Vapari Supran osto

Aloittaja Example, 17 joulukuu, 2013, 20:38:44

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

LVA

Lainaus käyttäjältä: snow90 - 01 tammikuu, 2014, 09:02:58
Ei kai tossa montaa vuotta mee kun GT86 on supraa halvempi. Jos siihen asti jaksais kituutella jollain muulla. Mites onko automaatti rattivaihteilla pois suljettu?

Kaikki automaatit on poissuljettuja.

GT86 käytettynä olisi ihan fiksu/hyvä ratkaisu, jos jaksaisi odotella hiukan. Tahtoisin kuitenkin auton alle ensi kesäksi/syksyksi. Mitähän tuon rassin hinta laskee, 4Ke per vuosi? Autonahan se minua kiinnostaa paljon, todella maukas ajaa ja nätti kuin mikä.

Aristot sun muut on turhan gran touring minulle, vaikkakin komeita kärryjä ovatkin!
Supra SZ-R

Ramirez

MK3 Supra voisi täyttää kriteerit, lhd:n löytäminen ei ole vaikeaa, rahaa säästyisi ja ylläpitokustannuksetkin olisivat halvemmat. Se on uskomattoman hyvä ajaa ikäisekseen ja hyvällä alustasarjalla varmasti sopii mutkanautiskeluun. Vakio 7m koneen öljypohja ei sovellu tosin rata-ajoon. Mun mielestä MK3 on myös ihan 6-0 hienompi kuin mk4.

kenppi

Lainaus käyttäjältä: Ramirez - 01 tammikuu, 2014, 18:32:35
MK3 Supra voisi täyttää kriteerit, lhd:n löytäminen ei ole vaikeaa, rahaa säästyisi ja ylläpitokustannuksetkin olisivat halvemmat. Se on uskomattoman hyvä ajaa ikäisekseen ja hyvällä alustasarjalla varmasti sopii mutkanautiskeluun. Vakio 7m koneen öljypohja ei sovellu tosin rata-ajoon. Mun mielestä MK3 on myös ihan 6-0 hienompi kuin mk4.
+1  :notworthy:

Toisekseen, mk3 supra 1jz:lla olis hyvä valinta mutkateille. Riittäisi varmasti moottorissa potku viedä vakionakin, jos vapari mk4:kin käy. Hyvällä alustalla ja rengastuksella ajomukavuuskin vain paranee.
Nykyinen: sopiva yksilö hakusessa..
Ex: MA70 -89

snow90

Jenkeistähän sais IS300 manuaalin. Painaa saman verran ku supra, ja on myös 2jz:lla. Ajettavuus hyvä ja löytyy jos jonkinmoista osaa alustaan. Pääsis varmaa helposti eroon kun sen verran harvinainen. Näitän ei vissiin tuotu eurooppaan ollenkaan. Muistaakseni pääsuunnittelija sama kun AE86:n kanssa. Liettuassa ois yks lähestulkoon ajamaton Hyundai Genesis mallia coupe. Jaguarin XK8/R ois kans maailmalla edullinen. Melkein kanssa tota vanhempaa Supraa suosittelisin, ois jo aika kohtuu tarjonta, eikä ne tosta enää halvemmaks mee. Pitää minttinä niin joku vanhempi herrasmies hakee sen pois aikanaan. :thumbsup:
- Toyota MR2 SW20 '92
- Mazda RX7 FD3S '93
- Cadillac CTS '03
- Cadillac CTS '08
         Entiset:
- Biltema Motor Works E39 523 '97

LVA

#34
Minulla on ollut IS200A ja hyvä auto se oli kaikinpuoilin. Tykkäsin kovasti sen perstuntumasta ja ohjaustuntumasta. Jäin kaipaamaan parempaa teho/painosuhdetta ja manuaalilaatikkoa, joka tietysti korjaantuisi hommaamalla IS300 manuaalina :) Mutta katsellaan, on sedan ja semmosta.

