Kohta on ekan auton hankinta edessä ja todennäköisesti päädyn nelos korimallin Supraan. Nyt on kuitenkin herännyt muutamia pieniä kysymyksiä.
-Kannattaako edes harkita niitä Supria, joiden hinta on 8000-10000 euroa ja miksi?
-Saako jälkikäteen esim. Toyotan liikkeessä asennutettua turvatyynyllisen ratin, ja paljonko se kustantaisi?
Kiitos etukäteen vastauksista ja varmasti tulee vielä lisää kysymyksiä mieleen ;D
Lainaus käyttäjältä: gti- - 15 joulukuu, 2011, 18:52:12
Kohta on ekan auton hankinta edessä ja todennäköisesti päädyn nelos korimallin Supraan. Nyt on kuitenkin herännyt muutamia pieniä kysymyksiä.
-Kannattaako edes harkita niitä Supria, joiden hinta on 8000-10000 euroa ja miksi?
Kannattaa, jos ei ole enempää rahaa.
Lainaus käyttäjältä: gti- - 15 joulukuu, 2011, 18:52:12
-Saako jälkikäteen esim. Toyotan liikkeessä asennutettua turvatyynyllisen ratin, ja paljonko se kustantaisi?
Saa. Kannattaa kysyä Toyota-liikkeestä.
Lainaus käyttäjältä: gti- - 15 joulukuu, 2011, 18:52:12
Kiitos etukäteen vastauksista ja varmasti tulee vielä lisää kysymyksiä mieleen ;D
Ole hyvä näin jälkikäteen. Esitit tärkeitä kysymyksiä.
Lainaus käyttäjältä: gti- - 15 joulukuu, 2011, 18:52:12
-Kannattaako edes harkita niitä Supria, joiden hinta on 8000-10000 euroa ja miksi?
Ton hintaset sitten taitaapi kaikki olla Vapareita, joten itse en harkitsis.. Jos kilvissä olevista puhuttiin.
Lainaus käyttäjältä: gEmaLi - 16 joulukuu, 2011, 16:05:54
Ton hintaset sitten taitaapi kaikki olla Vapareita, joten itse en harkitsis.. Jos kilvissä olevista puhuttiin.
tai taxfree tt tomatti
Tai sitten ostaa vaparin Getragilla ja laittaa sinne kunnon hilut sisään, kuten tässä videossa:
Nos51/Td Autowerkes supra on the dyno (http://www.youtube.com/watch?v=t8zwfqCapM8#)
Eiköhän 1004rwhp ole riittävästi näin alkuun ensiautosta kun on kyse :angel:
1000rwhp vapari supra kymppitonnilla. Rajui jätkii.
Lainaus käyttäjältä: vase - 16 joulukuu, 2011, 20:11:16
1000rwhp vapari supra kymppitonnilla. Rajui jätkii.
Ja vielä hurja alavaääntö samaan hintaan , halpaa on ;)
Kyl mä näkisin, et halvin nelossupra on just hyvä eka auto. Halpaa ajoa, eikä varmasti tuu mitään ylläreitä, ku ostaa halvimman. Tuhat heppaahan noissa on kaikissa.
Lainaus käyttäjältä: Tem - 16 joulukuu, 2011, 20:36:26
Kyl mä näkisin, et halvin nelossupra on just hyvä eka auto. Halpaa ajoa, eikä varmasti tuu mitään ylläreitä, ku ostaa halvimman. Tuhat heppaahan noissa on kaikissa.
Sä oot vaan kade ku ei oo varaa muihin kun punaisiin avoautoihin.
Lainaus käyttäjältä: ToniH - 16 joulukuu, 2011, 22:27:53
Sä oot vaan kade ku ei oo varaa muihin kun punaisiin avoautoihin.
On se rikastunut ku sillä on tummanvihreekin ;)
Lainaus käyttäjältä: gti- - 15 joulukuu, 2011, 18:52:12
-Saako jälkikäteen esim. Toyotan liikkeessä asennutettua turvatyynyllisen ratin, ja paljonko se kustantaisi?
No eipä se asennus kauheen paha nakki ole, mutta itse ratti uutena on hintava... OEM bägillinen TRDn ratti tais olla jotain puolitoista tuhatta ::)
Lainaus käyttäjältä: Strabe - 16 joulukuu, 2011, 22:31:28
On se rikastunut ku sillä on tummanvihreekin ;)
Ei sillä voi harrastaa käyttöpelit erikseen.
Lainaus käyttäjältä: ToniH - 16 joulukuu, 2011, 23:11:59
Ei sillä voi harrastaa käyttöpelit erikseen.
Älä sano,hurjalta alkaa suunnitelmat jo kuulostaa ;D
Mut joo,se siitä,vaikka tää aihe onkin jo lähes menetetty..
Sit jos haluaa ihan huipputurvallisen Supran niin kannattaa kysyä myös lähimmästä Toyota liikkeestä ajonvakautusjärjestelmää. Minullekkin laitettiin ja olen kyllä ollut tyytyväinen. Ei ainakaan karkaa käsistä kun vielä ensiautoksi tulee.
hyi :D
Lainaus käyttäjältä: Tem - 16 joulukuu, 2011, 20:36:26
Kyl mä näkisin, et halvin nelossupra on just hyvä eka auto. Halpaa ajoa, eikä varmasti tuu mitään ylläreitä, ku ostaa halvimman. Tuhat heppaahan noissa on kaikissa.
Tsori OT, mutta onkos sulla muuten ollut yhtään ahdettua Toyotaa tai Nissania,vaikka huutelet niistä
joka päivä täällä ja datsuni foorumilla?
:happy1:
Hienoa :notworthy:
Lainaus käyttäjältä: s0jranta - 17 joulukuu, 2011, 02:43:12
Tsori OT, mutta onkos sulla muuten ollut yhtään ahdettua Toyotaa tai Nissania,vaikka huutelet niistä
joka päivä täällä ja datsuni foorumilla?
Ei oo, arvostan enempi tota vaparin alavääntöä. Onks se joku ongelma? :D
Ukki sen jo sanoikin, eli :happy1:
Lainaus käyttäjältä: gti- - 15 joulukuu, 2011, 18:52:12
Kohta on ekan auton hankinta edessä ja todennäköisesti päädyn nelos korimallin Supraan. Nyt on kuitenkin herännyt muutamia pieniä kysymyksiä.
-Kannattaako edes harkita niitä Supria, joiden hinta on 8000-10000 euroa ja miksi?
-Saako jälkikäteen esim. Toyotan liikkeessä asennutettua turvatyynyllisen ratin, ja paljonko se kustantaisi?
Kiitos etukäteen vastauksista ja varmasti tulee vielä lisää kysymyksiä mieleen ;D
Kannattaa ostaa mahollisimman halpa supra, jää sitte rahaa enemmän kaikkiin viritysosiin. Osta vapari, sen turbottaminen on kuulemma tosi helppoa ja halpaa. Ite en ikinä maksais yli 8000e mistää suprasta, koita tinkiä paikan päällä vähän. Kaikki tuntuu olevan kovin ylihinnoiteltuja ja sanonta: "köyhälle kaikki on kallista" on paska puhetta eikä päde tähän asiaan.
Yleensäkkin noi vapari suprat on aika harvinaisia nykyään ja niillä saa helposti pillua. Eikä haittaa vaikka se ei mihkää kuljekkaa ku aina voi sanoo että tälläsellä vehkeellä ei tarvi kisailla ku voittajan tietää jo etukäteen, onhan tää kuitenki supra..
Toyota-liikkeet varmaan asentaa noita airbageja, sekin on varmasti ihan halpaa lystiä, mut siinä kärsii katu-uskottavuus jos ajelet bagillisellä supralla, vetokisoissa aina naureskellaan airbagi rateille ja saatat tuntea jääväsi ulkopuoliseksi.
Tulisko vielä jotain kyssäreitä mieleen?
Loistavaa kun täältä löytyy näitä pakkokommentoidakaikkiinviesteihin-kaverita, jotka onnistuu pilaamaan jokaisen vähänkin vakavasti otettavan topicin omilla paska puheillaan.
Moro! Olen itsekin uusi jäsen foorumilla ja myös harkitsemassa mkIV TT Supran hankintaa ensi keväällä :wave:
Sitä kaikkein halvinta autoa ei välttämättä kannata ostaa. Suosittelisin etsimään kohtuu- tai hyväkuntoista yksilöä ja maksamaan siitä vähän enemmän, kuin ostamaan sitä kaikkein halvinta pommia. Vaikuttaa että monilla mielipide on se että jos Supraa aikoo hankkia niin ostaa suoraan ahdetun version, mutta ihan mukavasti potkua tuossa vaparissakin on varmasti ensimmäiseksi autoksi. Suomessakin niitä tuntuu olevan kohtalaisesti saatavilla. Kannattaa kuitenkin pitää mielessä että kohta 20 vuotta vanhaan urheiluautoon ei välttämättä löydy varaosia helposti. Myös ylläpito, vakuutukset ja huolto maksavat. Kannattaa siis miettiä sitä, että jos ei ole varaa kuin siihen halvimpaan pommiin niin onko sitten varaa auton ylläpitoon?
Ratin saa varmasti jälkiasennettuna. Itse pelkän ratin saa parilla sadalla eurolla, mutta turvatyynyn hinnasta en oikein osaa sanoa, voi maksaa monin verroin enemmän kuin pelkkä ratti? ???
Ei kannata ottaa nokkiinsa noista kokeneempien "naavaparta" foorumilaisten piikittelystä. Luulen että monet ovat vain kyllästyneet kun uudet "wannabe" jäsentet kyselee samoja asioista, kuin mitä vanhemmissa viestiketjuissa on jo moneen kertaan käsitelty.
Lainaus käyttäjältä: Kuma - 17 joulukuu, 2011, 22:48:10
Kannattaa kuitenkin pitää mielessä että kohta 20 vuotta vanhaan urheiluautoon ei välttämättä löydy varaosia helposti. Myös ylläpito, vakuutukset ja huolto maksavat. Kannattaa siis miettiä sitä, että jos ei ole varaa kuin siihen halvimpaan pommiin niin onko sitten varaa auton ylläpitoon?
