Supra Club Finland

Vierasalue => Supraa ostamassa? => Aiheen aloitti: jarppa - 06 joulukuu, 2008, 19:16:27

Otsikko: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: jarppa - 06 joulukuu, 2008, 19:16:27
terve. tekee tollasta caldinaa(neliveto avensista) kovasti mieli arkiajoihin niin mitenkäs tollasen leimaan saaminen kun japanintuonneissahan on nää oma ropleemat.kyseinen yksilö olis vuosimallia 97
teknikka on 3s-gte.

niin mitä kaikkea siis tuo vaatii jotta sen saa leimaan...?
ja jos jotakin papruja niin onko niitä mahdoton(lue vaikea saada) ja onko ne kalliita...?

valothan tuohon nyt tarvii ilmeisesti vaihtaa ja mites turvavyöt ja sivuvilkut mutta onko muuta noiden jälkeen..


kiitän ja kumarran jos joku viittii valaista :P-<:
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: rämeairo - 06 joulukuu, 2008, 21:03:57
TUV ilta paperit maksaa xxx määrän euroja. Kaikki valot vaihtoo. Suhteiden avulla niit saa varmaan katsastukseen lainaan. Istuma paikkojen määrähän tippuu nyky säännöksillä 4 henkeen. Valojen korkeus säätökin pitää laittaa. Muut saa lisätä tuohon jos tarvii jotain vielä. Mutta ei mikään mahdoton projekti tuollaisen kilvittäminen kuitenkaan ole.
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: jarppa - 06 joulukuu, 2008, 21:44:10
Lainaus käyttäjältä: rämeairo - 06 joulukuu, 2008, 21:03:57
TUV ilta paperit maksaa xxx määrän euroja. Kaikki valot vaihtoo. Suhteiden avulla niit saa varmaan katsastukseen lainaan. Istuma paikkojen määrähän tippuu nyky säännöksillä 4 henkeen. Valojen korkeus säätökin pitää laittaa. Muut saa lisätä tuohon jos tarvii jotain vielä. Mutta ei mikään mahdoton projekti tuollaisen kilvittäminen kuitenkaan ole.


kiitän.. :) ja lisäinfo on tervetullutta !
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: rämeairo - 06 joulukuu, 2008, 22:07:36
Lisään nyt vielä että ei kannata pois sulkea automaatti vaihtoehtoa. Päässy ajelemaan sellasella ja siviili käyttöön enemmän kuin suositeltavaa. Oisin itelle moisen ostanut, mut ei ketään halunnut ostaa tota mun perhe autoo(paitsi pparkko 5ke prkl).
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: Uldiz - 07 joulukuu, 2008, 08:34:46
Lainaus käyttäjältä: rämeairo - 06 joulukuu, 2008, 21:03:57
Valojen korkeus säätökin pitää laittaa.

Jos E-hyväksyttyjä etulyhtyjä automalliin ei ole saatavilla, niin DOT hyväksytyt kelpaavat sellaisenaan 31.12.1997 asti ja korkeussäätöä ei vaadita.
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: sonic - 07 joulukuu, 2008, 12:06:12
Lainaus käyttäjältä: Uldiz - 07 joulukuu, 2008, 08:34:46
Jos E-hyväksyttyjä etulyhtyjä automalliin ei ole saatavilla, niin DOT hyväksytyt kelpaavat sellaisenaan 31.12.1997 asti ja korkeussäätöä ei vaadita.
niin ja niitähän ei ole ja jos väittää avensista samaksi malliksi niin silloinhan se voi ottaa avensiksen tiedot ja leimata auton niillä(ok pilkun nussintaa mut..)
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: Joni P. - 07 joulukuu, 2008, 13:42:27
Lainaus käyttäjältä: sonic - 07 joulukuu, 2008, 12:06:12
niin ja niitähän ei ole ja jos väittää avensista samaksi malliksi niin silloinhan se voi ottaa avensiksen tiedot ja leimata auton niillä(ok pilkun nussintaa mut..)

Valitettavasti ei oo mitään merkitystä, vaikka ostaisit mersun saksasta ja veisit sen japaniin ja toisit suomeen, se olisi ihan sama kuin toisi skylinen tai minkä tahansa JDM auton. Järkeäkö? -AKE ei tunne sanaa maalaisjärki. Eli yhtälailla noihin Japanista tuotuihin mersuihinkin pitää todistuksetkin tilata.
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: Zoui - 07 joulukuu, 2008, 14:17:08
Purkaamot on pullollaan avensiksen etuvaloja, sieltä pari niitä säätömoottorien kanssa satasen pinnassa. Loput valot voi tarvittaessa leiman ajaksi laittaa miten tykkää tarvike rojuista, ei siinä sen suurempia.

Paperit tuossa aikaisemmin jo mainittiin, muutama satanen arkki ja selvä peli.
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: zanardi - 07 joulukuu, 2008, 18:27:49
Lainaus käyttäjältä: Zoui - 07 joulukuu, 2008, 14:17:08
Loput valot voi tarvittaessa leiman ajaksi laittaa miten tykkää tarvike rojuista

miten lien enää nykyään kun ainaki joissain katsastusasemilla kuvataan autot/valot yms niinkun itellekkin kävi.

mitenhän tulee ajokieltoa/kilvenlähtöä jos auto tavataan eri varustuksessa liikenteessä. vai pelastaako nuo valokuvat vaan auton leimanneen katsastusaseman?
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: Zoui - 07 joulukuu, 2008, 19:18:35
Lainaus käyttäjältä: zanardi - 07 joulukuu, 2008, 18:27:49
miten lien enää nykyään kun ainaki joissain katsastusasemilla kuvataan autot/valot yms niinkun itellekkin kävi.

mitenhän tulee ajokieltoa/kilvenlähtöä jos auto tavataan eri varustuksessa liikenteessä. vai pelastaako nuo valokuvat vaan auton leimanneen katsastusaseman?

Suomessa taitaa olla arviolta 200-300 skylinia, monessako prosentissa on hyväksytyt ja katsastuksessa käytetyt valot paikallaan?

Eli kun vastaus on aika lähellä nollaa, niin kyllä tuo katsastuksessa tapahtuva kuvaus on heidän omaksi vakuudeksi. Tästä kun oli reilu vuosi sitten yritetty penaltia jakaa AKE:n toimesta noille löyhemmille katsureille. (Joillakin kun on maalaisjärkeä, eikä hirveää tarvetta "mikki-hiiri" valojen virittämiseen)
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: zanardi - 07 joulukuu, 2008, 19:23:58
Lainaus käyttäjältä: Zoui - 07 joulukuu, 2008, 19:18:35
Suomessa taitaa olla arviolta 200-300 skylinia, monessako prosentissa on hyväksytyt ja katsastuksessa käytetyt valot paikallaan?

Eli kun vastaus on aika lähellä nollaa, niin kyllä tuo katsastuksessa tapahtuva kuvaus on heidän omaksi vakuudeksi. Tästä kun oli reilu vuosi sitten yritetty penaltia jakaa AKE:n toimesta noille löyhemmille katsureille. (Joillakin kun on maalaisjärkeä, eikä hirveää tarvetta "mikki-hiiri" valojen virittämiseen)

jep mutta veikkaampa että tähän tulee muutos tuon valokuvaamisen muodossa... veikkaan että jotain yhteistyötä tms..???
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: Joni P. - 07 joulukuu, 2008, 21:07:52
Lainaus käyttäjältä: zanardi - 07 joulukuu, 2008, 18:27:49
miten lien enää nykyään kun ainaki joissain katsastusasemilla kuvataan autot/valot yms niinkun itellekkin kävi.

mitenhän tulee ajokieltoa/kilvenlähtöä jos auto tavataan eri varustuksessa liikenteessä. vai pelastaako nuo valokuvat vaan auton leimanneen katsastusaseman?

Juurikin noin, eihän katsastaja voi olla vastuussa siitä mitä autoonsa kukin tekee kotitallissa leimaamisen jälkeen.
Joskus 2 vuotta sittenkin jo valokuvattiin eräällä konttorilla kaikki nuo "patentit", mutta on hyvin vaihteleva käytäntö eikä ole enää aikoihin näkynyt käytettävän täälläpäin.
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: jarppa - 07 joulukuu, 2008, 22:06:02
mitäs nuo tuvin paperit oikeen kustantaa...?

ja selviänkö noilla yllämainituilla asioilla leimaan asti..?
ja eikös tää caldina oo tosiaan sama kuin farkku ave..? eli valotkin käy suoraan paikalleen... ::)
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: Zoui - 07 joulukuu, 2008, 22:26:17
Lainaus käyttäjältä: jarppa - 07 joulukuu, 2008, 22:06:02
mitäs nuo tuvin paperit oikeen kustantaa...?

ja selviänkö noilla yllämainituilla asioilla leimaan asti..?
ja eikös tää caldina oo tosiaan sama kuin farkku ave..? eli valotkin käy suoraan paikalleen... ::)

Yleensä noin 160-280eur.