Genesis Coupe on meh. Kaiketi ei ole kovin harrastajaystävällinen auto. Tuo mainittu Jaguar olisi kyllä yllättävän hieno... V8, kaunis kori ja kukkarolle sopiva hinta. Herrasmiescoupe. Tyylikäs. Ainoa haitta tuo automaagiloota. Millanen mahtaisi olla ajaa, sitä en tiedä. Pitää lukea netistä enemmänkin, mutta tarjontaa on yllättävän paljon.

Tuo koloskoppa toijjotanihme ei ole mikään mahdoton ajatus. Siinä joutuisi toki luopumaan vaparista, mutta lhd manuaaliversioita olisi hyvin tarjolla. Auto on oman aikakautensa tuote, ihan komia peli minun mielestä. Ei vissiin ihan yhtä atleettinen mitä mkIV, mutta kuten sanottua niin alustan päivittämisellä saanee hyviä tuloksia? 1jz taitaa olla vain rhd autoissa? En ole koskaan ajanut mutta pitänee ottaa asia työnalle jollain aikavälillä. Painoa tietysti on.

RHD mkIV olisi kanssa suht helppo ratkaisu, mutta en ole tuolla vasemmalla kädellä muuta ajaessa tehnyt kuin valoja vaihtanut... Siinä on pieni opettelun paikka. Isompi ongelma on nuo parkkihallit :D
Supra SZ-R

Tem

Lainaus käyttäjältä: LVA - 02 tammikuu, 2014, 10:06:39Millanen mahtaisi olla ajaa, sitä en tiedä.

Aikamoinen löllölulla. Kiva ruisia mukulakivillä rantaa pitkin ja miksei mutkatietäkin sopivan verkkasesti, mut kaikki sporttisuus loppuu kyllä ulkonäköön. :)
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


LVA

Lainaus käyttäjältä: Tem - 02 tammikuu, 2014, 10:41:01
Aikamoinen löllölulla. Kiva ruisia mukulakivillä rantaa pitkin ja miksei mutkatietäkin sopivan verkkasesti, mut kaikki sporttisuus loppuu kyllä ulkonäköön. :)

No ei se sitten. Ehkä eläkeläisenä. Sama kohtalo taitaa olla tuolla IS:llä, se on kuitenkin vain sedan ja siitä puuttuu "se jokin".
Supra SZ-R

Ramirez

Lainaus käyttäjältä: LVA - 02 tammikuu, 2014, 10:06:391jz taitaa olla vain rhd autoissa? En ole koskaan ajanut mutta pitänee ottaa asia työnalle jollain aikavälillä. Painoa tietysti on.

Painoa on ihan sairaasti, mutta vastapuolena se kulkee todella vakaasti suoralla tiellä. Mutkiin kulkeminen vaatii sen alustasarjan ja ratakäyttöön kannattaa varmastikkin parannella öljypohjaa jos on 7M mutta eipä noi isoja juttuja ole. Tosin mun mielestä nää on vakiona aivan liian mopoja radalle, kuten se vapari mk4:kin.

1jz on vain japanin mallissa. Joskus on ollut jotain tekniikkaswapin lhd malleja kokeneita myynnissä. Mulla olis ei vähäpäästöinen mk3 vapari myynnissä. Automaattina tosin, mutta jos harrastaminen kiinnostaa, niin laita/laitata siihen 1jz+manuaali. Sori että mainostin omaa:D

mima

Lyön oman lusikkani soppaan..

Jos minulla ei olisi kolmoskoppaista supraa niin ostaisin kolmoskoppaisen supran.

Se on sellainen jännä ajaton bulevardisportti noin vakiokuntoisena ja ihan lujaa ajettava asfaltilla, soralla, jäällä ja lumella. Mutta kevennettynä (eristeet ja turhat raudat) sisämeteleli ei muutu miksikään ja ajoltaan paljon pirteämpi vaikkei mitään huimaa sillä saavuteta. Ihan kunnossa olevalla vakioalustallakin voi härnätä itseään radalla ja kyytiähän siitäkin jo tulee.