Toyotan tiskiltä saa kyllä kaikki varaosat mitä tarvitsee. Muualta saattaa saada jotain halvemmallakin.
Lainaus käyttäjältä: Kuma - 17 joulukuu, 2011, 22:48:10
Moro! Olen itsekin uusi jäsen foorumilla ja myös harkitsemassa mkIV TT Supran hankintaa ensi keväällä :wave:
Sitä kaikkein halvinta autoa ei välttämättä kannata ostaa. Suosittelisin etsimään kohtuu- tai hyväkuntoista yksilöä ja maksamaan siitä vähän enemmän, kuin ostamaan sitä kaikkein halvinta pommia. Vaikuttaa että monilla mielipide on se että jos Supraa aikoo hankkia niin ostaa suoraan ahdetun version, mutta ihan mukavasti potkua tuossa vaparissakin on varmasti ensimmäiseksi autoksi. Suomessakin niitä tuntuu olevan kohtalaisesti saatavilla. Kannattaa kuitenkin pitää mielessä että kohta 20 vuotta vanhaan urheiluautoon ei välttämättä löydy varaosia helposti. Myös ylläpito, vakuutukset ja huolto maksavat. Kannattaa siis miettiä sitä, että jos ei ole varaa kuin siihen halvimpaan pommiin niin onko sitten varaa auton ylläpitoon?
Ratin saa varmasti jälkiasennettuna. Itse pelkän ratin saa parilla sadalla eurolla, mutta turvatyynyn hinnasta en oikein osaa sanoa, voi maksaa monin verroin enemmän kuin pelkkä ratti? ???
Ei kannata ottaa nokkiinsa noista kokeneempien "naavaparta" foorumilaisten piikittelystä. Luulen että monet ovat vain kyllästyneet kun uudet "wannabe" jäsentet kyselee samoja asioista, kuin mitä vanhemmissa viestiketjuissa on jo moneen kertaan käsitelty.
Täälläkin foorumilla myös monet "naavaparta" jäsenet on pappa betalar tyyppiä, jotka eivät saa/saaneet edes jopoon ketjuja paikalleen pentuna. Maalaisjärki käteen ja katselemaan vaihtoehtoja. Saahan monia muitakin autoja vaparina ja myös ahdettuna, täällä foorumilla vaan tuosta vapari mkiv:sta on tullut vain sellainen yleinen "alavääntö" aihe. Tuskin monellakaan foorumilaisella riittää radalla ajotaidot edes sitä viemään kiitettävästi, niin kannattaa miettiä mitä tarvitsee liikenteessä. :)
Lainaus käyttäjältä: Red_Devil - 18 joulukuu, 2011, 00:15:08Tuskin monellakaan foorumilaisella riittää radalla ajotaidot edes sitä viemään kiitettävästi, niin kannattaa miettiä mitä tarvitsee liikenteessä. :)
Älähän nyt viitsi sitä ääneen sanoa! :nono:
Kaikki supra-siathan täällä ovat tunnetusti ns. vetomiehiä ja sehän on vaan autossa vika jos joskus sattuu napsahtamaan!
Ei mutta ihan oikeesti; se vaan on yleisesti tunnustettava karu fakta, ettei toi vapari moottori yksinkertaisesti kuulu edes helvetin huonolla huumorilla höystettynä tähän Supran koriin. Hyvä moottorihan se muuten on, mutta tarkoitettu kyllä jonkun aivan muun auton pellin alle.
Lainaus käyttäjältä: Noc - 18 joulukuu, 2011, 00:42:37
Älähän nyt viitsi sitä ääneen sanoa! :nono:
Kaikki supra-siathan täällä ovat tunnetusti ns. vetomiehiä ja sehän on vaan autossa vika jos joskus sattuu napsahtamaan!
Ei mutta ihan oikeesti; se vaan on yleisesti tunnustettava karu fakta, ettei toi vapari moottori yksinkertaisesti kuulu edes helvetin huonolla huumorilla höystettynä tähän Supran koriin. Hyvä moottorihan se muuten on, mutta tarkoitettu kyllä jonkun aivan muun auton pellin alle.
Riippuu niin paljon mitä autolta haluaa. voimaa vai/ja näyttävyyttä. Vaparistakin tuota kumpaakin löytyy aika hyvin hintaansa nähden, kun on lähes kympin halvempi kuin ahdettu (manuaali). Tuntuu vain, että gte miesten mielstä vapari konetta ei saisi edes käyttää tässä korissa ettei vain sekoitu kalliinpaan gte malliin :) Suomen tiellä on ihan sama onko autosi GTE vai GE . Jos ajat radalla haluat varmasti GTE mallin jossain vaiheessa.
Lainaus käyttäjältä: Red_Devil - 18 joulukuu, 2011, 00:57:24
Riippuu niin paljon mitä autolta haluaa. voimaa vai/ja näyttävyyttä. Vaparistakin tuota kumpaakin löytyy aika hyvin hintaansa nähden, kun on lähes kympin halvempi kuin ahdettu (manuaali). Tuntuu vain, että gte miesten mielstä vapari konetta ei saisi edes käyttää tässä korissa ettei vain sekoitu kalliinpaan gte malliin :) Suomen tiellä on ihan sama onko autosi GTE vai GE . Jos ajat radalla haluat varmasti GTE mallin jossain vaiheessa.
Ite en oo vaparilla ikinä ajanu, mut väitän silti että ohitus tilanteissa kyllä huomaa onko turboja vai ei.
Turboille +1
Lainaus käyttäjältä: samsa - 18 joulukuu, 2011, 01:19:19
Ite en oo vaparilla ikinä ajanu, mut väitän silti että ohitus tilanteissa kyllä huomaa onko turboja vai ei.
Turboille +1
Ohitus tilanne (yleensäkin RHD) ja -0.5sek. +10 000€ ... vaparille +1, tuskin sitä kukaan tuollaisella arpapelillä lähtee toista ohittamaan :) hyviä on perustelut.
Se fiilis ;)
No sotketaan vähän lisää.. Onko pakko olla supra? TT Aristoja saa vapari supran hinnalla.
Suosittelen koeajamaan eri vaihtoehtoja.
nyt sit turvat umpeen noiden vapari vs.turbo väittelyiden kanssa. Miljoonaan kertaan jo väitelty ja lopputulos on aina sama. Vaparin ostaa ne kenellä ei ole varaa siihen turboon, minkä oikeasti olisi halunnut ja sit yritetään väkisin puolustaa vaparia täällä intterwepissä ;D
Ei viitsi väittelyyn osallistua mutta ainakin oman kokemuksen mukaan kun itsellä on tuollainen näyttelysupra ja on tullut ajettua sekä vaparia ja ahdettua, niin voisi hyvin myydä suprasta tuon TT tekniikan ja kuusivaihteisen laatikon jollekin vaparimiehelle swappia varten, kun omalla autolla pärjäisi ihan hienosti myös vapariautomaattina... tekisi tuossa turhilla osilla hyvän tilinkin.
(http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/268440_216626048372434_216514088383630_545383_6896349_n.jpg)
Lainaus käyttäjältä: Red_Devil - 18 joulukuu, 2011, 00:57:24
Suomen tiellä on ihan sama onko autosi GTE vai GE
Sillälailla. ;D
Lainaus käyttäjältä: Red_Devil - 18 joulukuu, 2011, 00:57:24
Riippuu niin paljon mitä autolta haluaa. voimaa vai/ja näyttävyyttä. Vaparistakin tuota kumpaakin löytyy aika hyvin hintaansa nähden, kun on lähes kympin halvempi kuin ahdettu (manuaali). Tuntuu vain, että gte miesten mielstä vapari konetta ei saisi edes käyttää tässä korissa ettei vain sekoitu kalliinpaan gte malliin :) Suomen tiellä on ihan sama onko autosi GTE vai GE . Jos ajat radalla haluat varmasti GTE mallin jossain vaiheessa.
Lainaus käyttäjältä: Red_Devil - 17 joulukuu, 2011, 16:26:39
Ite kans nyt verotuksen jälkeen suunnitellu 2jzgte swappia, mutta tuntuu olevan tuo motti ja laatikko taas kovin hinnoissaan(+johtosarja). Ei olisi mikää yritys taas kiiinnostunut tuomaan halfcut ym. paketteja? Toki menis varmaan tuolla kevyemmälläkin laatikolla mikä nyt on paikallaan. Kannattaa katsella suoraan tarjontaa valmiista ahdetusta autosta, loppuviimen säästää vain rahaa ajasta/hermoista puhumattakaan.
:tard:
Mun kaaliin ei vaan yksinkertasesti mene se asia, et miks pitää ostaa vapaastihengittävä Supra, kun samaan hintaan saisi ahdetunkin vehkeen. Esim. Ariston niinkuin aikaisemmin ehdotettiin. Kiihottaako se ylijumala MKIV:n ulkonäkö nyt niin älyttömästi, että se on sen takia pakko saada? Otatteko te mieluummin naisen joka näyttää hyvältä, mutta kyyti on vähän vaisua, vai naisen joka ei näytä ihan niin hyvältä, mutta antaa paremmat kyydit?
Mainittakoon nyt vielä tähän loppuun, että puhun autosta, jolla ajetaan päivittäin. Enkä sellaisista vehkeistä, joilla ajetaan näyttelyyn kerran pari vuodessa. Sellaisessa autossa se tekniikka ei liene niin justiisa.
Lainaus käyttäjältä: Coutsi - 17 joulukuu, 2011, 22:06:23
Loistavaa kun täältä löytyy näitä pakkokommentoidakaikkiinviesteihin-kaverita, jotka onnistuu pilaamaan jokaisen vähänkin vakavasti otettavan topicin omilla paska puheillaan.
Asiallisiin kysymyksiin löytyy asialliset vastaukset.. Vielä kun näitä topikkeja ilmestyy vähintään kerran kuussa, joissa suurinpiirtein samanlaiset kysymykset. Maalaisjärjellä voi kuvitella, että kalliimpi supra on parempi ostos kun halvempi supra. Puhumattakaan siitä kun luulis ostajan ottavan selvää siitä mistä auton hinta koostuu ennenku ostaa hevosmiehiltä vapari automaatin 15 000 eurolla.