Selviää leimaan asti, toki kaikki perus asiat tulee aina myös huomioida. (Varoituskolmio e-hyväksynnällä tulee olla, takasumuvalo pitää olla, etc.)

Sama koppa tuo on, toki valojen laittaminen aina sovitusta vaatii.
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: Joni P. - 07 joulukuu, 2008, 22:43:45
Lainaus käyttäjältä: jarppa - 07 joulukuu, 2008, 22:06:02
ja eikös tää caldina oo tosiaan sama kuin farkku ave..? eli valotkin käy suoraan paikalleen... ::)
Ajovalot sopivat suoraan mutta takavalot ovat hieman eri kokoiset eivätkä sovi suoraan, eli joko muokkaa hieman umpioita tai soveltaa jotkut hienot valot perään leiman ajaksi. Taisi olla kokeuseroa sentin verran.
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: stahwer - 07 maaliskuu, 2009, 15:52:21
Elikkäs ostin tuossa pari päivää sitten tommosen toyotan. Ja siinä tuli avensiksen etuvalot mukana mutta olen kuullut että jotain piuhoja pitäisi kolvailla tjsp. Mutta mistään en ole vielä saanut tietää mitä niille piuhoille pitää tehä. Sattuskohan joku tietämään?
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: tomppae - 24 maaliskuu, 2009, 17:28:32
Lainaus käyttäjältä: stahwer - 07 maaliskuu, 2009, 15:52:21
Elikkäs ostin tuossa pari päivää sitten tommosen toyotan. Ja siinä tuli avensiksen etuvalot mukana mutta olen kuullut että jotain piuhoja pitäisi kolvailla tjsp. Mutta mistään en ole vielä saanut tietää mitä niille piuhoille pitää tehä. Sattuskohan joku tietämään?

Korkeussäätö kabiinin puolelle kenties?
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: Peeku - 24 maaliskuu, 2009, 21:55:23
Tuleekos noistakin 3 paikkasia? :)
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: Joni P. - 24 maaliskuu, 2009, 23:04:55
Lainaus käyttäjältä: peeku - 24 maaliskuu, 2009, 21:55:23
Tuleekos noistakin 3 paikkasia? :)

Periaatteessa kyllä. Kaverin Caldinaa juuri rekisteröitäessä saatiin sitä kevennettyä niin että sai 4-paikkaiseksi.
Yhtälailla Legnumit ym. menee 3-paikkaisiksi ellei satu merkin viralliselta maahantuojalta saamaan todistusa kantavuuksista. Aika nihkeä on ollut suhtautuminen, kummasti loppuu mielenkiinto siinä vaiheesssa kun selviää että kyseessä JDM auto  ;D
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: jukemon - 25 maaliskuu, 2009, 00:04:11
juu, itse ainakin sain lainattua omaan katsastukseen takavaloja fintoyssista, ja etuvaloiksi käypi anjoviksen valot, mutta tosiaan ne sähköt on sitte ihan toinen, itsellä ainakin oli xenonit caldinassa  :tard: paperit sai pakettiautopojilta, vilkut on helppo laittaa eteen vakio paikalle, leikkaat vaan jostai vanhasta puskurista palan, ja asennat siihen jotku e hyväksytyt vilkut ja 2puoli teipilla kii  :thumbsup:
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: luigi - 08 huhtikuu, 2009, 22:26:35
millasessa arvossa verottaja pitää caldinaa?
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: Krister - 08 huhtikuu, 2009, 22:32:05
Lainaus käyttäjältä: ylis - 08 huhtikuu, 2009, 22:26:35
millasessa arvossa verottaja pitää caldinaa?

Tuossa pari päätöstä:
http://www.automatch.de/cgi-bin/verotilasto.php?merkki=TOYOTA&malli=CALDINA&sw1=ja&tarke1=&sw2=ja&tarke2=&sw3=ja&tarke3=&vuosi1=&vuosi2=&tkm=&kone=bensa&tableonly=&defonly=&user=&Kunden_ID=&knum=&form=verotettu&kpl=780&avgco2=203&avgverot=3444&avg=9881&avgpyy=11381&avgika=12.6&avgtkm=150&kk6=3
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: zanardi - 08 huhtikuu, 2009, 22:33:48
tullistahan noita löyty ainakin
-98 2177€
-98 2471€
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: luigi - 09 huhtikuu, 2009, 15:58:23
Lainaus käyttäjältä: zanardi - 08 huhtikuu, 2009, 22:33:48
tullistahan noita löyty ainakin
-98 2177€
-98 2471€

Ei paha. mikseiköhän yhtään Altezzaa ole vielä kukaan tuonut? RS200 ois varmasti hauska ajaa. 3s-ge ja 210hv.
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: Zoui - 09 huhtikuu, 2009, 17:23:37
Lainaus käyttäjältä: ylis - 09 huhtikuu, 2009, 15:58:23
Ei paha. mikseiköhän yhtään Altezzaa ole vielä kukaan tuonut? RS200 ois varmasti hauska ajaa. 3s-ge ja 210hv.

On tuo ESV ainakin pari tuonut...
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: Joni P. - 09 huhtikuu, 2009, 22:08:40
Lainaus käyttäjältä: ylis - 09 huhtikuu, 2009, 15:58:23
Ei paha. mikseiköhän yhtään Altezzaa ole vielä kukaan tuonut? RS200 ois varmasti hauska ajaa. 3s-ge ja 210hv.

Ei ole.

Painaa kaasun pohjaan ja kuuntelee kun kierrokset nousee mutta koko ajan odottelee josko maisema alkais vaihtumaan tai nopeusmittarin neula hyppäisi pikakelauksella aimo loikan eteenpäin.

AE86 nyt jotenkin vielä ymmärtää kun on niin kevyt kori mutta tuo Altezza on liian nykyaikainen ja turvallinen, eli tuo teho ei siinä korissa ihmeitä tee.

Pitänee vertailun vuoksi vielä joku tiukka Integra Type-R joskus hankkia kun tuntui että vanha 1,6 SOHC Civic oli paljon pirteämpi mitä Altezza.
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: luigi - 10 huhtikuu, 2009, 11:52:51
Lainaus käyttäjältä: Joni P. - 09 huhtikuu, 2009, 22:08:40
Ei ole.

Painaa kaasun pohjaan ja kuuntelee kun kierrokset nousee mutta koko ajan odottelee josko maisema alkais vaihtumaan tai nopeusmittarin neula hyppäisi pikakelauksella aimo loikan eteenpäin.

AE86 nyt jotenkin vielä ymmärtää kun on niin kevyt kori mutta tuo Altezza on liian nykyaikainen ja turvallinen, eli tuo teho ei siinä korissa ihmeitä tee.

Pitänee vertailun vuoksi vielä joku tiukka Integra Type-R joskus hankkia kun tuntui että vanha 1,6 SOHC Civic oli paljon pirteämpi mitä Altezza.

Ts. erittäin hyvä käyttöauto siis. Vähäruokainen, turvallinen ja tarpeeksi pirteä kauppareisuille :). Ja 100-kertaa tyylikkäämpi kuin susiruma Caldina :(.  Ja pakkohan Altezzan on IS200:ta reippaasti pirteämpi olla!!
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: Krister - 10 huhtikuu, 2009, 13:35:44
Lainaus käyttäjältä: ylis - 10 huhtikuu, 2009, 11:52:51
Ja pakkohan Altezzan on IS200:ta reippaasti pirteämpi olla!!

Se mitä olen kerran ajanut RS200:sta niin on se kyllä aika laiska. En tiedä oliko ko. autossa kaikki tallella mutta Civic Type-R VTEC potkua on ihan turha odottaa. Meni samoihin E30 325i penarin kanssa.
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: Joni P. - 10 huhtikuu, 2009, 18:28:06
Lainaus käyttäjältä: ylis - 10 huhtikuu, 2009, 11:52:51
Ja pakkohan Altezzan on IS200:ta reippaasti pirteämpi olla!!

