Vapari Supran osto

Aloittaja Example, 17 joulukuu, 2013, 20:38:44

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

LVA

Lainaus käyttäjältä: laamaporo - 25 helmikuu, 2014, 21:19:09
Hirvittäisi kyllä ajatuskin ajaa Supralla yhteensä 3h työmatkaa päivässä. Ilmeisesti hyvillä tuloilla olet, jos ei polttaainekulut haittaa tulonhankkimisessa. Eihän tuollaista matkaa oikeasti millään muulla kannattaisi ajaa kuin dieselillä, mutta tämä nyt vain oma mielipide ::)

En onneksi joka päivä aja, mutta siltikkin viime vuonna tuli 50tkm aven mittariin. Nyt olen vähän asioita järkkäillyt ja kilometrit kutistunee 30 tkm:n paikkeille/vuosi. Polttoainekulut menisi aika tasan nykyiseen verrattuna, niin ison säästön saan aikaiseksi noissa kilometreissä. Öljyt vaihdoin viime vuonna 4 kertaa, joten rahoistaan pääsi tämän dieselinkin kanssa :icon_rabbit: 

Totta kai talous asettaa raamit auton hankinnalle, siksipä Supraa tässä harkitsenkin  :icon_biggrin: Luulen että se on yksi niistä urheiluautoista jotka sietää ajoa hyvin sen himpun reilu 20tkm/vuosi, mutta antaa samalla vastineeksi kuitenkin kaikkea kivaa mihin perhesportit ei kykene. Kaikenkaikkiaan vapari supra saattaa olla se joka eniten tarjoaa minun tapauksessa rahalle vastinetta. Kuten varmaan huomaatte, miesmatematiikka on erehtymätön ja helvetin hienosti olen itselleni asian saanut perusteltua. Ei näin loogiseen ajatteluun naiset pysty.

Olen kyllä tullut siihen tulokseen, että talveksi pitää sitten etsiä talli jostain ja hommata joku talvipulkka erikseen.

Ja kiitos Juzzo tiedoista. Laskin nuo kulutusmenot siten, että Supra menisi vaparina ja manuaalina matkassa 9 litralla/100km. Luulen että vois olla aika realistinen, siperia on opettanut ajamaan taloudellisesti. Hupiajelut on sitten erikseen, ja niitä ei tartte työmatkakuluihin laskea. 
Supra SZ-R

Zoui

Lainaus käyttäjältä: LVA - 25 helmikuu, 2014, 22:07:07

Olen kyllä tullut siihen tulokseen, että talveksi pitää sitten etsiä talli jostain ja hommata joku talvipulkka erikseen.

Yhden talven vakio TT manuaali supralla ajettuani voin kyllä todeta että toimii kyllä tässäkin käytössä, matka melko vastaava 80km usein sulaa pikatie ja 20km lumista syheröpätkää, oikein hyvin sujui ja hauskaakin oli.

henkka.k

Ainakin entinen vapari mk4 manuaalina ja torsen lukolla oli todella mukava talviajossa. Nykyisessä soarerissa ei (vielä) lukkoa ole joten sillä ajaminen on pelkkää suttailua liikennevaloista toiseen mutta matka-ajossa ok   :)
Bmw E46 328ci

Ex:
Toyota Soarer 2.5TT automaatti http://www.supraclubfinland.com/index.php?topic=20913.0
Lexus is200
Peugeot 407 vm.2005
Bmw E46 328ci
Nissan Skyline R33 Gts-t vm.1996
Volvo S60
Toyota Soarer 2.5TT Manuaali http://www.supraclubfinland.com/index.php?topic=18752.0
Toyota Supra mk4 n/a 5spd
Bmw E36 328i
Bmw E34 520i
Opel omega B2 2.5i
Opel omega A 3000 24v
Opel omega A 2.0i
Volvo s40 T4 Ph2

