mk4 Supran säädöt hakusessa

Aloittaja Grontti, 03 tammikuu, 2013, 22:45:44

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

agumi

ehkä helpoin tapa tehdä "väliaikainen" ratkaisu on vetää plussa johto akulta suoraan pumpulle. sulake, katkaisija ja rele väliin. Tarvii alkaa heti johtoja pilkkomaan ja rosvoomaan.
Kids in the backseat cause accidents. Accidents in the backseat cause kids. Stick to a two seater!

laamaporo

Lainaus käyttäjältä: Grontti - 05 tammikuu, 2013, 19:11:23
Noniin, nyt saatiin auto käymään. Suoraan kun anto pumpuille 12v niin toimii. Fuel pump ecun kautta ei inahdakkaan.

Ihmetyttää vaan mistä saadaan ohjaus niille kun fuel ecusta ei tule läpi voltin volttia bensapumpulle..?

Niin mistäs tuo 12v nyt sitten pumpuille tulee? Sitähän te käytätte releen herätteenäkin. Ellei tuo nyt sitten suoraan akulta ole revitty.

1994 Toyota Supra MKIV TT 6spd Eurospec 3.4L
1988 Toyota Supra Turbo MKIII 5spd Eurospec
2012 BMW M550d


Coutsi

AEM "HSxx" tai "LSxx" lähdöillä voit toteuttaa releen ohjauksen, jolloin ECU osaa kytkeä pumpun päälle Fuel Pump asetuksien perusteella. HS=High Side (max 1A, releen herätteen toinen piuha tuommoiseen porttiin ja toinen maihin), LS=Low Side (edelleen max 1A, releen herätteen toinen piuha tuohon porttiin  ja toinen vaikka sieltä virtalukosta tai muusta lähteestä).
Aristo JZS147 6spd TT @ 1127rwhp

lekonna

Lainaus käyttäjältä: Grontti - 05 tammikuu, 2013, 19:11:23
Kaveei ei suostu ymmärtämään miksi vastukset tarvitaan, kun suprastoren kaverit ei ole niistä mitään maininnut

tää on aina parasta. ketjussa on kuitenki kavereita puhumassa jotka on tehny useampia autoja tai toimii driftitallin mekaanikkona jne. noh seon normaalia, tietoa voi jakaa mutta sitä ei ole pakko ottaa vastaan. ;)

bensasysteemit vaan kuntoon ensin ja hiljalleen paineita nostamaan. jos vetää 1.5k paineella 14afr vedon normi bensalla niin voi jossain vaiheessa mäntäpistiäinen käydä kylässä. aloittaa alhaalta ja sitä mukaa kun ongelmia ratkeaa niin nostaa hiljalleen paineita.
mkiv 6spd tt

AMI

Lainaus käyttäjältä: Grontti - 05 tammikuu, 2013, 19:11:23
Kaveei ei suostu ymmärtämään miksi vastukset tarvitaan, kun suprastoren kaverit ei ole niistä mitään maininnut.

Ahhaahhaaa  ;D

Aloitetaanko jo varuiksi valmiiksi topicci:

Koneesti kuuluu erikoinen ääni, missä vika?
www.sideways.fi
Yhteistyössä:
www.deadracer.fi
www.debba.fi
www.huhtico.fi
www.venesahkotukku.fi
www.tth-maalaus.fi

Haaparanta

katselin tuossa kuvia miten oli dragsterissä toteutettu kolmen 044 pumpun ohjaus.
Bensan paine tieto vietiin aculle joka ohjasi yhtä pumpuista releen kautta.
Tällä saatiin peruspaine kun käytettiin autoa ilman ahtoja (2,3bar) :D
Sitten oli ns pakkoohjaus kytkimellä mikä kytki kaikki kolme pumppua päälle ilman
minkäänlaista sen kummempaa ohjausta.
Ja jokaiselle pumpulle oli oma maajohto ja virta (2,5neliö) sekä omat releet ja sulakkeet.
näin ollen yksi rele tai sulake pettää niin menee vain yksi pumppu pimeeksi.
(tämähän ei estä sammuneen pumpun takaisin virtausta mutta siksi niissä oli takasinisku venttiilit paikoillaan)

Tässä esimerkki loppuun asti mietitystä ratkaisusta josta en itse oikein löydä muuta huonoa
kuin se etteivät mahdu tankkiin sisälle.