Mutta kun oikeista kohdista on tehny parannuksia niin kyllä sillä vaparillakin pääsee.

Kulkupuolelta parhaimman saa kovakattoisesta koska kevyt jo lähtökohdiltaan ja saa laihdutettua jopa alle 1200kilon mutta silloin ei ole enää vakiopenkkejäkään. 1280kg on vakiopenkeillä, roimasti laihdutettuna mutta silti orkkisnäköisellä sisustalla.

Ompahan tuolla ulkomailla ottaneet seiskaämmästä lähemmä 300hp vaparina, suhteellisin pienin virityksin ja se tuntuu menohaluissa. Joskin vapariviritys on toisinaan huimasti kalliimpaa kuin ahtaminen-> raha/saatu tehomäärä. mutta kukin taplaa tyylillään.

Itse suosin vapareja mutta voisin suositella kumminkin mk3 supraa joko 7m-gte koneella tai jos löytyy valmiiksi 1jz/2jz-gte swappiauto niin se. Ei tehonnälkä aiheuta tehoreksiaa ihan heti :D ja vanhempia on helpompi viritellä tarvittaessa.






Decoy_

Lainaus käyttäjältä: miklaher - 02 tammikuu, 2014, 22:05:11
Ompahan tuolla ulkomailla ottaneet seiskaämmästä lähemmä 300hp vaparina, suhteellisin pienin virityksin ja se tuntuu menohaluissa.
Suhteellisen pienillä virityksillä?
Ex: JZS161, JZZ31, RS13

LVA

Niin, jos aloitetaan askartelemaan niin minun tapauksessa olisi järkevintä silloin päätyä mkIV. Siltikkin kuulostaa vaihdelaatikko swäpit tahi kuljettajan siirto oikealta vasemmalle suht epäkiinnostavalle.. Eikös noita vaihdelaatikko-swäppejä kuitenkin ole aika paljon tehty?

Mitä tuohon tehojen nostamiseen tulee, niin ymmärrän että tässä on kaksi eri koulukuntaa. Toisille joku 20 heppaa ei ole 500€:n väärti, kun toiset maksaa samoista polleista ilomielin sen 3k€. Itse miellän auton kokonaisuudeksi ja hyvä teho-painosuhde on tärkeää. Jos siihen saa parannusta niin mikä jottei. Rahaa nyt menee jokatapauksessa..

Nyt kun päästiin tuohon laihdutukseen, niin mites te olette noita rasseja laihduttaneet? Tarkoitan sekä koloskoppaa että mkIV:sta. Uudempihan on kevyempi luonnostaan, mutta painon vähentäminen lienee suhteessa hankalampaa? Pääsekö manuaali coupella alle 1400 kilon ilman että pitää repiä maalikin pellistä? Entäs kolmoskorinen? Tuo 1280 kiloa kuulostaa aika kevyeltä jo.... Miten ylipäätään on ilmoitettujen ja todellisten massojen välinen ero? Heittääkö valmistajan ilmoittamat arvot punnituista?
Supra SZ-R

MT

Aikani näitä juttuja tässä lueskellessani tuli mieleeni seuraavanlainen ehdotus:

Miten olisi alkupään 996- korimallin Porsche Carrera 2 tai Carrera 4? Suhteellisen edullinen, "nelipaikkainen", VARMASTI halvempi ulkomailla, kuin mitä LHD 6spd. Tosin kyllä tehottomampikin ja kaikinpuolin tylsempi. Mutta kuitenkin erittäin hyvä ajaa, eikä silti pöllömmän näköinenkään. Eikä tarvitse tinkiä vaihteistosta, eikä ohjauksesta. Ehdokkaitakin löytyy heti aivan valittavaksi asti. Varustetarjontakin on kirjava ja parhaimmillaan todella kattava. Tietynlaisilla "update"illa autosta saa myös huomattavasti perusmallia maukkaamman näköisen.