Kaveri palautti työkaverinsa maan pinnalle kun oli elvistellyt koko kevään IS200:llaan.
Ei muuten, mutta kaveri rökitti sen Honda HR-V:llä  ;D
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: luigi - 10 huhtikuu, 2009, 19:22:45
Lainaus käyttäjältä: Krister - 10 huhtikuu, 2009, 13:35:44
Se mitä olen kerran ajanut RS200:sta niin on se kyllä aika laiska. En tiedä oliko ko. autossa kaikki tallella mutta Civic Type-R VTEC potkua on ihan turha odottaa. Meni samoihin E30 325i penarin kanssa.

no helkkari. Eihän sillä sitten kyllä kuuhun mennä, mutta varmasti luotettava ja taloudellinen käyttis :). Ensi talveksi sellanen?!
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: luigi - 11 huhtikuu, 2009, 20:07:20
Lainaus käyttäjältä: Krister - 10 huhtikuu, 2009, 13:35:44
Se mitä olen kerran ajanut RS200:sta niin on se kyllä aika laiska. En tiedä oliko ko. autossa kaikki tallella mutta Civic Type-R VTEC potkua on ihan turha odottaa. Meni samoihin E30 325i penarin kanssa.

Oliko salettiin Yamahan BEAMS -koneella??  Altezzaahan on sillä lussummallakin 3s-ge -koneella.
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: Strabe - 12 huhtikuu, 2009, 14:48:12
Lainaus käyttäjältä: ylis - 11 huhtikuu, 2009, 20:07:20
Oliko salettiin Yamahan BEAMS -koneella??  Altezzaahan on sillä lussummallakin 3s-ge -koneella.

Oli tai ei niin ei tuon painoinen auto voi vaan kulkee millään vähän reilulla kahdella sadalla hepalla kovin erikoisesti..
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: nr000001 - 12 huhtikuu, 2009, 17:11:00
Lainaus käyttäjältä: Strabe - 12 huhtikuu, 2009, 14:48:12
Oli tai ei niin ei tuon painoinen auto voi vaan kulkee millään vähän reilulla kahdella sadalla hepalla kovin erikoisesti..

Todella. Aivan sama on ko 200 vai 300 kaakkia tollasessa perheautossa.

Ja sitten takaisin Caldina-aiheeseen.
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: Krister - 12 huhtikuu, 2009, 18:43:37
Lainaus käyttäjältä: ylis - 11 huhtikuu, 2009, 20:07:20
Oliko salettiin Yamahan BEAMS -koneella??  Altezzaahan on sillä lussummallakin 3s-ge -koneella.

Oli Beamsilla.
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: luigi - 12 huhtikuu, 2009, 20:42:46
Lainaus käyttäjältä: Krister - 12 huhtikuu, 2009, 18:43:37
Oli Beamsilla.

ai jaa  :-\.

näköjään ilmeisesti ei ookkaan muuta 3s konetta kuin beams, lussumpi on sama 6sylinterinen, kuin euromalleissa.
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: Toitsu - 29 toukokuu, 2009, 13:11:03
Nyt olis kesäkuussa tollanen caldina vm.99 rantautumassa suomeen ja tarvis vissiin sit se rekisteröidäkki.
Mitä kaikkea tosta tüv paperista nyt sitten oikein selviää?
Täytyy kokeilla saada noi akselimassatiedot maahantuojalta ettei nyt tarvis ihan koko sisustaa riisua painon kevennykseksi.

Onko näitä muuten pk-seudulla rekisteröitynä? Kiinnostais tietää joku hyvä konttori (lue. Maalaisjärkeä käyttävä).

Ylimääräinen tieto ei myöskään ole haitaksi.
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: jarppa - 10 kesäkuu, 2009, 21:28:28
hei te jotka olette nyt caldinan keventänyt 4 paikkaiseksi niin montakos kiloa pitää rojua mättää ulos vakio painosta..? entäs 5 paikkaseksi..?
kun kävin nyt leiman alottamassa ja auto punnittiin 3 paikkaseks ilman tuvin lappua tietty.mut kaveri ei kertonut paljonko autoni painoi joten en voi laskea tuota kevennyksen määrää.ja nyt en viitsisi mennä punnittamaan autoa jonnekkin kun jollakin on varmasti tieto auton painosta ja siitä paljonko romua pitää keventää.helppohan tosta on painoa kuoria.kun ei toi tuvin paperi meinaa nyt millään tulla niin saisi nyt leimattua edes 4 paikkaseksi.
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: KoN3 - 10 kesäkuu, 2009, 23:12:16
Täytyy kyllä kans ihmetellä kuinka vähintään 4 paikkainen auto muuttuu suomeen tultaessa 2 paikkaiseksi.. Ihme byrokratiaa.. Itte kun kävin omaa autoa leimaamas niin ei mitään ongelmia massojen kans. Meni 4 paikkaiseksi ja se piisas mulle. Niin en voi mutaku ihmetellä..  :icon_scratch:

Edit. nyt meni väärään aiheeseen mutta ilmeisesti samanlaisia ongelmia kuin nuotten ristojen kanssa..
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: Joni P. - 10 kesäkuu, 2009, 23:27:36
Lainaus käyttäjältä: jarppa - 10 kesäkuu, 2009, 21:28:28
hei te jotka olette nyt caldinan keventänyt 4 paikkaiseksi niin montakos kiloa pitää rojua mättää ulos vakio painosta..? entäs 5 paikkaseksi..?
kun kävin nyt leiman alottamassa ja auto punnittiin 3 paikkaseks ilman tuvin lappua tietty.mut kaveri ei kertonut paljonko autoni painoi joten en voi laskea tuota kevennyksen määrää.ja nyt en viitsisi mennä punnittamaan autoa jonnekkin kun jollakin on varmasti tieto auton painosta ja siitä paljonko romua pitää keventää.helppohan tosta on painoa kuoria.kun ei toi tuvin paperi meinaa nyt millään tulla niin saisi nyt leimattua edes 4 paikkaseksi.

Turha odotella TYV lappua, se ei painoja paranna mitenkään kun eivät nykyään enää saa siitä niitä ottaa.
Varapyörä ja kaikki helposti irtoava riitti kevennykseen 4-paikkaiseksi. Kaiuttimet ym. pois ovista ja kaikki nestesäiliöt minimilitkuilla. Tankissa tosin "pitäisi" olla 3/4 punnituksessa.
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: jarppa - 11 kesäkuu, 2009, 21:04:48
Lainaus käyttäjältä: Joni P. - 10 kesäkuu, 2009, 23:27:36
Turha odotella TYV lappua, se ei painoja paranna mitenkään kun eivät nykyään enää saa siitä niitä ottaa.
Varapyörä ja kaikki helposti irtoava riitti kevennykseen 4-paikkaiseksi. Kaiuttimet ym. pois ovista ja kaikki nestesäiliöt minimilitkuilla. Tankissa tosin "pitäisi" olla 3/4 punnituksessa.

jees tuo tiedossa että eivät saisi massoja antaa..mutta jotain säätöä se sen suhteen lupaili joten odotetaan vielä,..on mulla lappu jo ilman massoja.
osaako joku sanoa mikä tuo paino ero on että saa 4 paikkaseksi ..et jos oikeesti keventää kaiken..huom kaiken niin saako 5 paikkaseksi..?
onko jollain konstia millä huijaa helposti bensamittarin näyttämään täyttä..?
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: Lehtonen - 11 kesäkuu, 2009, 21:18:41
Kyllä nelipaikkaisessa autossa saa (tilapäisesti) kuljettaa viidettä..
Joten aivan sama onko neljä vai viisi paikkaa otteessa.. väärinhän tämä systeemi on. Mutta Suomi on..

Korjatkaa jos ole väärässä.. vai muuttuukohan tuo harkituksi teoksi, on vielä vyötkin.. lol..
Ihanat ajat autoilla on kohta ohi muutenkin.. joten ajakaa niillä autoilla ja nauttikaa.

Ja.. ei sinne sitä kuudetta, eli neljättä tilapäistä takamatkustajaa ole kukaan (ilman vöitä) tunkemassa, ainakaan pitkäksi aikaa, eihän?
Avensis/Caldina jenkki tyylinen ole kuitenkaan leveydeltään..
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: peLoGo - 11 kesäkuu, 2009, 21:21:25
Lainaus käyttäjältä: Lehtonen - 11 kesäkuu, 2009, 21:18:41
Kyllä nelipaikkaisessa autossa saa (tilapäisesti) kuljettaa viidettä..
Joten aivan sama onko neljä vai viisi paikkaa otteessa.. väärinhän tämä systeemi on. Mutta Suomi on..

Korjatkaa jos ole väärässä.. vai muuttuukohan tuo harkituksi teoksi, on vielä vyötkin.. lol..
Ihanat ajat autoilla on kohta ohi muutenkin.. joten ajakaa niillä autoilla ja nauttikaa.


