moro millasii kokemuksia porukoilla on tost uudemmasta aristosta?onko ollu jotai vikoi tai ominaisuuksia...olen kuullut että tuon motin pitäisi olla todella käyttövarma ja kestävä kone...joo eli olis tarkotus ostaa itelle tommonen vähä ripeempi perhe auto tai olen sitä jo suunitellut tässä pia melkei vuodepäivät mut kuitenki nyt kaipaisin kokemuksia ja tietoo ko autosta et onko jotai tyyppivikoi tai millai se kestää.ko täytys olla käyttövarma auto ettei motti levii keskel tietä.ja millai noissa toimii/kestää nuo ratti vaihteet...? ??? kiitos jo etukätee. :headbang: :sign5: 8)
ARS varret ja muuten tuo nelipyöräohjaukseen liittyvät vermeet voi vanhemmiten ruveta reistaan, moottorissa ei mitään muuta moitittavaa paitsi kaikki muovi- ja kumiosat, jotka tuppaa oleen kovettuneita, eli vaihdella saa jos jonkilaista letkua ettei käy ikävästi tienpäällä. Kulutus taasen näissä tuntuu yllättävän kaikki kun ajatellaan että päästää edes 10L/100km, mutta todellisuudessa puhutaan seka-ajossa helposti 15-16L kulutuksista. Varmasti joku on päässyt alempiin mutta sitten se ajaminen onkin maantiellä hissukseen valumista.
Lainaus käyttäjältä: Coutsi - 13 joulukuu, 2010, 02:53:34
Kulutus taasen näissä tuntuu yllättävän kaikki kun ajatellaan että päästää edes 10L/100km, mutta todellisuudessa puhutaan seka-ajossa helposti 15-16L kulutuksista.
Kyllä itse olen ainakin tällä VVT-i motilla päässyt reippaasti pienemmillä kulutuksilla.. ajotietokoneen mukaan 11-13L/100km helposti kaupungissaki.. toki kun hiukan polkee niin jopas alkaa ainetta menemään ;D Maantiellä pääsee 9L/100km helposti vakionopeudensäädin päällä :)
Ei ole suuremmin moitittavaa JZS161 Aristosta.. Alustan osia saa vaihdella mikäli auto madallettu.. ::)
Rattivaihteet toimii hyvin, niistä ei moitittavaa. Itse käytän pääsääntöisesti rattivaihteilla.
joo no tuo kulutus ny ei niinkään huoleta ko se o karu tosi asia et jos haluu tehoja ni ei ne tyhjästä tule >:D lähinnä tuo että kuinka käyttö varma pirssi on...ja millanen saatavuus noilla varaosilla on noin yleisesti..? :headbang:
Lainaus käyttäjältä: nakki86 - 16 joulukuu, 2010, 17:27:27
joo no tuo kulutus ny ei niinkään huoleta ko se o karu tosi asia et jos haluu tehoja ni ei ne tyhjästä tule >:D lähinnä tuo että kuinka käyttö varma pirssi on...ja millanen saatavuus noilla varaosilla on noin yleisesti..? :headbang:
Onhan nää käyttövarmoja vielä perus bpu:nä, sitten kun lähetään hakeen monsteri tehoja ni se onkin sitten ihan eri juttu. Ja osia löytyy Suomen Toyotalta tai maailmalta muilta valmistajilta ihan hyvin, mutta ei nää mitään escortteja tai e36:a ole joihin saat kaikki osat naapurin motonetistä :icon_biggrin:
E: Suurin osa OEM varaosista on kuiteskin tilaustavaraa, esim Toyotan Belgian päävarastolta löytyy useimmiten parin päivän toimitusajalla.
Lainaus käyttäjältä: Juzzo - 16 joulukuu, 2010, 18:35:44
E: Suurin osa OEM varaosista on kuiteskin tilaustavaraa, esim Toyotan Belgian päävarastolta löytyy useimmiten parin päivän toimitusajalla.
Kokemuksesta voin sanoa, että supraankin löytyy mitä ihmeellisempää palikkaa keskusvarastosta, viel just parin päivän toimituksella :)
Voin kertoa ettei ole vielä yhtään OEM osaa ollut jota ei löytyisi mistään... Että hyvin saa varaosia... erikoisempia osia löytyy hieman vähemmän etenkin rakentelua ajatellen kun ei näitä ole tehty kuitenkaan niin paljon tällä VVT-i tekniikalla kuin perus 2jz :o Korinosista löytyy GS300 lexuksen osista kaikki :D
Kuten aina sanottu viritettyjä autoja on vain kahdenlaisia, niitä jotka ovat rikki ja niitä jotka ovat menossa rikki ;D
Itse tykkäsin JZs161:stä todella paljon. Osia tosiaan saa Toyotalta ja kulutus matkassa oli positiivinen ylläri. Kylillä tietty kulutti reilusti.
Rattivaihteet pelasi asiallisesti. Omistin aiemmin myös vanhemman Ariston johon verrattuna uudempi on kuin eri planeetalta. Tietty ikäeroakin oli lähes
kymmenen vuotta.
Tuo JZ kone on todella luotettava paketti. Ahtimien kanssa voi olla ongelmia varsinkin jos ajeltu vakiota korkeammilla paineilla pitkään, mutta niin voi
olla minkä tahansa turbo auton kanssa.
Olenkin ajatellut hankkitua nykyisestä Skylinestä eroon ja hommata taas tuommoisen Ariston, manuaali swapilla siitä saisi vieläkin makeemman :)
joo o no ei muutaku täytyy ny myydä tuo 4veto pasuuna pois pihasta ja ruvet tilailee toyotaa tilalle.. :headbang:
onko porukal kokemuksii tost mamasan,ista saako sieltä rahoilleen vastinetta yx kaveri sitä kehui mut aattelin ny kysästä... :icon_rr:
Lainaus käyttäjältä: nakki86 - 18 joulukuu, 2010, 16:14:55
joo o no ei muutaku täytyy ny myydä tuo 4veto pasuuna pois pihasta ja ruvet tilailee toyotaa tilalle.. :headbang:
onko porukal kokemuksii tost mamasan,ista saako sieltä rahoilleen vastinetta yx kaveri sitä kehui mut aattelin ny kysästä... :icon_rr:
joo ohan sitä toi yks kaveri kehunu kun joskus hommas evon niitten kautta
Lainaus käyttäjältä: nakki86 - 18 joulukuu, 2010, 16:14:55
joo o no ei muutaku täytyy ny myydä tuo 4veto pasuuna pois pihasta ja ruvet tilailee toyotaa tilalle.. :headbang:
onko porukal kokemuksii tost mamasan,ista saako sieltä rahoilleen vastinetta yx kaveri sitä kehui mut aattelin ny kysästä... :icon_rr:
itsella ei oo mamasanista mtn kokemusta, mut mitä dnsf ja tätä foorumia lukenu.. nii kyl mamasania ainakin eniten tällä hetkellä hehkutetaan..
Mamasan on ihan asiallinen paikka, homma kyllä toimii.
Ne vastineet rahalleen jokanen joutuu kyllä miettimään ihan ite, porukat kuitenkin arvostaa niin eri asioita. 8)
Lainaus käyttäjältä: Tem - 18 joulukuu, 2010, 16:36:49
Mamasan on ihan asiallinen paikka, homma kyllä toimii.
Ne vastineet rahalleen jokanen joutuu kyllä miettimään ihan ite, porukat kuitenkin arvostaa niin eri asioita. 8)
Mulle tuli myös Mamasanin kautta ja olin tyytyväinen...
Jos joskus hommaan uuden jaappanianlintan, niin mikko saa sen kyllä tänne hoitaa :)
Lainaus käyttäjältä: ooee - 18 joulukuu, 2010, 16:43:39
Mulle tuli myös Mamasanin kautta ja olin tyytyväinen...