Kaikissa autoissa maailmankolkkaan katsomatta pätee kuitenkin aika hemmetin hyvä nyrkkisääntö: oikeasti hyvä auto maksaa aina, mitä tarkempi olet ja mitä uuttavastaavampaa/uudenveroisempaa autoa olet hakemassa, niin sitä kalliimpi se aina tahtoo olla.
Tojotalla suomi kuljettaa!

Supra TT Euro-Spec 6spd

LVA

#42
Lainaus käyttäjältä: MT - 03 tammikuu, 2014, 11:33:22
Aikani näitä juttuja tässä lueskellessani tuli mieleeni seuraavanlainen ehdotus:

Miten olisi alkupään 996- korimallin Porsche Carrera 2 tai Carrera 4? Suhteellisen edullinen, "nelipaikkainen", VARMASTI halvempi ulkomailla, kuin mitä LHD 6spd. Tosin kyllä tehottomampikin ja kaikinpuolin tylsempi. Mutta kuitenkin erittäin hyvä ajaa, eikä silti pöllömmän näköinenkään. Eikä tarvitse tinkiä vaihteistosta, eikä ohjauksesta. Ehdokkaitakin löytyy heti aivan valittavaksi asti. Varustetarjontakin on kirjava ja parhaimmillaan todella kattava. Tietynlaisilla "update"illa autosta saa myös huomattavasti perusmallia maukkaamman näköisen.


Porschet on hienoja autoja ja 996 Carrera on yksi varteenotettava vaihtoehto. Sen hinta asettunee uitettuna hiukan yli manuaali vapari LHD:n yläpuolelle, kiitos korkeamman tuontiveron. Siltikkin, siinä on varmasti hinta-ominaisuus/suhde kohdallaan, turbo Supra LHD maksaa ulkomailla enemmän mitä 996 suomessa kilvitettynä. Se on nätti, nopea ja ilman sähköhärpättimiä.  Omasta mielestäni ihan jännittäväkin. Supra on omaan silmään vielä kauniimpi ja jotenkin pomminvarmemman oloinen(?). Vapari boxeri ei kyllä olisi huono kone ääneltään...  :icon_rr:

Ainoa miinus on mahdollisesti ylläpitokulut. M96 moottoreita on mennyt särki aikalailla, joka tuo ison loven lompsaan. Mutta muuten taitaa ylläpitokulut olla aika  linjassaan audien ja benareiden kanssa.

Edit: Eli siis käsittääkseni 996 ei ole mikään corollan-kippo ylläpitokuluiltaan. Mutta niinhän se raha palaa näissä autohommissa jokatapauksessa, tavalla tai toisella.
Supra SZ-R

AMI

Lainaus käyttäjältä: miklaher - 02 tammikuu, 2014, 22:05:11

Kulkupuolelta parhaimman saa kovakattoisesta koska kevyt jo lähtökohdiltaan ja saa laihdutettua jopa alle 1200kilon mutta silloin ei ole enää vakiopenkkejäkään. 1280kg on vakiopenkeillä, roimasti laihdutettuna mutta silti orkkisnäköisellä sisustalla.



Onk mittä projektitopiccia mistä pääsis lunttaamaan kevennyksiä. Mulla painaa kilpurinelonen jotain 1260 kg muistaakseni sis 60kg turvakaaria, mutta kyllä haasteellista on saada katulaillinen auto noin kevyeksi.
www.sideways.fi
Yhteistyössä:
www.deadracer.fi
www.debba.fi
www.huhtico.fi
www.venesahkotukku.fi
www.tth-maalaus.fi