LVA

Olen vähän kauppaa yhdestä Suprasta nyt hieronunna ninnan noo. Kyseessä vapari manuaali. Siinä on kansipahvi vaihdettu. Miksiköhän? Vähäsen mietityttää kyllä...
Supra SZ-R

Damii

Yhtiä luotettavimpia autoja itsellä mitä on ollut... en ainakaan itse ole vielä törmännyt mihinkään tyyppivikaan suprassa tosin osat ovat melkeinpä aina olleet jotain ihan muuta kuin orkkikset ja tilalle laitetaan aina jotain ihan muuta kuin orkkista.
Anything with tits or wheels is bound to cause problems

LVA

Onkos se niin, että jos on tehtaalta lähtiessään vaparissa lukkoperä, niin samalla on aina myös absit?
Supra SZ-R

vaparihenkka

Lainaus käyttäjältä: LVA - 17 maaliskuu, 2014, 08:36:15
Onkos se niin, että jos on tehtaalta lähtiessään vaparissa lukkoperä, niin samalla on aina myös absit?

Liekköhän toimii toistepäin, ainakaan ABS ei tarkota suoraan että olis myös lukkoperä. Omastani ei ainakaan löydy.

Kovasti tunnutt olevan kuitenki kiinnostunu näistä mknelkuista, niin miksi juuri vapari jos saa kysyä? Varmaan lukeekin jossain täällä aiemmin mutta ei heti pistänyt silmää ainakaa.  :icon_scratch:

e: ääkköset korjattu, samalla selailin topiccia hieman taaksepäin ja lueskelin teikän kirjotuksia. Tosiaan lhd vaparia on pirusti vaikeempi löytää ku lhd tt joka taas maksaa hunajaa. Vapari on siihen asti hyvä vehje kun ei ole itse käynyt istumassa sen turbollisen kyydissä. Kannattaa siis käydä koeajaa vaparia sekä turboa ennen ostopäätöstä. Ja jos se turboviive pelottaa niin luulis että tuo sekventaali twinturbo systeemi vähentäis sitä aika reilusti.

Mielipiteitä vaan semmosen suusta joka vaparin omistaa ja ei ole ikinä itse ajanut/ollut vakio TT:n kyydissä, mutta sinkun +600hp kyydissä kyllä. Turbomalli se ois tännekkin talliin tullu jos ois opiskelijalla semmoseen rahat riittäny, mutta vapariin siihen asti tyydytään kunnes perse kestää sen TT:n ostamisen.

Ja loppuun vielä pakko lisätä, että vapari ei todellakaan ole huono valinta, kaikki on aina suhteellista mihin vertaa. Myös tehot.
ex Supra MKIV 2JZGTE Single -93
ex Supra MKIV 2JZGE Targa -95
ex Celica GT st202 -96
ex Mitsubishi Carisma -00

LVA

Lainaus käyttäjältä: foxford - 17 maaliskuu, 2014, 10:11:57Mielipiteitä vaan semmosen suusta joka vaparin omistaa ja ei ole ikinä itse ajanut/ollut vakio TT:n kyydissä, mutta sinkun +600hp kyydissä kyllä. Turbomalli se ois tännekkin talliin tullu jos ois opiskelijalla semmoseen rahat riittäny, mutta vapariin siihen asti tyydytään kunnes perse kestää sen TT:n ostamisen.

Ja loppuun vielä pakko lisätä, että vapari ei todellakaan ole huono valinta, kaikki on aina suhteellista mihin vertaa. Myös tehot.

Kiits vastauksesta, sj importsin kaveri vaan niin jutusteli.

Ja joo, tehot on tosiaan aina suhteellista. Auto kun tulee ajettavaksi ajettavaksi, sekä käyttöautona että mutkatienautiskeluun, niin pääpaino ei ole silloin suurissa tehoissa vaan tasapainoisessa kokonaisuudessa. En ole kuitenkaan sulkenut turbo-mallia pois, ainoastaan automaatti on no go. Lähinnä kyse on siitä, millainen yksilö tulee eteen. Ja RHD-kipolla mennään.

