Vapari Supran osto

Aloittaja Example, 17 joulukuu, 2013, 20:38:44

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Osmo

Lainaus käyttäjältä: Nall3 - 23 kesäkuu, 2014, 16:42:34
Taloustietoja kun katteli niin melko komea liikevaihto ollu useampana vuotena niin ihmettelen että tappais hyvin lypsävän lehmän.

Liikevaihtoa on varmasti mutta kyllä ne asiakkaatkin jossain vaiheessa kyllästyy siihen ainaseen puljaamiseen ja huijatuks tulemiseen.
MKIV tt 6spd jdm

Taski

Ja mitä sillä liikevaihdolla tekee jos ei viivan alle jää mitään? Ei kai liikevaihto kerro varsinkaan autokaupassa yhtään mitään toiminnan kannattavuudesta.
Suksi potkee, jalka notkee, sujulevi sukkelaan.

Damii

#122
Lainaus käyttäjältä: mfl - 23 kesäkuu, 2014, 15:54:00
Ei faktaa eikä fiktiota mutta: http://www.taloussanomat.fi/yritykset/protestit/protesti-309515/?n=
Jos linkkiä ei jakso aukoa niin

SJ Import Oy, Ylöjärvi

Tyyppi   Protesti
Talousalue   Tampereen talousalue
Osoite   Elovainiontie 1, 33470 Ylöjärvi
Häiriöpäivämäärä   30.05.2014
Velkoja   Verohallinto, Sisä-Suomen perintäyksikkö
Saatavan määrä   14041 €

Onko SJ imports talousvaikeuksissa ? vaiko jo konkan tehny kun en löydä enään yhtäkään sj importsin kauppaamaa autoo taikka edes kotisivuja ? :icon_scratch:
Anything with tits or wheels is bound to cause problems

Tem

Lainaus käyttäjältä: Damii - 01 heinäkuu, 2014, 13:04:20Onko SJ imports talousvaikeuksissa ?

Asiasta mitään tietämättä, siltähän se saattais näyttää, kun ylläolevaan plussataan tämä:
http://yritys.taloussanomat.fi/y/sj-import-oy/ylojarvi/2309450-5/
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


LVA

#124
Nonni. Nyt on auto tullut pikkaisen tutuksi ja voisin jakaa mietteitä ko. kärrystä jos jotain kiinnostaa/joku miettii vapari supran ostoa.

Summa summarum: Loistava perinteinen urheiluauto. Tällä tarkoitan sitä, että oikeastaan kaikki auton ominaisuudet on hyvin balanssissa ja auto on oikein maukas ajettava mutkateillä. Suorituskykyä on pikkaisen jopa nautittavaksi asti, mutta sen eteen joutuu tekemään työtä. Tämäkin on sellainen perinteinen urheiluautojen ominaisuus, että suorituskykyä joutuu pikkaisen kaivelemaan korkeiden kierrosten ja oikeiden vaihteiden kautta. Minä tykkään. Sellainen huomio vielä tuosta 2JZ-GE:stä, että siinä on sellainen toipottamainen kuollut alue välillä 3000-4000 rpm. Taitaa ecu tehdä jotain etäisesti taloudellista juttua ja motti ei sillä välillä oikein ole terävimmillään------>veto paranee reilusti sen jälkeen kun kiekkoja on yli 4000. Mutkiin kyllä taittuu mukavasti. Auto on tosin aika leveä.

Ylläpitokulut nyt ei kovin kovat ole, joskin taisi olla aikalailla viimeisiä hetkiä "pelastaa" mun yksilö. Eli "pienellä" rahalla ja laitolla sai tosi siistin ja hyvän harraste/käyttöauton. Vielä on tietysti hommia tekemättä, esmes alusta pitää uusia ja vaihtaa tuo pörinäpönttö helevettiin. Mutta näyttäisi olevan vahvoja ja hyvin rakennettuja autoja nämä.

Tuosta suorituskyvystä vielä. Hommasin kirjan mihin on koottu jenkkien koeajoraportteja eri Suprista. Siellä on pari koeajorapsaa myös mkIV vaparimanuaalista ja mitatut suorituskykyarvot oli seuraavat:

0-60 mph 6.0s /6.2s
0-100 mph 16.5s/-

Jos jotakuta kiinnostaa varttimailin ajat ja jarrutusmatkat jne niin voin postailla ne kun seuraavan  kerran pääsen kirjan ääreen. Ulkoa en niitä muista. Nuo arvot on identtiset mm. Porsche 968:n kanssa enkä usko että vanha 911 Carrerakaan kauhean paljoa ripeämpi ole. Jarrutusmatkat oli sekä vaparilla että turbolla pirun hyvät, kuin myös sivuttaispitoarvot. Eli kokonaisvaltaisesti aika suorituskykyisistä autoista puhutaan. 