Tem

Lainaus käyttäjältä: miklaher - 02 tammikuu, 2014, 22:05:11Ompahan tuolla ulkomailla ottaneet seiskaämmästä lähemmä 300hp vaparina, suhteellisin pienin virityksin

Laitahan samalla linkkiä noihin pikkuvireihin? :)
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


mima

#45
www.supraforums.com/forum/showthread.php?587145-261.8hp-310nm-on-ITB-powered-custom-build-7mge

tuo on jo yli 250hp joten lähempänä 300hp kuin 200hp viritelmä eikä ole verrattuna oman ss sprinttiautoon kovin kaksinen viritys. Laskien siitä että omaan 1300cc 136hp koneeseen on uponnut huimasti enemmän palikkaa ja rahaa, tehot on tuplattu. Siksi suhteellisen pieni viritys. Tuossakin koneessa on varmasti tehon nostovaraa vielä paljon.

7mge potentiaali on melkoinen kun vain rupeaa perehtymään mutta se nieleekin rahaa, aikaa ja vaivaa. Turbo on järkevämpi mutta itse en niistä perusta. 100hv/litra on mahdollinen myös 7mge koneesta jos vanhasta g13b suzukin 8tappi ohc koneesta.

Keventämisen katulaillisuudesta. Hallinta/turvalaitteet on pakolliset ja ohjaamossa ei saa olla teräviä kohtia. Käytännössä koko sisustan saa karsia veke ja prosentteja menee jonkin verran mutta harva onnistuu ylittämään 49.9% rajan nykyprosenteilla.
Ei ole kevennys topicceja minulla.
Mutta esimerkiksi vapari ei abs -86 mk3 kovakattoon:
-konepeitto, puskimet, loksut lassesta tai hiilestä
-alumiini jarrusatulat
-puskuriraudat veke
-turhat pois kuten ilmastointi, s.ikkunat, yms..
-kilpapenkit
-kardaanin muutos (tukilaakeri veke ja suoja silmukka ympärille)
-urkkapuslat
-valot kevyempiin
-magnesium vanteet
-polykarbonaatti takalasit
-turhat johdot pois
-kevyempi akku, kisatankki, peltisarja
jne, lista jatkuu mut peukalot väsyy.
Ja euroja palaa mutta... Oli mitä tahansa, ei ole ilmaista.

Ugh. Olen puhunut.

Tem

Lainaus käyttäjältä: miklaher - 03 tammikuu, 2014, 15:02:43yli 250hp joten lähempänä 300hp kuin 200hp

Heh, no tietty, jos sen noin haluaa aatella. Mä nyt ajattelin, että "lähemmäs 300hp" tarkottais jotain 29xhp. :)

Jos lähtökohta kuitenkin on yli 200hp, ni ohan siinä aikamoinen ero onko ne viritehot 260hp, vai ~300hp. Alkuhevosethan on aina ne helpoimmat. :)

Siitäkin voi olla montaa mieltä, onko toi enää 7M pienin virein:
"7mge 24V head.
5mge pistons modified for 24v head.
6mge short block.
Itb´s from BMW M3 3.2."


LainaaTuossakin koneessa on varmasti tehon nostovaraa vielä paljon.

7mge potentiaali on melkoinen kun vain rupeaa perehtymään

No, jäädään odottelemaan sen nostovaran ja potentiaalin näyttöä. Kaverin omin sanoin:
"strongest 7mge 3.0l na engine in the world"

En mä sitä epäile yhtään, etteikö tostakin sais sen 100hp/l. Mut ilmeisesti ei ihan pienin virein kuitenkaan?
Pikkukoneen litratehoihin en vertais, niistä tuppaa saada helpommalla sen 100hp/l. Tollasella yli 90mm iskulla ehkä kuitenkin hankalampi tehdä kierroskonetta, että alkais saada niitä vaparitehoja. :)
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