Jos joskus hommaan uuden jaappanianlintan, niin mikko saa sen kyllä tänne hoitaa :)
Sama täällä. Hyvin pelaa homma.
Itel tuli kans Mamasanin kautta. Mikko on asiallinen kaveri, varmasti myös helvetin kiireinen mutta jaksaa ja ehtii silti jutella puhelimessa pitempääkin.
Herra on ennen työskennellyt lakiasioiden parissa tjn. ja tietää kaikki autojen tuontiin liittyvät lakikoukerot.
Itellä vaan vähän toimitus venähti, mut muuten meni ihan hyvin. Hinta varmaan edullisin muihin tuontifirmoihin verrattuna.
selvä pyy hyvätietää... 8)
nyte vaan eroon tos saksalaisest koslast :evil5: :headbang:
ja vielä aristosta tota eikös tuo nyt ole todella tilava auto ymmärtääkseni ku on tota perhettä tossa ni et mahtuu kyytiin...
Lainaus käyttäjältä: nakki86 - 19 joulukuu, 2010, 11:48:01
ja vielä aristosta tota eikös tuo nyt ole todella tilava auto ymmärtääkseni ku on tota perhettä tossa ni et mahtuu kyytiin...
On tilava, mutta ainakin vielä keväällä Trafin toiminta paikkaluvun suhteen oli perseestä. Suoraan Japanian otteesta katsotuilla massoilla Ariston saa vain kolmipaikkaiseksi, eli kannattaa harrastaa pientä kevennysjumppaa ennen rekisteröintikatsastusta ja pyytää punnitsemaan akselimassat.
ok kiitos vinkistä :notworthy:
juttelin tos yhe kaverin kans ja se kehu et näis olis ollu jarruis jotai et o aika herkästi kierot levyt.onko mitää perää.mut huomaa sen ny koe ajossakin että täristääko jarrut... :icon_biggrin:
Kulutus osaa? uudessa mersussakin voi olla kierot levyt ;D
Aristossa samat levyt kuin suprassa ja sorkussa?
Lainaus käyttäjältä: LiquidStone - 20 joulukuu, 2010, 22:47:03
Aristossa samat levyt kuin suprassa ja sorkussa?
Muistaakseni kyllä. Tuskin kannattaa kauppoja jättää tekemättä täristävien levyjen takia.
Aristoon kyllä saa aristoon tarkotetut levyt ja palat tojotalta niin ei tarvi itte arpoo :icon_rr:
kiitos jälleen kerran 8)
Muuten tilava auto pl. takaistuimen keskipaikka johtuen kardaanitunnelin korkeudesta, tuppaa isommalla kaverilla oleen siinä paikassa polvet suussa, mutta 4hlö menee tuohon autoon loistavasti sisään, ilman minkäänlaisia mukavuus ongelmia vaikka kuskina olisi 190cm kaveri.
itse hommasin omani 161:sen vm.97 japanista vuosi sitte ja ajoin sen hangosta ouluun pakkaskelillä.Akku oli tietysti aivan tyhjä ja jäässä satamasta haettaessa.Starttiavulla käyntiin ja siitä se sitte alko heräilemää.Minkäänlaista ongelmaa ei ole ollut viimekesän käytön aikana.mittarissa on tällä hetkellä n.132 tkm.Hihnan vaihto huollossa käytin tojotalla kesällä ja stefat akseleille,venttiilikoppien tiivisteet,muutama kovettunut letku ja puolien töpselit piti vaihtaa.kaikki osat löytyivät tojotan alkuperäisosana.eivät tunteneet ariston osina,mut GS:n osanumeroilla tilattiin ja olivat sopivat.Voin suositella lämpimästi ko.mallia kokemukseni perusteella.Tehokas,hyvä varustelutaso,hintaansa nähden ja todella hiljainen ja miellyttävä ajaa.
morjes vaa taas tua olisko kellää kokemuksii k o liikkeestä ko pparkko siel olis pari kipalet aristoja...? :whip2:
Lainaus käyttäjältä: nakki86 - 26 tammikuu, 2011, 21:15:10
morjes vaa taas tua olisko kellää kokemuksii k o liikkeestä ko pparkko siel olis pari kipalet aristoja...? :whip2:
Oman supran tilasin sieltä ja myös kaverini osti supran sieltä. Hyvin toimi homma ja myös ongelmanratkaisu oli hyvää. Voin suositella.
Mikä mahtaa tulla aristolle hinnaks tänäpäivän jos jaappanista uittaa... rekisteröintineen?
Joku alta 100tuhat ajettu mk1 aristo
Onko iha hakuses jos...
auto suomen satamaan asti (tax free) = 5000-6000e
Verot 1500-2500e
Muutostyöt: 500-1000e
Rekisteröinti ja todistukset: 500e
Eli 7500-10000e
Täst laskelmast nyt puuttuu täydellise huollon kustannukset yms, mut kuitenki...
Mietein vaa,et on omas pirssis kilpailukykyne hinta... =)
Lainaus käyttäjältä: koNi84 - 02 maaliskuu, 2011, 12:36:02
Mikä mahtaa tulla aristolle hinnaks tänäpäivän jos jaappanista uittaa... rekisteröintineen?
Joku alta 100tuhat ajettu mk1 aristo
Onko iha hakuses jos...
auto suomen satamaan asti (tax free) = 5000-6000e
Verot 1500-2500e
Muutostyöt: 500-1000e
Rekisteröinti ja todistukset: 500e
Eli 7500-10000e
Täst laskelmast nyt puuttuu täydellise huollon kustannukset yms, mut kuitenki...
Mietein vaa,et on omas pirssis kilpailukykyne hinta... =)
Taitaa MK1 aristo olla sellainen että parhain olisi jos löytää 91-92 mallisen. (pieni vero, pienet rek. kustannukset)
- Auto satamaan asti 4500-5500eur/taxfree
- Verot 1400-2000eur
- Muutostyöt 20eur (leimavalot ja vakio valoista valokuvion kääntö)
- Ei tarvitse todistuksia
Hinta sulla ihan kohdillaan, koska kun peli on ajokuntoinen ja huollettu, sekä hiukan uudempi. (mutta tosiaan tuollaisen mk1 ariston kyllä pystyy tekemään zippi-netto budjetillakin)
Mulla tuli maksamaan MK2 Aristo V300 -97, ajettu 123 Tkm.
-hangon satamaan tax free n.6500€,kuljetusvakuutuksineen.
-tulli+maahantuontivero 2080€
-verot n.2300€
-projektorietuvalot kiinasta 250€,muut valot ja varusteet E-hyväksytty.
-rekisteröinti ja todistukset n.500€.
Huollot ja muut menot sitte päälle.
Terve! Kertokaas nyt kun on ollu pitemmän aikaa kova himo tuota aristoa kohtaan, että onko oikeesti pirteä laite? Ja kestääkö tuo tomaattiloota hyvin? Sori tyhmiä kysymyksiä mutta uus foorumilla ja ei kyllä oo näistä laitteista hirveesti kokemuksia kun tullu ajeltua tähän saakka t23 celicalla :D
Lainaus käyttäjältä: Wilsson - 02 toukokuu, 2011, 20:32:19
Terve! Kertokaas nyt kun on ollu pitemmän aikaa kova himo tuota aristoa kohtaan, että onko oikeesti pirteä laite? Ja kestääkö tuo tomaattiloota hyvin? Sori tyhmiä kysymyksiä mutta uus foorumilla ja ei kyllä oo näistä laitteista hirveesti kokemuksia kun tullu ajeltua tähän saakka t23 celicalla :D
On se kova perheauto!