Tyytyväinen siis olen ollut. Unohtui muuten mainita että onhan se pirun nätti auto!  :wav:

Edit: Niin, siis kehno TT:n korvikehan tää varmaan on jos siis sellaista oikeesti tahtois.

Supra SZ-R

vaparihenkka

Hienoa, että joku on vielä tyytyväinen vaparisupran ostamiseen vielä muutaman kuukauden omistuksen jälkeenkin. Vissiin oli sun käyttötarkoituksiin ihan nappivalinta tuo vaparimalli :thumbsup:

ps. vielä on talvirenkaat myynnissä, tuu hakkee ;)
ex Supra MKIV 2JZGTE Single -93
ex Supra MKIV 2JZGE Targa -95
ex Celica GT st202 -96
ex Mitsubishi Carisma -00

LVA

Joo, kyllä joku sinkutettu olisi ollut mulle väärä valinta. Toki vakio twinillinenkin olisi ollut kans yyberjees, mutta hyvä näinkin.

Voin mää sulta foxi ne renkaat ostaa, jos ehdoista päästään sopuun. Äkillinen likvideettiongelma iski ajokortinpuutteen kanssa samaan aikaan...  :police:
Supra SZ-R

Tem

Lainaus käyttäjältä: LVA - 23 syyskuu, 2014, 21:48:50Nonni. Nyt on auto tullut pikkaisen tutuksi ja voisin jakaa mietteitä ko. kärrystä jos jotain kiinnostaa/joku miettii vapari supran ostoa.

Paljos se vapari on kulutellu? :)
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


LVA

Lainaus käyttäjältä: Tem - 24 syyskuu, 2014, 07:24:50
Paljos se vapari on kulutellu? :)

Aluksi keväällä meni sellaset 10.5l/100km jonka jälkeen kesällä laski aikalailla 8.7 litraan. Kesällä tuli paljon matka-ajoa, mutta toisaalta vauhti oli reipasta ja ohi menin aina kun oli tarvetta, joten sinällään ihan maltillinen on tuo kulutus. Viimesin tankki on pelkkää lyhyttä ajoa avovaimon toimesta. Hän on kanssa melkoinen bensalenkkari ja kaasu on ON-OFF tyyppinen. Kulutus ol äböyt 11l.....

Supra SZ-R

zirocasteri

Noniin!

Aikani puntaroitua ja valikoimaa tsuumailtua tuli laitettua oma yksilö  :thumbsup:

500km tuli eilen huruuteltua kotia päin ja mukavaahan se ajaminen oli. Auto tulee ympärivuotiseen käyttöön , joten vapari oli puntaroinnin jälkeen oma valintani. Eihän sitä tiedä jos sitten joskus....  :ohnoes:

Autossa pientä laittelua ym. , mutta sehän kuuluu asiaan! Liityn siis joukkoon kasvavaan!

Ethan_Hunt(toyotafreak)

Lainaus käyttäjältä: Tem - 24 syyskuu, 2014, 07:24:50
Paljos se vapari on kulutellu? :)

Itse päässyt 7-8L/100Km kulutukseen omalla supralla, saattaahan tuo mennä pienemmälläkin jos moottori,alusta,renkaat on kohdallaan :-) ja tietysti kuski osaa asiansa :-)
KE25 2 projektia
MA70 käyttöauto

Mahdottomia tehtäviä ei ole on vain pidempi toimitusaika

LVA

Lainaus käyttäjältä: zirocasteri - 08 lokakuu, 2014, 10:30:15
Noniin!

Aikani puntaroitua ja valikoimaa tsuumailtua tuli laitettua oma yksilö  :thumbsup:

500km tuli eilen huruuteltua kotia päin ja mukavaahan se ajaminen oli. Auto tulee ympärivuotiseen käyttöön , joten vapari oli puntaroinnin jälkeen oma valintani. Eihän sitä tiedä jos sitten joskus....  :ohnoes:

Autossa pientä laittelua ym. , mutta sehän kuuluu asiaan! Liityn siis joukkoon kasvavaan!