MT

Lainaus käyttäjältä: LVA
Porschet on hienoja autoja ja 996 Carrera on yksi varteenotettava vaihtoehto. Sen hinta asettunee uitettuna hiukan yli manuaali vapari LHD:n yläpuolelle, kiitos korkeamman tuontiveron. Siltikkin, siinä on varmasti hinta-ominaisuus/suhde kohdallaan, turbo Supra LHD maksaa ulkomailla enemmän mitä 996 suomessa kilvitettynä. Se on nätti, nopea ja ilman sähköhärpättimiä.  Omasta mielestäni ihan jännittäväkin. Supra on omaan silmään vielä kauniimpi ja jotenkin pomminvarmemman oloinen(?). Vapari boxeri ei kyllä olisi huono kone ääneltään...  :icon_rr:

Ainoa miinus on mahdollisesti ylläpitokulut. M96 moottoreita on mennyt särki aikalailla, joka tuo ison loven lompsaan. Mutta muuten taitaa ylläpitokulut olla aika  linjassaan audien ja benareiden kanssa.

Edit: Eli siis käsittääkseni 996 ei ole mikään corollan-kippo ylläpitokuluiltaan. Mutta niinhän se raha palaa näissä autohommissa jokatapauksessa, tavalla tai toisella.

Nuo 996:set alkavat olla jo senverran iäkkäitä, että ainakin takuunalaiset mootorivauriot lienee korjattu jo alta pois. Muutenhan Porschet yleisesti ovat oikeasti olleet hyvin valmistettuja ja laadukkaita autoja.
Tojotalla suomi kuljettaa!

Supra TT Euro-Spec 6spd

Ethan_Hunt(toyotafreak)

Lainaus käyttäjältä: kenppi - 01 tammikuu, 2014, 19:44:29
+1  :notworthy:

Toisekseen, mk3 supra 1jz:lla olis hyvä valinta mutkateille. Riittäisi varmasti moottorissa potku viedä vakionakin, jos vapari mk4:kin käy. Hyvällä alustalla ja rengastuksella ajomukavuuskin vain paranee.

Ihan kiva oli ajaa vapari mk3 supralla ahvenistolla. Alustana turbo supran bilstenit , takana hieman löysempi jousi kuin vakiona, vanteina oli radalla Rays Engineeringin Sternit semislikseillä. Kyydissä oli kaveri kuka oli ajanut kilpaa ahvenistolla aikoinaan ja sanoi että alusta toimii hyvin kun tornin mutkaan pystyi vetämään 3 vaihteella täysillä. Hieman ehkä oli liian vähän campperia vaikoalustassa rata ajoa silmälläpitäen. Itse tykkään ajaa mutkaisella tiellä omalla supralla :-)

Kevennyksestä: omasta autosta on raavittu kaikki äänieristys lattioista ja ovista pois ja siltikään melutaso ei ole juurikaan noussut :-) lisäksi ilmastoini heitettiin roskiin kun eipä tuolla juurikaan mitään tehnyt ja painoa säästyi mukavasti 15 kg
KE25 2 projektia
MA70 käyttöauto

Mahdottomia tehtäviä ei ole on vain pidempi toimitusaika

emk67

En tiä III:en lähtöpainoa, enkä puskurirakennetta. Mut II:sta saa 29kg ja n.18kg jättämällä vain "nahkat" paikoilleen, lisäksi II:en orkkispenkit painaa liki 9kg kapale!! Eli 65kg saa tosi helposti pois, ehkä äänieristeet poistamalla saa vielä sen -15kg. Auton lähtöpaino on n.1360kg (rek.otteen mukaan)
Eli en nyt ihan heti niele tuota alle 1200kg III:sta.
Omassa on lisäksi konepelti karsittu jne, ihan vain sen takia et tekniikka mahtu sinne.
Mut khyl tuoki n.639hp/792nm:llä jaksaa mennä, laskennallisesta painosta huolimatta ;D
Okei, viiminen lause oli piikki vaparitehoille ;) Anteeksi :D
Erkki "Eki" Kursu p.0500700419 Oulu/Jääli