Tuu koeajamaa ja ostamaa multa pois... =)
Kiitti tarjouksesta mutta olis tuo uudempi Risto kiikarissa :)
Noniin tuli hommattua tuo mk2 Aristo! :) Oikein mukava autoajella ja tehoa tuntuu riittävän! Mutta semmosta kyselisin että onko kovin yleistä noissa että olis kilometrejä räpelletty mittaristossa? Ja saakos tuota ajonvakautusjärjestelmää pois päältä millään? ::)
Lainaus käyttäjältä: Wilsson - 13 kesäkuu, 2011, 20:19:37
Noniin tuli hommattua tuo mk2 Aristo! :) Oikein mukava autoajella ja tehoa tuntuu riittävän! Mutta semmosta kyselisin että onko kovin yleistä noissa että olis kilometrejä räpelletty mittaristossa? Ja saakos tuota ajonvakautusjärjestelmää pois päältä millään? ::)
http://www.rhdjapan.com/questpower-vsc-canceler-switch-type-64879 (http://www.rhdjapan.com/questpower-vsc-canceler-switch-type-64879)
Tuolla saa pois :)
En ole kuullut että japanintuonneissa olisi ylipäätänsä kilometrejä ruuvailtu.
Lainaus käyttäjältä: Wilsson - 13 kesäkuu, 2011, 20:19:37
tehoa tuntuu riittävän!
Nauti vielä kun voit. Ei se kauaa tehokkaalta tunnu.
Lainaus käyttäjältä: Wilsson - 13 kesäkuu, 2011, 20:19:37
Mutta semmosta kyselisin että onko kovin yleistä noissa että olis kilometrejä räpelletty mittaristossa?
Japsituonneissa ainakin yleisesti on kilometrit oikein ja vähäiset.
Lainaus käyttäjältä: Pduk - 13 kesäkuu, 2011, 20:30:04
http://www.rhdjapan.com/questpower-vsc-canceler-switch-type-64879 (http://www.rhdjapan.com/questpower-vsc-canceler-switch-type-64879)
Tuolla saa pois :)
En ole kuullut että japanintuonneissa olisi ylipäätänsä kilometrejä ruuvailtu.
Kiitos linkistä! :) Oma risto on ollu pari vuotta englannissa :ohnoes: Eli ruuvattu paskakasa ;D Ei vaan, ihan mielenkiinnosta kyselen kun mittari näyttää 125tkm. Kyllä se kunnoltaankin vastais aika hyvin tota kilometri määrää, mutta jarrupolkimen kuluneisuus pisti vaan silmään ::)
Lainaus käyttäjältä: Wilsson - 13 kesäkuu, 2011, 20:55:35
Kiitos linkistä! :) Oma risto on ollu pari vuotta englannissa :ohnoes: Eli ruuvattu paskakasa ;D Ei vaan, ihan mielenkiinnosta kyselen kun mittari näyttää 125tkm. Kyllä se kunnoltaankin vastais aika hyvin tota kilometri määrää, mutta jarrupolkimen kuluneisuus pisti vaan silmään ::)
Automaatissa ottanee jarrupoljin varmaan erilailla kipeää, varsinkin jos on ruuhkaisilla stop'n'go alueilla pääosin ajettu.
Totta tuokin kyllä! Kyselempä lisää tyhmiä nyt kun kerran hyvään vauhtiin päässy :D Elikkäs mistä johtunee tuo että joissain ristoissa on lexuksen merkki ja joissain toyotan merkki keulalla? :icon_scratch: Mutta sitte semmosta että onko kukaan koskaan irrottanu sitä hattuhyllyn verhoilua? Kun täytys päästä käsiks siihen subbariin? ::)
Lainaus käyttäjältä: Wilsson - 15 kesäkuu, 2011, 22:14:14
Elikkäs mistä johtunee tuo että joissain ristoissa on lexuksen merkki ja joissain toyotan merkki keulalla?
Pystyyhän tuollaiset GS300 merkit tuollaiseen vaihtamaan.
edit
Tai vaikka koko maski Lexuksesta.
Lainaus käyttäjältä: PedroK - 15 kesäkuu, 2011, 22:24:51
Pystyyhän tuollaiset GS300 merkit tuollaiseen vaihtamaan.
edit
Tai vaikka koko maski Lexuksesta.
Niin varmasti pystyykin mutta esim omassa autossa takanakin lexuksen merkki, että miks joku nyt jaksaa alkaa vaihteleen lexuksen merkkejä?? Onhan toyotan merkki paljon eksoottisempi tommoses autossa ;D Intis on liikaa aikaa miettiä kaikkee turhaa :D
Lainaus käyttäjältä: Wilsson - 15 kesäkuu, 2011, 22:37:22
Onhan toyotan merkki paljon eksoottisempi tommoses autossa ;D
Ei japanissa... Ja jenkit ostaa aristo logoja mielellään.
Takapenkit pois ensin niin pääsee käsiksi. Istuinosa nostamalla etureunasta. Keskiturvavyö irti alapäästä. Selkänoja pulteilla alareunasta ja niskatukien kohdalla verhoilun tarra auki niin näkyy pultit. Sivutuet myös irti, alapäästä pultti pois ja nostaa ylöspäin. Kattopilarin verhoilu kans pois, lähtee nykäisemällä. Hattuhyllyn etureunassa muoviklipsejä ne pois ja jos on jarruvalo sitä työntää rhd puolelle. Siitäpä sen pitäis lähtä vetämällä. Jos oikein muistan ::)
Lainaus käyttäjältä: samsa - 15 kesäkuu, 2011, 22:44:16
Ei japanissa... Ja jenkit ostaa aristo logoja mielellään.
Enpä tullu ajatelleeksi tuota :-[ Mutta aivan sama se nyt on mikä merkki sielä on:D
Lainaus käyttäjältä: J.A.R. - 15 kesäkuu, 2011, 22:45:33
Takapenkit pois ensin niin pääsee käsiksi. Istuinosa nostamalla etureunasta. Keskiturvavyö irti alapäästä. Selkänoja pulteilla alareunasta ja niskatukien kohdalla verhoilun tarra auki niin näkyy pultit. Sivutuet myös irti, alapäästä pultti pois ja nostaa ylöspäin. Kattopilarin verhoilu kans pois, lähtee nykäisemällä. Hattuhyllyn etureunassa muoviklipsejä ne pois ja jos on jarruvalo sitä työntää rhd puolelle. Siitäpä sen pitäis lähtä vetämällä. Jos oikein muistan ::)
Epäilinkin että penki pitää ottaa pois, mutta aattelin kysyä viisammilta eka! Kiitoksia oikein paljon ohjeista! :)
Lainaus käyttäjältä: Wilsson - 15 kesäkuu, 2011, 22:37:22
Niin varmasti pystyykin mutta esim omassa autossa takanakin lexuksen merkki, että miks joku nyt jaksaa alkaa vaihteleen lexuksen merkkejä?? Onhan toyotan merkki paljon eksoottisempi tommoses autossa ;D Intis on liikaa aikaa miettiä kaikkee turhaa :D
On monessa Soarerissakin Lexan merkit, kai se on jonkun sortin tuningia. Kaikkein hienommat on ne kullan väriset merkit, tulee todella arvokkaan näkönen.
ite miettiny et millai sais hävitettyy sen "aristo" tekstin siitä takavalojen keskeltä kokonaa.... sais ns. merkittömän auton...
Lainaus käyttäjältä: koNi84 - 15 kesäkuu, 2011, 23:24:01
ite miettiny et millai sais hävitettyy sen "aristo" tekstin siitä takavalojen keskeltä kokonaa.... sais ns. merkittömän auton...
Aika hävytön idea :yum: Tarvis melkein toinen semmonen keskipaneeli hommata jonka avais jos sattuukin tulee katumapäälle..