Nykyään kun katsoo hyviä pumppuja joissa on joku väylä ohjaus bensanpaineen säätimellä että
säädin kertoo paineen ja pumppu säätää tuottoa sen mukaan. TÄMÄ SIIS ARVELUA JA NETISTÄ SEKIN! :)

ss-works

Ainoa huono homma kolmessa 044-pumpussa on virrankulutus...Eiköhän se mekaaniinen pumppu vaihtoehto tule jossakin kohtaa sitten vastaan  :)

lekonna

Lainaus käyttäjältä: Haaparanta - 06 tammikuu, 2013, 15:59:53
Nykyään kun katsoo hyviä pumppuja joissa on joku väylä ohjaus bensanpaineen säätimellä että
säädin kertoo paineen ja pumppu säätää tuottoa sen mukaan. TÄMÄ SIIS ARVELUA JA NETISTÄ SEKIN! :)

eiköhän ne kattele sitä paluuvirtausta ja sen mukaan tee sitten päätöksiä.
mkiv 6spd tt

Grontti

Noniin, vastukset nyt siis tulee. Löysin jostain megasquirt sivulta vastuksen laskukaavan, sitä voinee käyttää tässäkin? Aem foorumilta taas luin että tuo v1 purkki pystyy maksimissaan 1,5A antamaan per suutin?

Sitten olin lukevinani että suprassa olisi alunperinkin joku resistor pack? Onko? Vai mitä tuolla tarkoitetaan?

Mitä tuo vastuksen asentaminen vaikuttaa käytännössä? Ymmärrän siis mitä se tekee noin niinkun sähköisesti. Mutta muuttuuko fuel map säätö esimerkiksi karkeammaksi tai hienommaksi yhdellä "napsulla"?

Grontti

#69
Lainaus käyttäjältä: laamaporo - 05 tammikuu, 2013, 23:29:14
Niin mistäs tuo 12v nyt sitten pumpuille tulee? Sitähän te käytätte releen herätteenäkin. Ellei tuo nyt sitten suoraan akulta ole revitty.

12v tuli pumpuille käytännössä 12v modin tapaan. Eli se fulepump eculle tuleva 12v ohjattiin suoraan pumpuille. Tämä oli vain sen aikaa että saatiin auto käymään. Ja todettiin että fuelpump ecussa jotakin vikaa. Ja siis tuon käyttäminen releen herätteenä kuulostaa kummalta. Sinne nimittäin tulee aivan helvetin kauan sitä 12v kun virta on pois ja avaimet taskussa. Toki sitä saa varmasti säädettyä eculta, mutta itse en sitä vielä löytänyt.


TmiJKaas

Lainaus käyttäjältä: Grontti - 10 tammikuu, 2013, 11:01:41
Sitten olin lukevinani että suprassa olisi alunperinkin joku resistor pack? Onko? Vai mitä tuolla tarkoitetaan?

Mitä tuo vastuksen asentaminen vaikuttaa käytännössä? Ymmärrän siis mitä se tekee noin niinkun sähköisesti. Mutta muuttuuko fuel map säätö esimerkiksi karkeammaksi tai hienommaksi yhdellä "napsulla"?

Toistetaan nyt ku tuntuu olevan vaikeahkoa ymmärtää. Jos selaat jenkkifoorumeita niin useimmiten puhuvat US-spec suprasta jossa vastuspaketti on valmiina koska siinä on eri suuttimet kuin JDM suprassa.

Euro, UK ja US spec suprissa on vastuspakka
JDM malleissa EI ole
Toyota Supra 3.0i turbo man. 1988 *R.I.P.*
Toyota Supra 3.0i turbo targa aut. 1991 *R.I.P.*
Toyota Supra mkIV - *myyty*
Toyota Carina II 1989 - *R.I.P.*
Toyota Soarer 2.5i tt man. 1993 - Kesä käyttis
Toyota Soarer - Projekti
Toyota Carina II 1992 - käyttis

Tem

Lainaus käyttäjältä: Grontti - 10 tammikuu, 2013, 11:01:41Mitä tuo vastuksen asentaminen vaikuttaa käytännössä? Ymmärrän siis mitä se tekee noin niinkun sähköisesti.

No jos tosiaan ymmärrät asian sähköisesti, niin sitten ymmärrät kaiken.