Toyota Supra MK3 2JZ-gte VVT-i (Holset HX40 Super) -92
Lexus GS450h -07

LVA

No emk veti ketjun huipputehot nyt sitten kotia  >:D

Mutta olihan tuo miklaherin linkittämä vapari 7m pirun siisti kone. Itsekkin maksaisin pikkasen ylimääräistä moisesta  :icon_rabbit:

Tuossa painon vähentämisessäkin on rajansa, ilmastointi pitää olla. Mutta mitä nuo eri korimallin suprat painaa? Siis punnittuna.

Porscheista myös 968 herättää kevyttä mielenkiintoa.
Supra SZ-R

L4

Eipäs aleta Eki kiusottelemaan muita tehoilla :) (kesällä taas lisää)

Mutta asiaan. En oikeen ymmärrä miksi pitää olla vapari kun mun mielestä pieniturboinen auto ei paljoa eroa vaparista. Tosin vertailuna ollut vain 4,2l vapari(290hp) vs 2.8tt(272hp).


Kesälelu mkIV tt 6spd lhd 685&780nm
"talvipulkka" A4 1.8T
ex.Audi A8 4.2 2003
ex.Volvo S80 t6 -99
ex.audi S4 2.2 turbo
ex.audi s6 4.2 6spd manu quattro v-95
ex.celika gti v-96
ex.mkIV tt tomaatti -96
ex.M-B c36 amg
ex.Mitsubishi eclipse

BlackSupra

Lainaus käyttäjältä: L4 - 03 tammikuu, 2014, 19:24:11
Eipäs aleta Eki kiusottelemaan muita tehoilla :) (kesällä taas lisää)

Mutta asiaan. En oikeen ymmärrä miksi pitää olla vapari kun mun mielestä pieniturboinen auto ei paljoa eroa vaparista. Tosin vertailuna ollut vain 4,2l vapari(290hp) vs 2.8tt(272hp).

Siksi koska turboja on olemas kahenmoisia : Ne jokka on jo hajalla, ja sitte ne toiset jokka on menos hajalle. Vaparin luotettavuus kunniaan  :wave:
Lexus IS 220d -10

emk67

Lainaus käyttäjältä: BlackSupra - 03 tammikuu, 2014, 19:55:40
Siksi koska turboja on olemas kahenmoisia : Ne jokka on jo hajalla, ja sitte ne toiset jokka on menos hajalle. Vaparin luotettavuus kunniaan  :wave:
Enempi mä vapareita oon hajottanu kuin turpoja ;) Alle täkättykin ollut 3 kesää kasassa ja samalla jatketaan enskesänä.
Toki vetareita on katkennut, mutta se on sen kestää :D
Erkki "Eki" Kursu p.0500700419 Oulu/Jääli

Toyota Supra MK3 2JZ-gte VVT-i (Holset HX40 Super) -92
Lexus GS450h -07

mima

Lainaus käyttäjältä: Tem - 03 tammikuu, 2014, 16:27:32

Siitäkin voi olla montaa mieltä, onko toi enää 7M pienin virein:
"7mge 24V head.
5mge pistons modified for 24v head.
6mge short block.
Itb´s from BMW M3 3.2."


No, jäädään odottelemaan sen nostovaran ja potentiaalin näyttöä. Kaverin omin sanoin:
"strongest 7mge 3.0l na engine in the world"

En mä sitä epäile yhtään, etteikö tostakin sais sen 100hp/l. Mut ilmeisesti ei ihan pienin virein kuitenkaan?
Pikkukoneen litratehoihin en vertais, niistä tuppaa saada helpommalla sen 100hp/l. Tollasella yli 90mm iskulla ehkä kuitenkin hankalampi tehdä kierroskonetta, että alkais saada niitä vaparitehoja. :)

Ehkä siksi "strongest 7m-ge na in the world" koska turboainajokapaikassajoparuohonleikkurissa ja vapariviritys on liian vaikeaa joillekin =  tietoa ei ole kun ei ole juuri tekijöitä.

