Vapari Supran osto

Aloittaja Example, 17 joulukuu, 2013, 20:38:44

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Example

Pahoittelut etukäteen, jos tällainen topikki löytyy jo. Nopeasti ei ainakaan osunut silmään.

Olen aikeissa ostaa -95 vapari Supraa, jolla ajettu 130tkm. Onko näissä kauheasti mitään tyyppivikoja ja mihin kannattaisi varautua? Moottori on täysin orkkis / vakio kunnossa.
Yleisilme todella siisti, maalipinta ja sisusta hienossa kunnossa. Olen ymmärtänyt, että kone näissä olisi melko luotettava, mutta tuleeko muilla mieleen jotain juttuja, joista aiheutuisi päänvaivaa ja kuluja?

Koeajo ei mahdollista, koska kyseessä lunastusajoneuvo pienillä peltivaurioilla.
Honda Civic Sedan -07

Tem

GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


Example

Jos ei ole mitään asiallista sanottavaa voi jättää sitten kommentoimatta kokonaan.
Honda Civic Sedan -07

Arppe

Jos vaikka hieman vaivaa viittisit nähä ja kelata pari rivii samaa aluetta alemmas ja lukea vaikka ihan ensimmäiseksi tämän topicin

http://www.supraclubfinland.com/forum/index.php/topic,18579.0.html
Toyota Alphard MHN10 -02
Lexus GS JZS147 -93

Ex
Toyota Aristo JZS161 -00 LHD
Toyota Aristo JZS161 -97
Toyota Aristo JZS147 -93
Lexus GS300 JZS160 -98

Tapio.L.

Ei tojotoissa koskaan mitään vikoja ole.  Osta pois ja tule viikon päästä kyselemään sen turbotuksesta. Ainiin,  tästä aiheesta on keskusteltu viimeeksi kuukausi sitten. 

Atte.V

Lainaus käyttäjältä: Example - 17 joulukuu, 2013, 20:50:39
Jos ei ole mitään asiallista sanottavaa voi jättää sitten kommentoimatta kokonaan.
Jos ei ole mitään asiallista ostettavaa voi jättää ostamatta kokonaan.
-91 Soarer 2,5 single turbo, manuaali
-95 MX-5 1,8 turbo
-03 S320 CDI

nohh

noni taas täällä on tää vapari dislike porukka liikkeellä ja menee ihan ohi aiheen jutut mut eikait niissä mitään erikoisempia vikoja ole ainakaan sen enempää kun corollassakaan kun samaa toyota laatua ja tää tosiaan on jo kyselty vähän aikaa sitte nuo samat asiat
- supra mkiv single 6spd

jokke pappa

ittellä on vapari suppura ja ainut vika mitä on ilmenny niin on mittariston merkki valot räppii välillä mutta tekniikaltaa on pelannut kuin unelma :icon_rr:
Vituikshan se menöö
ke70 3t
targa mk4

Marco

Juu itekki omistan ja hyvin pelannut nyt 1.5 vuotta.
Toyota Supra MKIV -94 N/A Manuaali

SubLine

Lainaus käyttäjältä: nohh - 17 joulukuu, 2013, 21:22:20
noni taas täällä on tää vapari dislike porukka liikkeellä ja menee ihan ohi aiheen jutut mut eikait niissä mitään erikoisempia vikoja ole ainakaan sen enempää kun corollassakaan kun samaa toyota laatua ja tää tosiaan on jo kyselty vähän aikaa sitte nuo samat asiat
H A K U T O I M I N TO ?
No remorse

Example

Luin tuon topikin läpi eilen ja sielläkin tuntui menevän ohi aiheen. Pointtini lähinnä se, että ovatko nämä +15v vanhat autot iskussaan kun moottori on pidetty vakiona. Kiitos kaikille jotka näkevät vaivaa vastatakseen tyhmemmän kysymyksiin.
Honda Civic Sedan -07

agumi

Samalla varmaan moottorikin on 15v ajettu. Eli huoltohistoria isossa merkityksessä. Jos huolettu niin eikös tolla aja. Varaosat on vaan perus corollaan kalliimpia huomattavasti. "eivät ole uusia" eli vikoja voi olla ja tulla.
Kids in the backseat cause accidents. Accidents in the backseat cause kids. Stick to a two seater!

LVA

No iltaa hyvät herrat.

Minullakin olisi vähän tiedusteltavaa kyseisestä kiposta.