Käsite tilapäinen kuljetus on poistettu lakipykälistä, sakot tulee..

Ymmärtääkseni vyöt tulisi poistaa vastaamaan rekisteriotteen henkilömäärää?
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: Juzzo - 11 kesäkuu, 2009, 23:32:49
Lainaus käyttäjältä: peLoGo - 11 kesäkuu, 2009, 21:21:25
Ymmärtääkseni vyöt tulisi poistaa vastaamaan rekisteriotteen henkilömäärää?
Ja takapenkin muotoilun/koon vastata paikkalukua... :whip2:
On se kyl ihme homma et valtio määrää kuinka painavia ja leveitä perseitä saa auton kyytiin ottaa :icon_rr:
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: Toitsu - 12 kesäkuu, 2009, 11:22:39
Ottaa keskivyön pois ja kaataa takapenkin keskeltä sen käsituen tai mikä nyt onkaan alas. Eihän se sitten enää ole istuin siinä keskellä...kai ???

Kyllä sen varmaan pystyy perustelemaan inssille, tai sit ottaa etupenkin pois ::)
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: jarppa - 15 kesäkuu, 2009, 21:27:04
jees eli nyt on vastaavus todistus massoilla.. :-X  siinä tälläinen lause Technically permissible maximum laden ja paino perässä.mikä paino tämä on... :tard:
kun akselimassat ylittävät tämän painon..?

ja meneekös se laskukaava näin..  eli kokonaismassa-omamassa =x
auto vm 98 joten kuski lasketaan mukaan niin 5x75kg =375kg   x-375kg = paljonko pitää keventää jos tarvii..?  jos luku menee yli 4.5 henkilön niin pyöristyykö se 5 henkeen..?
tarviiko tuo tuv lappu nyt vielä tojotan leiman että kelpaa vai oliko tuo vaan inssin hyvää kusetusta..?
ja auton omamassahan on akselimassat yhteen jota tuossa käytetään mutta mistä saan kokonaismassan..?  :P-<:

Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: SEPI - 15 kesäkuu, 2009, 22:37:33
Technically permissible maximum laden ja paino perässä. eikös tää meinaa  suurinta sallittua painoa, että kuinka paljon saat autoos tarvaraa tunkea. korjatkaa jos oon väärässä...


jos luku menee yli 4.5 henkilön niin pyöristyykö se 5 henkeen..? ei pyöristy esim. vaikka 4.9 niin ei tule 5 vaan 4 paikkanen...

tarviiko tuo tuv lappu nyt vielä tojotan leiman että kelpaa vai oliko tuo vaan inssin hyvää kusetusta..?
ei tarvitse...
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: Joni P. - 15 kesäkuu, 2009, 23:57:31
Lainaus käyttäjältä: SEPI - 15 kesäkuu, 2009, 22:37:33
tarviiko tuo tuv lappu nyt vielä tojotan leiman että kelpaa vai oliko tuo vaan inssin hyvää kusetusta..?
ei tarvitse...

Tuosta voin olla eri mieltä, ainakin länsi-rannikon käytännön mukaan.
Eli vaatii joko Toyotan leiman tai kokonaan erillisen todistuksen.

Näin meillä.

PS. Tämänkin ajan mitä täällä on netissä asiaa pohtinut, olisi autoa jo keventänyt vähintäänkin riittävän paljon jotta auto olisi jo kilvissä 5-paikkaisena...
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: zanardi - 16 kesäkuu, 2009, 06:20:43
Lainaus käyttäjältä: SEPI - 15 kesäkuu, 2009, 22:37:33

jos luku menee yli 4.5 henkilön niin pyöristyykö se 5 henkeen..? ei pyöristy esim. vaikka 4.9 niin ei tule 5 vaan 4 paikkanen...

pyöristetään pienempään mullakin aristo oli muistaakseni 3.7 paikkanen ja siittä tuli 3 paikkanen
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: jarppa - 16 kesäkuu, 2009, 21:43:06
Lainaus käyttäjältä: zanardi - 16 kesäkuu, 2009, 06:20:43
pyöristetään pienempään mullakin aristo oli muistaakseni 3.7 paikkanen ja siittä tuli 3 paikkanen
okei sitten tästäkin on hieman eritapoja ollut konttorilla... :(
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: zanardi - 16 kesäkuu, 2009, 22:55:55
Lainaus käyttäjältä: jarppa - 16 kesäkuu, 2009, 21:43:06
okei sitten tästäkin on hieman eritapoja ollut konttorilla... :(

no eipä olis uskonut..   :P
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: jarppa - 18 kesäkuu, 2009, 18:10:11
noniin nyt alkaa olemaan pää jo niin pyörällä et kertokaas paljonko sitä painoa nyt oikeesti tarvii pois.

kokonaismassa 1800kg
omamassa 1470 + kuljettaja 75kg =1545kg

1800-1545=255kg

5x75kg =375kg 

eli mites tuo loppu saadaan..?

375kg-255kg=120kg... eli onko se ton verran pois jos 5paikkasen haluu..? ei prkl.
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: Juzzo - 18 kesäkuu, 2009, 19:26:43
-94 asti kuljettajaa ei lasketa mukaan! Eli alle 1994-> 1470kg+(4x75kg)=1770kg, 30kg jää vielä liikkumavaraa  ;)
                                                          yli 1994-> 1470kg+(5x75kg)=1845kg, 45kg yli, vähintään 50kg kevennettävä  :thumbsup:
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: jarppa - 18 kesäkuu, 2009, 20:29:10
Jees! Kiitoksia.. ajattelinkin että laskin väärin. auto vm.98
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: Toitsu - 22 heinäkuu, 2009, 13:37:45
Prkl ku vaihtelee näissä. Mulla on kokonaimassa 1715 ja omamassa 1440. 100 kg pitäis laihduttaa autoa jos 5 paikkaseks meinaa saada. 4 paikkaseks ei tarvi ku 35, joten se nyt ei ole ongelma. Mistä mä 100 kiloa riipasen pois ???
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: ac3 - 09 joulukuu, 2009, 11:49:59
Mulle ilmoitettiin viellä että autosta kun painoa tiputetaan, niin on olemassa 5% sääntö, eli vähintään senverran poistettava painoa olisko se sitten oma vai kokonaismassasta laskettuna
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: Scar - 17 joulukuu, 2009, 21:15:19
Olen yrittäny selvittää Caldinan kiihtyvyyttä. Eli mikä tollasen -98 caldinan kiihtyvyys on siis 3s-gte koneella? 5,5-7,5s kiihtyvyyksistä puhuttu, mut mikä mahtaa olla se virallinen?
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: jarppa - 18 joulukuu, 2009, 11:04:25
Lainaus käyttäjältä: Scar - 17 joulukuu, 2009, 21:15:19
Olen yrittäny selvittää Caldinan kiihtyvyyttä. Eli mikä tollasen -98 caldinan kiihtyvyys on siis 3s-gte koneella? 5,5-7,5s kiihtyvyyksistä puhuttu, mut mikä mahtaa olla se virallinen?

ei oo koskaan tullut kelloa vastaan kiihytettyä.voishan tuota joskus kokeilla...mut mitäpä tuolla tiedolla käyttöautosta sit kostuu...?kiihtyyhään se niin että aristot jää.. :icon_biggrin:
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: Jarppi - 18 joulukuu, 2009, 12:00:38
14.3 meni tuo meidän koiran kuljetin  ::)
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: Scar - 18 joulukuu, 2009, 17:41:05
Lainaus käyttäjältä: jarppa - 18 joulukuu, 2009, 11:04:25kiihtyyhään se niin että aristot jää.. :icon_biggrin:

Miten mahtaa tollaselle  Gt4 Celicalle pärjätä, tätä uusinta minkä sai viel turbol ja 4-vedol?
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: Joni P. - 18 joulukuu, 2009, 19:45:18
Lainaus käyttäjältä: jarppa - 18 joulukuu, 2009, 11:04:25
ei oo koskaan tullut kelloa vastaan kiihytettyä.voishan tuota joskus kokeilla...mut mitäpä tuolla tiedolla käyttöautosta sit kostuu...?kiihtyyhään se niin että aristot jää.. :icon_biggrin:

Vapariversio varmaan jääkin, ahdetussa Aristossa saa olla jo paljon pielessä että menevät edes samoihin.
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: Strabe - 18 joulukuu, 2009, 20:01:29
Lainaus käyttäjältä: Joni P. - 18 joulukuu, 2009, 19:45:18
Vapariversio varmaan jääkin, ahdetussa Aristossa saa olla jo paljon pielessä että menevät edes samoihin.