Onnea itsellesi uudesta autosta! Minkäslainen yksilö sulle tuli? Näissä tosiaan rupiaa olemaan jo kaikkea pientä laittoa aika paljon, jotta saa siistinä pidettyä, mutta se on sellaista pientä ja mukavaa puuhastelua. Ja pääset toki rahoistasi :D  Supra on kyllä siisti auto ajaa, ja kun siihen pääsee vähän paremmin käsiksi niin meno maistuu entistä paremmalta.

Nyt on hyvä aikaa ostaa Supra suomesta, pienellä rahalla saa auton jossa todennäköisesti on pientä laittoa paljon, mutta tekniikka on kunnossa. Hämmästyttävän hyvin rakennettuja autoja, ja suurin ongelmahan näissä tuntuu olevan nuo aikaisemmat omistajat.
Supra SZ-R

zirocasteri

Lainaus käyttäjältä: LVA - 11 lokakuu, 2014, 10:50:47
Onnea itsellesi uudesta autosta! Minkäslainen yksilö sulle tuli? Näissä tosiaan rupiaa olemaan jo kaikkea pientä laittoa aika paljon, jotta saa siistinä pidettyä, mutta se on sellaista pientä ja mukavaa puuhastelua. Ja pääset toki rahoistasi :D  Supra on kyllä siisti auto ajaa, ja kun siihen pääsee vähän paremmin käsiksi niin meno maistuu entistä paremmalta.

Nyt on hyvä aikaa ostaa Supra suomesta, pienellä rahalla saa auton jossa todennäköisesti on pientä laittoa paljon, mutta tekniikka on kunnossa. Hämmästyttävän hyvin rakennettuja autoja, ja suurin ongelmahan näissä tuntuu olevan nuo aikaisemmat omistajat.

Kiitoksia!

Kotiin tuli tuollainen -94 , 2JZ-GE , 142.000 ajettu RHD. Tuotu jaappanista suomeen tuossa 2013 ja nyt löysi siis omistajansa  :icon_smile: Tekniikka kaikin puolin hyvässä iskussa , ainoastaan jotain pientä siistimistä kaipaa tällä hetkellä , mutta se on tosiaan sellaista mukavaa puuhaa!  :icon_biggrin: Rahaahan tuohon saa tosiaan menemään mutta se nyt oli tiedossa kun auton päätin laittaa. Monta monta vuotta siitä on unelmoinut ja nyt sattui sitten hyvä sauma tarttua tilaisuuteen. Tyytyväinen olen hankintaani ollut ( ainakin vielä )  :icon_biggrin: Hyvin rakennettuja ja vankkoja nämä tosiaan ovat , riippuu tosiaan vaan että minkälainen revittelijä siellä ratissa on ennemmin istunut. Mukavaa on kyllä ollut ja toivotaan että näin myös jatkuu  :thumbsup:


nohh

Ompahan yksi auto lisää kerhossa joka liikku toisin kuin puolet näistä projekteista ja tallinkoristeista, omani mukaanlukien :icon_biggrin:
- supra mkiv single 6spd

LVA

Lainaus käyttäjältä: nohh - 12 lokakuu, 2014, 02:28:17
Ompahan yksi auto lisää kerhossa joka liikku toisin kuin puolet näistä projekteista ja tallinkoristeista, omani mukaanlukien :icon_biggrin:

No minä jo mietinkin, että kummallisen vähän on juttua foorumilla liittyen itse ajamiseen. Sinä se syyn kerroit muhaha! Vehkeet on varmaan nurkassa levällään pitkin kesää  :toothy10:

Sitten ihmetellään kun joku haluaa ostaa vapari-supran. Siinä kun on suht kohtuullinen tuo suorituskyky siinä mielessä, että se ylipäätäänsä liikkuu etes    :thefinger: Muhaha, pääspä kerrankin vapari-jamppa vittuilemaan.

Toki itsehän olen tässä asiassa vähän estynyt, mulla kun eeeeeee oooo ollunna korttia ennää vähhään aikaan niin ei tuo vapari ole päässyt kauheasti kulumaan.  :snorting:
Supra SZ-R

vaparihenkka

Lainaus käyttäjältä: LVA - 13 lokakuu, 2014, 00:21:20
Sitten ihmetellään kun joku haluaa ostaa vapari-supran. Siinä kun on suht kohtuullinen tuo suorituskyky siinä mielessä, että se ylipäätäänsä liikkuu etes    :thefinger: Muhaha, pääspä kerrankin vapari-jamppa vittuilemaan.