Eli:

A) Onkohan Suprasta mutkatielle nautintolaitteeksi? Olen kuskina sellainen kolmekymppinen mutkatienaatiskelija ja radallekkin olisi tulevaisuudessa kiva päästä. Olen kerran koeajanut RHD-vaparitomaatin. Myyjä oli mukana ja tomaatti oli viittä vaille vaihtokunnossa, joten en ihan täysin pystynyt autoon paneutua. Mutta minulle jäi sellainen varovaisen hyvä fiilis, ohjaus oli nopea, ohjaustunto oli hyvä ja koppi kääntyi mutkiin kivasti. Autossa oli alla BC Racingin alusta, joka lienee ihan kelvollinen? Millainen tuo vapari on manuaalina ajaa?

B) Mistäs noita LHD malleja vois katsella? Nettiauton etsi- ja saksalaisten sivustojen suchen-nappulat on kulunut jo puhki. LHD vapari manuaalina olisi se mitä haikailen. Tarjonta on 0 autoa. Asialla ei sinällään ole kiire.

Ja juu, minulle ei tule turbo-kuumetta. Seuraava autoni on vapari jokatapauksessa, oli se supra tai joku muu. Olen vain mieltynyt hyvien vapareiden hyvään kaasunvasteeseen ja kierrosherkkyyteen.  Eikä lineaarinen voimantuotto meikäläisen ajeluissa huono juttu ole. Harmi vain kun tuo koeajoauton automaatti oli niin huono, että se peitti tehokkaasti moottorin ominaisuudet.

Onkos Kuopion alueelta neloskoppaisen Supran opmistajia?  :headbang:
Supra SZ-R

laamaporo

Lainaus käyttäjältä: LVA - 30 joulukuu, 2013, 23:40:32
B) Mistäs noita LHD malleja vois katsella? Nettiauton etsi- ja saksalaisten sivustojen suchen-nappulat on kulunut jo puhki. LHD vapari manuaalina olisi se mitä haikailen. Tarjonta on 0 autoa. Asialla ei sinällään ole kiire.

Ruotista vaikka www.blocket.se

Käytännössä LHD vapareita ei lähimarkkinoilla ole. Niitä kun ei ole Eurooppaan uutena juuri tuotu. Jenkeistä tai jostain Saudeista saattaa löytyä.

1994 Toyota Supra MKIV TT 6spd Eurospec 3.4L
1988 Toyota Supra Turbo MKIII 5spd Eurospec
2012 BMW M550d


LVA

Lainaus käyttäjältä: laamaporo - 31 joulukuu, 2013, 00:40:20
Ruotista vaikka www.blocket.se

Käytännössä LHD vapareita ei lähimarkkinoilla ole. Niitä kun ei ole Eurooppaan uutena juuri tuotu. Jenkeistä tai jostain Saudeista saattaa löytyä.

Jenkkiläistä suprien välityssivua olen pariin kertaan katsellutkin, juuri nyt en vaan sen osoitetta muista. Pitäisi vaan sitten joku hyvä firma hommata joka hoitaisi sen Suomeen. Verothan tuossa on kaiketi rhd-versioiden kanssa yhteneväiset, eli ei kauhean kalliit vaikka tuontikulut kovemmat olisikin. (?) Mutta pirun huono homma tuo auton harvinaisuus.

LHD olisi kuitenkin jonkinmoinen sijoitus, vaikkakin tarkoitus olisi pitää autoa pitkään ihan omana ilonani. LHD vaparitkin on ruvennut kallistumaan jenkkilässä, joten kohtpuoliin on viimenen hetki ko autoa ostaa. Jos siis jostain sopivan yksilön löytäisi.
Supra SZ-R

Juzzo

Ja mitä ajettavuuteen/ylläpitoon tulee, niin vapari tod.näk. saanu enemmän rääkkiä joten kandee kattoo et mikä on tiivisteiden/hihnojen/liitinten/kiristäjien/pumppujen/nesteiden tila ja vaihtaa kaikki alustan osat uusiin jollei näin ole jo varmennettavasti tehty. Eipähän tarvitse sitten murehtia mekaanisia ongelmia taikka epämäärästä ajettavuutta... Kylhän nää tonni keijut tarttis täysin uudelleen rakentaa melkein 10v. välein...

Got lip?

Lainaus käyttäjältä: Sound Performance;8655788Wrong,  Garrett created the sphere.... then God copied Garrett and made the Earth!

Tem

Lainaus käyttäjältä: LVA - 30 joulukuu, 2013, 23:40:32Onkohan Suprasta mutkatielle nautintolaitteeksi?