Tätä vintoisinkin puolella vähän ihmettelin, mutta pare ettei enempätä väännä ::)
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: jarppa - 18 joulukuu, 2009, 20:36:42
turha se on täällä vääntää katotaan näitä sitte rehellisesti tienpäällä..


~200kg on Caldina kevyempi ja 20hv vain teho eroa Ariston eduksi...
On kyllä niin lähekkäin, että rengastus ja välitykset määrää kumpi on nopiampi vakionakin.

tuossa nyt kuitenkin kopioituna fintoyssilta tuo fakta jota itse en kyllä tiedä todeksi,että onko painoeroa tuo 200kg.
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: Mace - 18 joulukuu, 2009, 21:22:33
Turbo neliveto Avensikset syö takaveto tuplaturbo Aristoja... Ja Celicat ne syö Supria, näinhän se menee  :icon_biggrin:
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: jarppa - 18 joulukuu, 2009, 22:11:02
Lainaus käyttäjältä: Mace - 18 joulukuu, 2009, 21:22:33
Turbo neliveto Avensikset syö takaveto tuplaturbo Aristoja... Ja Celicat ne syö Supria, näinhän se menee  :icon_biggrin:

jos täällä tälle linjalle lähdetään ni voitte jatkaa keskenänne.mutta aristo se tosiaan oli ja päällepäin nyt on vaikea sanoa oliko kunnossa vai ei mutta ei me sokeitakaan oltu kun se taustapeilistä nähtiin 3kertaan ja lopuksi aristomies levitti käsiään ja näytti peukkuja.

ja niinkuin sanoin ni ihan mielenkiinnosta olis kiva uusia ja todeta sitte se tulos.

ja tiedoksi vaan että ei se mikään mahottomuus oo et celica pätkii supran..sehän riippuu ihan käytetystä rahamäärästä ja osista..et turha siellä on vittuilla ei ne "uudet" vanhat suprat mitään raketteja ole..vanhoja paskoja japani pojan hylkäämiähän nekin ovat.samanlailla sitä celicaan voi turboja vaihtaa kun niihinkin..voi macellakin tulla paskat housuun monesti jos tolla asenteella on liikkeellä.
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: mazzem - 18 joulukuu, 2009, 22:34:23
Sori OT mutta tämähän alkaa kuulostaan siltä, että katukunkku on herännyt henkiin uusilla sivuilla ;D
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: Tem - 18 joulukuu, 2009, 22:39:00
Lainaus käyttäjältä: mazzem - 18 joulukuu, 2009, 22:34:23Sori OT mutta tämähän alkaa kuulostaan siltä, että katukunkku on herännyt henkiin uusilla sivuilla ;D

Normi talviväittelyt.

Toteutuiko ne aiemmat kisat muuten koskaan, ST185 vastaan Suprat?
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: Andréy - 19 joulukuu, 2009, 04:54:11
Lainaus käyttäjältä: jarppa - 18 joulukuu, 2009, 22:11:02
jos täällä tälle linjalle lähdetään ni voitte jatkaa keskenänne.mutta aristo se tosiaan oli ja päällepäin nyt on vaikea sanoa oliko kunnossa vai ei mutta ei me sokeitakaan oltu kun se taustapeilistä nähtiin 3kertaan ja lopuksi aristomies levitti käsiään ja näytti peukkuja.

ja niinkuin sanoin ni ihan mielenkiinnosta olis kiva uusia ja todeta sitte se tulos.

ja tiedoksi vaan että ei se mikään mahottomuus oo et celica pätkii supran..sehän riippuu ihan käytetystä rahamäärästä ja osista..et turha siellä on vittuilla ei ne "uudet" vanhat suprat mitään raketteja ole..vanhoja paskoja japani pojan hylkäämiähän nekin ovat.samanlailla sitä celicaan voi turboja vaihtaa kun niihinkin..voi macellakin tulla paskat housuun monesti jos tolla asenteella on liikkeellä.
Mie voin lähtee anjoviksen tai celican kans viivalle vapari supralla, kyll sekin kulkee. kiihtyy nollasta sataan 20 sekenttiin. mitä väliä käyttöautolla on kiihtyykö se 5-10sec. harrasteautot sit erikseen joilla ajetaan vaan se muutama tuhat kilsaa vuodessa niinkuin käyttikselle yleensä tulee se 20-40tkm. Ja suurin osa celicoistakin on käyttiksiä niinkuin aristotkin ja anjovikset.
Lainaus käyttäjältä: Scar - 17 joulukuu, 2009, 21:15:19
Olen yrittäny selvittää Caldinan kiihtyvyyttä. Eli mikä tollasen -98 caldinan kiihtyvyys on siis 3s-gte koneella? 5,5-7,5s kiihtyvyyksistä puhuttu, mut mikä mahtaa olla se virallinen?

Vakio anjovis kiihtyy siihen 7,8 sekunnin pintaan mikäli kone on kaikin puolen kunnossa. Voit suoraan pyöristää sen 8 sekunttiin. kuitenkin on isot ja painavat vanteet niin eihän se kiihdy. Jos saat sen vakion anjoviksen kiihtyyn tuohon mainittuun 5,5 sekunttiin , niin ota ihmeessä se videolle ja laita youtubeen ja linkki tänne  ;D

Laskekaa tästä vakio n.100tkm ajetun ariston kiihtyvyys http://www.youtube.com/watch?v=PxDEwR8LgvM&feature=related (http://www.youtube.com/watch?v=PxDEwR8LgvM&feature=related)
Ja tässä joku pakoputkiviri vapari supra http://www.youtube.com/watch?v=oOhS3Ogf33c&feature=related (http://www.youtube.com/watch?v=oOhS3Ogf33c&feature=related)
Ja näilläkään ei ole mitään merkitystä, kyllä niillä töihin kerkeää tai kauppaan. radalla sit kisataan oikeilla vireillä ja kypärä päässä, ei kadulla.
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: Retjak - 19 joulukuu, 2009, 05:31:59
kun nyt tua ylhäällä haasteltiin että kuinka mitkäkin menee mitenkin, niin täs on ainakin vakiokuntosia vehkeitä, varttimaililla ST205 Celica, viimesenä siä on vastassa RZ supra!

http://www.youtube.com/watch?v=uj8-fBC6XHk (http://www.youtube.com/watch?v=uj8-fBC6XHk)
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: jykelä - 19 joulukuu, 2009, 09:43:06
Lainaus käyttäjältä: Andréy - 19 joulukuu, 2009, 04:54:11
Mie voin lähtee anjoviksen tai celican kans viivalle vapari supralla, kyll sekin kulkee. kiihtyy nollasta sataan 20 sekenttiin. mitä väliä käyttöautolla on kiihtyykö se 5-10sec. harrasteautot sit erikseen joilla ajetaan vaan se muutama tuhat kilsaa vuodessa niinkuin käyttikselle yleensä tulee se 20-40tkm. Ja suurin osa celicoistakin on käyttiksiä niinkuin aristotkin ja anjovikset.

Vakio anjovis kiihtyy siihen 7,8 sekunnin pintaan mikäli kone on kaikin puolen kunnossa. Voit suoraan pyöristää sen 8 sekunttiin. kuitenkin on isot ja painavat vanteet niin eihän se kiihdy. Jos saat sen vakion anjoviksen kiihtyyn tuohon mainittuun 5,5 sekunttiin , niin ota ihmeessä se videolle ja laita youtubeen ja linkki tänne  ;D

Laskekaa tästä vakio n.100tkm ajetun ariston kiihtyvyys http://www.youtube.com/watch?v=PxDEwR8LgvM&feature=related (http://www.youtube.com/watch?v=PxDEwR8LgvM&feature=related)
Ja tässä joku pakoputkiviri vapari supra http://www.youtube.com/watch?v=oOhS3Ogf33c&feature=related (http://www.youtube.com/watch?v=oOhS3Ogf33c&feature=related)
Ja näilläkään ei ole mitään merkitystä, kyllä niillä töihin kerkeää tai kauppaan. radalla sit kisataan oikeilla vireillä ja kypärä päässä, ei kadulla.
eihän nämä nyt vielä mitää oo, ku mulle uhottiin viikko sitte. jotta mun supra jätetään muuten vakio turbo riisseli 740 volvolla, mihin on laitettu vain bleedi ;D mutta ei uskaltanu lyörä 3000€ vetoo jotta häviän ???
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: Mace - 19 joulukuu, 2009, 11:55:27
Lainaus käyttäjältä: jarppa - 18 joulukuu, 2009, 22:11:02
ja tiedoksi vaan että ei se mikään mahottomuus oo et celica pätkii supran..sehän riippuu ihan käytetystä rahamäärästä ja osista..et turha siellä on vittuilla ei ne "uudet" vanhat suprat mitään raketteja ole..vanhoja paskoja japani pojan hylkäämiähän nekin ovat.samanlailla sitä celicaan voi turboja vaihtaa kun niihinkin..voi macellakin tulla paskat housuun monesti jos tolla asenteella on liikkeellä.