Yleisesti ottaen pidän enemmän hienoista vapareista kuin turbomoteista. Mutta se vaatii sen, että koppa on suht kevyt ja tehopaino on hyvä. Koeajoin vaparin manuaalina ja ihan okei se oli tältäosin. Se voisi olla parempi, mutta siltikkin se on ihan hyvä. Alusta vaan taisi olla siitä yksilöstä vähän loppu, mutta vaihtoehto se on silti. Ymmärrän kyllä sinkkuturbon viehätyksen, mutta siinä tapauksessa mulla pitäisi olla kaksi autoa, tehokas sinkutettu supra ja sitten se mutkatienautiskelulaite. Ainakaan mun ajotaidolla ei ihmeellisiin suorituksiin vielä ylletä ja jotenkin tuntuu että se 600+ konipollea ei sellaisessa ajossa mun käskytettävänä pääse oikeuksiinsa...

Edit: Korjattu lainaus. ~Baz~
Supra SZ-R

vaparihenkka

Lainaus käyttäjältä: LVA - 17 maaliskuu, 2014, 23:19:19
Ymmärrän kyllä sinkkuturbon viehätyksen, mutta siinä tapauksessa mulla pitäisi olla kaksi autoa, tehokas sinkutettu supra ja sitten se mutkatienautiskelulaite. Ainakaan mun ajotaidolla ei ihmeellisiin suorituksiin vielä ylletä ja jotenkin tuntuu että se 600+ konipollea ei sellaisessa ajossa mun käskytettävänä pääse oikeuksiinsa...

Tarkoitin vaan lähinnä sitä että muuta kokemusta näistä turbosuprista ei ole itellä. Kai se ihanteellinen teho omalla kohalla löytyisi sen kahden ahtimen ja 400-500 hepan välistä. Mukavaa että löytyy näitä muitakin keillä on näitä mutkatiefantasioita :icon_biggrin: Toivottavasti se oma yksilö sullekkin vielä löytyy, onnea etsintään!

ps. tännehän olisi hyvä kun joku kirjottelisi omakohtasia kokemuksia jolla on ollut TT ja N/A
ex Supra MKIV 2JZGTE Single -93
ex Supra MKIV 2JZGE Targa -95
ex Celica GT st202 -96
ex Mitsubishi Carisma -00

TmiJKaas

Molemmilla ajaneena oma mielipide on että joo kyllä vaparillakin hetken ajelee mutta jotain siitä puuttuu, vaikkei se tt:kään mikään raketti ole. "tottumiskysymyskin", kun on vuosia jo harrastanut tehokkaampia rakennelmia.
Toyota Supra 3.0i turbo man. 1988 *R.I.P.*
Toyota Supra 3.0i turbo targa aut. 1991 *R.I.P.*
Toyota Supra mkIV - *myyty*
Toyota Carina II 1989 - *R.I.P.*
Toyota Soarer 2.5i tt man. 1993 - Kesä käyttis
Toyota Soarer - Projekti
Toyota Carina II 1992 - käyttis

Supra88

Pari kesää vapari tomaatilla ajaneena voin sanoa että TT tomaatti on aivan erimaata. Siinä missä vapari ei jaksanu edes sutasta paikalta lähtiessä tällä twinturbolla renkaat meinaa kulua ittekseen alta :D olen hemmetin tyytyväinen (vieläkun kaikki toimii heh)! Vapari oli todella luotettava mutta alkoi loppuajalla kuluttamaan hieman öljyä...luultavasti vuoto jossain kun ei putkesta tullut.

LVA

Eihän nuo twini tomaatit pahan hintaisia ole, mutta ei mua nuo automaatit nappaa yhtään eikä missään urheiluautossa. Käyttiksessä ne on jees.