OT:na mutta pakko mainita

Tuntuu olevan kohtuu yleinen ilmiö, että kun kerran mennään purkamaan kone atomeiksi ja vaihtamaan sisuskaluja niin sen jälkeen auto ei enää taho pelata kunnolla, vaan se tuntuu olevan sitten aina hajalla.
ex Supra MKIV 2JZGTE Single -93
ex Supra MKIV 2JZGE Targa -95
ex Celica GT st202 -96
ex Mitsubishi Carisma -00

nohh

Ei vaan jos se toimii niin aina näyttää tuntuvan sille että liian vähä tehoa ja sit taas ollaan kone levällään lisää laittamassa ;D
- supra mkiv single 6spd

BlackSupra

4 vuotta oli vaparisupra alla, ja vaikka nyttemmin siirtynyt turpolaisten kerhoon ei viäkää oo mitää pahaa sanottavaa vapareista. Oli luotettava, ja hyvä peli ajaa. Tehon nälkä vain vei voiton loppujen lopuksi. Vapari muutes myity lahteen Osmon kiusaksi  ;D
Lexus IS 220d -10

mima

voisihan itekki ruveta kattelemaan vaparinelosta. Vaihtaiskohan kukaan sellaista ke70 4a-ge corollaan?  :icon_biggrin:

Seppä

Lainaus käyttäjältä: nohh - 13 lokakuu, 2014, 01:10:38
Ei vaan jos se toimii niin aina näyttää tuntuvan sille että liian vähä tehoa ja sit taas ollaan kone levällään lisää laittamassa ;D

Tämä! Ja sitte projekti räjähtää käsiin, kun miettii että laitan samalla vähän muitakin osa-alueita kuntoon ja lopulta auto on osina + rahat ja motivaatio loppu, jonka seurauksena auto seisoo tallissa...

Osmo

Lainaus käyttäjältä: BlackSupra - 13 lokakuu, 2014, 05:53:00
4 vuotta oli vaparisupra alla, ja vaikka nyttemmin siirtynyt turpolaisten kerhoon ei viäkää oo mitää pahaa sanottavaa vapareista. Oli luotettava, ja hyvä peli ajaa. Tehon nälkä vain vei voiton loppujen lopuksi. Vapari muutes myity lahteen Osmon kiusaksi  ;D

Millos teit kaupat? Ei oo vielä tullu vastaan.
MKIV tt 6spd jdm

BlackSupra

Lainaus käyttäjältä: Osmo - 13 lokakuu, 2014, 21:17:31
Millos teit kaupat? Ei oo vielä tullu vastaan.

On siitä ny jo pari kuukautta.
Lexus IS 220d -10

LVA

Lainaus käyttäjältä: LVA - 23 syyskuu, 2014, 21:48:50
Tämäkin on sellainen perinteinen urheiluautojen ominaisuus, että suorituskykyä joutuu pikkaisen kaivelemaan korkeiden kierrosten ja oikeiden vaihteiden kautta. Minä tykkään. Sellainen huomio vielä tuosta 2JZ-GE:stä, että siinä on sellainen toipottamainen kuollut alue välillä 3000-4000 rpm. Taitaa ecu tehdä jotain etäisesti taloudellista juttua ja motti ei sillä välillä oikein ole terävimmillään------>veto paranee reilusti sen jälkeen kun kiekkoja on yli 4000.

Tämä ominaisuushan hävisi helevettihin kun hommasin japanialaisen tuuninkipajan virittelemän ecun. Eli ala/keskialueen vääntöä tuli huomattavan paljon lisää. Samaan aikaan motti käy aikaisempaa tasaisemmin koko kierrosalueen läpi (ja kiertää muutenkin herkemmin), sekä kaasunvaste parani merkittävästi. Nuo muutokset lisää ajamisen nautintoa aika paljon sekä helpottaa kovemmin ajamista, varsinkin mutkateillä (ja varmaan radallakin kunhan sinne päästään). En tiedä härmistyykö muutokset dynossa, mutta tiellä tuo uusi äly toimii kyllä hyvin ja auto on aikaisempaa ripeämpi. Parhaiten muutokset tulee esiin kaikille Suprille hankalassa tilanteessa, eli jyrkässä mutkassa jossa sulla on 2. vaihde pesässä ja kierrokset tosi matalalla. Nyt se liikkuu tuossa tilanteessa paljon aikaisempaa vilkkaammin.