Ei se karttoihin mitään vaikuta.
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


Juzzo

Got lip?

Lainaus käyttäjältä: Sound Performance;8655788Wrong,  Garrett created the sphere.... then God copied Garrett and made the Earth!

Grontti

#73
Lainaus käyttäjältä: CrazyDriver - 10 tammikuu, 2013, 12:02:32
Toistetaan nyt ku tuntuu olevan vaikeahkoa ymmärtää. Jos selaat jenkkifoorumeita niin useimmiten puhuvat US-spec suprasta jossa vastuspaketti on valmiina koska siinä on eri suuttimet kuin JDM suprassa.

Euro, UK ja US spec suprissa on vastuspakka
JDM malleissa EI ole

Asia kunnossa. Huomasinkin että tuolla edellisellä sivulla oli maininta asiasta.

Ymmärryksessä ei ole mitään vikaa. Näkö ei vain pelaa  :tard:

Onko siis tuo 10ohm tehovastus se oikea ratkaisu etuvastukseksi josta Coutsi jo mainitsi?? Vai tarvitseeko se laskea jotenkin tarkemmin?

Grontti

#74
LainaaSarjakytkennässä tosiaan itsekin näen sen ongelman että aukeamisaika nousee lähes tuplaten, mikä on ISO ongelma

Pitääkö tuollaisesta kantaa huolta, vai vaan lykätä sinne "jonkunlaiset" vastukset? Vai onko se 10ohm nyt sitten juuri optimi?

LainaaLow-impedance injector designs (2-5 ohms resistance) require a lot of current (over 3A) to get the valve moving quickly but less current to keep it opened (about 1A or less). Sending a lot of current through an injector will heat it up, you might damage the injectors and some ECU drivers if you wired them directly to a driver that would allow peak current to flow the entire time the injector is open. The old 30-1100 PnP Supra EMS can not drive more than 1.5A per injector channel, it was necessary to install resistors or use an aftermarket peak-and-hold driver box.

Jos nyt oikein laskin niin 10ohmin vastuksen lisäämällä homman pitäs pelittää noin 1A virralla eli ok.

Kiitos ja anteeksi.

Coutsi

Juuri näin, ihan ulkomuistista vedin tuon 1A rajan, 1.5A se näemmä oli.
Aristo JZS147 6spd TT @ 1127rwhp

Grontti

Noniin, jatketaas taas tätäkin. Nyt supra kaivettu tallista ja neuvoja kuunneltu. Vastukset asennettu ja 2kpl vakio bensapumppuja rinnasin.

Suurimman häslingin tässä sai aikaan se että AEM boksin tunnistamisessa oli lopuksi vielä vaikeuksia. Lopputuloksella että boksi on siis series 1. Myyntilaatikko ja boxin kuoret olivat series 2, mutta usb:n puuttuminen ja myyntilaatikon tarrat viittasivat series 1.

Nyt on karttoja haettu sen verran että auto toimii kohtalaisesti. Seuraavaksi tarvittaisiin jostakin penkki paikka ja säätäjä. Ideoita että missä AEM:ää säädetään? Sporttiauton kaveri oli vain myynyt Vipecciä ja sanonut että 3kk ainakin jonoa ennen kuin kerkeää. Jollekin toisellekin oli kaveri soittanut ja hän taas oli sanonut että säätää enään vain pojan drifting autoa ja myös sanonut ettei suuttimiin voi laittaa vastuksia. En nyt juuri tuon paikan nimeä löytänyt mutta tältä foorumilta kaveri oli sen paikan nimen löytänyt.

HELP!

Osmo

PIM Engineering säätää AEMia, myös purkin sisäiset kolvaukset ja muutokset onnistuu jos on tarvetta. Esim jos haluaa VAG puolat.
AEM EMS s1 on vaalean harmaa kun taas s2 täysin musta.
MKIV tt 6spd jdm

Grontti

#78
Lainaus käyttäjältä: Osmo - 11 kesäkuu, 2013, 23:49:18
AEM EMS s1 on vaalean harmaa kun taas s2 täysin musta.

Niinhän sitä luulis. Meillä nyt sattuu olemaan musta boksi missä lukee series 2 päällä. Sisällä kuitenkin series 1 romut. Tarkastettu ihan AEM:ältä asti. Boksista puuttuu vaan toi usb liitin. Tosiaan kuten sanoin myyntipakettikin on series 2:sen, mutta laatikon kyljessä lukee tarroissa 30-1100.