Lainaus käyttäjältä: gti- - 15 joulukuu, 2011, 18:52:12
Kohta on ekan auton hankinta edessä ja todennäköisesti päädyn nelos korimallin Supraan. Nyt on kuitenkin herännyt muutamia pieniä kysymyksiä.
-Kannattaako edes harkita niitä Supria, joiden hinta on 8000-10000 euroa ja miksi?
-Saako jälkikäteen esim. Toyotan liikkeessä asennutettua turvatyynyllisen ratin, ja paljonko se kustantaisi?
Kiitos etukäteen vastauksista ja varmasti tulee vielä lisää kysymyksiä mieleen ;D
Moro,
Ostelin ite just tossa 3kk sitte vapari posti supran joka on uitettu 99 englantiin ja 2011 suomeen. Vaikka moni sanoo ettei halvinta kannata, niin ite en ole omasta suprasta mitään vikoja viellä löytänyt. Veroton hinta ku oli viellä alta 5k. Nykyinen tilanne on se että papereita ollaan hommaamassa ja siihen kannattaa varata noin 1k + verot (vapareissa 1k+ aina TT veroihin asti riippuen tullin erottelukyvystä), eli vuosi mallista riippuen e-valot tuvi paperit ja rekisteröintikatsastukset.
Jos halvalla löytää vaparin niin Swappeja voi tehdä jos löytyy tietoa ja taitoa (ite en hommaa handlaa mutta avustavia käsiä löytyy), kun uuhdehkossa kunnossa oleva swappi maksaa 2.500e ihan suomesta. Elikäs jos on aikaa rakennella niin en välttämättä lähtis maksamaan jo kilvitetystä Suprasta yli 10,000 e.
Omasta jaksamisesta ja viittimisestä aika pitkälti kiinni, toki kannattaa laskea, että hommaan kuluu rutkasti aikaa eikä budjettikaan aina pysy hanskassa kun rakentelee itse.
ekaan kysymykseen kuitenkin sen verran, että kun pääset supran kyytiin niin et enää muuta haluais ajaa !! :thumbsup:
Onnea hankintaan !
Lainaus käyttäjältä: BigBeni - 18 joulukuu, 2011, 16:38:51
ekaan kysymykseen kuitenkin sen verran, että kun pääset supran kyytiin niin et enää muuta haluais ajaa !!
Vapariautomaatin kyyti ei nyt kovin erikoista ole, ennemmin ajaisin itse vaikka ahdetulla farkkuvolvolla. Ja ajankin. :D
Otan sen verran kantaa tähän topiciin tohon swap politiikkaan että suosittelen unohtamaan sen samantien... Ei meinaan oo mikään kuukauden tai parin juttu... Siihen hommaan lasketaan täällä näköjään uusien swap miettijöiden keskuudessa ainoastaan 2500e "moottorin" hinta... Mutta tämän swap projektin kerran tehneenä voin sanoa rehellisesti että rahaa palaa sit kahden vapari automaatin verran ainakin... :evil5:
Lainaus käyttäjältä: El_Paco - 18 joulukuu, 2011, 11:56:28
Mun kaaliin ei vaan yksinkertasesti mene se asia, et miks pitää ostaa vapaastihengittävä Supra, kun samaan hintaan saisi ahdetunkin vehkeen. Esim. Ariston niinkuin aikaisemmin ehdotettiin. Kiihottaako se ylijumala MKIV:n ulkonäkö nyt niin älyttömästi, että se on sen takia pakko saada?
No eikös tuossa ulkonäössä ole ihan hienot perustelut hankinnalle, eihän se vapari sen suhteen ahdetusta poikkea.
Ja varmasti ei ole silläkään tien tukkona ja jopa rekkojenkin ohi pääsee. 8)
Vaikka itselläni onkin ahdettu niin ennemmin kyllä ajaisin vapari MkIV:llä kuin ahdetulla Aristolla (=neliovinen perheauto). Farmari-Volvoista nyt puhumattakaan...
Lainaus käyttäjältä: Make15 - 18 joulukuu, 2011, 20:05:07
Otan sen verran kantaa tähän topiciin tohon swap politiikkaan että suosittelen unohtamaan sen samantien... Ei meinaan oo mikään kuukauden tai parin juttu... Siihen hommaan lasketaan täällä näköjään uusien swap miettijöiden keskuudessa ainoastaan 2500e "moottorin" hinta... Mutta tämän swap projektin kerran tehneenä voin sanoa rehellisesti että rahaa palaa sit kahden vapari automaatin verran ainakin... :evil5:
Samaa mieltä Maken kanssa. Swapin tekoon ei todellakaan riitä 2500e. Jos sattuu olemaan vielä automaatti, kannattaa miettiä parempaa laatikkoa koska vaparin laatikko ei tule olemaan pitkäikäinen. Siinä samalla menee sitten kardaani uusiin yms yms.
Lainaus käyttäjältä: Red_Devil - 18 joulukuu, 2011, 00:57:24
Riippuu niin paljon mitä autolta haluaa. voimaa vai/ja näyttävyyttä. Vaparistakin tuota kumpaakin löytyy aika hyvin hintaansa nähden, kun on lähes kympin halvempi kuin ahdettu (manuaali). Tuntuu vain, että gte miesten mielstä vapari konetta ei saisi edes käyttää tässä korissa ettei vain sekoitu kalliinpaan gte malliin :) Suomen tiellä on ihan sama onko autosi GTE vai GE . Jos ajat radalla haluat varmasti GTE mallin jossain vaiheessa.
Lainaus käyttäjältä: Red_Devil - 17 joulukuu, 2011, 16:26:39
Ite kans nyt verotuksen jälkeen suunnitellu 2jzgte swappia, mutta tuntuu olevan tuo motti ja laatikko taas kovin hinnoissaan(+johtosarja). Ei olisi mikää yritys taas kiiinnostunut tuomaan halfcut ym. paketteja? Toki menis varmaan tuolla kevyemmälläkin laatikolla mikä nyt on paikallaan. Kannattaa katsella suoraan tarjontaa valmiista ahdetusta autosta, loppuviimen säästää vain rahaa ajasta/hermoista puhumattakaan.
Lainaus käyttäjältä: TRollis - 18 joulukuu, 2011, 11:30:31
:tard:
:icon_biggrin: :icon_biggrin:
Lainaus käyttäjältä: Tuomisto - 18 joulukuu, 2011, 21:27:29
Farmari-Volvoista nyt puhumattakaan...
Kannattaa joskus kokeilla, saattaa olla positiivinen yllätys, jos on tottunut ajamaan enimmäkseen japanian valmisteilla.
Ja aiheeseen takaisin: Mielestäni vastasin jo tyhjentävästi ja kysyjän esittämen kysymysten vaatimalla tarkkuudella jo toisessa postauksessa. :)
Popcornit loppu joten pakko kai tähän on osallistua...
Tuossa pihassa on nyt jokunen "raato" näitä supria (mkIII ja mkiv) ja kyllä näihin kaikki rahat menee kun innostus kasvaa.
Ei se virittiminen helppoa aina ole niin kuin ei se pillun saaminenkaan.
Rahalla saa helpommin kun tietää mistä maksaa kummassakin asiassa.
Ekaa nelosta (katulaillista) tuossa tutkiessani voin vain kiittää että aloitin jza70 tämän leikin.
Tekniikka yhtä hyvä vaikka onkin 0,5litraa pienempi isku mutta periaate sama kuin isoveljessä.
Jza70 kuitenkin enempi tilaa ja vähemmän ohjauksia niin ahdin tekniikka helpompi ymmärtää.
Huolto ja näkyvyys (niin kuin vanhoissa yleensä) on parempi. Samoin kuin ajan hengen kantikas muotoilu.
hyvät tilat ja jonkin verran osaa on tallissa (vaihteisto ja kytkin koppaa, vauhtipyörää sun muuta) enkä silti lähtisi
jza80 muuttamaan automaatista manuaaliksi muuten kuin itselle omaan käyttöön. sen verran hankala projekti kuitenkin kaikin puolin.
tuohon ahtamiseen ja vapari keskusteluun nyt en lähde mukaan kun vapari supraa en ole koskaan omistanut...
Jos rahat ei riitä turbo manuaaliin niin ei muuta kuin säästämään tai suosiolla ottaa vanhempaa vuosimallia.
Se että on turbo supra on vain sellainen pieni katu uskottavuutta tuova asia vähän niin kuin nahkalompakko bordellissa...
Monelta sellainen löytyy mutta mitä sen sisällä on erottelee tosi miehen kadun tallaajasta.
Harrastus on siinä vaiheessa paska jos siihen ei mene kaikki aika ja kaikki rahat.
Pitää muistaa että ensi auto sellainen unelma mikä koetaan vain kerran.
itse olin tyytyväinen Nissan Cherryyn 1,5 kaasari koneella joka oli ensi auto.
Kansi vikojen jälkeen usko nissaniin meni mutta silti elää se pieni unelma siitä turbo cherrystä näin seitsämän supran keskellä...
Lainaus käyttäjältä: nr000001 - 18 joulukuu, 2011, 21:44:32
Kannattaa joskus kokeilla, saattaa olla positiivinen yllätys, jos on tottunut ajamaan enimmäkseen japanian valmisteilla.
Jaa että kiinalaisomistuksen takaa se laatu nykyään löytyykin. ???
Lainaus käyttäjältä: Tuomisto - 18 joulukuu, 2011, 22:26:09
Jaa että kiinalaisomistuksen takaa se laatu nykyään löytyykin. ???
;D
Lainaus käyttäjältä: Tuomisto - 18 joulukuu, 2011, 22:26:09
Jaa että kiinalaisomistuksen takaa se laatu nykyään löytyykin. ???
Ilmeisesti.
(http://media.comicvine.com/uploads/5/53291/1003264-1003217_setsail_for_fail_thread_super_super.jpg)
Lainaus käyttäjältä: samsa - 18 joulukuu, 2011, 01:39:33
No sotketaan vähän lisää.. Onko pakko olla supra? TT Aristoja saa vapari supran hinnalla.
Suosittelen koeajamaan eri vaihtoehtoja.
