takana?
Mulla on kolmoskoppasessa edessä vähän vähemmän, 0,4bar eroa. Mut kannattaa kokeilla mistä ite pitää ja mikä sopii just noille renkaille. Lähtee vaikka samoista liikkeelle ja hakee siitä suuntaa.