Lainaus käyttäjältä: samsa - 15 kesäkuu, 2011, 23:42:39
Aika hävytön idea :yum: Tarvis melkein toinen semmonen keskipaneeli hommata jonka avais jos sattuukin tulee katumapäälle..
(http://img212.imageshack.us/img212/7165/supercamry.jpg)
Tää ois vielä hävyttömämpi :D
http://www.jzs147.com.au/forum/viewtopic.php?t=4942 (http://www.jzs147.com.au/forum/viewtopic.php?t=4942) Tuolla on jotkut poistelleet/tummennelleet Aristo merkkejään.
Kertokaas Mikähän olis hyvä ecu mk2 aristoon? ja paljonkohan nuilla vakio ahtimilla voi ahtoja ottaa että kestää vielä?
Lainaus käyttäjältä: Wilsson - 02 elokuu, 2011, 11:52:00
Kertokaas Mikähän olis hyvä ecu mk2 aristoon? ja paljonkohan nuilla vakio ahtimilla voi ahtoja ottaa että kestää vielä?
1.2bar yli ei kannata mennä vakioturbojen kanssa. Ecusta en osaa sanoa.
kertokaas joku ketä on kattellu ahtopaine mittaria aktiivisesti, et millai ykkös- ja kakkosvaihteella paineet menee, paikaltaa lähtie... (paineet 1000rpm - 4000rpm)
Itellä pikku ongelma, mut en enää muista, ko en oo kenkiny. =)
Kertokaas käykö mk1 Aristo ecu tähän mk2? tai automaatti supran? Kun olis tarkotus talven aikana vähän päivittää tekniikka sun muuta mutta oon ihan pihalla noitten ecujen kanssa että kuinka sopivat yhteen? :o
Lainaus käyttäjältä: Wilsson - 04 elokuu, 2011, 23:39:16
Kertokaas käykö mk1 Aristo ecu tähän mk2? tai automaatti supran? Kun olis tarkotus talven aikana vähän päivittää tekniikka sun muuta mutta oon ihan pihalla noitten ecujen kanssa että kuinka sopivat yhteen? :o
Ei sovi, tai VVT-i MKIV:n ecu sopii tietty, kun sama kone.
Lainaus käyttäjältä: Pduk - 05 elokuu, 2011, 18:07:42
Ei sovi, tai VVT-i MKIV:n ecu sopii tietty, kun sama kone.
Kiitos selvennyksestä! :) ei muutakun ettiin jostain vvt-i:n ecua! vai riittääkös tuo vakio kuinka pitkälle jos eliminoi vaan tuon fuel cutin? :icon_scratch:
Lainaus käyttäjältä: Wilsson - 06 elokuu, 2011, 23:32:17
Kiitos selvennyksestä! :) ei muutakun ettiin jostain vvt-i:n ecua! vai riittääkös tuo vakio kuinka pitkälle jos eliminoi vaan tuon fuel cutin? :icon_scratch:
Kartat vakioecussa tasantarkkaan tuohon fuelcut rajalle asti. Toisinsanoen "eliminoimalla" fuelcutin, eli huijaamalla orkkispurkkia, ei karttoja saa jatkettua. Jos aioit ahtaa yli tuon 1 bar FCD:n avustuksella, niin ensimmäinen ostos tulisi olla laajakaista+näyttö.Silloin ainakin näkisi minkälaista soppaa kone polttaa. FCD ei poista fuelcuttia, vaan siirtää sitä ylemmäs( eli kusettaa ecua luulemaan painetta pienemmäksi). Tosinsanoen mitä enemmän ahdat yli fuelcut rajan, niin sitä laihemmalle vetää seokset.
Lainaus käyttäjältä: Natikka - 07 elokuu, 2011, 12:29:01
Kartat vakioecussa tasantarkkaan tuohon fuelcut rajalle asti. Toisinsanoen "eliminoimalla" fuelcutin, eli huijaamalla orkkispurkkia, ei karttoja saa jatkettua. Jos aioit ahtaa yli tuon 1 bar FCD:n avustuksella, niin ensimmäinen ostos tulisi olla laajakaista+näyttö.Silloin ainakin näkisi minkälaista soppaa kone polttaa. FCD ei poista fuelcuttia, vaan siirtää sitä ylemmäs( eli kusettaa ecua luulemaan painetta pienemmäksi). Tosinsanoen mitä enemmän ahdat yli fuelcut rajan, niin sitä laihemmalle vetää seokset.
eikö sytytysennakko myös mene pieleen? tuleeko se myöhässä vai liian aikaisin?
Lainaus käyttäjältä: Pete - 07 elokuu, 2011, 14:59:57
eikö sytytysennakko myös mene pieleen? tuleeko se myöhässä vai liian aikaisin?
Aivan oikein. Ennakko jää liian aikaiselle, koska ECU luulee ahtopainetta pienemmäksi kuin se onkaan. Ahdetun moottorin puristussuhde on kuitenkin vapareista poiketen dynaaminen, eli ahtopaineesta riippuvainen. Tästä johtuen suurempi ahtopaine lisää merkittävästi nakutusriskiä. Yleensä Toyotan ECU:t on tehty melkolailla varmanpäälle, joten pienet ahtopaineennostot fuelcut rajan yli eivät välttämättä aiheuta ongelmia, mutta jokainen moottori on yksilö :). Kannattaa käyttää korkeaoktaanista polttoainetta jos pelleilette orkkisecujen signaaleja sotkevilla laitteilla!
Jees eli taidan vaan nostaa ahdot tuohon 1 baariin tuon vakio ecun kanssa! Ja sitte kun löytää vvt-i:n viri ecun niin kattoo sitte ahtojen nostoo uudelleen! :) Minkä laisia kokemuksia porukalla on ollu tuosta sekventaali toiminnon poistosta? siis että ahtimet toimii samaan aikaan?
Lainaus käyttäjältä: Wilsson - 09 elokuu, 2011, 22:09:24
Minkä laisia kokemuksia porukalla on ollu tuosta sekventaali toiminnon poistosta? siis että ahtimet toimii samaan aikaan?
Mulla olis vanhassa ristossa kierretty toi sekventaali (VSV'seissä vikaa ni jouduin antautumaan) ja mielipide siihen et ei kannata alkaa vaihtelee, helvetin moinen turbolagi 2000-3000 kierroksen kohilla ja ei sen kummalisemmin kuin sekventaalina mene senkään jälkeen.
Onko tämä topikki aivan kuollu?
Eli kesäksi olisi aikeissa mk2 aristo laitella, ja kuume olisi melko kova. Topicin alussa kehuttiin 2jz moottoria kovin kestäväksi ja ylläpitokustannuksia halvaksi. En haun kautta löytäny juurikaan infoa 2jz gte:n huoltoväleistä yms huoltotoimenpiteistä. Olisiko kellään esim. pdf tiedostoina minkäänlaista manuaalia? Kulutus osat löytyy lexuksen puolelta alustaan, joten lienee marmoritiskilla ne hintavimmat osat? Kiitoksia.
Pistä jäsenhakemus vetämään niin näät haluamasi tiedot ;)
Lainaus käyttäjältä: PieruVieteri - 24 helmikuu, 2013, 00:12:15
Topicin alussa kehuttiin 2jz moottoria kovin kestäväksi
Ja sitä se todella on. Ajoin putkeen 160Km kesähelteellä, ilman vesiä, kansipahvi vikaisella 2JZ:lla, lämpömittarin viisari tapissa.. Kone käy edelleen kuin kello ja tehot on tallella :o
Lainaus käyttäjältä: L4 - 24 helmikuu, 2013, 06:02:25
Pistä jäsenhakemus vetämään niin näät haluamasi tiedot ;)
Siihen taidetaan vaatia jo itse auto vai olenko ymmärtänyt tämän foorumin käytännön oikein :icon_scratch: Tämän hetkiset menopelit on kaukana 2jz tai edes toyotasta.