On. Ei. :)

Eiköhän ton itte tiedä parhaiten, mitä sitä muilta kyselemään. Jos on tottunu löllöalustaisiin perheautoihin, ni varmasti Supra tuntuu mutkateille sopivalta vormulalta. Jos on tottunu ketteriin pikkusportteihin, ni Supra tuntuu möhköltä, minkä paikka on lentokentällä. :)



...enpä kyllä muista, että kukaan ois 2JZaa kehunu herkäks kierroskoneeks, edes vaparina...
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


Juzzo

Ami vois olla eri mieltä tosta.... Kuinkas paljon Se silloin rääkäskään JZlla :D

Got lip?

Lainaus käyttäjältä: Sound Performance;8655788Wrong,  Garrett created the sphere.... then God copied Garrett and made the Earth!

Tem

Lainaus käyttäjältä: Juzzo - 31 joulukuu, 2013, 12:19:21Ami vois olla eri mieltä tosta.... Kuinkas paljon Se silloin rääkäskään JZlla :D

Kaikki voi olla eri mieltä...mut maksimikierrokset ja kierrosherkkyys on kuitenkin eri asioita. :)
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


kaahari

#19
Lainaus käyttäjältä: LVA - 30 joulukuu, 2013, 23:40:32
No iltaa hyvät herrat.

Minullakin olisi vähän tiedusteltavaa kyseisestä kiposta.

Eli:

A) Onkohan Suprasta mutkatielle nautintolaitteeksi? Olen kuskina sellainen kolmekymppinen mutkatienaatiskelija ja radallekkin olisi tulevaisuudessa kiva päästä. Olen kerran koeajanut RHD-vaparitomaatin. Myyjä oli mukana ja tomaatti oli viittä vaille vaihtokunnossa, joten en ihan täysin pystynyt autoon paneutua. Mutta minulle jäi sellainen varovaisen hyvä fiilis, ohjaus oli nopea, ohjaustunto oli hyvä ja koppi kääntyi mutkiin kivasti. Autossa oli alla BC Racingin alusta, joka lienee ihan kelvollinen? Millainen tuo vapari on manuaalina ajaa?

B) Mistäs noita LHD malleja vois katsella? Nettiauton etsi- ja saksalaisten sivustojen suchen-nappulat on kulunut jo puhki. LHD vapari manuaalina olisi se mitä haikailen. Tarjonta on 0 autoa. Asialla ei sinällään ole kiire.

Ja juu, minulle ei tule turbo-kuumetta. Seuraava autoni on vapari jokatapauksessa, oli se supra tai joku muu. Olen vain mieltynyt hyvien vapareiden hyvään kaasunvasteeseen ja kierrosherkkyyteen.  Eikä lineaarinen voimantuotto meikäläisen ajeluissa huono juttu ole. Harmi vain kun tuo koeajoauton automaatti oli niin huono, että se peitti tehokkaasti moottorin ominaisuudet.

Onkos Kuopion alueelta neloskoppaisen Supran opmistajia?  :headbang:

Jos LHD on se must juttu, oletko edes harkinnut LHD turbo automaattia? Niinkuin aiemmissa posteissa oli, LHD vaparit suht kiven alla... automaatti turbo olisi helpompi löytää juuri saksasta / ruotsista. Hinta molemmilla suht kova vs rhd:t mutta jos esim jenkeistä löytää lhd manu vaparin (rahti+vero+tulli+alv) versus euroopasta lhd turbo automatti niin loppujen lopuksi suhteellinen hintaero on pienempi vs jdm autot. Ja jos tulevaisuutta miettiin, LHD turbo automaatti on hyvä / varmasti arvonsa pitävä harrastuskohde, myöskin manu swappi on paljon helpompi tehdä kuin 2jz-gte konversio.
Toyota Supra MKIV TT 6spd -93
FJ cruiser -07
LandCruiser J70 -91
Yamaha YZF-R1 -08

Ex muut "kivat" laitokset
350z 6spd  -04
Lancer Evolution 7 5spd RS2 FQ-300 -02
Mitsu GTO TT MR -94
Volvo S60R 6spd AWD -04
Celica St185 Sainz -92
Lexus Sc400 -92
Supra mkiv na auto -94
Honda CBR1100 XX -04
Yamaha R1 -04
Honda CBR RR 1000 -05

LVA

Lainaus käyttäjältä: Tem - 31 joulukuu, 2013, 09:58:23
On. Ei. :)

Eiköhän ton itte tiedä parhaiten, mitä sitä muilta kyselemään. Jos on tottunu löllöalustaisiin perheautoihin, ni varmasti Supra tuntuu mutkateille sopivalta vormulalta. Jos on tottunu ketteriin pikkusportteihin, ni Supra tuntuu möhköltä, minkä paikka on lentokentällä. :)



...enpä kyllä muista, että kukaan ois 2JZaa kehunu herkäks kierroskoneeks, edes vaparina...