Että jotta niille, jotka haluavat oman vaparinsa suorituskykyä/ajettavuutta parantaa niin näistä puikuloista on kyllä hyvä aloittaa. Sen lisäksi näitten pitäisi vakio-ecua paremmin tukea muitakin moottoriin tehtyjä muutoksia.

Vakio ecu taitaa olla ihan pirun varman päälle ohjelmoitu....
Supra SZ-R

Ethan_Hunt(toyotafreak)

#143
Mitä nyt noita vakio autojen ominaisuuksia on tullut tutkittua niin ne on hyvin usein säädetty siten että pystyt ajamaan kaasu pohjassa vaikka kuinka kauan. Vakio toyotat on käyneet melko rikkaalla täyskaasulla. Ja olen nähnyt yhden 7M moottorin sisukalut millä oli ajettu yli 200 km kaasu pohjassa ilman vesiä. Se kone oli kyllä kärsinyt paljon mutta silti yli 200 km toiminut ilman vesiä.

Tuota 7M-GE boksia on tullut hieman ihmeteltyä ja mietitty että mitä kaikkea sille pääsisi tekemään. Muutama juttu on jo selvinnyt , enäää tarvitaan vaan yksi ylimääräinen boksi mitä lähdetään näpelöimään ja tutkimaan sitten että onnistuko vai ei.

Niin joo sanokaas nyt sitten että mikä vika on vaparisuprassa tai sen omistamisessa ? Paskapuheita en sitten viitsi lukea tms.

KE25 2 projektia
MA70 käyttöauto

Mahdottomia tehtäviä ei ole on vain pidempi toimitusaika

kenppi

Lainaus käyttäjältä: Ethan_Hunt(toyotafreak) - 22 huhtikuu, 2015, 20:13:55
Niin joo sanokaas nyt sitten että mikä vika on vaparisuprassa tai sen omistamisessa ? Paskapuheita en sitten viitsi lukea tms.
En osaa kyllä sanoa onko mitään vikaa jos ei joku paikka ole rikki, mutta autoja kai ne on siinä missä muutkin  :D Hieman on ehkä "alitehoinen" tuo vapaasti hengittävä moottori korin painoon nähden, mutta kai sillä liikenteen mukana pysyy  :)
Nykyinen: sopiva yksilö hakusessa..
Ex: MA70 -89

Osmo

Lainaus käyttäjältä: Ethan_Hunt(toyotafreak) - 22 huhtikuu, 2015, 20:13:55
Ja olen nähnyt yhden 7M moottorin sisukalut millä oli ajettu yli 200 km kaasu pohjassa ilman vesiä. Se kone oli kyllä kärsinyt paljon mutta silti yli 200 km toiminut ilman vesiä.

Kuulostaa Lapin tarinoilta..
MKIV tt 6spd jdm

mima

#146
Lainaus käyttäjältä: Osmo - 23 huhtikuu, 2015, 01:41:24
Kuulostaa Lapin tarinoilta..

On muuten minun vanha supra ja itse koettuna/nähtynä.
Tuo oli toiseks parhainkuntoisin mäntä. Kansi oli palanut kutospytystä puhki suht isolle reijälle johon mahtui etusormi. Sulanutta alumiinia oli pakosarjan sisäpinnoilla reilusti ja kannen takapään vesilähdöstä oli ruskunnu tulipeltiin myös alumiinisotkua, siitä puhkireijästä. Syy: lämppärin vesiletku halkesi ja vähitellen vedet katosi. Lämpömittarin viisari putosi alas ja matka jatkui kunnes veto loppui kuin seinään.

Ethan_Hunt(toyotafreak)

Lainaus käyttäjältä: Osmo - 23 huhtikuu, 2015, 01:41:24
Kuulostaa Lapin tarinoilta..

Ei muuten ollu mitään tarinoita vaan tosi juttu. :D kuten tuosta Suprajohteen laittamasta kuvasta näkyy.
KE25 2 projektia
MA70 käyttöauto

Mahdottomia tehtäviä ei ole on vain pidempi toimitusaika

Tem

Lainaus käyttäjältä: Ethan_Hunt(toyotafreak) - 22 huhtikuu, 2015, 20:13:55toiminut ilman vesiä

No jos toi lasketaan toimimiseks, ni mäkin oon nähny miten koneet toimii reikä männässä. :D
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


mima

Lainaus käyttäjältä: Tem - 23 huhtikuu, 2015, 14:56:49
No jos toi lasketaan toimimiseks, ni mäkin oon nähny miten koneet toimii reikä männässä. :D

5 jäljellä ;)