Lainaus käyttäjältä: PieruVieteri - 24 helmikuu, 2013, 14:01:46
Siihen taidetaan vaatia jo itse auto vai olenko ymmärtänyt tämän foorumin käytännön oikein :icon_scratch: Tämän hetkiset menopelit on kaukana 2jz tai edes toyotasta.
Luulisi jo noin nokkelalla ja miehekkäällä nimimerkillä autojäsenyyden irtoavan.
Lainaus käyttäjältä: PieruVieteri - 24 helmikuu, 2013, 00:12:15
Onko tämä topikki aivan kuollu?
Eli kesäksi olisi aikeissa mk2 aristo laitella, ja kuume olisi melko kova. Topicin alussa kehuttiin 2jz moottoria kovin kestäväksi ja ylläpitokustannuksia halvaksi.
Kestävä se kyllä on, mutta ylläpitokustannukset on kaikkea muuta kuin halpaa. Riippuu tietty mihin vertaa, mutta jokatapauksessa ei ole halpaa.
Lainaus käyttäjältä: El_Paco - 24 helmikuu, 2013, 16:15:27
Kestävä se kyllä on, mutta ylläpitokustannukset on kaikkea muuta kuin halpaa. Riippuu tietty mihin vertaa, mutta jokatapauksessa ei ole halpaa.
Lainaus käyttäjältä: PieruVieteri - 24 helmikuu, 2013, 00:12:15
Onko tämä topikki aivan kuollu?
Eli kesäksi olisi aikeissa mk2 aristo laitella, ja kuume olisi melko kova. Topicin alussa kehuttiin 2jz moottoria kovin kestäväksi ja ylläpitokustannuksia halvaksi. En haun kautta löytäny juurikaan infoa 2jz gte:n huoltoväleistä yms huoltotoimenpiteistä. Olisiko kellään esim. pdf tiedostoina minkäänlaista manuaalia? Kulutus osat löytyy lexuksen puolelta alustaan, joten lienee marmoritiskilla ne hintavimmat osat? Kiitoksia.
Nuo kulut riippunee hyvin pitkälti siitä mihin tosiaankin vertaa ja puhutaanko pelkästään moottorista ja missä kunnossa se nyt on, jos on korjattu kaikki 15-20 vuoden aikana syöpyneet osat ja öljyt on aiemmin muistettu vaihtaa ajallaan niin eipä tuossa koneessa mitään sudenkuoppia ole paitsi kampiakselin hihnapyörä ja mäntien öljyruiskujen jumitus. Itsellä oli mennyt mäntien öljyruiskuja jumiin ja tyhjäkäynti paineet olivat 0.5 bar tai alle, mitään laakerivikaa ei ehtinyt tulla vaikka auto oli ajossa n. 200km tuon jälkeen. Avatessa 145tkm ajettu kone oli sisäisesti lähes uutta vastaavassa kunnossa.
Itse auto muuten voi alkaa pukkaamaan vikaa lähinnä sähköisen jarrutehostimen suunnasta ja alustan nivelien ja puslien puolelta. Ja mk2 ariston osalta nelipyöräohjauksen varsien väljyys voi aiheuttaa kolinaa.
Huollot eivät eroa mistään normaali kikottimesta sen kummemmin, vaihda moottoriöljyt 5-10tkm välein ja tarkasta automaattilaatikon öljyjen kunto ja vaihda vain tarvittaessa. Jarrunesteet 2-vuoden välein, jakohihna 120tkm välein, ilmastointi 1-2v välein, jäähdytinnesteet 2 vuoden välein, muuten sitten vain alustan pulttien momenttien tarkistus 1 vuoden välein. Varmaankin unohtui vielä moni asia, mutta muut saa täydentää.
Kiitokset Coutsille erittäin hyvästä vastauksesta! Pitää oikein kirjoittaa ylös nuita kohtia, kun lähtee katselemaan autoa.
Niin siis nuita ylläpitokustannuksia nyt tarkoitin ainoastaan juurikin moottorin huoltojen osalta. Kilometrit tulisi pääosin kesältä ja voi olla että ne asettuvat siihen 10-20tkm väliin.
Lainaus käyttäjältä: PieruVieteri - 24 helmikuu, 2013, 18:41:15
Kiitokset Coutsille erittäin hyvästä vastauksesta! Pitää oikein kirjoittaa ylös nuita kohtia, kun lähtee katselemaan autoa.
Niin siis nuita ylläpitokustannuksia nyt tarkoitin ainoastaan juurikin moottorin huoltojen osalta. Kilometrit tulisi pääosin kesältä ja voi olla että ne asettuvat siihen 10-20tkm väliin.
Niinkun Coutsi sanoi että riippuu paljolti auton/moottorin historiasta. Eli mitä on tehty/jätetty tekemättä ja mitä sen perusteella voi olla luvassa. Yksilöitähän nämäkin tietysti ovat, mutta joka tapauksessa suurin ylläpitokustannus on bensan kulutus. Alle 10l / 100km on vaikea päästä, mutta sen asian kun hyväksyy niin todennäkösesti aika lepposia kilometrejä luvassa.
Jotenkin tosta kulutuksesta tehdään liian suuri asia...
Eukon pösö vie sen 8.5l satkulla ja eukon ex corolla vei talvella noin 9L satkulla niin auton kokoon ja moottori kokoon nähden tämä aristo on ihan bensa pihi :D
Ajelen motaria enimmäkseen ja kyllähän sitä ajetaan enemmän kun 100kmh lasissa niin tällein talvella keskikulutus on ollut about 10-11l satkulla.
Kesällä luonnollisesti menee pienemmällä ja uskon että pääsee alle 10L lukemia.
Lainaus käyttäjältä: Nall3 - 24 helmikuu, 2013, 20:51:34
Jotenkin tosta kulutuksesta tehdään liian suuri asia...
Eukon pösö vie sen 8.5l satkulla ja eukon ex corolla vei talvella noin 9L satkulla niin auton kokoon ja moottori kokoon nähden tämä aristo on ihan bensa pihi :D
Ajelen motaria enimmäkseen ja kyllähän sitä ajetaan enemmän kun 100kmh lasissa niin tällein talvella keskikulutus on ollut about 10-11l satkulla.
Kesällä luonnollisesti menee pienemmällä ja uskon että pääsee alle 10L lukemia.
Joo mutta kaupungissa turha haaveilla tuollaisista kulutuksista, ollaan sielä 13-14L luokkaa jos nätisti ajelee. Kyllähän se vaikuttaa aika paljon jos syö 5-6L enemmän kuin corolla, se on kuitenkin 10e kalliimpaa satasella.. Varmoja moottoreita nää on jos huollettu asiallisesti, eikä ole mitään räpläys virityksiä/1000hv jolloin joutuu huoltaa hiukan enemmän yleensä :)
Itsellä meni 15-16L nurkille kaupunki ja moottoritie ajelussa. Samantapaista ajoa 300kg painavammalla saksalaisella 3.0L I6 dieseliautolla ja kulutus 8.5-9L, kumpikin automaatteja.
On melko arvokkaita nämäkin, jos TT supraakin saa 10-15K€ väliltä. Ainoastaan yks aristo Sjimportsilla tuohon 10k, ja sekin britti. Saas nähdä, keväämmällä tulee varmaan aristoa supraa ja soareria enemmän myyntiin, niistä pitäisi jotain löytyä ::) Onko näiden välillä mitään mikä erottuisi edukseen? Mitään perhettä ei olisi tarkoitus kuskata vaan ihan yksin/tyttöystävän kanssa kruisailla.