Ei sen toki pakko olla Supra. Se on ainakin minulla yksi monista vaihtoehdoista ja tarkoitus on punnita rauhassa talven aikana eri mahdollisuuksia. Kiikarissa siis on melko puhdas harrasteauto.
Jos päädyn Supraan se on kyllä ahdettu. Turbotekniikan istuttaminen vapariin on varmasti todella työläs urakka johon ei kyllä oma kärsivällisyys eikä taidot riitä, vaikka lähipiiristä tietotaitoa löytyy :-\ Varmaan on jokaisen itse harkittavissa onko joku 15t€ liikaa jo kohta 20 vuotta vanhasta autosta.
Auton osto ei monesti ole mikään järkikysymys ;)
Lainaus käyttäjältä: Osmo - 18 joulukuu, 2011, 15:37:46
Asiallisiin kysymyksiin löytyy asialliset vastaukset.. Vielä kun näitä topikkeja ilmestyy vähintään kerran kuussa, joissa suurinpiirtein samanlaiset kysymykset.
Kyllä vain. Pienellä haeskelulla foorumilta löytynyt aika hyvin tietoa, joten en viitsinyt perustaa uutta viestiketjua liittyessäni foorumille vaikka mieli tekikin :-X
Lainaus käyttäjältä: Make15 - 18 joulukuu, 2011, 20:05:07
Otan sen verran kantaa tähän topiciin tohon swap politiikkaan että suosittelen unohtamaan sen samantien... Ei meinaan oo mikään kuukauden tai parin juttu... Siihen hommaan lasketaan täällä näköjään uusien swap miettijöiden keskuudessa ainoastaan 2500e "moottorin" hinta... Mutta tämän swap projektin kerran tehneenä voin sanoa rehellisesti että rahaa palaa sit kahden vapari automaatin verran ainakin... :evil5:
Tosta rahan politiikasta senverta vois kyllä kommentoida mitä jo aikaisemmin mainittiin
Lainaus käyttäjältä: Haaparanta - 18 joulukuu, 2011, 22:16:44
Harrastus on siinä vaiheessa paska jos siihen ei mene kaikki aika ja kaikki rahat.
Toki jos auto on tarkoitus tulla vain ajoon niin silloin voi ja varmasti kannattaa ottaa se valmiiksi kilvitetty TT jos varaa on, sitten taas toisaalta jos auto on tulossa VAIN ajoon niin silloin, ainakin mun mielestä, kannattaa harkita uudestaan Supran ostoa. Itse näen ainakin Supran ja vastaavat autot harrastuksena joihin mielellään laittaa paljon aikaa ja rahaa. Pelkkää kulkuneuvoa ajatellessa voi sit mielummin siirtyä sen volvon rattiin ni ei tarvitte kulutuksestakaan stressata, eikä ne kyllä mihinkää sieltä tieltä edes erotu muiden massatuotanto autojen seasta.
Supra on kuitenki Supra. :icon_salut:
Lainaus käyttäjältä: BigBeni - 19 joulukuu, 2011, 13:36:42
Itse näen ainakin Supran ja vastaavat autot harrastuksena joihin mielellään laittaa paljon aikaa ja rahaa. Pelkkää kulkuneuvoa ajatellessa voi sit mielummin siirtyä sen volvon rattiin ni ei tarvitte kulutuksestakaan stressata, eikä ne kyllä mihinkää sieltä tieltä edes erotu muiden massatuotanto autojen seasta.
Kyllä mulla ainaki on Supra ihan normaalissa jokapäiväisessä käytössä normaalina käyttöautona, ja ainakin tähän asti on ihan hyvin homma toiminut. Kai näilläkin voi ajaa ilman että jokaista yksilöä pitää olla virittelemässä? Omasta mielestäni ainakin ehdottomasti mukavin käyttis mikä on ollu ;)
Lainaus käyttäjältä: Jarzan - 19 joulukuu, 2011, 14:01:59Kyllä mulla ainaki on Supra ihan normaalissa jokapäiväisessä käytössä normaalina käyttöautona, ja ainakin tähän asti on ihan hyvin homma toiminut. Kai näilläkin voi ajaa ilman että jokaista yksilöä pitää olla virittelemässä? Omasta mielestäni ainakin ehdottomasti mukavin käyttis mikä on ollu ;)
Sepä se, eiköhän jokanen saa ajaa omilla vehkeillään ihan miten haluaa. Melko suppeeta ajattelua, et Suprat on niin jumalautoja, et niihin on pakko laittaa kaikki rahat. Tai että se ois jotenki maailman paras auto, että kerran ku koittaa, ni ei enää muulla pysty ajamaankaan. Eihän noita ois käytettynä yhtään myynnissä, jos noin olis. ;D
Ja silleen aikuisten oikeasti, kyllähän tollanen eri vuosikymmenen perheauto nyt mukavampi on ajaa. Eiköhän noi Suprat kuitenkin osteta ihan muut asiat mielessä, ku joku tylsä mukavuus? :o
Itekin ajelin ihan vakiolla Supralla kolmisen vuotta. Eikä se ees ollu ojassa joka kerta ku koski kaasuun talvella, vaikka yyberturpo olikin. Leikkiessä sen kyllä sai ympäri aika helpostikin, ku ei koskaan tienny lähteekö se sutimaan yhellä vai kahella renkaalla. :D Mukava käyttis se kyllä oli, varsinkin isolla tiellä. Sitissä vähän turhan iso, mut minkäs se koolleen voi.
Supristahan muuten paras on kakkoskori, siihen aikaan autot tehtiin vielä kääntyilemään, eikä suoraanajoon. :D
Lainaus käyttäjältä: Jarzan - 19 joulukuu, 2011, 14:01:59
Kyllä mulla ainaki on Supra ihan normaalissa jokapäiväisessä käytössä normaalina käyttöautona, ja ainakin tähän asti on ihan hyvin homma toiminut. Kai näilläkin voi ajaa ilman että jokaista yksilöä pitää olla virittelemässä? Omasta mielestäni ainakin ehdottomasti mukavin käyttis mikä on ollu ;)
Sama täällä, vaikka jotain pikku virityksiä oli menneenä kesänä ja tehot lähes tuplattu, niin hyvin toimi arkikäyttiksenä ja oli ajossa joka päivä, vähintään työmatkan takia. Koko kesänä ei hajonnut mitään muuta kuin kampiakselin vakio hihnapyörä, vaikka kenkää sai ihan tarpeeks.
Lainaus käyttäjältä: Tem - 19 joulukuu, 2011, 15:41:34Supristahan muuten paras on kakkoskori, siihen aikaan autot tehtiin vielä kääntyilemään, eikä suoraanajoon. :D
Nyt puhut niiin asiaa ;D
viimekesänä tuli luukutettua soralla nelosvaihteella pumppailemalla ihan kunnolla ja tarkoitan oikeesti sillä tyylillä, mitä tuli rallissakin ajettua 18 vuotta.
Tosi helppo ajaa, vaikkakin tollanen 545hp isolla turpolla ei ole se mahtavin soralla käskettää, varsinkin leveillä normirenkailla ;)
Enkä siis tarkoita, että aika olisi ollut vertailukelpoinen, mutta se tyyli. JA hauskaa oli >:D
Todisteena tästä 3 Fintoisilaista kyydissä, joista 1 vaihtoi värinsä valkoiseksi ;D
Mutta jottei herneitä, niin empä kyllä ole kokeillut vastaavasti ajaa kolmos- ja neloskoppasilla ;)
Lainaus käyttäjältä: emk67 - 19 joulukuu, 2011, 16:59:29Mutta jottei herneitä, niin empä kyllä ole kokeillut vastaavasti ajaa kolmos- ja neloskoppasilla ;)
Kolonen on ainakin aika persiistä ton suhteen. Suoraan sillä on mukava ajella, mut ei se poikittain leikkiessä oo lähelläkään kakkosen riemua. :D
Nelostapa en oo itekään ajanu ku nätisti, tiiä siitä sitten. Amihan muistaakseni kehu, että sitä on paljon helpompi viedä linkussa ku kolosta.
Lainaus käyttäjältä: Tem - 19 joulukuu, 2011, 17:38:30Nelostapa en oo itekään ajanu ku nätisti, tiiä siitä sitten. Amihan muistaakseni kehu, että sitä on paljon helpompi viedä linkussa ku kolosta.
Eturenkaat kääntyy kyllä aika surkean vähän ainakin nelosessa vakiona, mutta muuten ovat kyllä ainakin omaan mieleen ihan hienoja pelejä viedä! 8)
Täältä kanssa ääni ahdetulle.
Vaparimanuaalin omistaneena, ei auto tarjoa mitään ihmeellistä. Jos ei kaipaa muutakuin nätin korin niin kai silläkin pärjää. Sisustakin aika tylsä orkkiksena. Ainut plussa, että vähemmän tulee kalliita korjauksia kun ei pääse tehoilla leikkimään :D
Turbollisen automaatin kyydissä meno ei myöskään mitään ihmeellistä ollut, mutta mukava lipumislaite ronskin väännön ansiosta.
Lainaus käyttäjältä: Noc - 19 joulukuu, 2011, 18:36:39
Eturenkaat kääntyy kyllä aika surkean vähän ainakin nelosessa vakiona, mutta muuten ovat kyllä ainakin omaan mieleen ihan hienoja pelejä viedä! 8)
Juu kyllä nelonen on parempi viedä ku kolmonen, mutta onhan siinä joku vuosi tuotekehitystäkin välissä ollut tojotalla.
kolmosessa kääntyy fillarit paljon paremmin vakiona/holkilla mitä nelosessa.
Kummatkin mallit on valaslaivoja siihen verrattuna mitä niistä tulee painonpudotuksella ja kunnon alustasetupilla notta aihioitahan nämä vain ovat joista joskus kasvaa ajajan autoja jos tuuri käy ;D
Mutta mistähän tässä topicissa pitikään keskustella :icon_scratch:
Mutta joo tosiaan vapari automaatteina supraa ei arvosteta missään päin maailmaa ja arkiajoon kelpaa vaikka 2000 uudemmat eurooppalaiset autot joita saa supran vanteiden hinnalla. :toothy10:
Itelläkin olis nelos Supra harkinnassa, Japanista, Englannista tai Saksasta. Nyt olisi pari kysymystä liittyen turvavarusteisiin tai niiden puuttumiseen. Eli mites ton sumuvalon kanssa? Onko esmes. Saksalaisissa jo kiinni valmiina, Entäs käykö JDM-malliin sellaiset takaumpiot missä on sumari? Onko muuta huomion arvoista?