Haha!  ;D No hyvä tietää ettei liikoja odota. Rehellisesti sanottuna koeajoauton automaatti oli niin huonossa hapessa, että oli pilata koko koeajon. Eli kierrokset heijasi ja ei tahtonut millään löytyä vaihdetta silmää. Sitten kun se löyty niin kiekat oli tosi matalalla--->josta sitten lähdettiin kiihdyttelemään ja sama arpominen alkoi kun kiekat nousi tarpeeksi korkealle.

Toki itsehän sen parhaiten tietää, mutta se vaatii sen, että pääsee autoa ihmettelemään ajan kanssa. Ja juu, minulla on vaatimuksia ajettavuuden suhteen, ei niinkään tehon. Sellanen mutkatiefiilistelylaite, jolla olisi hyvä aloitella radalla käynti. Supra olisi vaan niin hyvä siinä(kin) mielessä, että se on 2+2 paikkanen ja kaiketi perusluotettava. Sopinee siis kakkoskäyttikseksikin, kun kolmea autoa ei kuulemma perheeseen tule.  :evil5: Sikäli mikäli ihan ymmärrettävä nootti..

Onhan toki Supra täysikäinen auto-mutta samalle se yksi sen auton vahvuuksista. Uusia haluttavia autoja kun ei ole, poislukien joku GT86 ja Cayman. Molemmat on vähän liian kalliita, ja tuo Cayman on vielä 2 paikkainen, joten nou go edes vanhempana. Elämme aikakautta, jolloin bemarit on yhtä hauskoja ja jännittäviä ajaa kuin Avensis. "Pakko" siis katsella vanhempia autoja. :) Toki tuo GT86 on äärimmäisen haluttava auto, mutta suomi-hinta on vähän liian korkea. Nimimerkillä tahtoo omakotitalon.

Meillä on kakkosautona nyt vm 93-corolla, joten kai se Supra menee tuon korvikkeena? Just ja just  >:D
Supra SZ-R

LVA

#21
Lainaus käyttäjältä: kaahari - 31 joulukuu, 2013, 12:28:48
Jos LHD on se must juttu, oletko edes harkinnut LHD turbo automaattia? Niinkuin aiemmissa posteissa oli, LHD vaparit suht kiven alla... automaatti turbo olisi helpompi löytää juuri saksasta / ruotsista. Hinta molemmilla suht kova vs rhd:t mutta jos esim jenkeistä löytää lhd manu vaparin (rahti+vero+tulli+alv) versus euroopasta lhd turbo automatti niin loppujen lopuksi suhteellinen hintaero on pienempi vs jdm autot. Ja jos tulevaisuutta miettiin, LHD turbo automaatti on hyvä / varmasti arvonsa pitävä harrastuskohde, myöskin manu swappi on paljon helpompi tehdä kuin 2jz-gte konversio.

No automaatti on aikalailla poissuljettu. Menee käyttiksessä oikein hyvin, mutta ei oikein harrastepelissä. Lähinnä sen takia, että haluan itse vaihtaa vaihteita ja opetella kunnollista auton hallintaa. Mut joo, millainen homma tuo tomaatti-manuaali-konversio on?

Joo, näyttäisi nuo vapari-manuaalit olevan aika kiven alla. Jenkkilässä niiden määrää vielä harventaa Na-T konversiot.
Supra SZ-R

Coutsi

Miksi ei S2000 Hondaa?

S2000 kiertävä/kierrosherkkä vapari ja hyvä ajettava mutkatiellä, kevyt, lisäksi manuaali ja takaveto.