Lainaus käyttäjältä: PieruVieteri - 26 helmikuu, 2013, 15:05:54
On melko arvokkaita nämäkin, jos TT supraakin saa 10-15K€ väliltä. Ainoastaan yks aristo Sjimportsilla tuohon 10k, ja sekin britti. Saas nähdä, keväämmällä tulee varmaan aristoa supraa ja soareria enemmän myyntiin, niistä pitäisi jotain löytyä ::) Onko näiden välillä mitään mikä erottuisi edukseen? Mitään perhettä ei olisi tarkoitus kuskata vaan ihan yksin/tyttöystävän kanssa kruisailla.
No nyt näyttäisi aika huonosti olevan Aristoa tarjolla. Kumpi on hakusessa, ykkös vai kakkoskoppainen? Soarerit ja mk1 Aristot ovat näistä halvimpia. Noissa brittien kautta uitetuissa saattaa olla ruostetta jonkun verran tapauksesta riippuen, mutta ei välttämättä pahasti. Kannattaa käydä vilkasemassa.
Aristohan on tietysti ainut neliovinen ja yleensä ne on nahkasisustalla. Kontissa on ihan mukavasti tilaa, varsinkin mk2:ssa jossa tankki on takapenkkien alla, eikä selkänojan takana.
Sorkku on Ariston tapaan mukava ajaa ison kokonsa vuoksi varsinkin pitkällä matkalla. Tilaakin löytyy mukavasti ja takapenkilläkin mahtuu hyvin olemaan josei tuo 2-ovisuus haittaa. Molemmat sekä supra että aristo on mielestäni kohtuu hiljaisia autoja ikäisekseen, koska "luxus" autoja ovat molemmat.
Suprasta ei ole omakohtasia kokemuksia muutakun että takapenkki on lähinnä koriste ja takatilaankaan ei juuri läppäriä kummempaa mahdu :icon_biggrin: Mutta tosiaan jos sillä ei ole merkitystä niin ihan mukava auto sekin, joskin yleensä näistä vaihtoehdoista se kallein.
Raha ja mielipidekysymys oikeastaan. Niin ja supra on näistä ainut jota löytyy myös manuaalina, swappeja lukuunottamatta.
Lainaus käyttäjältä: Decoy_ - 26 helmikuu, 2013, 17:39:59
Niin ja supra on näistä ainut jota löytyy myös manuaalina, swappeja lukuunottamatta.
Ei pidä paikkaansa. Soareria on saanut tehtaalta manuaalina. Itelläkin sellainen alkuperäinen manuaali tossa pihalla seisoo ja tehtaan tyyppikilvessäkin lukee vaihteistona R154.
Lainaus käyttäjältä: Atte.V - 26 helmikuu, 2013, 18:35:48
Ei pidä paikkaansa. Soareria on saanut tehtaalta manuaalina. Itelläkin sellainen alkuperäinen manuaali tossa pihalla seisoo ja tehtaan tyyppikilvessäkin lukee vaihteistona R154.
Noniin tämä oli kyllä tiedossa, mutta senverran harvinaisia kuitenkin että ei varmaan kannata sen varaan laskea että nettiautosta löytyy ihan heti. Onko muuten faktaa paljonko noita on lähtenyt manuaalina tehtaalta? Niin ja onhan aristoakin tehty nelivetona :icon_rabbit:
Lainaus käyttäjältä: Decoy_ - 26 helmikuu, 2013, 18:37:57
Onko muuten faktaa paljonko noita on lähtenyt manuaalina tehtaalta?
Paljon, koska eivät edes meidän leveysasteilla ole mitenkään harvinaisia. Porukalle on vain jostain syystä juurtunut sellainen käsitys, että alkuperäinen manuaalisorkku on harvinaisuus. Vähän väliä niitä on nettiautossakin myynnissä ollut, mutta hinnat on luonnollisesti olleet melko korkeita.
Sent from my GT-S5570 using Tapatalk 2
Lainaus käyttäjältä: El_Paco - 26 helmikuu, 2013, 19:11:03
Paljon, koska eivät edes meidän leveysasteilla ole mitenkään harvinaisia. Porukalle on vain jostain syystä juurtunut sellainen käsitys, että alkuperäinen manuaalisorkku on harvinaisuus. Vähän väliä niitä on nettiautossakin myynnissä ollut, mutta hinnat on luonnollisesti olleet melko korkeita.
Sent from my GT-S5570 using Tapatalk 2
Niin.. Tai samat yksilöt kiertäneet nettiautossa ja joillekkin muodostunut sellainen käsitys että ovat yleisiä? :icon_biggrin: Nojoo.. Sovitaan että olin väärässä. Ei ole kovin aktiivisesti tullut suomen tarjontaa seurattua viimeaikoina.
Lainaus käyttäjältä: Decoy_ - 26 helmikuu, 2013, 19:31:18
Niin.. Tai samat yksilöt kiertäneet nettiautossa ja joillekkin muodostunut sellainen käsitys että ovat yleisiä? :icon_biggrin: Nojoo.. Sovitaan että olin väärässä. Ei ole kovin aktiivisesti tullut suomen tarjontaa seurattua viimeaikoina.
Manuaali Soarereita on nettiautossa myynnissä varmaan samassa suhteessa entä Supra mk4 turbo manuaaleja. Eli melko harvinaisia. Vapareita kun tahtoo olla suurehko määrä nykyisin kaupan. Olettamus ei aina oo tiedon väärti. Mutta se siitä OT:sta.
Edit: Nettiautossa nyt manuaali Soarereita 3/12, turbo manuaali Supria 1/21.
Ei nää tosiaan mitään super harvinaisuuksia ole, mutta eipä tosiaan nettiautossakaan kerralla paljon valinnan varaa ole. Nyt on 2 kpl rekisteröityä ja pari drifteriä. En tiedä kuinka moni noista on sit alkuperäinen. Huomattavasti enemmän manuaali soarereja on kuitenkin myynnissä kuin aristoja. Hinnaltaan toki huomattavasi kalliimpia kuin automaatit. Yleensä pyynnit jonkun verran yli 10k€, kun halvimmat automaatit on jo alle 5k€.
Lainaus käyttäjältä: Atte.V - 26 helmikuu, 2013, 19:56:09
Ei nää tosiaan mitään super harvinaisuuksia ole, mutta eipä tosiaan nettiautossakaan kerralla paljon valinnan varaa ole. Nyt on 2 kpl rekisteröityä ja pari drifteriä. En tiedä kuinka moni noista on sit alkuperäinen. Huomattavasti enemmän manuaali soarereja on kuitenkin myynnissä kuin aristoja. Hinnaltaan toki huomattavasi kalliimpia kuin automaatit. Yleensä pyynnit jonkun verran yli 10k€, kun halvimmat automaatit on jo alle 5k€.
Varmaan ihan samassa suhteessa swapattu Supria ja Soarereita manuaaleiksi.
Lainaus käyttäjältä: Decoy_ - 26 helmikuu, 2013, 17:39:59
Kumpi on hakusessa, ykkös vai kakkoskoppainen? Soarerit ja mk1 Aristot ovat näistä halvimpia.
2 koppanen, mutta eikait se hyvässä kunnossa oleva mk1 ole poissuljettu, varsinkin jos paljonkin halvemmalla saisi. Niin siis tuo 2jz gte eniten houkuttaisi näistä kaikista supra/soarer/aristo, soarerissa ei ole kuin yksi melkein 700hp 2jz myynnissä ???
Hirveän ranttu en ole tuosta manuaali/tomaatti laatikosta, koska tulossa juurikin iisiin kruisailuun eikä mihinkään über smokey nagata virittelyyn. Niin ja se manuaali-tomaatti hintaero.
Onko täsä koneessa mitään kilometrilukemaa mikä olisi ns. paljon ajettu?