Missäpäin suomea mahtaa sijaita tuo PIM Engineering?

Osmo

Lainaus käyttäjältä: Grontti - 12 kesäkuu, 2013, 00:05:56
Niinhän sitä luulis. Meillä nyt sattuu olemaan musta boksi missä lukee series 2 päällä. Sisällä kuitenkin series 1 romut. Tarkastettu ihan AEM:ältä asti. Boksista puuttuu vaan toi usb liitin. Tosiaan kuten sanoin myyntipakettikin on series 2:sen, mutta laatikon kyljessä lukee tarroissa 30-1100.

No sitte sua on kusetettu. Mistä ostit?
MKIV tt 6spd jdm

Grontti

Lainaus käyttäjältä: Osmo - 11 kesäkuu, 2013, 23:53:42
No sitte sua on kusetettu. Mistä ostit?

Itsehän en ole tuota boxia ostanut, kun ei ole minun autokaan. Mutta suprastoresta tuo on tullut.

Osmo

Lainaus käyttäjältä: Grontti - 12 kesäkuu, 2013, 00:08:27
Itsehän en ole tuota boxia ostanut, kun ei ole minun autokaan. Mutta suprastoresta tuo on tullut.

Suprastorella on vähän kyseenalainen maine jenkkien puolella. Oliks muuten sinetit ehjät kun avasitte purkkia? Ja siis jos oli s2 kuoret niin silloinhan kyljessä pitäis olla USB paikalle reikä tehtynä, nytkö se reikä vaan oli tyhjillään siinä?
MKIV tt 6spd jdm

TmiJKaas

Lainaus käyttäjältä: Osmo - 11 kesäkuu, 2013, 23:49:18
AEM EMS s1 on vaalean harmaa kun taas s2 täysin musta.

Uudemmat v1 purkitkin on mustia... itelläkin on nykyään tuo uudemman mallin v1 aemi.
Toyota Supra 3.0i turbo man. 1988 *R.I.P.*
Toyota Supra 3.0i turbo targa aut. 1991 *R.I.P.*
Toyota Supra mkIV - *myyty*
Toyota Carina II 1989 - *R.I.P.*
Toyota Soarer 2.5i tt man. 1993 - Kesä käyttis
Toyota Soarer - Projekti
Toyota Carina II 1992 - käyttis

Krister

Jos olet pk seudulla niin voin jotain korvausta vastaan tuota Aemia säädellä. Laita vaikka privaviestiä.

L4

Eikös lähestulkoon kaiki voi säädellä AEMää jos vain osaa säätöhommat. Kävin itekki oulussa ja kaveri oli parikertaa kuullut kyseisen boksin mutta niin se vaan osas säädellä mutta ei kyllä lähetty nollista. Pim-engineering toimii Helsinki-tampere maastossa. Ei muutakuin vie Kristerin hoiviin auto :)


Kesälelu mkIV tt 6spd lhd 685&780nm
"talvipulkka" A4 1.8T
ex.Audi A8 4.2 2003
ex.Volvo S80 t6 -99
ex.audi S4 2.2 turbo
ex.audi s6 4.2 6spd manu quattro v-95
ex.celika gti v-96
ex.mkIV tt tomaatti -96
ex.M-B c36 amg
ex.Mitsubishi eclipse

AMI

Lainaus käyttäjältä: Krister - 12 kesäkuu, 2013, 09:19:34
Jos olet pk seudulla niin voin jotain korvausta vastaan tuota Aemia säädellä. Laita vaikka privaviestiä.

Jos vaan Krister suostuu/ehtii roplaan niin ehdottomasti ääni tänne!
www.sideways.fi
Yhteistyössä:
www.deadracer.fi
www.debba.fi
www.huhtico.fi
www.venesahkotukku.fi
www.tth-maalaus.fi

Grontti

Jepjep, kiitoksia vastauksista.

Itsekin osaan(ainakin omasta mielestä) säätää tuota aem:ää, mutta en uskalla koskea esim sytytysennakoihin. Tarvis vaan nyt saada se auto tiptop säätöihin että sillä voi huoletta päästellä.

Kristerille privaa laitettu.