Sitten loppuun: mistä tunnistaa että 6spd manuaaliin? Ja onko kaikki 4:set targa katolla?
Lainaus käyttäjältä: Jugi - 22 helmikuu, 2012, 15:43:34
Itelläkin olis nelos Supra harkinnassa, Japanista, Englannista tai Saksasta. Nyt olisi pari kysymystä liittyen turvavarusteisiin tai niiden puuttumiseen. Eli mites ton sumuvalon kanssa? Onko esmes. Saksalaisissa jo kiinni valmiina, Entäs käykö JDM-malliin sellaiset takaumpiot missä on sumari? Onko muuta huomion arvoista?
Sitten loppuun: mistä tunnistaa että 6spd manuaaliin? Ja onko kaikki 4:set targa katolla?
Olet nyt ilmeisesti hakemassa RHD-Supraa, eli nuo ''Saksalaisetkin'' ovat Japanista tai briteistä Saksaan vietyjä. Sumuvalo pitää olla Suomessa auton keskilinjan vasemmalla puolella, ja JDM/britti-peleissähän sitä ei tavallisesti ole, tai jos on niin se löytyy auton keskilinjan oikealta puolelta. Jos tuollaiset takaumpiot jostain löydät, niin samat menee kyllä ihan joka vehkeeseen. Johdot sumarille täytyy toki vetää, jos sitä ei ole autossa ennen ollut.
Takasumarista nyt ei kannata kauheasti paineita kuitenkaan ottaa, noita yleismallisia saa esim. motonetistä vitosella ja sen kun leipoo leiman ajaksi johonkin vaan kiinni niin hyvä tulee.
6spd tunnistaa mm. tyyppikilvestä, eli siellä lukee joko V160 tai V161 vaihteiston kohdalla.
Mutta siis kaikki TT-manuaalit ovat tehtaalta lähtiessään olleet 6spd laatikolla. Vapareista löytyy 6spd(V161) laatikkoa ainakin 96 eteenpäin tehdyistä SZ-R malleista.
Läheskään kaikki MKIV:t eivät ole targa katolla. JDM vehkeissähän targa-kattoisia taitaa olla alkuperäisesti vain automaateissa, ja Euro/USDM-autoissa niitä löytyy sekä manuaaleista että automaateista. Lisävarustehan tuo on siis vain ollut ja siis LHD-vehkeissä yleisempi.
Targat ovat kuitenkin painavempia, eli eihän sellasta kukaan edes halua. :toothy10:
Lainaus käyttäjältä: Jugi - 22 helmikuu, 2012, 15:43:34
Eli mites ton sumuvalon kanssa? Onko esmes. Saksalaisissa jo kiinni valmiina, Entäs käykö JDM-malliin sellaiset takaumpiot missä on sumari? Onko muuta huomion arvoista?
Euroista taitaa sumari löytyä valmiina takaumpioista. Ongelma JDM-malleissa sumarien puuttumiseen on lähinnä johdotus mitä ei siis JDM:stä löydy valmiina. Tuohon löytyy DIY-ohjeet jos haluaa käyttää takaumpion esim. jarrupolttimoa sumuvalona. Toinen vaihtoehto on virittää irrallinen yleismallinen sumuvalo leimalle.
Lainaus käyttäjältä: Jugi - 22 helmikuu, 2012, 15:43:34
Sitten loppuun: mistä tunnistaa että 6spd manuaaliin? Ja onko kaikki 4:set targa katolla?
Siitä, että autossa on 6-vaihteinen laatikko?
Euro TT Suprissa on kaikissa targa, JDM:issä vain GZ-mallissa.
Kiitokset molemmille vastauksista. Ja juurikin RHD-malli katselussa, ei oikeen LHD mahdu lompakkoon.
Lainaus käyttäjältä: Jugi - 23 helmikuu, 2012, 16:03:41
Kiitokset molemmille vastauksista. Ja juurikin RHD-malli katselussa, ei oikeen LHD mahdu lompakkoon.
Kannattaa kysellä myös esim. Mamasanilta, saattaa saada halvemmalla kuin että ite tuottais jostain Englannista tai Saksasta..
Lainaus käyttäjältä: Jugi - 22 helmikuu, 2012, 15:43:34
Itelläkin olis nelos Supra harkinnassa, Japanista, Englannista tai Saksasta. Nyt olisi pari kysymystä liittyen turvavarusteisiin tai niiden puuttumiseen. Eli mites ton sumuvalon kanssa? Onko esmes. Saksalaisissa jo kiinni valmiina, Entäs käykö JDM-malliin sellaiset takaumpiot missä on sumari? Onko muuta huomion arvoista?
Sitten loppuun: mistä tunnistaa että 6spd manuaaliin? Ja onko kaikki 4:set targa katolla?
Itelle heräs lähinnä kysymys, että miksi haluat tuoda auton ulkomailta? Oletko tarkastanut nettiauton tarjonnan? Onko hakusessa TT vai vapari? Äläkä ihan oikeasti osta brittituontia. Ruoste ja paska kori ovat niiden yleinen riesa. Kohta tänne tulee varmasti joku sanomaan, että ei ne kaikki brittituonnit paskoja ole, ja uskon kyllä sen. Jännä vaan kun itse en ole vielä ensimmäistäkään hyväkuntoista brittituontiä nähnyt(aika monta on kavereilla ollut), jos vertailukohteena pidetään japanintuontien yleistä tasoa.
Lainaus käyttäjältä: Osmo - 23 helmikuu, 2012, 16:27:36
Kannattaa kysellä myös esim. Mamasanilta, saattaa saada halvemmalla kuin että ite tuottais jostain Englannista tai Saksasta..
Millä ihmeen perusteella saattaa saada halvemmalla, kyseessä on kuitenkin yritys joka ottaa palveluksistaan käypäisen korvauksen.
Kunnon mutuilua..
Lainaus käyttäjältä: Uldiz - 23 helmikuu, 2012, 17:15:09
Millä ihmeen perusteella saattaa saada halvemmalla, kyseessä on kuitenkin yritys joka ottaa palveluksistaan käypäisen korvauksen.
Kunnon mutuilua..
Itse ainakin säästin kun hommasin auton ite Suomeen.
Ei tietenkään se kaikista riskitön vaihtoehto.
Ulkomaan markkinoissa lähinnä kiinnostaa säästämisen mahdollisuus. Tottakai nettiauto pitää pitää mielessä ja todennäköisemmin hankinkin auton sitä kautta. Noilla mailla meinasinkin lähinnä mistä auto on alunperin tuotu. MKIV:ssä katsetussa on juurikin TT, kakkosvaihtoehtona on MKIII turbo. Kattoo sitten kun budjetti on kasassa mihin riitää...
Lainaus käyttäjältä: Jugi - 23 helmikuu, 2012, 21:13:24
Ulkomaan markkinoissa lähinnä kiinnostaa säästämisen mahdollisuus. Tottakai nettiauto pitää pitää mielessä ja todennäköisemmin hankinkin auton sitä kautta. Noilla mailla meinasinkin lähinnä mistä auto on alunperin tuotu. MKIV:ssä katsetussa on juurikin TT, kakkosvaihtoehtona on MKIII turbo. Kattoo sitten kun budjetti on kasassa mihin riitää...
Oma TT tuli maksamaan kaikkine kuluineen peltikilvissä noin 14t€
Tota tota... Asiaa tarkemmin perehdyttyä ovatkin nuo minun katsomani MKIV:set vapareita eikä turboja, joten taitaa jäädä ostamatta tuo TT. Eli vaihtoedoksi jäänee vapari tai MKIII turbona...
Lainaus käyttäjältä: Uldiz - 23 helmikuu, 2012, 17:15:09
Millä ihmeen perusteella saattaa saada halvemmalla, kyseessä on kuitenkin yritys joka ottaa palveluksistaan käypäisen korvauksen.
Kunnon mutuilua..
Melkein oottelinki et millo sä tuut rääpii turpaas tänne :D Sen verran voin mutuilusta kertoo että oma supra tuli Mamasanin kautta ja makso 7400e suomeen tuotuna ja siihen vähä reilu 3k veroo päälle ni oli kilvissä. Ja tää oli kolme vuotta sitte ja automaatti TT, nykyää voi olla hinnat vieläki halvemmat. Niiku edellisessä viestissä sanoin "
saattaa saada halvemmalla".. Heitin vain ehdotuksen, en ruvennu neuvomaan miten homma pitäis tehdä.
Ihan yhtälailla sullaki menee rahaa siihe ku matkustat sinne kohdemaahan hakee sitä autoo ja maksat siinä ne kulut mitä tulee matkan aikana + se että abdullah kattoo kun taas joku heseläinen bönde tuli hakee autoa ja kusettaa sua ja myy sulle ylihintasen ruostepurkin ja sitte ootki jo saanu enemmän takkiis ku että oisit antanu homman jollekki tuontifirmalle.
Eikä tarvi taas roinarageissa laittaa sitä sun puhelinnumeroo ja yhteydenotto pyyntöö, ne varmaan löytyy vielä jostain toisesta threadista.
Lainaus käyttäjältä: Jugi - 23 helmikuu, 2012, 21:13:24
Ulkomaan markkinoissa lähinnä kiinnostaa säästämisen mahdollisuus.
Et säästä. Ellei sinulla sitten satu käymään hyvä tuuri. Jos tarkemmin lasket kuluja, niin ei nuo suomikilpiset valmiiksi huolletut vehkeet ovat ainakin minun mielestäni aikalailla edullisia.