Helppo uskoa, että Supra vaatii paljon voimaa jotta tulee edes jonkinlainen kiihtyvyyden tunne. Siinä missä GT86:sessa tuntuu pienikin kiihdytys, niin supra on paljon tunnottomampi vauhdille. Varmasti johtuu osittain siitä, että se on suunniteltu vakaaksi ajettavaksi suurissa nopeuksissa. Siltikkin se on hauska ja tunnokas ajaa mun mielestä.
Supra SZ-R

LVA

Dodiin, nyt on yhdestä Suprasta hierottu kauppaa ihan tosissaan, ja ihan lähitulevaisuudessa pitäisi mennä katsomaan autoa ja tekemään paperit. Nopsaan vielä, onko jotakin ehdottomasti tarkastettavaa asiaa? Ruostettahan noissa ei varmaan ongelmaksi ole?

Auton omistaminen alkaa sitten huollolla, puunaamisella ja hinkkaamisella. Sisustan osia olen jo netistä katsellut, jotta saan auton sisäilmettä puhdistettua ja palautettua alkuperäiseen loistoonsa. Mutta mistäs te olette jalkatiloihin mattoja hommanneet? En ole oikein vielä löytänyt... Toinen onkelma on ratti, olen kahden vaiheilla vaihdanko vai en, ja jos vaihdan niin mitäs siihen laittaisi tilalle? Ei saisi olla mitään thyyninkiä, vaan laadukas rinkula joka sopii hyvin kouraan.

Auto on siis vapari mkiv manuaalina, lsd:llä, abseilla ja bilsteinin alustalla(?). On pikkaisen aiottua halvempi, mutta jääpähän enemmän budjettia auton restaurointiin/laittamiseen/huoltamiseen.
Supra SZ-R

mima

Nelosten lapsentautipaikoista en ossoo sanoa mut kunhan joka ikinen nivel on tikissään ja ei pöllyttele sinistä eikä ole kukkia ni eiköhän se ole ihan hyvä.

Ratiksi suosittelen ihan mokkapintaista rallirattia. ei ole tuning ja ei varmasti lipeä lapasesta. Juuri käänsin momon "tuuninx" ratista nahkan nurinpäin eli "mokkapinnalle" ja tuli het kertalaakista parempi käteen.
Ainoa ikävä on se että rasvaisilla käsillä lääppiminen pilaa sen.

olikohan se ny sit mokka vai mikähä se oli se karhee nahkapinta... :D

snow90

Jokasella itseään kunnioittavalla Toyotan kuljettajalla on TRD-ajohanskat, ei millään rasvanäpeillä.
- Toyota MR2 SW20 '92
- Mazda RX7 FD3S '93
- Cadillac CTS '03
- Cadillac CTS '08
         Entiset:
- Biltema Motor Works E39 523 '97

OspreY

Lainaus käyttäjältä: snow90 - 01 huhtikuu, 2014, 18:37:16
Jokasella itseään kunnioittavalla Toyotan kuljettajalla on TRD-ajohanskat, ei millään rasvanäpeillä.

Onko sulla loputkin mallistosta, vai oletko kunnioittava? ;D

Toyota Supra 3.0i  turbo targa man. vm.-91
----------------------------------------------------------------------------------
Toyota MarkII tourerV 1,5jz-Gte vm.93 TurboTaxi projekti
-----------------------------------------------------------------------
Soarer Gz20 -86 jeizii manuel.

snow90

En oo viel ku vast pari kertaa sovitellu, otan vast sit käyttöön ku laitan Centuryn tilaukseen. voitin nääs viime viikolla jossain Brittilotossa 2 000 000 £. Piti vaan maksaa ensin useemmalla tonnilla kuluja, mut rahat on kuulemma tulossa jo. Mitä luulette, uskaltaisko ton tilata jo, vai ootanko ensin et rahat näkyy tilillä?
- Toyota MR2 SW20 '92
- Mazda RX7 FD3S '93
- Cadillac CTS '03
- Cadillac CTS '08
         Entiset:

Osmo

Lainaus käyttäjältä: snow90 - 01 huhtikuu, 2014, 23:33:53
En oo viel ku vast pari kertaa sovitellu, otan vast sit käyttöön ku laitan Centuryn tilaukseen. voitin nääs viime viikolla jossain Brittilotossa 2 000 000 £. Piti vaan maksaa ensin useemmalla tonnilla kuluja, mut rahat on kuulemma tulossa jo. Mitä luulette, uskaltaisko ton tilata jo, vai ootanko ensin et rahat näkyy tilillä?