Lainaus käyttäjältä: PieruVieteri - 26 helmikuu, 2013, 20:27:15
Onko täsä koneessa mitään kilometrilukemaa mikä olisi ns. paljon ajettu?
No siis niinkuin ennemmin mainittu, riippuu millanen huoltohistoria moottorilla on. Ikä näissä tekee tehtävänsä kovettaen muoviosat ja tiivisteet.
Edit: Eli siis vielä rautalangasta vääntäen, ei ne kilometrit niinkään vaikuta jos on hyvin huollettu. Saa sen koneen vähilläkin kilometreillä huonoon kuntoon laiminlyömällä huollot, vaikka mahtavasta 2JZ:sta onkin kysymys :icon_biggrin:
Siis joo tottakai ymmärsin huoltohistorian merkityksen, mutta enemmänkin mietin jos vierekkäin ovat suunnilleen 2 samanhintaista autoa, joita kumpaakin huollettu hyvin. Toisella ajettu karkeasti 100tkm enemmän kuin toisella, mutta varustelu 10+, niin tarvi kumminkaan lempata sen takia. Ei näytä olevan nuita yli 250tkm ajettuja hirveästi, joten pistää miettimään missä ne oikein on?
Lainaus käyttäjältä: PieruVieteri - 26 helmikuu, 2013, 20:47:30
Siis joo tottakai ymmärsin huoltohistorian merkityksen, mutta enemmänkin mietin jos vierekkäin ovat suunnilleen 2 samanhintaista autoa, joita kumpaakin huollettu hyvin. Toisella ajettu karkeasti 100tkm enemmän kuin toisella, mutta varustelu 10+, niin tarvi kumminkaan lempata sen takia. Ei näytä olevan nuita yli 250tkm ajettuja hirveästi, joten pistää miettimään missä ne oikein on?
Varmaan siksi että niitä yli 250tkm ajettuja ei juuri ole. Kuitenkin suomeen uitettaessa ollut aika vähän ajettuja nämä. Pääasiassa ovat myös harrastekäytössä eli kilometrejäkään ei kerry kovin paljoa.
Lainaus käyttäjältä: PieruVieteri - 26 helmikuu, 2013, 20:47:30
Siis joo tottakai ymmärsin huoltohistorian merkityksen, mutta enemmänkin mietin jos vierekkäin ovat suunnilleen 2 samanhintaista autoa, joita kumpaakin huollettu hyvin. Toisella ajettu karkeasti 100tkm enemmän kuin toisella, mutta varustelu 10+, niin tarvi kumminkaan lempata sen takia. Ei näytä olevan nuita yli 250tkm ajettuja hirveästi, joten pistää miettimään missä ne oikein on?
Joo eipä noita yli 200tkm ajettuja suomessa taida paljoa olla ja melkeen kaikki on silloin briteistä tuotuja ja pohjastaan enemmän tai vähemmän ruosteessa.
Lainaus käyttäjältä: Decoy_ - 26 helmikuu, 2013, 17:39:59
Aristohan on tietysti ainut neliovinen ja yleensä ne on nahkasisustalla.
Ykköskoppainen Aristo taitaa olla harvinaisempi nahkasisustalla kuin kankaisella..
Lainaus käyttäjältä: PieruVieteri - 26 helmikuu, 2013, 20:27:15
2 koppanen, mutta eikait se hyvässä kunnossa oleva mk1 ole poissuljettu, varsinkin jos paljonkin halvemmalla saisi. Niin siis tuo 2jz gte eniten houkuttaisi näistä kaikista supra/soarer/aristo, soarerissa ei ole kuin yksi melkein 700hp 2jz myynnissä ???
Hirveän ranttu en ole tuosta manuaali/tomaatti laatikosta, koska tulossa juurikin iisiin kruisailuun eikä mihinkään über smokey nagata virittelyyn. Niin ja se manuaali-tomaatti hintaero.
Onko täsä koneessa mitään kilometrilukemaa mikä olisi ns. paljon ajettu?
Multa voi ostaa 6speedi turbo mk4 supran ;D tosin ei kyllä kovin halpa ole ;D
Ja multa tuon 2JZ soarerin
Lainaus käyttäjältä: gEmaLi - 09 maaliskuu, 2013, 17:02:00
Multa voi ostaa 6speedi turbo mk4 supran ;D tosin ei kyllä kovin halpa ole ;D
No tottakai, halpa on suhteellinen käsite, tarjoan 10t + pullakahvit teboililla (viineri) :yum:
Zanardin sorkkua tullu himoittua, mutta on ehkä hitusen liian ärkky mulle, muijaa en taitais saada edes kyytiin kun kuulee montako hevosta juoksee pellin alla :o
Lainaus käyttäjältä: PieruVieteri - 15 maaliskuu, 2013, 13:10:48
Zanardin sorkkua tullu himoittua, mutta on ehkä hitusen liian ärkky mulle, muijaa en taitais saada edes kyytiin kun kuulee montako hevosta juoksee pellin alla :o
Nääh.. Jos jonku vakion tai pikkuviritteisen meet ostaan niin kerkeet ajella kaks viikkoa ja sit alkaa jo tuntua laiskalta muijaski mielestä. Näähän painaaki jotain 3000 kiloa niin pakko sitä tehoakin on löytyä :icon_biggrin:
Multa olis tulossa melkein "vakio" ;D JZS-161 aristo myyntiinkevääksi/kesäksi että ei muuta kuin tervetuloa ostoksille Pieruvieteri ! ;)
Kiitoksia tarjouksesta Pduk, seurailen tässä säännöllisin väliajoin foorumin ja nettiauton tarjontaa, joten ajan hermolla tässä koko ajan ollaan :)
Tietöökö kukaan tästä aristosta mitään?
http://www.nettiauto.com/toyota/aristo/6150214 (http://www.nettiauto.com/toyota/aristo/6150214)
Lainaus käyttäjältä: SubLine - 27 tammikuu, 2014, 14:46:12
Tietöökö kukaan tästä aristosta mitään?
http://www.nettiauto.com/toyota/aristo/6150214 (http://www.nettiauto.com/toyota/aristo/6150214)
Taas näitä: Ei pakko myynnissä™
Muutama kommentti: Ilmastoinnin kompura hajalla, sen korjaaminen voi olla kovempikin homma, jos linjoihin on päässyt silppua. Redlinen öljyt automaatissa eivät ole suositelluimpia sinne, mutta ei nyt ole suoranaisesti pitempiaikaista kokemusta soveltuvuudesta (Näissä sähköohjatuissa laatikoissa tuppaa sekottamaan ohjausta hieman). Todellinen hintataso alle 10 000€.
Kiitos tästä. Kaveri olisi tuota ostamassa niin tietää vähän mitä "tarkastella" ja mistä neuvotella :)
Kannattaa takapäätä käyttää ilmassa ja renkaita heilutella. Saattaa välyksiä ylätukivarsissa ja nelipyöräohjauksessa olla. Saa ainaki hieman sillä tingattua jos tukivarret loppu :D
Jep ja etupää kanssa... Väljyys=tonni tai pari alennusta :D
Aloitetaan foorumilaisuus ja kysytään hieman asiaa ariston soittimesta.
Mites jzs161:sen näytöllinen radio/ilmastointi-laite. Saako sen radiota, tv:tä ja navia toimimaan Suomessa?
Ja löytyykö siihen englannin kielistä käyttöohjetta?
Lainaus käyttäjältä: Chase - 05 helmikuu, 2014, 20:18:24
Aloitetaan foorumilaisuus ja kysytään hieman asiaa ariston soittimesta.
Mites jzs161:sen näytöllinen radio/ilmastointi-laite. Saako sen radiota, tv:tä ja navia toimimaan Suomessa?
Ja löytyykö siihen englannin kielistä käyttöohjetta?