Jos käyt auton ulkomailta, siihen tulee tuontikulujen, auton hinnan ja verojen lisäksi ainakin seuraavanlaisia kuluja:
-Kallis rekisteröintikatsastus
-Mahdollisesti vaadittavat todistukset(ovat yllättävänkin kalliita paperilappusiksi)
-Mahdolliset valomuutokset
-Perushuollot(öljyt, nesteet, jakopää)
-Yllärit, esim. väljät nivelet, loppuun ajetut jarrut/renkaat ja kaikkee mahollista mitä nyt melkein 20v vanhassa autossa voi olla.
Autolle kertyy kaikkine kuluineen aivan heittämällä se 2000€+auto+vero+tuonti.
Suosittelen auton hakemista ulkomailta vasta siinä tapauksessa, jos nettiautosta ei yksinkertaisesti löydy käypästä yksilöä.
Suosittelen myös tutkailemaan foorumia jonkun verran siltä osin kun pääset lukemaan. Täällä on paljon juttua juurikin näihin asioisin liittyen.
Ja kaikista eniten suosittelen mieluummin sitä MKIII turboa, kun nelosen vaparia. Tähänkin löytyy selitys, kun luet muutamat topicit foorumilta läpi.
Lainaus käyttäjältä: Osmo - 23 helmikuu, 2012, 22:45:01
makso 7400e suomeen tuotuna ja siihen vähä reilu 3k veroo päälle ni oli kilvissä. Ja tää oli kolme vuotta sitte ja automaatti TT, nykyää voi olla hinnat vieläki halvemmat.
3 vuotta sitten eurolla sai vielä 140-160JPY, tänä vuonna seilannut 96-105 välillä. Siinä vaiheessa kun Japanista tilattaessa kaikki kulut maksetaan sinne jeneissä ja niiden mukaan määräytyy tullit+alvit, on esim. vuonna 2008 maksanut 7400 auto tämän päivän surkealla kurssilla herkästi jopa muutaman tonnin kalliimpi sen jälkeen kun on tullit, alvit ym. maksettuna ja auton voi hurauttaa ulos satamasta.
Itse autojen hinnat Japanissa eivät kuitenkaan ole samassa suhteessa tippuneet, eli senkin takia sieltä vähemmän tällä hetkellä tuodaan mitä Briteistä, joissa auton pääsee tarvittaessa ihan fyysisesti katsomaan ja kokeilemaankin.
Lainaus käyttäjältä: Osmo - 23 helmikuu, 2012, 22:45:01
Melkein oottelinki et millo sä tuut rääpii turpaas tänne :D Sen verran voin mutuilusta kertoo että oma supra tuli Mamasanin kautta ja makso 7400e suomeen
Eikä tarvi taas roinarageissa laittaa sitä sun puhelinnumeroo ja yhteydenotto pyyntöö, ne varmaan löytyy vielä jostain toisesta threadista.
Ikävä asenne sulla..
Lainaus käyttäjältä: laamaporo - 22 helmikuu, 2012, 16:19:24Euro TT Suprissa on kaikissa targa
Sveitsin ja Hollannin vientimalleissa targa-katto oli vain lisävaruste. Englannin malleissa ei saatavilla. Kaikissa muissa Euro TT Suprissa se kyllä on.
Jenkki-peleissä se on ollut välillä lisävaruste mm. vuoden 1993-1994 malleissa, ja esim. siinä ''500-limited'' sarjassa targaa ei ollut saatavilla lainkaan.
lähteenä supra-forum.com ;)
Lainaus käyttäjältä: Noc - 14 maaliskuu, 2012, 20:50:37
Sveitsin ja Hollannin vientimalleissa targa-katto oli vain lisävaruste. Englannin malleissa ei saatavilla. Kaikissa muissa Euro TT Suprissa se kyllä on.
Jenkki-peleissä se on ollut välillä lisävaruste mm. vuoden 1993-1994 malleissa, ja esim. siinä ''500-limited'' sarjassa targaa ei ollut saatavilla lainkaan.
lähteenä supra-forum.com ;)
Näyttää tuossakin lähteessä olevan joko virheitä tai sitten autoja on tilattu asiakkaan toiveesta riippumatta siitä mitä alunperin on kohdemaan vientohjelmaan speksattu.
Lainaus käyttäjältä: Uldiz - 23 helmikuu, 2012, 17:15:09
Millä ihmeen perusteella saattaa saada halvemmalla, kyseessä on kuitenkin yritys joka ottaa palveluksistaan käypäisen korvauksen.
Kunnon mutuilua..
Ottavat tasan 890eur, mutuile siinä sitten itse pari päivää jossain enkuissa autonhakureissulla. Menee viinoihin ja huumeisiin jo kolmetonnia.
Lainaus käyttäjältä: vase - 15 maaliskuu, 2012, 17:05:59
Ottavat tasan 890eur, mutuile siinä sitten itse pari päivää jossain enkuissa autonhakureissulla. Menee viinoihin ja huumeisiin jo kolmetonnia.
Näinhän siinä voi käydä, ilman huumeitakin :icon_biggrin:
Ja kaikenlisäks se auto mitä todennäkösimmin jää vielä ostamatta :icon_biggrin:
Lainaus käyttäjältä: El_Paco - 16 maaliskuu, 2012, 11:07:16
Ja kaikenlisäks se auto mitä todennäkösimmin jää vielä ostamatta :icon_biggrin:
Jos sattuu hyvä tuuri niin voi löytää vaikka LHD supran sopivan edullisesti. Myyjän vaan on oltava oikeasti myymässä autoa eikä ainoastaan koittamassa mitä siitä omasta saisi. Tietenkin tässäkin tapauksessa on kyettävä tinkimään ja tinkimään ja lopuksi lyötävä nippu käteistä tiskiin.
Mut se on vähä vaikee tehä niitä hyviä kauppoja ja tinkailla jos autonhakureissu menee teknoklubilla essopäissään pyörien.
Tiestysti jos saa sen myyjän otettua mukaan klubille ja dopattu tyypin mukavaksi... vois tulla hyvä diili :icon_biggrin:
ei se ihan ilmaista ole itse hakea autoa englannista. varsinkin liikkuminen ei ole halpaa siellä edes bussilla.
hain itse granvian birninghamista ja pakko myöntää että ellei olisi ollut tuttuja joiden luona olisi asunut melko kalliiksi olisi tullut.
Järkevintä kartoittaa tarjonta jonkun kaupungin läheltä. lentää sinne ja ottaa vuokra-auto päiväksi. tiukalla aikataululla kiertää autot ja tingata hinnat. tehdä osto päätös ja seuraavana päivänä käydä maksamassa ( ellei ole se viimeinen). Sopia siirrot ja muut paikan päällä. ottaa luovarit ja rekkarit mukaan ja täyttää tarvittavat paperit. Sitten vain sinne esso bileisiin ja katsoa minkä vuoden talvi herää amsterdamista ja olisko jäänyt yhtään rahaa että pääsee hankoon hakemaan autoa. :D
Ps. apsolutistina ei mennyt mitään ylimääräistä (ei edes kahvia eikä teetä)
Ohoi! Tässä ollaan nyt siirtymässä BaijerilaisestaMunanWatkaimesta tänne toyotan puolella :toothy10: Olen nyt ruottin puolelta katsellu itelleni supraa ja muutama helmi on sieltä löytynytkin, tuplaturbolla tietty :P Manuaali aski kiinnostaisi mutta ei tuo tomaattikaan ole pois suljettu. Minkälaisia kokemuksia ukoilta siis löytyy tomaatti TT:stä? Ja jos manuaali askia katsellaan niin vissiin kannattaisi olla 6 vaihteinen loota :o
Lainaus käyttäjältä: meisseliz - 30 maaliskuu, 2012, 11:46:12
Ohoi! Tässä ollaan nyt siirtymässä BaijerilaisestaMunanWatkaimesta tänne toyotan puolella :toothy10: Olen nyt ruottin puolelta katsellu itelleni supraa ja muutama helmi on sieltä löytynytkin, tuplaturbolla tietty :P Manuaali aski kiinnostaisi mutta ei tuo tomaattikaan ole pois suljettu. Minkälaisia kokemuksia ukoilta siis löytyy tomaatti TT:stä? Ja jos manuaali askia katsellaan niin vissiin kannattaisi olla 6 vaihteinen loota :o
6 vaihteinen getrag V160 ilman muuta, 5 lovinen on useimmiten vaparista tai sitten R154. Kyllähän tuo automaatti laatikkokin ihan asiansa ajaa, mutta ota suoraan manuaali kun jossain vaiheessa rupee kuitenkin manuaali himottamaan.
Lainaus käyttäjältä: meisseliz - 30 maaliskuu, 2012, 11:46:12
Ja jos manuaali askia katsellaan niin vissiin kannattaisi olla 6 vaihteinen loota :o
+Reuhka puhuu asiaa, lisäyksenä:
Tulee aina välillä puhetta ei-mkiv harrastajien kanssa / huomaa keskustelusta täälläkin että porukka ihmettelee noita 5.vaihteisia laatikoita orkkis manuaaleiksi. Liekköhän sitten useiden swappien syytä joita on nettiautossakin tasaisin väliajoin... eihän niissä (r154 varsinkin) mitään vikaa ole jos hyvin tehty, pl. oem linjaa halajavat oikee vaihtoehtohan on tuo v16x :)
MKIV Supran
turbomanuaalia ei ole ollut tehtaalta lähtiessään muulla kuin 6vaihteisella laatikolla (Getrag V160 tai V161 (facelift). Muut on aina swapattuja.
getraggia siis mettästämään :icon_rr:
Lainaus käyttäjältä: Reuhka - 30 maaliskuu, 2012, 11:54:21
6 vaihteinen getrag V160 ilman muuta
mikäs vika v161:sessä on? :icon_biggrin:
Itsellä on nyt hankintalistalla tuo Supra. Sopivaa ehdokasta vielä etsitään tosin ja hommaa vielä vähän hidastaa tuo tämän hetkinen auto joka pitää saada menemään vaihdossa tai
saada myytyä alta pois. Itse etsin mk4 vaparia, manuaalilla. Ihan puhtaasti sen takia että neloskoppainen Supra on miellyttänyt silmää jo kauan ja pieni ääni päässä pakottaa ostamaan
sellaisen. Turbo mallia en vielä osta siksi että totuttelen ensin toisen puolen ohjaukseen ja tutustun Supraan sekä että työmatka on tuo 5km jolla ei tuolla twinillä mitään tee. Hankitaan sellainen TT sitten myöhemmin kun on vähän enemmän kokemusta näistä... Mutta kysymys, miten te olette menneet parkkihalleihin näillä joissa pitää ottaa pysäköintilippu tms ? tai onko mitään hyviä vinkkejä tai
kokemuksia miten selviytyä vastaavanlaisista tilanteista?