Itel ollu vähän heikompia tuloksia noiden nigerialaisten perintöjen kanssa, aina ne vittu lupailee kaikkea ja vähintään yks sukulainen kuolee joka vuosi jossain bongolandiassa mut rahoja vaan ei ikinä näy vaikka oon aina maksanu kaikki valuutansiirtoverot ja muut systeemit niille. Nii kyl mä suosittelisin ensin oottamaa et tuleeks sieltä mitää vai onks niilläki jotain ongelmia rahansiirtojen kanssa.
MKIV tt 6spd jdm

LVA

Lainaus käyttäjältä: Osmo - 05 huhtikuu, 2014, 09:23:10
Itel ollu vähän heikompia tuloksia noiden nigerialaisten perintöjen kanssa, aina ne vittu lupailee kaikkea ja vähintään yks sukulainen kuolee joka vuosi jossain bongolandiassa mut rahoja vaan ei ikinä näy vaikka oon aina maksanu kaikki valuutansiirtoverot ja muut systeemit niille. Nii kyl mä suosittelisin ensin oottamaa et tuleeks sieltä mitää vai onks niilläki jotain ongelmia rahansiirtojen kanssa.

Tai sit ostaa vapari supran niin ei tartte kyylätä lottovoittoa. Siihen kun riittää ihan keno-voitot.

Edit: Mitäs noille sumeille etuvaloille voi tehdä?
Supra SZ-R

snow90

Myllyttää tahi vaihtaa. Toki voit tehdä niinkun täällä maalla on tapana, eli lyöt vaa xenonit piittaamatta lainkaan muiden turvallisuudesta.
- Toyota MR2 SW20 '92
- Mazda RX7 FD3S '93
- Cadillac CTS '03
- Cadillac CTS '08
         Entiset:

LVA

Lainaus käyttäjältä: snow90 - 16 huhtikuu, 2014, 22:35:16
Myllyttää tahi vaihtaa. Toki voit tehdä niinkun täällä maalla on tapana, eli lyöt vaa xenonit piittaamatta lainkaan muiden turvallisuudesta.

Joo, pitää tehdä asialle jotain.

No nyt on Supra tossa pihalla ollut pari päivää  :evil5:
Supra SZ-R

Example

Noniin, täällä on näemmä keskustelu jatkunut vauhdikkaana, vaikka tuli Supran hankinta hetkeksi haudattua. Mutta nyt on viikon päästä vapari automaatti tulossa sunnuntai autoksi. Lähdetään sitten katselemaan kuinka verotus + rekisteröinti sujuu
Honda Civic Sedan -07

Example

Sellainen kysymys mihin en nyt ole löytänyt pilkuntarkkaa vastausta. Elikkä kun hankin 3kk kilvet Supralle, tuleeko autovero maksettavaksi heti kun kilvet otan, vai voiko veron maksaa vasta 3kk loppupuolella kun autoa on pistämässä rekisteriin?

Eli käyttöönottoilmoitus -> 3kk kilvet -> 5 päivän sisällä veroilmoitus -> veropäätös, mutta tuleeko se maksettavaksi heti alkajaisiksi vai tuon 3kk ajan sisällä maksettavaksi.
Honda Civic Sedan -07

LiquidStone

Lainaus käyttäjältä: Example - 21 kesäkuu, 2014, 17:26:23
Sellainen kysymys mihin en nyt ole löytänyt pilkuntarkkaa vastausta. Elikkä kun hankin 3kk kilvet Supralle, tuleeko autovero maksettavaksi heti kun kilvet otan, vai voiko veron maksaa vasta 3kk loppupuolella kun autoa on pistämässä rekisteriin?