Niin. Mitä oma sprinttikone sisältää: kansipajalla tehty porttaukset, isommat venttiilit ja kannen lasku(puristus 12.1). Nokka-akseli hiottu 280 asteiseksi ja 11mm nosto+säädettävä nokkapyörä, 45 dcoe weberi+custom pulssi-imusarja+penkkiajoa, terästiiviste, prätkän männät+putkitus, teräsvauhtipyörä+tasapainotus kampuran kera, jotkut nimettömät h-profiilikanget, kärjetön ohjelmoitava hukkakipinäsytkä+triggerit, custom 4-2-1 pulssipeltisarja... =hinta on paljon. Itse en tästä paljoa maksanut mutta edellinen omistaja/rakentaja on pistänyt luultavasti euron tai pari enemmän. tästä paketista saisi enemmänkin tehoa ulos jos nokka-akseli olisi jyrkempi, imusarja olisi kahdelle tuplakaasuttimelle ja moniventtiilikansi, myyjän mukaan ja olen samaa mieltä.

Samantyylinen setti seiskaämmään niin...

Ainiin.. onhan hondalla K24A2 7600 punaraja ja 99mm isku 200hv

Jatketaan aiheessa Supran osto ja vaparivireille oma topikki jos joku haluaa aloittaa.

LVA

#55
Lainaus käyttäjältä: L4 - 03 tammikuu, 2014, 19:24:11
Eipäs aleta Eki kiusottelemaan muita tehoilla :) (kesällä taas lisää)

Mutta asiaan. En oikeen ymmärrä miksi pitää olla vapari kun mun mielestä pieniturboinen auto ei paljoa eroa vaparista. Tosin vertailuna ollut vain 4,2l vapari(290hp) vs 2.8tt(272hp).

Vapareissakin on oma viehätyksensä. Joku diggaa kaasunvasteesta ja kierrosherkkyydestä, joku äänestä tai jotain. En tiedä kuinka paljon käytännössä on luotettavuudessa eroja mutta veikkaan että sekin menee vaparille (siis jäätävästi yleistäen).

Mulle on tärkeätä se, että auto reagoi heti eikä melkein, enkä ole niin laiska etten vaihdetta jaksaisi vaihtaa. Sitä meinaan pitää tehdä jos meinaa jonnekkin vaparilla kiiruhtaa  :whip2:
Supra SZ-R

LVA

Tottuuko noihin postimieshommiin kuinka helposti?
Supra SZ-R

L4

Lainaus käyttäjältä: LVA - 19 tammikuu, 2014, 19:03:50
Tottuuko noihin postimieshommiin kuinka helposti?

Viikon sisällä tottuin ite. Automaatti tietenki helpotti hommaa silloin


Kesälelu mkIV tt 6spd lhd 685&780nm
"talvipulkka" A4 1.8T
ex.Audi A8 4.2 2003
ex.Volvo S80 t6 -99
ex.audi S4 2.2 turbo
ex.audi s6 4.2 6spd manu quattro v-95
ex.celika gti v-96
ex.mkIV tt tomaatti -96
ex.M-B c36 amg
ex.Mitsubishi eclipse

snow90

Eihän siinä montaa päivää menny. Hämmentääkin oppi parissa viikossa. Välillä meni myös vilkun sijasta pyyhkijät päälle. Jos on yksin liikenteessä, niin voihan sitä vaikka peruuttaa siihen mäkkärin drive inille. Suosittelen
- Toyota MR2 SW20 '92
- Mazda RX7 FD3S '93
- Cadillac CTS '03
- Cadillac CTS '08
         Entiset:
- Biltema Motor Works E39 523 '97

LVA

Kiitos vastauksista! Mites radalla menee postiautolla?
Supra SZ-R