Valitettavasti vapari supran voi unohtaa painonsa puolesta, eikä sinne takapenkille ketään kyytiin pysty ottamaan pl. lapset.
Aristo JZS147 6spd TT @ 1127rwhp

Noc

Lainaus käyttäjältä: LVA - 31 joulukuu, 2013, 12:59:03
No automaatti on aikalailla poissuljettu. Menee käyttiksessä oikein hyvin, mutta ei oikein harrastepelissä. Lähinnä sen takia, että haluan itse vaihtaa vaihteita ja opetella kunnollista auton hallintaa.
Ei tässä ole sitten muuta vaihtoehtoa kuin hakea suoraan se kuningasmalli elikä lhd tt 6spd. :icon_biggrin:
Vaparin ostoon et varmasti pysty keksimään mitään tekosyytä, hintaa lukuun ottamatta, sen jälkeen kun olet turbo version koeajanut.
MKIV turbo V160

snow90

Jos pitää LHD ja takaveto niin ei enää montaa toitsua jää jäljelle. Kyllähän ton suprankin melkeen kakspaikkaseks laskee. Jos vanhemmasta tykkää niin Supra, AE86, MR2 tai GT4 Celica (Jos nelikko kelpaa). Hyvällä tuurilla löytyy LHD-konversion läpikäynyt soareri jostain.   
     Toi Hondan S2K varmaan hintaluokkansa parhaimmasta päästä ajettavuudeltaan ja arvokin luultavasti säilyy. Eikä 350z tai konerempan läpikäynyt/erittän vähän ajettu RX8 ole huono valinta. Jos taas haluaa oikeesti erikoisen, tai naapurin kateelliseks, niin tallinnassa ois yks Lotus Esprit myynnissä. Siinäkin ois takavalojen verran Toyotaa.
- Toyota MR2 SW20 '92
- Mazda RX7 FD3S '93
- Cadillac CTS '03
- Cadillac CTS '08
         Entiset:
- Biltema Motor Works E39 523 '97

AMI

Lainaus käyttäjältä: Juzzo - 31 joulukuu, 2013, 12:19:21
Ami vois olla eri mieltä tosta.... Kuinkas paljon Se silloin rääkäskään JZlla :D

Kyl koneen on saanut aina tarvittaessa raikkarille ennemmin tai myöhemmin polkimien asennon säädöillä  :D

Kytkinpommii kytkinpommii niin kyllä se siitä 8)
www.sideways.fi
Yhteistyössä:
www.deadracer.fi
www.debba.fi
www.huhtico.fi
www.venesahkotukku.fi
www.tth-maalaus.fi

LVA

#26
Njoo, kiitosta vain kaikille vastanneille. Itsellä on aika selvä missio mitä autolta haluan ja tarvitsen. 2+2 paikkanen se tarvitsee olla, kuten myös takaveto ja manuaali. Ainakin GT86:sen ja Supran takapenkit on just hyvät, ne sopii oikein hyvin väliaikaiselle matkustajalle. 

S2000 on sen takia poissa listoilta, nissanin 350z myös. Jälkimmäinen on aika läski... RX8 on kyllä mielenkiintoinen auto. Melkein puoli-ilmainen siihen nähden mitä se tarjoaa. Tekniikka on ja pysyy suklaana, mutta kaiketi sen kanssa oppisi elämään. Kylmätyypit olen ottanut, mutta koeajolla en ole käynyt.

AE86 olisi kyllä aika kurko. Tosiaan, auto tulee minulle itselleni, joten naapurit saa ajatella mitä haluaa. Toki Lotukset on minulle unelma-autoja, ja Evoran voisin ihan itselleni ottaa vaikka heti.

Eikös tuossa Suprassa pitäisi olla potentiaalia paljonkin, mitä ajettavuuteen tulee?

Edit: Ja juu, voihan se olla että LHD manuaali vapari jää haaveeksi. Ei täälläkään kovin montaa kampetta ole myynnissä :http://supratraderonline.com/

:P-<:
Supra SZ-R

LiquidStone

SC300 lexus? Kone sama kuin vaparisuprassa, 4 paikkaa, takaveto, laiska jne.

snow90

Ei kai tossa montaa vuotta mee kun GT86 on supraa halvempi. Jos siihen asti jaksais kituutella jollain muulla. Mites onko automaatti rattivaihteilla pois suljettu?
- Toyota MR2 SW20 '92
- Mazda RX7 FD3S '93
- Cadillac CTS '03
- Cadillac CTS '08
         Entiset:
- Biltema Motor Works E39 523 '97

TeeJii

Lainaus käyttäjältä: LiquidStone - 01 tammikuu, 2014, 00:21:47
SC300 lexus? Kone sama kuin vaparisuprassa, 4 paikkaa, takaveto, laiska jne.

:icon_rabbit:
Toyotat:

Nykyinen Supra mk3 tbo targa man.
ex. Soarer -92
ex. Aristo mk2
ex. Celica st205