Eli käyttöönottoilmoitus -> 3kk kilvet -> 5 päivän sisällä veroilmoitus -> veropäätös, mutta tuleeko se maksettavaksi heti alkajaisiksi vai tuon 3kk ajan sisällä maksettavaksi.
Olisiko kahden viikon maksuajalla. On sitten asia erikseen kuinka nopeasti tulli saa arvottua verot. Itsellä meni aikanaan lähemmäs 4kk.

Example

Lainaus käyttäjältä: LiquidStone - 21 kesäkuu, 2014, 17:59:55
Olisiko kahden viikon maksuajalla. On sitten asia erikseen kuinka nopeasti tulli saa arvottua verot. Itsellä meni aikanaan lähemmäs 4kk.

Niin justiin. Odotan siis hetken, että on varmasti oletettava autovero summa taskussa maksua varten. Kiitos paljon!
Honda Civic Sedan -07

snow90

Hätätilanteen tullessa tota voi yrittää hidastaa. Esim. ittellä sattu et, vaatimuksenmukaisuustodistus ei ehtiny ajoissa. näin ollen meni lähemmäs 3 kuukautta.suullinen selitys riitti
- Toyota MR2 SW20 '92
- Mazda RX7 FD3S '93
- Cadillac CTS '03
- Cadillac CTS '08
         Entiset:

Nall3

Mites nytten noitten vapari suprien kanssa kun sj-importsi näyttäny katoavan netistä?
Eräs epätoivonen suoli24 sivustolla oli huolissaan kun sj:n omarahotusta käyttäneenä ei saa ketään kiinni eikä tiedä miten toimia jatkossa  :icon_scratch:
Onko jollain tähän mitään fakta tietoa miksi yritys hävinny?
Ex: Aristo vm:91 Lunari
Ex: Caldina vm:98
Ex: Chaser JZX100
Ex: Granvia
Käyttis: Gt Legacy

mfl

Ei faktaa eikä fiktiota mutta: http://www.taloussanomat.fi/yritykset/protestit/protesti-309515/?n=
Jos linkkiä ei jakso aukoa niin

SJ Import Oy, Ylöjärvi

Tyyppi   Protesti
Talousalue   Tampereen talousalue
Osoite   Elovainiontie 1, 33470 Ylöjärvi
Häiriöpäivämäärä   30.05.2014
Velkoja   Verohallinto, Sisä-Suomen perintäyksikkö
Saatavan määrä   14041 €
Harrastepeli: RHD Toyota Supra MK3
Käyttöpeli: MB W124 "superturbo"

Osmo

Lainaus käyttäjältä: mfl - 23 kesäkuu, 2014, 15:54:00
Ei faktaa eikä fiktiota mutta: http://www.taloussanomat.fi/yritykset/protestit/protesti-309515/?n=
Jos linkkiä ei jakso aukoa niin

SJ Import Oy, Ylöjärvi

Tyyppi   Protesti
Talousalue   Tampereen talousalue
Osoite   Elovainiontie 1, 33470 Ylöjärvi
Häiriöpäivämäärä   30.05.2014
Velkoja   Verohallinto, Sisä-Suomen perintäyksikkö
Saatavan määrä   14041 €

Ihmettelen edelleen miten toi perseily sai jatkua näinki pitkään.
MKIV tt 6spd jdm

Nall3

Taloustietoja kun katteli niin melko komea liikevaihto ollu useampana vuotena niin ihmettelen että tappais hyvin lypsävän lehmän.
Ex: Aristo vm:91 Lunari
Ex: Caldina vm:98
Ex: Chaser JZX100
Ex: Granvia
Käyttis: Gt Legacy