Vaihtoehdot: pikku akrobatia autossa, pakittaminen tai sitten vaan ei kanna rahaansa rhd-rasisteille :icon_biggrin:
Lainaus käyttäjältä: Enriquez - 08 kesäkuu, 2012, 13:00:56
Mutta kysymys, miten te olette menneet parkkihalleihin näillä joissa pitää ottaa pysäköintilippu tms ? tai onko mitään hyviä vinkkejä tai
kokemuksia miten selviytyä vastaavanlaisista tilanteista?
Kyllä aina joku kaveri löytyy kyytiläiseksi kauniiseen urheiluautoon! ;)
Tota Juzzon ehdottamaa pakittamista, en kyllä ite edes kehtais kokeilla :D
Lainaus käyttäjältä: Enriquez - 08 kesäkuu, 2012, 13:00:56
työmatka on tuo 5km jolla ei tuolla twinillä mitään tee.
Miten tuo työmatka liittyy vaparin eduks? Jos kulutusta mietit, niin tuskinpa matka-ajossa ahdettu manuaali vie sen enempiä kuin vaparikaan. :)
Lainaus käyttäjältä: Plodi - 08 kesäkuu, 2012, 14:28:35
Miten tuo työmatka liittyy vaparin eduks? Jos kulutusta mietit, niin tuskinpa matka-ajossa ahdettu manuaali vie sen enempiä kuin vaparikaan. :)
Puhtaasti matka-ajossa oma entinen vapari automaatti vei enemmän kuin nykyinen turbo manuaali ;D
Johtui tietysti osaksi tuosta tomaattilootasta... mutta myös siitä että tuota vaparia saa koko ajan polkea kuin tulpatonta mopoa jos sillä aikoo pysyä liikenteen matkassa ;)
Lainaus käyttäjältä: Enriquez - 08 kesäkuu, 2012, 13:00:56
Mutta kysymys, miten te olette menneet parkkihalleihin näillä joissa pitää ottaa pysäköintilippu tms ? tai onko mitään hyviä vinkkejä tai
kokemuksia miten selviytyä vastaavanlaisista tilanteista?
Avataan ikkuna tai mennään parkkihalliin, johon on jo koodattu auton kilpi tunnistusta varten. Helppoa. 8)
Lainaus käyttäjältä: Juzzo - 08 kesäkuu, 2012, 14:08:04
Vaihtoehdot: pikku akrobatia autossa, pakittaminen tai sitten vaan ei kanna rahaansa rhd-rasisteille :icon_biggrin:
Helposti se hoituu http://www.youtube.com/watch?v=LR30NdG1eY8&feature=player_detailpage#t=80s :icon_biggrin:
Lainaus käyttäjältä: kaahari - 08 kesäkuu, 2012, 14:35:19
Puhtaasti matka-ajossa oma entinen vapari automaatti vei enemmän kuin nykyinen turbo manuaali ;D
Johtui tietysti osaksi tuosta tomaattilootasta... mutta myös siitä että tuota vaparia saa koko ajan polkea kuin tulpatonta mopoa jos sillä aikoo pysyä liikenteen matkassa ;)
Jopas on läppää taas :nono:
Lainaus käyttäjältä: Enriquez - 08 kesäkuu, 2012, 13:00:56miten te olette menneet parkkihalleihin näillä joissa pitää ottaa pysäköintilippu tms? tai onko mitään hyviä vinkkejä tai
kokemuksia miten selviytyä vastaavanlaisista tilanteista?
Mä yleensä avaan ikkunaa ja oikasen vasemman käden siihen lipun suuntaan.
Tietty, jos vahingossa ostaa postiauton, ni onhan noita apuvälineitä.
(http://www.isgift.com/static/l/C/7d9d26cd3d2383c2f0b1fbb8a8757042.jpg)
Lainaus käyttäjältä: Tem - 09 kesäkuu, 2012, 12:52:26
Mä yleensä avaan ikkunaa ja oikasen vasemman käden siihen lipun suuntaan.
Tietty, jos vahingossa ostaa postiauton, ni onhan noita apuvälineitä.
(http://www.isgift.com/static/l/C/7d9d26cd3d2383c2f0b1fbb8a8757042.jpg)
Osta se LHD supra eka ja tuu sit huutelee :D
Lainaus käyttäjältä: Osmo - 09 kesäkuu, 2012, 19:08:33
Osta se LHD supra eka ja tuu sit huutelee :D
Montaks niitä tarvii ostella, et saa huudella? :D
Yksi LHD MKIV Supra riittää. Sit saa korottaa ääntä ja käyttäytyy ylimielisesti :icon_rr:
Lainaus käyttäjältä: Mace - 09 kesäkuu, 2012, 20:46:31Yksi LHD MKIV Supra riittää.
Ei kai nyt sentään vaparitkin? :o :o
Lainaus käyttäjältä: Tem - 09 kesäkuu, 2012, 20:23:59
Montaks niitä tarvii ostella, et saa huudella? :D
rispektiä jos sulla sellanen oikeesti on, en tiennykkää 8)
Lainaus käyttäjältä: Osmo - 10 kesäkuu, 2012, 00:25:24
rispektiä jos sulla sellanen oikeesti on, en tiennykkää 8)
Wanhempia useampi, mut ei oo koskaan ollu neloskorista. Reilu 10v sitten oli haku päällä, mut sit tuli Fast&Furioussi, eikä vaan pystyny enää. Vaan joutashan ton nykysenkin vaihdella johonkin harvinaisempaan, ku noitakin alkaa jo tulla vastaan. :-\
Lainaus käyttäjältä: Tem - 10 kesäkuu, 2012, 01:01:42
Wanhempia useampi, mut ei oo koskaan ollu neloskorista. Reilu 10v sitten oli haku päällä, mut sit tuli Fast&Furioussi, eikä vaan pystyny enää. Vaan joutashan ton nykysenkin vaihdella johonkin harvinaisempaan, ku noitakin alkaa jo tulla vastaan. :-\
jaa no ei sit mitää, luulin että puhuttiin neloskorista kun niitä tässä threadissa ollaan ostamassa :icon_biggrin: eipä tollasessa lhd kolmosessa mitää ihmeellistä ole.
Lainaus käyttäjältä: Osmo - 10 kesäkuu, 2012, 01:32:28eipä tollasessa lhd kolmosessa mitää ihmeellistä ole.
Ei munkaan mielestä, mut ihan hyviä talviautoja ne on. ;D
Lainaus käyttäjältä: Osmo - 10 kesäkuu, 2012, 01:32:28
eipä tollasessa lhd kolmosessa mitää ihmeellistä ole.
Perus korolla, mut onneks harvinaisempi liikenteessä kuin jdm nelonen ;D
Lainaus käyttäjältä: OspreY - 10 kesäkuu, 2012, 13:03:25
Perus korolla, mut onneks harvinaisempi liikenteessä kuin jdm nelonen ;D
Niin no en mä olekkaa väittäny että mulla olis harvinainen auto. Threadin otsikko "Ekaa supraa ostamassa. (MKIV)" tarkottaa mun järjen mukaan sitä että tääl jengi puhuu neloskoppasen ostamisesta, mut silti oli pakko tulla provoomaa jdm-supran ostajia sillä lhd supralla mikä osottautuki kolmoskoppaseks..
Pitäiskö tähä heittää puolustukseks loppuu viel et "jdm manuaali tt nelonen on harvinaisempi ku lhd kolmonen." Ihan sama koska kaikenkansanauto neloskoppasestaki on tullu, porukka vetelee tuolla kesät talvet luupokalla, karjalalippikset päässä ja metrohousut jalassa vapareilla mut silti, supra mikä supra. Niinku oon sanonu aikasemmin turbosupraclubfinland.com :D
Lainaus käyttäjältä: Tem - 09 kesäkuu, 2012, 12:52:26
Tietty, jos vahingossa ostaa postiauton, ni onhan noita apuvälineitä.
Kyllä yllättävän toimivaksi on tuollainen "apukäsi" osoittautunut, kun on noita tuttavapiirin RHD japskiautojen käyttöä tullut seurattua sivusta ;)
Lainaus käyttäjältä: Osmo - 10 kesäkuu, 2012, 13:18:17
Niin no en mä olekkaa väittäny että mulla olis harvinainen auto. Threadin otsikko "Ekaa supraa ostamassa. (MKIV)" tarkottaa mun järjen mukaan sitä että tääl jengi puhuu neloskoppasen ostamisesta, mut silti oli pakko tulla provoomaa jdm-supran ostajia sillä lhd supralla mikä osottautuki kolmoskoppaseks..
Pitäiskö tähä heittää puolustukseks loppuu viel et "jdm manuaali tt nelonen on harvinaisempi ku lhd kolmonen." Ihan sama koska kaikenkansanauto neloskoppasestaki on tullu, porukka vetelee tuolla kesät talvet luupokalla, karjalalippikset päässä ja metrohousut jalassa vapareilla mut silti, supra mikä supra. Niinku oon sanonu aikasemmin turbosupraclubfinland.com :D
caught ya ;D
Et kai säkään Osmo nyt ihan asialinjalla oo tässä topikissa ollu...? ;D
Vai oliks se niin, et ku itellä on turpo, ni saa huudella vapareista? Mutku on postiauto, ni niistä ei saa sanoa? :P
Lainaus käyttäjältä: Osmo - 17 joulukuu, 2011, 18:21:07Kannattaa ostaa mahollisimman halpa supra, jää sitte rahaa enemmän kaikkiin viritysosiin. Osta vapari, sen turbottaminen on kuulemma tosi helppoa ja halpaa.