Haha! Huolehdi vaan omasta sulkijalihaksen toiminnasta, mulla ei ole ollut ongelmia, eikä tule olemaankaan seuraavaan 50-60 vuoteen. Myöskään mun hengityselimissä ei ole mitään palkokasveja.  ;D

Ehkä kannattaa tosiaan ottaa se revanssi, ennenkuin alkaa huutelemaan Caldinan paremmuudesta.

Todettakoon vielä, että tuskin Joni P ainakaan noista Caldinoista tai Aristoista mitään tietää.  :icon_biggrin:
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: AMI - 19 joulukuu, 2009, 12:39:44
Siis jos olisitte katsoneet jenkkileffoja niin tietäisitte että varttikiihdytyksen voitto ei johdu autosta vaan kuskin tahdonvoimasta  :D
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: Tem - 19 joulukuu, 2009, 13:40:10
Lainaus käyttäjältä: AMI - 19 joulukuu, 2009, 12:39:44Siis jos olisitte katsoneet jenkkileffoja niin tietäisitte että varttikiihdytyksen voitto ei johdu autosta vaan kuskin tahdonvoimasta  :D

Ja siitä että vaihtaa vaihdetta, kun haluaa ohittaa? :o
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: suprasami - 19 joulukuu, 2009, 15:48:47
Lainaus käyttäjältä: AMI - 19 joulukuu, 2009, 12:39:44
Siis jos olisitte katsoneet jenkkileffoja niin tietäisitte että varttikiihdytyksen voitto ei johdu autosta vaan kuskin tahdonvoimasta  :D
siinä kun varttimaililla viihtyy sen 1-2 min, niin sehän on nimenomaan tahdonvoimasta kiinni. :D
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: Retjak - 19 joulukuu, 2009, 16:11:50
Lainaus käyttäjältä: Tem - 19 joulukuu, 2009, 13:40:10
Ja siitä että vaihtaa vaihdetta, kun haluaa ohittaa? :o

erittäin hyvä huomio, esim renny harlinin drivenissä ohitus tapahtuu aina niin, että autot vetää rinta rinnan, ja toinen heittääkin isomman silmään :D
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: Arppe - 19 joulukuu, 2009, 16:21:49
Lainaus käyttäjältä: Mace - 18 joulukuu, 2009, 21:22:33
Turbo neliveto Avensikset syö takaveto tuplaturbo Aristoja... Ja Celicat ne syö Supria, näinhän se menee  :icon_biggrin:

Pakko kans kommentoida, nopeella googletuksella juutupesta löyty tällänen

http://www.youtube.com/watch?v=PtV51sBl8LQ

"1998 Toyota caldina stock standard 0-100kph 7 secs"

en oo omaa ristoo ny ihmeellisemmin kellotellu mut sinne 6-7 sekunnin väliin menee et ei riston pitäis jäädä mut ei paljoo voittaakkaan
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: jarppa - 19 joulukuu, 2009, 20:29:30
Lainaus käyttäjältä: Arppe - 19 joulukuu, 2009, 16:21:49
Pakko kans kommentoida, nopeella googletuksella juutupesta löyty tällänen

http://www.youtube.com/watch?v=PtV51sBl8LQ

"1998 Toyota caldina stock standard 0-100kph 7 secs"

en oo omaa ristoo ny ihmeellisemmin kellotellu mut sinne 6-7 sekunnin väliin menee et ei riston pitäis jäädä mut ei paljoo voittaakkaan

ja niinkuin joku totesi että caldinan tehoero on -20hv mut painoa 200kg vähemmän mikä jo itsessään vaikuttaa aika perkeleesti ja toisekseen tehoeroa kompensoi se että itellä oli jo 3" putkivirit ja ilmansaantia parannettu..tosin aristosta ei sitten taas ole mitään tietoa mut voisi vakioksi olettaa koska tosiaan kyseiset vedot se hävisi.
ja joku tuolla heitti että isot vanteet ja alla jne..niin itellä oli orkkis 15" alut alla.
ja aristo vastaan caldina vetohan suoritettiin aina noin 80km/h-rajottaja
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: jarppa - 19 joulukuu, 2009, 20:42:36
Lainaus käyttäjältä: Retjak - 19 joulukuu, 2009, 05:31:59
kun nyt tua ylhäällä haasteltiin että kuinka mitkäkin menee mitenkin, niin täs on ainakin vakiokuntosia vehkeitä, varttimaililla ST205 Celica, viimesenä siä on vastassa RZ supra!

http://www.youtube.com/watch?v=uj8-fBC6XHk (http://www.youtube.com/watch?v=uj8-fBC6XHk)

eikös tässäkin ole kyseessä vakio vehkeet..? sen paremmin  videota tutkimatta.
tuosta aijemmin puhutusta st185 niin siinähän ei taas vakiota ole enään muutakuin rekisterikilvet.
joten sitä taas turha sen enempää pohtia.
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: Mace - 19 joulukuu, 2009, 21:12:17
Lainaus käyttäjältä: jarppa - 19 joulukuu, 2009, 20:42:36
eikös tässäkin ole kyseessä vakio vehkeet..? sen paremmin  videota tutkimatta.
tuosta aijemmin puhutusta st185 niin siinähän ei taas vakiota ole enään muutakuin rekisterikilvet.
joten sitä taas turha sen enempää pohtia.

Joo, mutta eipä ole sekään mkiv Supra mikään vakio, jonka väitit st185:lle häviävän...  ;D
Taitaisi aikamoiseksi persraiskaukseksi mennä  8)
(Mkiv:ssä ei tosin tarvitse kaikkia tingentangeleita vaihtaa...toisin kuin st185, jossa ainoastaan ne rekisterikilvet ovat vakiot)  :icon_biggrin:

Kuvittelin myös, että tässä puhuttiin vakio Caldina vs Aristo... Tosin eiköhän noissa Ristoissakin aika tarkkaan 300 kaakkia ole jo vakionakin? Caldinassa voimansiirohävikkikin suurempi... No, eiköhän se spekulointi riitä. Kannattaa ensi kesänä mennä radalle & vartille kokeilemaan, ennen kuin uhoaa kaikki Ristot mataliksi.  ???
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: Strabe - 19 joulukuu, 2009, 21:42:14
Lainaus käyttäjältä: jarppa - 19 joulukuu, 2009, 20:29:30
ja niinkuin joku totesi että caldinan tehoero on -20hv mut painoa 200kg vähemmän mikä jo itsessään vaikuttaa aika perkeleesti ja toisekseen tehoeroa kompensoi se että itellä oli jo 3" putkivirit ja ilmansaantia parannettu..tosin aristosta ei sitten taas ole mitään tietoa mut voisi vakioksi olettaa koska tosiaan kyseiset vedot se hävisi.
ja joku tuolla heitti että isot vanteet ja alla jne..niin itellä oli orkkis 15" alut alla.
ja aristo vastaan caldina vetohan suoritettiin aina noin 80km/h-rajottaja

Mä haluisin nähdä myös sen faktan että caldina painaa 200kg vähemmän..Kaikki mikä lukee netissä ei ole totta.. ;D
Ja jos sul oli pikkuputkivirei,ja eihän sitä tiiä vaikka aristossa ei olisi kaikki tallessa niin kait siinä eroa tulee ;D
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: jarppa - 19 joulukuu, 2009, 23:02:45
Lainaus käyttäjältä: Strabe - 19 joulukuu, 2009, 21:42:14
Mä haluisin nähdä myös sen faktan että caldina painaa 200kg vähemmän..Kaikki mikä lukee netissä ei ole totta.. ;D
Ja jos sul oli pikkuputkivirei,ja eihän sitä tiiä vaikka aristossa ei olisi kaikki tallessa niin kait siinä eroa tulee ;D

no kertokaa aristomiehet ariston vakio teho ja paino ni mä kurkkaan mitä painaa mun caldina..ni sithän siitäkin saadaan fakta..kesään on vielä niinpaljon aikaa että saatas rehti kisa..näilläkeleillä menee caldinalle vähän turhankin hyvin pisteet...on nimittäin aika menijä näillä keleillä...tänään traileri ja auto perässä ja silti liikkuu aika kivasti jäisellä tiellä :icon_biggrin: :P-<:
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: jarppa - 19 joulukuu, 2009, 23:06:34
Lainaus käyttäjältä: Mace - 19 joulukuu, 2009, 21:12:17
Joo, mutta eipä ole sekään mkiv Supra mikään vakio, jonka väitit st185:lle häviävän...  ;D
Taitaisi aikamoiseksi persraiskaukseksi mennä  8)
(Mkiv:ssä ei tosin tarvitse kaikkia tingentangeleita vaihtaa...toisin kuin st185, jossa ainoastaan ne rekisterikilvet ovat vakiot)  :icon_biggrin:

Kuvittelin myös, että tässä puhuttiin vakio Caldina vs Aristo... Tosin eiköhän noissa Ristoissakin aika tarkkaan 300 kaakkia ole jo vakionakin? Caldinassa voimansiirohävikkikin suurempi... No, eiköhän se spekulointi riitä. Kannattaa ensi kesänä mennä radalle & vartille kokeilemaan, ennen kuin uhoaa kaikki Ristot mataliksi.  ???

nii no tässäkin sit taas vaikuttaa mikä kisa otetaan..lähtö nollasta sataan vai mutkapätkä vai lähtö 200-300?
kyllä tollanen nelikko celica on mutkapätkällä aika kovasana tolla alusalla ja kokoonpanolla .samoin jos pitää 5tonnia jengää ja kytkin ylös ni lähtee se viivaltakin takasutijaa vastaan aika kivasti.mut toki sit 200-300 veto ni siinä isopatanen supra on aika kova vastus..sitä en tiiä meneekö teidän suprat kuinkin paljon yli kun 310km/h? että tuleeko siinä kuinka pahasti turpaan..?
mut ihan sama..kyllä tolla celicallakin kehdataan jo ajella.ja kesällähän näitä sit pääsee testaileen jos on halukkaita riskeeraamaan korttiansa.. :)
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: Uldiz - 20 joulukuu, 2009, 08:57:23
Lainaus käyttäjältä: jarppa - 19 joulukuu, 2009, 23:06:34
nii no tässäkin sit taas vaikuttaa mikä kisa otetaan..lähtö nollasta sataan vai mutkapätkä vai lähtö 200-300?
kyllä tollanen nelikko celica

Ei herneitä, mutta jos 4wd Celicalla meinaat kolmea sataa ajaa, niin ei riitä edes viidensadan konetehot ::)
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: jarppa - 20 joulukuu, 2009, 10:01:03
Lainaus käyttäjältä: Uldiz - 20 joulukuu, 2009, 08:57:23
Ei herneitä, mutta jos 4wd Celicalla meinaat kolmea sataa ajaa, niin ei riitä edes viidensadan konetehot ::)

sorry nyt vaan mutta mä en meinaa vaan se on jo viimekesänä kyllä todettu motarilla gps ja power fc mukaan ja meni sen verta reilusti yli 300 että ei tarvi miettiä oliko yli vai ei.
ja ei ole herneitä kun tiedän asian todeksi.. ;)

ja niinkuin jo sanoin...celicassa ei ole mitään vakiota...
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: Strabe - 20 joulukuu, 2009, 11:08:43
Lainaus käyttäjältä: jarppa - 19 joulukuu, 2009, 23:02:45
no kertokaa aristomiehet ariston vakio teho ja paino ni mä kurkkaan mitä painaa mun caldina..ni sithän siitäkin saadaan fakta..kesään on vielä niinpaljon aikaa että saatas rehti kisa..näilläkeleillä menee caldinalle vähän turhankin hyvin pisteet...on nimittäin aika menijä näillä keleillä...tänään traileri ja auto perässä ja silti liikkuu aika kivasti jäisellä tiellä :icon_biggrin: :P-<:

Ei se rekisteriotekkaan esim.omassa autossa ollut lähelläkään mitä puntari sanoi...Nooh,sikäli ihan sama tämä väittely ja turhakin,mutta hienoa että saatiin mielipiteitä kehiin ;D
Ja tosta celicasta joka menee pitkälti päälle kolmensadan niin siitähä taitaa olla projektii fintoysis?
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: Mace - 20 joulukuu, 2009, 11:17:26
Lainaus käyttäjältä: jarppa - 19 joulukuu, 2009, 23:06:34
nii no tässäkin sit taas vaikuttaa mikä kisa otetaan..lähtö nollasta sataan vai mutkapätkä vai lähtö 200-300?
kyllä tollanen nelikko celica on mutkapätkällä aika kovasana tolla alusalla ja kokoonpanolla .samoin jos pitää 5tonnia jengää ja kytkin ylös ni lähtee se viivaltakin takasutijaa vastaan aika kivasti.mut toki sit 200-300 veto ni siinä isopatanen supra on aika kova vastus..sitä en tiiä meneekö teidän suprat kuinkin paljon yli kun 310km/h? että tuleeko siinä kuinka pahasti turpaan..?
mut ihan sama..kyllä tolla celicallakin kehdataan jo ajella.ja kesällähän näitä sit pääsee testaileen jos on halukkaita riskeeraamaan korttiansa.. :)

Sen verran täytyy vielä härnätä, että jos on niin kova menijä, niin ensikesällä vaan varttitapahtumille näyttämään.
(Katsotaan kuinka nelivetovoimansiirto kestää liimaradalla 5jengää ja kytkin ylös, jos oikeasti tehoakin on  :icon_biggrin:)
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: nr000001 - 20 joulukuu, 2009, 12:11:30
Lainaus käyttäjältä: jarppa - 19 joulukuu, 2009, 23:06:34
jos on halukkaita riskeeraamaan korttiansa..

Näille kisoille on ihan oma paikkansa Joensuussa. Suprakuskit ajavat asiallisesti sääntöjen mukaan liikenteessä, joten suosittelen tuota Joensuun mittausta.
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: jykelä - 20 joulukuu, 2009, 14:01:28
Lainaus käyttäjältä: Mace - 20 joulukuu, 2009, 11:17:26
Sen verran täytyy vielä härnätä, että jos on niin kova menijä, niin ensikesällä vaan varttitapahtumille näyttämään.
(Katsotaan kuinka nelivetovoimansiirto kestää liimaradalla 5jengää ja kytkin ylös, jos oikeasti tehoakin on  :icon_biggrin:)
suuri vaara jotta tuloo etuveto yhtäkkiä ;D
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: jarppa - 20 joulukuu, 2009, 15:35:56
Lainaus käyttäjältä: Mace - 20 joulukuu, 2009, 11:17:26
Sen verran täytyy vielä härnätä, että jos on niin kova menijä, niin ensikesällä vaan varttitapahtumille näyttämään.
(Katsotaan kuinka nelivetovoimansiirto kestää liimaradalla 5jengää ja kytkin ylös, jos oikeasti tehoakin on  :icon_biggrin:)

eiköhän se auto enskesänä tapahtumia kierrä.. ;) ja onhan siinä voimansiirtoja jo hajonnut jonkinverran ... :) mut niitähän saa sit aina uusia..ja onhan siihen vahvistuksia kovasti haussa.
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: jarppa - 20 joulukuu, 2009, 15:36:40
Lainaus käyttäjältä: Strabe - 20 joulukuu, 2009, 11:08:43
Ei se rekisteriotekkaan esim.omassa autossa ollut lähelläkään mitä puntari sanoi...Nooh,sikäli ihan sama tämä väittely ja turhakin,mutta hienoa että saatiin mielipiteitä kehiin ;D
Ja tosta celicasta joka menee pitkälti päälle kolmensadan niin siitähä taitaa olla projektii fintoysis?

jep.mulla on se puntari lukema kyllä jossakin ylhäällä kun vaan löytäsin..
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: jarppa - 20 joulukuu, 2009, 15:38:02
Lainaus käyttäjältä: jykelä - 20 joulukuu, 2009, 14:01:28
suuri vaara jotta tuloo etuveto yhtäkkiä ;D

niinkuin sanoin niin on siitä etuveto jo joskus tullutkin..ja hieman muutakin ropleemaa ollut..muta pääpiirteittän hienosti pelannut mitä sitä viimekesänä kerettiin kurmuuttaan...
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: Japso - 26 joulukuu, 2009, 10:56:18
Lainaus käyttäjältä: Arppe - 19 joulukuu, 2009, 16:21:49
Pakko kans kommentoida, nopeella googletuksella juutupesta löyty tällänen

http://www.youtube.com/watch?v=PtV51sBl8LQ

"1998 Toyota caldina stock standard 0-100kph 7 secs"

en oo omaa ristoo ny ihmeellisemmin kellotellu mut sinne 6-7 sekunnin väliin menee et ei riston pitäis jäädä mut ei paljoo voittaakkaan