Eiköhän se tv ainakin vaadi jonkun digidigi virityksen. Se kyllä kiinnostas onko kukaan saanut viriteltyä esim. erillistä dvd soitinta tai jotain toimimaan sen näytön kanssa.
Minä rassasin sitä systeemiä monta päivää. Minulla oli siihe sellainen digiboksi ja joku muu boksi siinä oli välissä josta sai rca lähdöillä kuvan ulos. Pelkkää mustavalko kohinaa sieltä vaa sai näkymään. En saanut mitään muuta kytkettyä siihe. Esim pleikkaria tai edes peruutuskameraa. Totesin että helpoimmalla pääsee ku hankkii sen eri mallisen ilmastoinnin ohjauspaneelin ja sitten 2din soittimen. Paljon enemmän saa siitä ominaisuuksia irti kuin siitä tojon omasta ;)
Sitä navin levykettäkin kyselin ja paikallinen tojota liike ei saanut sitä hommattua, kun aristoa ei suomeen olla tuotu. Ja vaikka levyn olisikin saanut, niin en tiedä olisiko suomeksi löytynyt. Ebayssa kerran oli myytävänä Toyotan navigaattoreihin levyjä. Luki siinä tuotekuvauksessa että Pohjoismaat,mutta tiedä sitten toimiiko?
Ai niin siitä sen radion saa toimimaan sillä muutospalikalla joten kuten. Ei kuitenkaan hyvin ;D muistaakseni ei saanut kuulumaan yli 102Mhz taajuuksia. ::)
Kiitoskia vastauksista. Näin sen ajattelinkin olevan. Eli kannattaa varautua uuden ilmastoinninpaneelin ostoon. Tuo alkuperäinen on vaa niin kool, että se olisi kiva saada toimimaan.
Sen verran vielä, että onko tuossa alkuperäisessä soittimessa millaiset sisäänmeno kytkentämahdollisuudet? rca tms..
Ei siitä jättiläisnäytön persiestä lähe muuta kuin muutama pistoke ja läjä johtoa peräkonttiin. Eli ei ole rca:ta tai muutakaan sellaista sen soittimen takana. Siitä näytöltä menee Se johtonippu peräkonttiin sille alkuperäiselle vahvistimelle. Muistaakseni jbl:n tekele. Ja tuosta vahvistimesta luonnollisesti lähtee kaikki kaiutin lähdöt. 8)
No onkos joku menestyksellisesti virittänyt jotain audio inputtia tohon vakiovahvistimeen.
Pal/ntsc mutual convertterilla saa kuvan näkymään alkuperäisestä näytöstä ja radiokanavaan on laajennin myös olemassa.Oikealla takakontissa pystyseinämän takana löytyy (muistaakseni 8-reikäinen) riviliitin johon ne kytketään.Mulla itellä on kameranäkymä näytössä.Sama liitin siirtää myös äänen alkuperäisille kaijuttimille esim.PC,CD,DVD. Netistä löytyy ohje näytölle että kuva näkyy TV nappia painaessa. Alkuperäisestä soittimesta saa ainakin korkeataso singaalin ulos kaijutinjohdoista.Oikea etukaijutinjohto kiertää navigaattorin kautta vasta kaijuttimille,mutta siitä ei tartte välittää.Vahvistin on JBL (Harman-motive) 6x40W ja 20w jää vielä Tel johdoille. Ei mikään huono vaihtoehto.En ole vielä testannut saako ryöstettyä linjaulostulon sisäänmeno kaapeleilta.Olikohan aristo club RU (venäjä),missä poijat on keskustellu paljokin asiasta.Sieltä löysin johtokaavionkin soittimen liittimille. Uusilla kaijuttimilla äänimaailma terävyityy ja selvenee ihan erilailla kuin alkuperäisillä pahvikaijuttimilla.Taakse menee suoraan 4" ja eteen6,5".Eteen sopii sellanen kaijutin jossa olisi asennusreikä 144mm.,6,5" on hivenen pieni.
-Jari
http://forums.drom.ru/car-audio/t1151474157.html
Uuje. Kiitoksia!
http://www.globalsources.com/gsol/I/HDMI-converter/p/sm/1051810221.htm#1051810221 tommonen on mulla ja toimii.
Hienoa! Nyt näyttää hyvältä :)
Täytyy tutustua tohon venäläiseen foorumiin tarkemmin.
Ootko saanu toimimaan? Oman ariston cdlevysekotin vaihtelee levyjä mutta ei suostu soittamaan.. Johtuneeko Frederikin parhaista vai onko soitin särki. Ratiosta saa mökää kuulumaan kyllä. Pitäiskö cd lähtee automaattisesti soimaan vai pitääkö se erikseen painaa jostakin harakirinappulasta piälle?
Edit: olipa vaan niin paskanen se cdlevyvaihtaja ettei toiminu. Nyt soi kolmikymppinen ja täysiä.
Lainaus käyttäjältä: koNi84 - 02 maaliskuu, 2011, 12:36:02
Mikä mahtaa tulla aristolle hinnaks tänäpäivän jos jaappanista uittaa... rekisteröintineen?
Joku alta 100tuhat ajettu mk1 aristo
Onko iha hakuses jos...
auto suomen satamaan asti (tax free) = 5000-6000e
Verot 1500-2500e
Muutostyöt: 500-1000e
Rekisteröinti ja todistukset: 500e
Eli 7500-10000e
Täst laskelmast nyt puuttuu täydellise huollon kustannukset yms, mut kuitenki...
Mietein vaa,et on omas pirssis kilpailukykyne hinta... =)
Vähän alta vuos sitten maksoin omasta verot. Tutkiskelin tullin taulukoita useilta vuosilta ja tais olla yhtä poikkeusta lukuunottamatta verot yli 2000€. Mutta kyllä, tuolla hintahaitarilla liikkuu.
Myyntiosiolta löytyy, käy tsekkaamassa.
Lainaus käyttäjältä: koNi84 - 02 maaliskuu, 2011, 12:36:02
Mikä mahtaa tulla aristolle hinnaks tänäpäivän jos jaappanista uittaa... rekisteröintineen?
Joku alta 100tuhat ajettu mk1 aristo
Onko iha hakuses jos...
auto suomen satamaan asti (tax free) = 5000-6000e
Verot 1500-2500e
Muutostyöt: 500-1000e
Rekisteröinti ja todistukset: 500e
Eli 7500-10000e
Täst laskelmast nyt puuttuu täydellise huollon kustannukset yms, mut kuitenki...
Mietein vaa,et on omas pirssis kilpailukykyne hinta... =)
Lainaus käyttäjältä: oskarik - 27 toukokuu, 2015, 21:10:37
Vähän alta vuos sitten maksoin omasta verot. Tutkiskelin tullin taulukoita useilta vuosilta ja tais olla yhtä poikkeusta lukuunottamatta verot yli 2000€. Mutta kyllä, tuolla hintahaitarilla liikkuu.
Myyntiosiolta löytyy, käy tsekkaamassa.
Vähän riippuen siitä et kuka auton tuo Suomeen ni ei oo välttämättä nuinkaan paljon. Itellä 2011 oli jotain 4750€ auto Suomeen ja veikkaisin et Aristojen hinnat on siitä vielä laskenu.
Verot taitaa mennä aika tuohon haarukkaan. Itellä oli muistaakseni noin 2000€.
Muutostöitähän ei tarvi ko etuvalot, sivuvilkut ja takasumarin. Riippuen miten toteuttaa voi jäähä alle 500€.
Jos on niin vanha ettei tarvi vaatimuksenmukaisuustodistusta ni taitaa nuissaki kuluissa jäähä alle 500€.
Et jos oikeen hyvin käy ni voi pärjätä jopa reilulla 6000 eurolla.