Yleensäkkin noi vapari suprat on aika harvinaisia nykyään ja niillä saa helposti pillua. Eikä haittaa vaikka se ei mihkää kuljekkaa ku aina voi sanoo että tälläsellä vehkeellä ei tarvi kisailla ku voittajan tietää jo etukäteen, onhan tää kuitenki supra..
Toyota-liikkeet varmaan asentaa noita airbageja, sekin on varmasti ihan halpaa lystiä, mut siinä kärsii katu-uskottavuus jos ajelet bagillisellä supralla, vetokisoissa aina naureskellaan airbagi rateille ja saatat tuntea jääväsi ulkopuoliseksi.
Lainaus käyttäjältä: Tem - 10 kesäkuu, 2012, 14:36:58
Et kai säkään Osmo nyt ihan asialinjalla oo tässä topikissa ollu...? ;D
Vai oliks se niin, et ku itellä on turpo, ni saa huudella vapareista? Mutku on postiauto, ni niistä ei saa sanoa? :P
Tälläses vierasalueelle väsätyssä threadissa vittuillaa ihan varmasti vapareille, se nyt on selvä. Ei mua haittaa missää nimessä vittuilu siitä jos mä ajan postiautolla, ei todellakaa jos se kuittailu tulee sellaselt kaverilta kenen tallista se lhd-nelonen löytyy. Sun vanhanmallinen lhd ei vaa liity tähä mitenkää, et sä voi sil tulla tänne provoomaa neloskoppasia postiautoja :D
Lainaus käyttäjältä: Osmo - 10 kesäkuu, 2012, 15:55:21
Tälläses vierasalueelle väsätyssä threadissa vittuillaa ihan varmasti vapareille, se nyt on selvä. Ei mua haittaa missää nimessä vittuilu siitä jos mä ajan postiautolla, ei todellakaa jos se kuittailu tulee sellaselt kaverilta kenen tallista se lhd-nelonen löytyy. Sun vanhanmallinen lhd ei vaa liity tähä mitenkää, et sä voi sil tulla tänne provoomaa neloskoppasia postiautoja :D
Miks sua ylipäätänsä jaksaa kiinnostaa noi postiauto jutut? oli se sit 3:sen kuski tai 4:sen.. tai vaikka sierra kuski. Mua ainakaan henkilökohtaisesti vois vähempää kiinnostaa.
Lainaus käyttäjältä: gEmaLi - 10 kesäkuu, 2012, 16:08:30
Miks sua ylipäätänsä jaksaa kiinnostaa noi postiauto jutut? oli se sit 3:sen kuski tai 4:sen.. tai vaikka sierra kuski. Mua ainakaan henkilökohtaisesti vois vähempää kiinnostaa.
Ei kiinnosta mut tää nyt meni muutenki ihan off topikiks.
Lainaus käyttäjältä: Osmo - 10 kesäkuu, 2012, 15:55:21Ei mua haittaa missää nimessä vittuilu siitä jos mä ajan postiautolla, ei todellakaa jos se kuittailu tulee sellaselt kaverilta kenen tallista se lhd-nelonen löytyy. Sun vanhanmallinen lhd ei vaa liity tähä mitenkää, et sä voi sil tulla tänne provoomaa neloskoppasia postiautoja :D
Ei se munkaan mielestä liity tähän mitenkään, enkä mä oo ite siitä kolosesta ees mitään sanonu. ;D
Mut wanhoja halpoja japseja noi kaikki on. Jokanen työssäkäyvä voinee helposti ostaa neloskorisen postiauton, ei kai siinä oikeesti oo mitään niin ihmeellistä, ettei muut sais siitä ees puhua? En mäkään oleta et jokasella mun kalustosta piruilevalla pitäis olla itellä samanlainen tallissa, että saa huudella. :D
Pitäiskös niissä olla jotain ihmeelistä? Eikö ihminen voi ostaa vaikka alkaneen kiinnostuksen vuoksi semmoista harrastus autoks? Ja sattumalta toi rhd on huomattavasti edullisempi kuin lhd. Ja itse jos pitäis valita niin enemmin mie ostan turbo rhd mkiv kuin lhd turbo mkIII:n. Monestakin syystä.
Lainaus käyttäjältä: agumi - 10 kesäkuu, 2012, 16:23:39Pitäiskös niissä olla jotain ihmeelistä?
Missasit pointin. :)
Ei pitäis, eikä oo. Jokanen tottakai ostelee just mitä itte haluaa. Ennoo vaan koskaan tajunnu näitä, et ei saa edes sanoa pahaa sanaa, jossei ite omista jotain. Kohta ei saa varmaan muista merkeistäkään piruilla, jossei ite omista jokasen merkin huippumallia? ;D
nonni,popcornit on jo mikrossa.jatkakaa :icon_biggrin:
Vittu nytkö mä joudun lopetaan vittuilun VAG-/DC-/PSA-/Fordilaisista... onko elämässä enään mitään järkeä :icon_biggrin:
Tietääkseni yhdenkään sukupolven Supraa ei ole koskaan käytetty postiautona. Toyotista lähinnä Corolla ja Yaris -mallit ovat olleet edustettuina. Joten se siitä käsitteestä tässä yhteydessä.
Lainaus käyttäjältä: Tuomisto - 10 kesäkuu, 2012, 23:08:42Tietääkseni yhdenkään sukupolven Supraa ei ole koskaan käytetty postiautona.
Mä oon muuten jakanu kakkossupralla postia, tosin LHD:llä. ;D
tuollaista siivoajan "kouraa" oon itsekkin miettinyt :D
Kiitokset vastauksista vaikkei tässä ihan asiassa nyt pysyttykkään.
Ihan kepillä jäätä kokeillen, olisiko joku PK-seudulla tuomaan mkIV :tä näytille ja vähän esittelemään sitä kun ei ole meikäläisellä kokemuksia kovin paljoa moisista eikä ihan sikaa säkissäkään tahtoisi hankkina ... Kahvit ja pullat tarjoan. YV:tä vain jos halukkaita löytyy.
Mites ku oon duunissa irlannissa ja pitäs tosta englannin puolelta käydä ostaas auto. Sillä pitäis 2kk päästä ajelee täs irlannin puolella ennenku sen uittais suomeen. Mitään hajua kellään miten laki menee tommosessa tilanteessa, että onnistuuko? Ja saako duunikaveri ajaa autoa ilman, että olen itse edes kysesisessä maassa?
Kannattaa ehdottomasti luottaa tämän klubin tietämykseen Irlannin ja Brittien lainsäädännöstä :D
Lainaus käyttäjältä: Hassee - 08 elokuu, 2012, 02:14:24
Mites ku oon duunissa irlannissa ja pitäs tosta englannin puolelta käydä ostaas auto. Sillä pitäis 2kk päästä ajelee täs irlannin puolella ennenku sen uittais suomeen. Mitään hajua kellään miten laki menee tommosessa tilanteessa, että onnistuuko? Ja saako duunikaveri ajaa autoa ilman, että olen itse edes kysesisessä maassa?
http://www.boards.ie/vbulletin/showthread.php?t=176389
tuosta ehkä jotain vinkkiä aiheeseen.
Ja onko auto tarkoitus tuoda muuttoautona?
Lainaus käyttäjältä: LiquidStone - 08 elokuu, 2012, 17:10:51
http://www.boards.ie/vbulletin/showthread.php?t=176389
tuosta ehkä jotain vinkkiä aiheeseen.
Ja onko auto tarkoitus tuoda muuttoautona?
Kiitti. Pitää alkaa penkoa tota.
Ei oo muuttoauto.
Jos asut Irlannissa ja ostat UK:sta auton, niin sitten sinun pitää maksaa myös verot Irlantiin siitä UK:sta ostetusta autosta. Jos et tätä tee ja jäät tullille kiinni niin sitten onkin huonompi homma. Ja nykyään kun Irlannilla ei ole rahaa niin tulli kyllä ratsaa noita UK autoja aika hanakasti. Periaatteessa tämän voisi kiertää vakuuttamalla että olet maasta lähdössä,mutta kovin helppoa se ei ole. Mielestäni idea on järjetön koska Irlannissakin on autoja kaupan, myös niitä harvinaisempia.
Eli ei mitään järkeä, mikset osta suoraan Irlannista autoa, joku isokoneinen bensa-auto lähtee puoli-ilmaiseksi.
Tosin Hassee jos olet nuori kaveri ja sinulla ei ole vakuutushistoriaa Irlannissa niin vakuutuksen saaminen autoon tulee olemaan todella, todella vaikeaa. Siihenkin on kikka, joka toimii suurinpiirtein niin että ostat ensin Irlannista jonkun Punton ja sitten vaihdat kesken vakuutuskauden vaikka Skylineen niin sitten saat vakuutuksen. Jos taas ilman mitään vakuutushistoriaa lähdet vakuutuksia kyselemään vaikka Skylineen niin onnea vaan:) Vakuutusyhtiö sanoo että ei, ainoa keino tähän on riitauttaa asia vakuutusasiamiehen kanssa, sitten ne joutuu myöntämään sulle vakuutuksen, mutta sillä ei ole ylärajaa, eli jos olet 18-v Skylineä vakuutamassa niin vuositarjous voi ollla esim 10 000e :)
Asuin Irlannissa vuodet 2005-2011 ja toin Lexuksen mukanani suomeen joten tuli tutuksi nämä asiat. Vakuutusasia on varmaan sulla suurin murhe, varsinkin jos meinaat sen 2kk autoa pitää vain Irkuissa.
Lainaus käyttäjältä: gti- - 15 joulukuu, 2011, 18:52:12
Kohta on ekan auton hankinta edessä ja todennäköisesti päädyn nelos korimallin Supraan. Nyt on kuitenkin herännyt muutamia pieniä kysymyksiä.
-Kannattaako edes harkita niitä Supria, joiden hinta on 8000-10000 euroa ja miksi?
-Saako jälkikäteen esim. Toyotan liikkeessä asennutettua turvatyynyllisen ratin, ja paljonko se kustantaisi?
Kiitos etukäteen vastauksista ja varmasti tulee vielä lisää kysymyksiä mieleen ;D
ep' tuo 8000-10000 hinta ole paha riippuen tietenkin minkälaista supraa hakee meinaan niitä on erilaisia mknelkkuja mutta ei ole suprasta paha hinta