Oma risto 6.49s racelogicilla mitattu ilman lukkoa kitkarenkailla, täysin vakio laite siis. Paras aika tuli vielä ilman vaihteiston "sportti" asetusta.
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: Arppe - 27 joulukuu, 2009, 13:09:35
Lainaus käyttäjältä: Japso - 26 joulukuu, 2009, 10:56:18
ilman lukkoa kitkarenkailla

maksimaalista pitoa siis ;D
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: JTY - 12 joulukuu, 2012, 06:24:53
Herätetään vanha topikki unilta.
Onkos kukaan saanu noita uudempia 2002-> calinoita kilpiin (lähinnä 2003 ja uudemmat)?
:wave:
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: Supra88 - 12 joulukuu, 2012, 08:59:25
Lainaus käyttäjältä: JTY - 12 joulukuu, 2012, 06:24:53
Herätetään vanha topikki unilta.
Onkos kukaan saanu noita uudempia 2002-> calinoita kilpiin (lähinnä 2003 ja uudemmat)?
:wave:

Jep tollain uudempikoppanen kiinnostas! Mut esim valomuutos mietityttää et saako marmoritiskiltä lhd valoja...
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: Wilis - 12 joulukuu, 2012, 11:12:10
http://www.japanesecartrade.com/stock/japan-used-toyota-caldina-wagon-537985.html
Ei olis yhtään hullumpi tuommonen perheen ja koirien liikutus kikkareeksi.
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: JTY - 12 joulukuu, 2012, 13:53:57
Jeps just tommonen uudempi on kiikarissa, saa aika edukkaaseen hintaan ja näyttäis olevan oikeasti nopeaksi tehty auto eikä mikään avensis jossa vähän enempi tehoa  :whip2:
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: Osmo - 12 joulukuu, 2012, 14:11:54
Itekkin oon katellut tota uudempaa aina silloin tällöin. Mahtaiskohan verotus mennä Avensiksen mukaan?
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: Supr4ever - 12 joulukuu, 2012, 15:35:46
Tollasta on tekstiä on tullu ainakin ausseilta vertailtuna vanhempaan malliin..
noin 300kg painavampi kun edeltäjänsä


"Compared with the ST215, the ST246 never quite feels as responsive or fast. This is down to a few factors. As we said, the lower gears being geared too high and the laggy engine are big contributors, but there is a bigger one. The performance vehicles main nemesis : weight. The ST246W as tested weighs in at around 1755kG. This is compared to the 1440 of a manual ST215 or 1470 of an automatic ST215.

As a result of all of this, getting a good run from standstill is quite difficult.

Toyota's main mistake with this car was labelling it with the Caldina badge. A moniker which brings about certain expectations. Despite the Caldina name invoking images of a performance station wagon, it seems that Toyota shifted its market position with the ST246. This is no longer a competitor for the Nissan Stagea and Mitsubishi Legnum. The car now feels more like an AWD descendant of the AE92 Corolla SX/GTi.

If you always wanted a Civic Type R, but require an automatic and a little more boot space, then perhaps the ST246 Caldina GT Four will suit the bill."


koko juttu löytyy täältä:

http://importfactory.com.au/site/home/entry/st-246-toyota-caldina-gt-four-review (http://importfactory.com.au/site/home/entry/st-246-toyota-caldina-gt-four-review)



After 8 runs of 7.1 Seconds, we finally achieved a sub 7 second time with a 6.94 on the 9th attempt. Which isn't exactly slow, but don't expect to go Evo Lancer or STi WRX hunting in it."

Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: JTY - 12 joulukuu, 2012, 16:59:33
Lainaus käyttäjältä: Supr4ever - 12 joulukuu, 2012, 15:35:46
Tollasta on tekstiä on tullu ainakin ausseilta vertailtuna vanhempaan malliin..
noin 300kg painavampi kun edeltäjänsä


"Compared with the ST215, the ST246 never quite feels as responsive or fast. This is down to a few factors. As we said, the lower gears being geared too high and the laggy engine are big contributors, but there is a bigger one. The performance vehicles main nemesis : weight. The ST246W as tested weighs in at around 1755kG. This is compared to the 1440 of a manual ST215 or 1470 of an automatic ST215.

As a result of all of this, getting a good run from standstill is quite difficult.

Toyota's main mistake with this car was labelling it with the Caldina badge. A moniker which brings about certain expectations. Despite the Caldina name invoking images of a performance station wagon, it seems that Toyota shifted its market position with the ST246. This is no longer a competitor for the Nissan Stagea and Mitsubishi Legnum. The car now feels more like an AWD descendant of the AE92 Corolla SX/GTi.

If you always wanted a Civic Type R, but require an automatic and a little more boot space, then perhaps the ST246 Caldina GT Four will suit the bill."


koko juttu löytyy täältä:

http://importfactory.com.au/site/home/entry/st-246-toyota-caldina-gt-four-review (http://importfactory.com.au/site/home/entry/st-246-toyota-caldina-gt-four-review)



After 8 runs of 7.1 Seconds, we finally achieved a sub 7 second time with a 6.94 on the 9th attempt. Which isn't exactly slow, but don't expect to go Evo Lancer or STi WRX hunting in it."

Tossa varmaan puhuttu normi Caldina GT-4 eikä GT-4 N Spec jota ite vaan katellu, siinä on niitä performance muutoksia enempi normi GT-4 verrattuna. Mut on se varmaan totta et toi on enempi
iso auto vähän niinkuin Mitsubishi Airtekki (legnumista isompi sportti).
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: Juzzo - 12 joulukuu, 2012, 18:55:19
Lainaus käyttäjältä: JTY - 12 joulukuu, 2012, 16:59:33
Tossa varmaan puhuttu normi Caldina GT-4 eikä GT-4 N Spec jota ite vaan katellu, siinä on niitä performance muutoksia enempi normi GT-4 verrattuna. Mut on se varmaan totta et toi on enempi
iso auto vähän niinkuin Mitsubishi Airtekki (legnumista isompi sportti).
Ei se auto yhtään kovempaa lähde vaikka oliskin täys Recaron sisusta, päivitetty ja jäykistetty alusta ja Torseni...
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: Supr4ever - 13 joulukuu, 2012, 01:06:44
Muutoksethan on oikeestaan aika pienet, jotka ei juurikaan painoon vaikuta.
Epäilen tosin että nostavat vaan painoa kun esim. recaron sisusta on tässä tapauksessa tehty enemmän mukavuutta kuin painonsäästöä ajatellen.

muutokset: normi vs. N-edition
- Recaro sisusta
- Torsen lukko takana
- Bilstein alusta / erilaiset jousijäykkyydet
- Edessä poikkituki
- Jotain muita pikku muutoksia sisustassa

Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: JTY - 13 joulukuu, 2012, 04:29:26
Lainaus käyttäjältä: Juzzo - 12 joulukuu, 2012, 18:55:19
Ei se auto yhtään kovempaa lähde vaikka oliskin täys Recaron sisusta, päivitetty ja jäykistetty alusta ja Torseni...

Eikö se heti tuo 100heppaa lisää   :toothy10:

Aiheeseen takas, jostain luin et N:ssä on kevennetty paikkoja materiaali valinnoilla jolla olis saatu parempaa kulkua. Mut ei noista N:stä löydy oikein mitään varmaan speksiä kaikki on pelkkää wikipedia kamaa ja erinäisiä mutuja. Pitää tutkia lisää noita kun pääsee kosketus etäisyydelle  :yum:
Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: JTY - 13 joulukuu, 2012, 14:26:37
Lainaus käyttäjältä: JTY - 12 joulukuu, 2012, 16:59:33
Tossa varmaan puhuttu normi Caldina GT-4 eikä GT-4 N Spec jota ite vaan katellu, siinä on niitä performance muutoksia enempi normi GT-4 verrattuna. Mut on se varmaan totta et toi on enempi
iso auto vähän niinkuin Mitsubishi Airtekki (legnumista isompi sportti).


Mistähän noi painot otettu, netissä puhutaan 246 painoksi: Curb vehicle weight, kg   1480

Pari lähdettä:
http://specs.amayama.com/2028/ (http://specs.amayama.com/2028/)
[urlhttp://www.japanvehicles.com/newcars/toyota/Caldina/main.htm][/url]

Noiden mukaan N:läinen painas 1490kg ja normi GT-4 1480kg


Otsikko: Vs: TOYOTA CALDINA
Kirjoitti: Juntune - 28 joulukuu, 2012, 14:08:31
Oman vanhempikorisen paino katsurin puntarilla ennen kevennystä oli 1590 kg. Ja on manuaalilootalla.